Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er denne kjolen ok i bryllup?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-11, 21:42   #26
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Nydelig kjole!

Jeg hadde hvitt/lyst antrekk i faren min sitt bryllup for noen år siden. Spurte bruden først og det var helt ok. Hun hadde også noe lyst (husker ikke fargene), men det ble ikke rart i det hele tatt. Vi hadde helt forskjellig antrekk og det var ikke noe stivt bryllup.

Jeg er helt uenig i at dette er en fast regel. Den skikken med hvit brudekjole er for øvrig ikke særlig gammel, og hvorfor skal man følge akkurat den tradisjonen, som ikke en gang er norsk?

Men man bør selvsagt ta hensyn, og det er sikkert noen som blir støtt av det, så det er jo lurt å spørre. Selv kunne jeg godt tenke meg rød brudekjole (det hadde moren min, egensydd rød fløyelskjole), og det hadde vært herlig om alle gjestene var i lyse farger, som på et Skagenmaleri av Krøyer!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 21:51   #27
Basics
Juniormedlem
 
Basics sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 61
Innlegg: 33
Basics er på en erverdig vei

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Javisst er kjolen nydelig, men jeg er enig med Kanutten her: det er enkelte regler man bare respekterer, og ikke trenger å mene så mye om. Dette er en av disse: Uansett hva bruden kler seg i og uavhengig av hennes alder (!) så kler man seg ikke i hvitt i et bryllup. Sånn er det bare...

__________________


Basics er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 21:53   #28
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Ja nå har jeg spurt og fått klarsignal. Bruden skal IKKE ha hvit kjole! Så da slipper jeg å bytte!

Moro å høre så mange forskjellige meninger! Jeg vet at man ikke skal gå i hvit kjole i bryllup, men da tenker jeg bryllup BRYLLUP som i kirke og ordentlig fest osv. Her er det hovedsakelig pappa sin fest, at de skulle gifte seg ble annonsert for bare noen uker siden. Ikke skal vi være med til byfogden og sånn..så det er litt annerledes. Dessuten, sa svigermor, en dame på nesten 60 år som gifter seg bør ikke ha hvit kjole.

Er helt enig med dere som sier at det er lurt å bruke forskjellige farger/tilbehør til kjolen, så det skal jeg gjøre!

Og JA den er kjøpt på Bik Bok! ( Tenk at JEG kjøpte kjole på Bik Bok! Som før bare kunne drømme om å kjøpe klær slike steder...og tenk at jeg ikke trengte å kjøp den største størrelsen engang!!)

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 22:10   #29
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Basics, her.

Javisst er kjolen nydelig, men jeg er enig med Kanutten her: det er enkelte regler man bare respekterer, og ikke trenger å mene så mye om. Dette er en av disse: Uansett hva bruden kler seg i og uavhengig av hennes alder (!) så kler man seg ikke i hvitt i et bryllup. Sånn er det bare...

Da lever vi nok i forskjellige verdener! Og med mindre det er en naturlov, så er det ikke noe som heter "sånn er det bare". Jeg er ingen tilhenger av regler som blir fulgt bare fordi noen tilfeldige mennesker en gang fant på at sånn skal det være, hvorfor skal man respektere det?

Respektere brudens ønsker er noe helt annet

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 22:14   #30
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Forresten så dukket Pippa opp i søsteren sitt bryllup i hvit kjole, og kan hun så kan vel jeg! Hihi

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 22:14   #31
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Du er forresten nydelig på bildet ditt, Imp - tenker kjolen kommer til å kle deg og håret ditt godt!

Og ja, størrelse M på BikBok er en højdare! Grattis!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 23:15   #32
Edla
Medlem
 
Edla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Innlegg: 219
Edla er ny på veien

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

NOPE det er feil!!! Noen regler finnes fortsatt.

Jeg sa ikke at de ikke gjalt, jeg sa ber at jeg ikke ville brydd meg om dem!

__________________
Delmål 3: Gå ned til 93kg og ha tatt av totalt 25kg -12/1-12
Delmål 4: 92 og BMI=Overvektig -16/1 -12
Delmål 5: 88kg og totalt vekttap på 30kg





Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 09:14   #33
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

skal selv stå hvit brud, så Der er hvit kjole på gjestene FY-FY, MEN hadde vi gått til fogden, og "bare" skulle hatt festen senere( er jo ikke bare da^^), så tror jeg for min egen del at gjestene kunne kommet i hvitt,svart, rødt eller akkurat hva de ville selv ^^
Så jeg tror, gå med den utrolig nydelige hvite kjolen, og storkos deg

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 09:18   #34
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Jeg giftet meg hos fogden, og hadde gullfarget kjole som var sydd av meg, og siden dette var på sommeren kom flere av damene i hvite, fine sommerkjoler. Denne kjolen var kjempefin, og som de andre sier, du kan jo bryte det hvite med litt farger

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 09:59   #35
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Kjolen var nydelig! Jeg synes absolutt du kan gå i hvit kjole i bryllupet

Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 10:19   #36
Papillon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1
Papillon er på en erverdig vei

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Når du kjenner at du må spørre ville det blinket et par varselslamper allerede der for min del
Hvit er brudens farge i et bryllup. Bruden bestemmer ofte hva forloveren skal gå i og hvis forloveren er kledt i hvit kan dette ikke sammenliknes med at andre gjester tropper opp i hvit.

