Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Mett

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-10, 22:26   #1
abs
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 20
abs er på en erverdig vei

Mett

Har nå vært på lavkarbo siden begynnelsen av august. Har kuttet ut brød, ris, pasta o.l. Denne uken har jeg merket at jeg er nesten konstant mett. Kan godt gå flere timer uten at jeg har spist, merker kun på humøret at det kanskje er på tide å få i seg litt mat.
Noen andre som har opplev noe lignende?
Hvor mange måltider har dere i løpet av en dag?

abs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 22:59   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Mett

Ja! Er det ikke deilig! Mange som har møtt mett før første gang siden småbarnsalderen på lavkarbo...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 23:00   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mett

Kjempedeilig ja.

Jeg spiser 2-4 ganger for dagen alt ettersom sulten, jeg spiser når jeg er sulten, noen dager er det ofte og mye og andre dager nesten ikke noe.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 21:37   #4
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mett

Jeg er blitt mye mer sulten! Før hoppa jeg gladelig over frokost, og var aldri sulten før 12. Da holdt det fint med to måltider om dagen (og tross hard trening 5 g. i uka gikk jeg opp, opp, opp). Nå er jeg sulten hele tida. I dag var jeg så sulten på jobb at jeg var svimmel, enda jeg hadde spist frokost! Håper det betyr at jeg har økt forbrenningen, men det er slik jeg ser, alt annet enn normalt å bli så sulten når man er i ketose/ spiser lavkarbo. Eller ?

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 21:40   #5
ikita
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 25
ikita er på en erverdig vei

Sv: Mett

Jeg føler meg mett hele dagen... Det er jo en deilig følelse det, men jeg prøver å spise 4 måltider til dagen(hver 3-4 time). trenger ikke spise masse, nare det er noe.. Er redd jeg ødelegger den lille forbrenningen jeg har visst ikke

ikita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:49   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mett

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Jeg er blitt mye mer sulten! Før hoppa jeg gladelig over frokost, og var aldri sulten før 12. Da holdt det fint med to måltider om dagen (og tross hard trening 5 g. i uka gikk jeg opp, opp, opp). Nå er jeg sulten hele tida. I dag var jeg så sulten på jobb at jeg var svimmel, enda jeg hadde spist frokost! Håper det betyr at jeg har økt forbrenningen, men det er slik jeg ser, alt annet enn normalt å bli så sulten når man er i ketose/ spiser lavkarbo. Eller ?

I begynnelsen er det mange som blir kjempesultne!
Det er bare å spise riktig så blir det bedre etter hvert! Husker jeg var litt fortvilet en dag jeg faktisk ble småkvalm bare av tanken på mat!
Det har aldri i mitt 43 år lange liv skjedd før! Jeg som alltid har kunnet spise alt over alt uansett liksom!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 23:22   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Mett

Opprinnelig lagt inn av ikita, her.

Jeg føler meg mett hele dagen... Det er jo en deilig følelse det, men jeg prøver å spise 4 måltider til dagen(hver 3-4 time). trenger ikke spise masse, nare det er noe.. Er redd jeg ødelegger den lille forbrenningen jeg har visst ikke

Du må huske at om du snur deg inn i ketosen så har kroppen noe å forbrenne hele tiden, og det henger fast på kroppen din Derfor er det greit å spise når du er sulten, men spise nok totalt.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 08:58   #8
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mett

Tusen takk Kitt!
Jeg får bare venne meg til den ekle følelsen i magen - hehe - og håpe det går over. Synes det er litt pussig at jeg ikke var sulten i begynnelsen, men nå etter 1 1/2 uke.

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er så mett Cherry Generell diskusjon 0 08-05-10 22:29
Problemer med å bli mett Viclin Ketolysekuren 26 06-09-09 10:50
Hjelp ... jeg er mett! Huffda Ketolysekuren 17 21-08-09 13:17
Mett? Katovi Spørsmål og svar 4 30-12-06 10:34
Jeg er så mett. Gine Lavkarbo generelt 5 12-07-05 16:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no