Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vekttap på ketolyse, først og senere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-10, 15:32   #1
hildabakk
Medlem
 
hildabakk sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 79
hildabakk er ny på veien

Vekttap på ketolyse, først og senere

Dere som går/har gått på ketolysekur, jeg er litt nysgjerrig på dette.

Hvor mye gikk dere ned i starten? Begnynte dere å gå ned med engang, eller tok det tid før dere merket noe særlig vekttap?

Og hvor mye går dere ned når dere har gått en stund på ketolyse? Som jeg har forstått så er det noen som nesten har dette som livsstil, ikke som kur, stemmer det? Eller går dere bare en periode på kur, for så å avslutte eller ta pause?

Nysgjerrig...

__________________
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.

Sist redigert av hildabakk : 11-04-10 kl 15:33. Årsak: skrivefeil
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 15:36   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vekttap på ketosyse, først og senere

Jeg har virret alt for mye til å gi deg et skikkelig svar, men her har du en tråd om gjennomsnittelig vekttap på ketolyse.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 15:41   #3
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekttap på ketosyse, først og senere

Opprinnelig lagt inn av hildabakk, her.

Dere som går/har gått på ketolysekur, jeg er litt nysgjerrig på dette.

Hvor mye gikk dere ned i starten? Begnynte dere å gå ned med engang, eller tok det tid før dere merket noe særlig vekttap?

Gikk vell ned med engang,

Og hvor mye går dere ned når dere har gått en stund på ketolyse
10 kg på 10 uker og de siste 10 kg brukte jeg ca 6mnd på.

Som jeg har forstått så er det noen som nesten har dette som livsstil, ikke som kur, stemmer det? Eller går dere bare en periode på kur, for så å avslutte eller ta pause?

Jeg ser på dette som en livsstil ja, har ikke tenkt å gå tilbake til høykarbohelvette

Nysgjerrig...

Det er lov

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 15:48   #4
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Vekttap på ketosyse, først og senere

Jeg har akuratt begynt da.. begynte på tirsdag og siden da har jeg gått ned 3,2 kg.
Jeg har gått på det en gang tidligere og da gikk jeg ikke på det mer enn 2 mnd og gikk ned 7,5 kg

Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 16:32   #5
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekttap på ketosyse, først og senere

Jeg gikk ned mye i starten.

Nå har jeg stått stille i flere mnd faktisk, litt har jeg gått ned men ikke så mye. Litt i cm også, og kroppen forandrer seg selv om at ikke vekten gjør det.

Den 14 april har jeg holdt på et helt år, aldri "sprukket". Det har jeg ikke følt behov for.

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 22:18   #6
hildabakk
Medlem
 
hildabakk sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 79
hildabakk er ny på veien

Sv: Vekttap på ketolyse, først og senere

Nå leste jeg akkurat NÅ litt på ketolyse.no... der sto det:
"Etter seks måneder bør du ta en pause på 3 måneder før du ev. gjenopptar kuren. I denne perioden bør du stabilisere vekten (les "når målet er nådd" i boken). Etter 6 måneder bør kuren ikke fortsettes uten samråd med fastlegen."

Men som jeg har forstått er det mange her som går nesten fast på ketolyse? Eller husker jeg feil (er ganske fgersk på dette...)

Jeg går ikke på ketolyse selv, men er facinert av det, og vurderer det. Men jeg leste NÅ på ketolyse.no at "ketolysekuren er utviklet for friske, voksne personer som har behov for å redusere vekten med ti kilo eller mer."

Jeg vil ned ca 6-8 kg, pluss de 3 jeg allerede har gått ned. Og går på lavkarbo generelt. Går veldig sakte ned da. Lurer på om det er fordi jeg går ut og inn av ketose, helt uten å ville det og uten å være bevisst på det. Og jeg har forstått det slik at det kan hindre vektnedgang. Kanskje jeg bør spise mert karber? Jeg teller ikke....

__________________
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 22:22   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vekttap på ketolyse, først og senere

Dersom du føler deg frisk og alt ellers er på stell, er de 6 månedene kun veiledende! Mange her som lever kjempegodt på ketogen kost i årevis, som rett og slett har gjort det til en livsstil!