Til sist så er det jo du som kjenner best din familie og vet best hvor mye de eventuelt bryr seg om denne typen ting hvis du skulle ende opp med å gå med denne kjolen.

Papillon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 10:25   #37
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Jeg giftet meg i sort kjole Har alltid gitt katta i sånne bryllupsregler, men passer alltid på å forhøre meg om hva brudeparet mener dersom jeg har tenkt å bryte de tradisjonelle reglene (jeg kommer aldri til å gå i hvitt fordi det er ret og slett ikke meg, men har troppet opp i sort etter å ha forsikret meg om at det er greit).
Hvorfor ikke bare spørrre brudeparet?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 10:26   #38
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Så lønner det seg å se etter om det finnes en side to før man svarer ...

Så bra at du får gå med den kjolen. Den er kjempefin

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 19:43   #39
Basics
Juniormedlem
 
Basics sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 61
Innlegg: 33
Basics er på en erverdig vei
Smile

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Da lever vi nok i forskjellige verdener! Og med mindre det er en naturlov, så er det ikke noe som heter "sånn er det bare". Jeg er ingen tilhenger av regler som blir fulgt bare fordi noen tilfeldige mennesker en gang fant på at sånn skal det være, hvorfor skal man respektere det?

Respektere brudens ønsker er noe helt annet

Det er selvsagt ingen naturlover som styrer hva som er skikk og bruk i samfunnet. Dette er i forandring, dette er på grunn av individualisering av samfunnet som medfører at gamle tradisjoner ikke blir fulgt lengre. I den grad slike regler er uforenlige med et moderne samfunn, er det fornuftig å stille spørsmål ved disse, men enkelte tradisjoner mener jeg allikevel det er grunn til å respektere og holde på i steden for å sette sine egne behov foran. Dette synes jeg er et godt eksempel, jeg ville derfor ikke ha kledt meg i "brudehvitt" selv om bruden skulle bære andre farger.
Men jeg håper selvsagt at det blir et hyggelig bryllup!

__________________


Basics er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 19:58   #40
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Basics, her.

Det er selvsagt ingen naturlover som styrer hva som er skikk og bruk i samfunnet. Dette er i forandring, dette er på grunn av individualisering av samfunnet som medfører at gamle tradisjoner ikke blir fulgt lengre. I den grad slike regler er uforenlige med et moderne samfunn, er det fornuftig å stille spørsmål ved disse, men enkelte tradisjoner mener jeg allikevel det er grunn til å respektere og holde på i steden for å sette sine egne behov foran. Dette synes jeg er et godt eksempel, jeg ville derfor ikke ha kledt meg i "brudehvitt" selv om bruden skulle bære andre farger.
Men jeg håper selvsagt at det blir et hyggelig bryllup!

Enig.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:41   #41
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Setter jeg virkelig mine behov FORAN brudens når jeg har spurt henne, hun skal ikke ha hvit kjole og mener det er greit? Jeg er HELT enig i at man ikke skal gå i hvitt i tradisjonelle bryllup, men det må gå an å slakke på reglene noen ganger.

Dette med å bære uskyldshvitt stammer fra en tid bruden faktisk var uskyld. Og man skulle ikke konkurrere med brudens renhet. Nå når mange bruder, og spesielt denne, er langt ifra uskyldige, så blir det jo litt rart at INGEN skal få gå med hvite kjoler bare på grunn av en gammel regel. Forutsatt at bruden syns det er greit så klart.

Nuvel. Jeg har tenkt beige sko, lys strømpebukse, solgult sjal og ravsmykker til. Lyst på noe blomsterpynt i håret, men der er jeg heelt novise, så det tror jeg ikke går.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:44   #42
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk
Red face

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Setter jeg virkelig mine behov FORAN brudens når jeg har spurt henne, hun skal ikke ha hvit kjole og mener det er greit? Jeg er HELT enig i at man ikke skal gå i hvitt i tradisjonelle bryllup, men det må gå an å slakke på reglene noen ganger.

Dette med å bære uskyldshvitt stammer fra en tid bruden faktisk var uskyld. Og man skulle ikke konkurrere med brudens renhet. Nå når mange bruder, og spesielt denne, er langt ifra uskyldige, så blir det jo litt rart at INGEN skal få gå med hvite kjoler bare på grunn av en gammel regel. Forutsatt at bruden syns det er greit så klart.

Nuvel. Jeg har tenkt beige sko, lys strømpebukse, solgult sjal og ravsmykker til. Lyst på noe blomsterpynt i håret, men der er jeg heelt novise, så det tror jeg ikke går.

