Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Reaksjon på sukker?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-10, 08:18   #1
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Reaksjon på sukker?

Jeg er helt fersk i gamet, men har ikke spist sukker eller raske karbohydrater på 9 dager. I går var det bursdag i familien og jeg spiste litt kaker (myyye mindre enn jeg ellers ville spist) og ble kvalm og uvel med et snev av hodepine og stuptrøtt.

Det overlever jeg forsåvidt greit, men i natt våknet jeg med kvalme og mageknip - skikkelig mageknip! Opp på do og der ble jeg sittende med tidenes rennaræv! Jeg var helt tom innvendig da jeg omsider tuslet til sengs.

Er dette en normal reaksjon? Ingen andre har merket noe så det var neppe noe "galt" med maten, men jeg har en følelse av at sukkeret har danset rumba, samba og cha-cha-cha i magen min i natt! Frister definitivt ikke til gjentagelse...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 08:31   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Reaksjon på sukker?

Ja, det er nok en vanlig reaksjon for mange det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 09:23   #3
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Reaksjon på sukker?

Jeg reagerer nesten umiddelbart med vond og oppblåst mage ved inntak av raske karber.. Så du er ikke alene om å reagere, men det gjør i alle fall at jeg skeier mindre ut enn det jeg ellers ville gjort

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 09:33   #4
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Reaksjon på sukker?

Opprinnelig lagt inn av BlirFjong, her.

Jeg reagerer nesten umiddelbart med vond og oppblåst mage ved inntak av raske karber.. Så du er ikke alene om å reagere, men det gjør i alle fall at jeg skeier mindre ut enn det jeg ellers ville gjort

Det var på den måten jeg fant ut at jeg har glutenintoleranse. Kutta ut all gluten for 2 uker (før jeg begynte på lavkarbo) før jeg prøvde meg på ei bolle. Jeg ble så dårlig at fyttigrisen, men da satte jeg med ned og virkelig kjente på hvor dårlig jeg var og memorerte denne følelsen - aldri mer

HAr også hatt et par sprekker på lavkarbo med raske karbohydrater og opplevde samme reaksjonen etter at jeg bl.a. hadde spist pommes frites. Da satte jeg meg også ned og virkelig kjente på hvor jævlig jeg hadde det og bestemte meg for aldri mer. Det er faktisk et tirks som virker, husk hvordan du har hatt det nå så kommer du neppe til å ha så veldig lyst på raske karber i fremtiden

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 09:41   #5
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Reaksjon på sukker?

hadde samme opplevelsen for et år siden, sist jeg gikk på ketolyse. jeg falt for fristelsen under en sverigetur - og kjøpte smågodt-. Jeg ble utrolig trøtt, helt slapp og følte meg helt tom - ville bare sove. Effekten var nesten umiddelbar - og ble en skikkelig vekker på effekten av sukker.

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 09:41   #6
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Reaksjon på sukker?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

HAr også hatt et par sprekker på lavkarbo med raske karbohydrater og opplevde samme reaksjonen etter at jeg bl.a. hadde spist pommes frites. Da satte jeg meg også ned og virkelig kjente på hvor jævlig jeg hadde det og bestemte meg for aldri mer. Det er faktisk et tirks som virker, husk hvordan du har hatt det nå så kommer du neppe til å ha så veldig lyst på raske karber i fremtiden

Akkurat DET er ikke jeg så flink på, men jeg blir flinkere og flinkere.
Har oppdaget at det er enkelte ting jeg reagerer mer på enn annet da, så lurer faktisk på om jeg har glutenintoleranse.. men vet ikke om jeg gidder å teste meg for det når det visstnok involverer å måtte spise gluten for å teste for det!? Jeg har det jo så fint så på lavkarbo

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 11:51   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Reaksjon på sukker?

Høres normalt ut ja. Jeg har aldri før hatt noen problemer med hverken korn eller sukker og fått vondt i magen, oppblåst mm som jeg har merket. Men spreker jeg nå, da blir jeg kjempedårlig i magen, oppblås, hele kroppen hovner opp osv.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 12:50   #8
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Reaksjon på sukker?

Konklusjon: Kroppen er en rar og følsom ting.
(til ettertanke om jeg selv skulle skeie ut ED & Lavkarbo)

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Var det reaksjon på karber tro? Serenio Spørsmål og svar 3 01-12-09 13:56
Hvorfor så annerledes reaksjon i runde 2? Budeia Ketolysekuren 2 10-03-09 13:59
Reaksjon i halsen etter Cola light? Pocahontas Ketolysekuren 7 13-07-08 20:10
Sukker Alkoholer eller Sukker Arter ... miss_celica_83 Lavkarbo generelt 2 23-05-07 17:53
Hjerteklapp - angst eller kroppslig reaksjon på kostholdsendring? guro_no Ketolysekuren 9 21-05-07 00:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no