Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Høyere puls - litt bekymret.

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-10, 14:09   #1
solihjerte
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 82
solihjerte er ny på veien

Høyere puls - litt bekymret.

Med BMI på drøyt 40 så er jeg vant til å bli tungpusten opp trapper, men etter starten på ketolyse for noen dager siden, er pulsen merkbart høyere ved aktivitet.
Har vært undersøkt hos hjertelege for noen måneder siden, og alt var tipp topp, så prøver å ikke være bekymret.

Jeg går turer hver dag, og pulsen er høy og beina føles litt tyngre enn før.

Hvordan opplever dere dette? Går det over?
Har forsøkt å søke litt på emne, og ser at en forklaring er at hjerte jobber bedre på fett, og derfor slår mer, mens andre anbefaler å øke opp karbohydrater. Det vil jeg helst ikke, for etter 4 dager er 4 kilo vekke, så da ønsker jeg ikke å endre på noe. Men vil jo ikke gjøre noe som er "farlig" heller.

Blir glad for svar, selv om dette sikket har vært oppe før.

solihjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 14:28   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Høyere puls - litt bekymret.

Før kroppen helt har fått taket på å forbrenne fett og bruke ketoner som brennstoff, føles alt tungt!
Ettersom kroppen fikser dette med optimal bruk av ketoner, blir alt så mye lettere og man kan trene i vildensky i timesvis!
Sier de som driver med sånt!

Det er altså helt normalt at ting går litt tregt i starten av kuren og at hjertet derfor jobber litt mer. Ettersom du nylig er undersøkt(hvorfor?) av spesialist og funnet frisk, bør det ikke være noen grunn til bekymring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 14:57   #3
solihjerte
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 82
solihjerte er ny på veien

Sv: Høyere puls - litt bekymret.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

F. Ettersom du nylig er undersøkt(hvorfor?) av spesialist og funnet frisk, bør det ikke være noen grunn til bekymring!

Jeg ble undersøkt i forbindelse med en søknad om slankeoperasjon, noe jeg prøver å unngå nå .

solihjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 15:09   #4
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Høyere puls - litt bekymret.

Pulsen min er veldig høy, og da snakker vi hvilepuls. Vet ikke om jeg pleier å ha det, men det jeg VET er at blodtrykket mitt er på vei opp i himmelen -- noe det aldri har vært før, og ikke var i vinter (sist sjekk før denne nylig). Jeg har altså fått veldig høyt blodtrykk i det siste, og vet ikke om jeg skal skylde på maten eller noe helt annet (?)

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 15:47   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Høyere puls - litt bekymret.

Opprinnelig lagt inn av solihjerte, her.

Jeg ble undersøkt i forbindelse med en søknad om slankeoperasjon, noe jeg prøver å unngå nå .

Ikke meningen å snoke, altså! Bare sykepleieren i meg som liker å ha alle fakta på bordet!
Da er du nok så godt undersøkt at du kan utelukke noe galt. Selv om det kan være ubehagelig er det neppe noe å bekymre eg for!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 15:51   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Høyere puls - litt bekymret.

Jeg har "vanligvis" en unormal lav både hvile og treningspuls, selvom jeg er ganske så overvektig.. men i Ketose så tar den helt av. Er bare i førsten det føles ubehagelig, for meg, men så går det over etterhvert. Hvertfall utenom trening. Under trening så fortsetter den å være "unormalt" høy.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 15:54   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Høyere puls - litt bekymret.

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Pulsen min er veldig høy, og da snakker vi hvilepuls. Vet ikke om jeg pleier å ha det, men det jeg VET er at blodtrykket mitt er på vei opp i himmelen -- noe det aldri har vært før, og ikke var i vinter (sist sjekk før denne nylig). Jeg har altså fått veldig høyt blodtrykk i det siste, og vet ikke om jeg skal skylde på maten eller noe helt annet (?)

Dette sier dr. Torkil:
Høyt blodtrykk i seg selv er ikke noe problem i forhold til ketolysekuren. Ketose senker blodtrykket, så man kan sjekke etter 4-6 uker å se om man kan redusere medisinbruken.
Er det andre hjertesykdommer som rytmeforstyrrelse eller nylig gjennomgått infarkt kan kuren ikke anbefales,
Altså snakk med fastlegen

Vennlig Hilsen
Torkil


Jeg vil tro du kan ha forbigående høyt blodtrykk ved oppstart av kuren, men at det går ned når kroppen har fått taket på fettforbrenningen og optimal bruk av ketoner som brennstoff!

Er du i tvil, send en pm til doktoren. Han svarer alltid, om ikke med en gang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 19:25   #8
solihjerte
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 82
solihjerte er ny på veien

Sv: Høyere puls - litt bekymret.

Takker for svar!

solihjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bekymret! Sommerglad Spørsmål og svar 6 04-03-10 21:17
Veldig bekymret for ketoner i morsmelk ... bella donna Fysisk og mental helse 3 16-06-09 23:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no