Hvis bruden sier det er greitt at du går i hvitt så er det greitt!

Men sånn ellers UTEN å ha snakket med bruden ville jeg si at hvit kjole er bannlyst... Kjolen er forresten nydelig!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:48   #43
Basics
Juniormedlem
 
Basics sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 61
Innlegg: 33
Basics er på en erverdig vei

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

For dere som er interesserte i den historiske tradisjon ved fargen på brudekjoler:

Den første beskrivelsen av en hvit brudekjole går tilbake til 1406 da danske Erik av Pommeren giftet seg med prinsesse Philippa av England, og hvitt har for mange kulturer vært symbol for renhet, uskuldighet, hellighet og glede. Hvitt ble motefarge på slutten av 1700 tallet og empiretiden. Likevel er det bevart en rekke kulørte brudekjoler, og valget var ofte av praktisk og økonomisk årsaker. ”Etterbruken” for en hvit kjole var noe mindre enn for en kulørt kjole, som kvinnen kunne benytte videre som selskapskjole i mange år etter bryllupet.

Sorte brudekjoler dukket her i landet opp på midten av 1800-tallet, og i enkelte områder levde tradisjonen fram mot 1940-årene. Det hvite brudekjolen har beholdt sin popularitet, kanskje fordi den har en forankring i historien, en forankring det moderne mennesket søker, og ikke minst fordi den hvitkledde bruden fremdeles er vår tids fremste symbol på romantikken.

I senere år er det vanlig med fargerike brudekjoler da mange som gifter seg på på nytt finner det mer passende, selv om det vel er sjelden at "førstegangsbruder" er gode kandidater på uskyld...
Men det er vel kanskje romantikken som gjør at folk fortsatt gifter seg?

__________________


Basics er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 21:43   #44
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Jeg tror rett og slett at det er "gammeldags" med en der greia om at kun bruden kan gå i hvitt.

Vår datter giftet seg for et år siden og tre av gjestene hadde hvite kjoler, jeg kom ikke på at det ikke skulle være ok, de var nydelig både bruden og de tre gjestene i hvitt. Gjestene hadde ikke fotside kjoler og kjolene lignet ikke brudekjoler i det hele tatt.

Den kjolen er jo aldeles nydelig, jeg ville absolutt brukt den i bryllupet!

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 21:49   #45
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Nuvel. Jeg har tenkt beige sko, lys strømpebukse, solgult sjal og ravsmykker til. Lyst på noe blomsterpynt i håret, men der er jeg heelt novise, så det tror jeg ikke går.

Hørtes aldeles nydelig ut Rav er i det hele tatt perfekt til oss lyse med litt "skjær" i håret, skal finne fram raven min jeg tror jeg

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 21:50   #46
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Basics, her.

For dere som er interesserte i den historiske tradisjon ved fargen på brudekjoler:

Sorte brudekjoler dukket her i landet opp på midten av 1800-tallet, og i enkelte områder levde tradisjonen fram mot 1940-årene.


Så det var DA folk begynte å spise for mye karber, altså. Sort virker jo slankende..

Kjolen er vakker, forresten. Også str. M fra BikBok, da. Bruk den, og vær stolt!

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 21:59   #47
Perleblomsten
Medlem
 
Perleblomsten sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 74
Perleblomsten er på en erverdig vei

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Jeg var i et bryllup der bruden sin tante hadde hvit kjole og rosa sjal til, hun gikk rundt hele kvelden og sa at hun hadde fått lov av bruden.
Så, nei- jeg hadde ikke gått med den. Spar den til en fin sommerkveld

Perleblomsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 22:10   #48
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Hvitt, svart og rødt er jo tradisjonelle "fy"-farger i bryllup.

Jeg gikk i rød kjole med svart tilbehør i bryllup i fjor

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 22:27   #49
Tommeline
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Tommeline er på en erverdig vei

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Jeg er enig med Edla jeg da.

Har vært i 2 bryllup selv og hadde da svart kjole.

Tommeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, men orker ikke telle karber Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 23:58   #50
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Er denne kjolen ok i bryllup?

Basics: Interessant lesning. Gjelder det Europa generelt? Jeg tenkte at i Norge var det gjerne folkedrakter som gjaldt..?

Perleblomsten: Hehe, jeg har ingen planer om å gjøre det. Kjenner jeg dem rett så gir de blaffen. De kommer nok til å bli mer arge på min mann, som overhodet ikke har tenkt å ha på seg verken penbukse, skjorte eller slips. Pappa tvang på han slips den dagen vi giftet oss. Men det er ingen dresskode da, så han gjør jo i utgangspunktet som han vil...

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Musikktips til bryllup? kthxbye Generell diskusjon 11 31-03-11 10:32
Bryllup BitTorres Spørsmål og svar 20 23-05-10 11:10
Hjelp, jeg skal i bryllup Raffen Lavkarbo generelt 11 23-07-09 00:17
Haster... Skal I Bryllup I Dag *Mette* Ketolysekuren 3 22-09-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no