Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjelp til testresultat av blodsukker anyone?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-10, 20:02   #1
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Hjelp til testresultat av blodsukker anyone?

Heisann.

Skaffa meg en gratis blodsukkermåler som jeg fikk nå for ett par dager siden. For bare moroskyld har jeg målt blodsukkeret mitt i to dager nå. Ganske jevnt utover dagen. Både før og etter måltid. Også noen timer etter måltider osv osv osv. MANGE ganger altså.

HVER gang ligger det på mellom 5 og 5.5. Jeg vet at dette er veldig bra, men har dette noe praktisk betydning? Har dette noe med vekttap å gjøre? Eller er det bare det som gjør at jeg aldri har det suuuuget som jeg hadde før når jeg var sulten. VEELDIG sjelden lyst på noe godt lenger osv.

Har det noen annen gevinst? Please tell me

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 20:07   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til testresultat av blodsukker anyone?

Ligger blodsukkeret ditt helt jevnt, får du sjelden noen stor insulinutskillelse.
Og siden insulin er fettlagringshormonet vårt.....

Dersom du bare forbrenner fett og ikke lagrer noe.......

Hva skjer da, da tro?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 20:08   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til testresultat av blodsukker anyone?

Og du, det holder å måle fastende om morgenen og ca 2 timer etter et måltid!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 20:23   #4
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp til testresultat av blodsukker anyone?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og du, det holder å måle fastende om morgenen og ca 2 timer etter et måltid!


Haha, jaja. Må si jeg ikke har peiling på dette, og hele grunnen til at det bled måling er fordi jeg fikk apparatet gratis fra nett

Men vet værtfall nå at blodsukkeret mitt er heeelt jevnt på ca 5 gjennom hele dagen og jeg er i ketose

SÅ da renner vel fettet av meg da HIHI

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 20:35   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til testresultat av blodsukker anyone?

Høres VELDIG bra ut, spør du meg!

Du skjønner, de gir bort apparatet sammen med noen få stiks og så, når du har blitt hekta på å måle hele tiden, må du kjøpe kjempedyre stiks på apoteket!

Om du ikke som meg får dem på blå resept og har frikort, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 20:52   #6
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp til testresultat av blodsukker anyone?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du skjønner, de gir bort apparatet sammen med noen få stiks og så, når du har blitt hekta på å måle hele tiden, må du kjøpe kjempedyre stiks på apoteket!

Om du ikke som meg får dem på blå resept og har frikort, da!

Det er her jeg har en genial plan, jeg skal bestille slike gratis apparat med 10 sticks til hele familien, alle på jobben, og kanskje lage en facebookgruppe som melder seg frivillig hahahahaha

DET er en god plan tror jeg altså

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 21:41   #7
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp til testresultat av blodsukker anyone?

Bestilte fra hvor?:P

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 23:04   #8
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Hjelp til testresultat av blodsukker anyone?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Bestilte fra hvor?:P

http://www.gjerrigknark.com/visit.php?id=18915 Her. Du får den i posten iløpet av noen få dager .

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blodsukker ingrids Spørsmål og svar 11 13-04-10 21:56
Proteiner og blodsukker Runegutt Spørsmål og svar 4 27-09-08 19:30
Blodsukker på 2.6 nellie Spørsmål og svar 9 08-06-08 17:48
Blodsukker Grovsnus Ketolysekuren 14 25-02-08 12:00
Ang blodsukker ... cilemora Spørsmål og svar 6 21-11-07 04:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no