Jo mindre du skal ned, jo saktere går det som regel. Det er ikke noe sjakktrekk å gå inn og ut av ketose heller. Tror faktisk det er bedre å legge seg på et litt høyere antall karber og forbli ute av ketose. Mange går jo ned massevis over tid med generell lavkarbo også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 14:41   #8
karboA
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1
karboA er på en erverdig vei

Sv: Vekttap på ketolyse, først og senere

Jeg gikk fra 116 til 66 på Ketolyse kuren og har hold meg mellom 66 og 72 siden. Det er drøyt 3 år siden jeg oppdaget Ketolysekuren.
I dag spiser jeg kanskje mer LCHF men er veldig glad i Ketolyseboken sammen med Dr. Lutz - boken.
Jeg har også hatt god nytte av å lese minikurset i Kolesterol på LCHFNORGE.NO
Jeg gikk ned de første 25 kiloene enkelt ved å kutte ut brød, pasta, ris, poteter og frukt. Så begynte jeg med Ketolyse og da gikk 25 kilo til. Dette tok ca. 1 år.
Har aldri hatt problemer med muskeltap, selv om jeg etterhvert oppdaget at Tablettene som følger med på Ketolyse gir et mer behagelig vekttap - spiser vel tablettene enda, mer eller mindre.
Kos deg med å gå ned i vekt og ikke tenk på tiden du bruker, kjenn heller etter hvor mye bedre du føler deg, mer opplagt, mer våken og du slipper å gjespe hele ettermiddagen. Dobesøk blir enklere og ryddigere og lukter MYE mindre.
Full av energi og gladere er viktigere.

karboA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 11:31   #9
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Vekttap på ketolyse, først og senere

Wow..! Flott resultat karboA
Dette gir ny og mer motivasjon, når jeg leser hva andre har klart så kjenner jeg kroppen ivrer etter å fortsette

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 16:12   #10
canneeli
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 8
canneeli er på en erverdig vei

Sv: Vekttap på ketolyse, først og senere

Jeg har no fått boka og vitaminene som jeg har bestillt, og er kjempemotivert ...gått ned 2,5 kg ( en uke) og synes det var bra. Prøvde ketosesticksen for jeg var såå nyskjerrig på om jeg var i ketose. Den var nesten mørk fiolett...jipppi

canneeli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 16:14   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vekttap på ketolyse, først og senere

Grattis med ketose!

Må bare si at det ikke finnes grader av ketose. Er det fargeforandring på stiksen, er du i ketose!
Lurer du på om du får i deg nok væske og stiksen er veldig mørk, drikker du muligens for lite!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 10:30   #12
anepane
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4
anepane er på en erverdig vei

Sv: Vekttap på ketolyse, først og senere

Hei Jeg har vært i ketose nå i fire uker. De første to ukene gikk jeg ned nesten 3kg, men etter det har det stått stille :/ I begynnelsen spiste jeg under 10karb hver dag, men jeg har økt til mellom 15 og 20. Tror dere det er derfor jeg ikke går ned lenger? Eller er det vanlig at det stopper litt?
Får prøve å holde meg under 15 fremover å se hva som skjer da

anepane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 11:52   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vekttap på ketolyse, først og senere

Det er helt vanlig at det stopper opp litt når man har gått ned såpass mye den aller første tiden.
Det er ikke meningen at man skal ligge under 15 karber pr dag på ketolyse. Ca 15 er minimum av hva du skal ha om du skal kunne få i deg nok vitaminer og mineraler fra grønnsaker som vokser over jorden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 13:57   #14
Mimosaen
Medlem
 
Mimosaen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 60
Mimosaen er på en erverdig vei

Sv: Vekttap på ketolyse, først og senere

Jeg har gått på Ketolysekuren siden 3.mars, altså 1.5 måned. Totalt har jeg gått ned 4.4 kg, magen har blitt 4-5 cm mindre og lårene har krympet med 2.5 cm på hver på det tykkeste. Jeg gikk en del ned de to første ukene, men så hadde jeg to helger på rad hvor jeg var på tur med god mat og drikke, så da skeiet jeg ut. Gikk opp 2 kg igjen og det tok en stund før jeg kom i ketose igjen.

Mimosaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 18:31   #15
canneeli
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 8
canneeli er på en erverdig vei

Sv: Vekttap på ketolyse, først og senere

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Grattis med ketose!

Må bare si at det ikke finnes grader av ketose. Er det fargeforandring på stiksen, er du i ketose!
Lurer du på om du får i deg nok væske og stiksen er veldig mørk, drikker du muligens for lite!

Takk for rådet, og jeg ble kjempeglad for at du nevnte det om fargeforskjellen... Og jeg drikker mer og er i ketose.

canneeli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bytte filosofi nå eller senere? Rottis Spørsmål og svar 1 10-11-09 00:38
Først ketolyse og så Lindberg? Al. B. Back Ketolysekuren 1 19-10-08 18:51
1mnd på Ketolyse - seint vekttap gullahar Ketolysekuren 12 08-03-08 10:39
Ketolyse først, og så Lindberg?? Lisbeth Ketolysekuren 3 06-01-08 14:34
Ketolyse og vekttap..? Katja Ketolysekuren 8 25-01-06 19:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no