Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse i samarbeid med legen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-11, 09:41   #1
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Ketolyse i samarbeid med legen?

Hei! Jeg har gått på ketolyse en gang før, da gikk jeg ned 7 kg og gikk inn 12 cm rundt magen på 7 uker. Jeg ble, i motsetning til mange andre, veldig dårlig i magen av ketolyse. Etter 7 uker sprakk jeg og klarte aldri å hente motivasjonen til å gå tilbake. Jeg har likevel levd lavkarbisk light i de 6 månedene siden jeg avsluttet ketolyse, og har holdt vekten.

Nå har jeg tenkt å prøve igjen, men merker at motivasjonen ikke er så god som før forrige ketolyserunde. Jeg lurer på å spørre legen min om å få komme dit å veie meg hver 14. dag eller noe, slik at noen "overvåker" min kamp mot kiloene....Noen som har gjort det på denne måten? Jeg trenger bare noen til å holde meg i ørene.

Eller kanskje noen andre idèer?

petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 20:49   #2
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse i samarbeid med legen?

Er du redd for at mageplagene skal komme tilbake?
Det er ingen problem med oppfølging, men trenger du gjøre det hos legen?
Hva med en venninne eller nabo som tar mål og holder styr på vekta?

Hva angår mageplagene, så beskriver du ikke dets form eller symptomer, så vanskelig å komme med råd. For min del var jeg kjempeplaget med treg mage helt til jeg oppdaga fløtegrøten til Gerd. Heaven on earth, sier jeg bare. Eyes on the price..

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 22:31   #3
mishan
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 1
mishan er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse i samarbeid med legen?

Opprinnelig lagt inn av petite fleur, her.

Hei! Jeg har gått på ketolyse en gang før, da gikk jeg ned 7 kg og gikk inn 12 cm rundt magen på 7 uker. Jeg ble, i motsetning til mange andre, veldig dårlig i magen av ketolyse. Etter 7 uker sprakk jeg og klarte aldri å hente motivasjonen til å gå tilbake. Jeg har likevel levd lavkarbisk light i de 6 månedene siden jeg avsluttet ketolyse, og har holdt vekten.

Nå har jeg tenkt å prøve igjen, men merker at motivasjonen ikke er så god som før forrige ketolyserunde. Jeg lurer på å spørre legen min om å få komme dit å veie meg hver 14. dag eller noe, slik at noen "overvåker" min kamp mot kiloene....Noen som har gjort det på denne måten? Jeg trenger bare noen til å holde meg i ørene.

Eller kanskje noen andre idèer?

HEI! Jeg er en av de som går på ketolysekuren med oppfølging av lege! Jeg har gått ned 8 kg på 8 uker, og mista ca 10 cm rundt midjen. Jeg har også hatt endel magesmerter, men etter å ha tatt dette opp med legen så fikk jeg en resept på syrenøytraliserende ! det har funka veldig bra og jeg har ikke spesielle smerter nå lenger.

Syns det er flott du klarer å holde vekta nede, det er imponerende!
For min del har det vært helt fantastisk å ha en lege å gå til. ( det må nevnes at jeg er veldig heldig for jeg går til Torkil, og han har jo rimelig god peiling =P ) Det gjør at jeg har små delmål, isteden for å bare ha det store endelige (som faktisk er ganske langt unna!!!). Jeg konsentrerer meg om 1-2 uker av gangen, så er jeg en tur hos legen, veier meg og prater litt , for så å begynne på nye to uker.

Jeg har skjønt at det ikke nytter å sammenligne seg med andre, når det gjelder vekttap. Det er ikke spesielt motiverende å gå ned en kg i uka, når man hører om andre som mister mye mer! Allikevel så er jo det å gå ned 1 kg i uka, kjempebra!!!! VI må endre fokus og tenke at alt vi går ned er bonus, om JEG ikke hadde gått ned, eller gått på kur, så kan jeg nesten garantere at pila hadde pekt oppover. Så dersom jeg går ned bare 100 gram en uke, skal jeg fortsette å ha en positiv innstilling (jeg innrømmer at det ikke alltid er like lett!!), og være glad for at pila peker i riktig retning!

Jeg håper du fikk litt svar på det du lurte på, jeg er iallefall veldig glad for å ha en lege å gå til! føler det er mer kontroll over det jeg driver med, og ikke så lett å "falle av".

LYKKE TIL!!! og bare spør hvis du lurer på noe mer
Klem fra M.

mishan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 08:44   #4
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse i samarbeid med legen?

Opprinnelig lagt inn av mishan, her.

HEI! Jeg er en av de som går på ketolysekuren med oppfølging av lege! Jeg har gått ned 8 kg på 8 uker, og mista ca 10 cm rundt midjen. Jeg har også hatt endel magesmerter, men etter å ha tatt dette opp med legen så fikk jeg en resept på syrenøytraliserende ! det har funka veldig bra og jeg har ikke spesielle smerter nå lenger.

Syns det er flott du klarer å holde vekta nede, det er imponerende!
For min del har det vært helt fantastisk å ha en lege å gå til. ( det må nevnes at jeg er veldig heldig for jeg går til Torkil, og han har jo rimelig god peiling =P ) Det gjør at jeg har små delmål, isteden for å bare ha det store endelige (som faktisk er ganske langt unna!!!). Jeg konsentrerer meg om 1-2 uker av gangen, så er jeg en tur hos legen, veier meg og prater litt , for så å begynne på nye to uker.

Jeg har skjønt at det ikke nytter å sammenligne seg med andre, når det gjelder vekttap. Det er ikke spesielt motiverende å gå ned en kg i uka, når man hører om andre som mister mye mer! Allikevel så er jo det å gå ned 1 kg i uka, kjempebra!!!! VI må endre fokus og tenke at alt vi går ned er bonus, om JEG ikke hadde gått ned, eller gått på kur, så kan jeg nesten garantere at pila hadde pekt oppover. Så dersom jeg går ned bare 100 gram en uke, skal jeg fortsette å ha en positiv innstilling (jeg innrømmer at det ikke alltid er like lett!!), og være glad for at pila peker i riktig retning!

Jeg håper du fikk litt svar på det du lurte på, jeg er iallefall veldig glad for å ha en lege å gå til! føler det er mer kontroll over det jeg driver med, og ikke så lett å "falle av".

LYKKE TIL!!! og bare spør hvis du lurer på noe mer
Klem fra M.

Tusen takk for svar! Så flott å høre at andre får hjelp av legen sin - men du har jo legen med stor L :-D Skulle gjerne hatt samme mulighet! Legen min er av den konvensjonelle typen, så jeg vet ikke helt hva han synes om Ketolysekuren (som jo mange ser på med skrekk og gru).

Ser vi har hatt omtrent samme vektnedgang, gjennomsnittlig 1 kg pr uke, håper det går like greit denne runden. Som du sier, man burde ikke sammenligne seg med andre, men håper i alle fall at motivasjonen holder med litt press fra omgivelsene (les: legen). En venn eller nabo gjør meg ikke "flau" nok hvis jeg ikke har gjort jobben min og jobbet for et bra resultat, derfor vil jeg ha en lege til å holde meg i øra.

Tusen takk for svar, begge to :-) Hvis magen blir ille denne gangen også, skal jeg prøve Gerds fløyelsgrøt og/ eller syrenøytraliserende.

petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 09:02   #5
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Ketolyse i samarbeid med legen?

Hei! Tenker som så at hvis legen din er en av skeptikerne, så kan du være et levende eksempel på at dette virker Det er selvfølgelig en jobb å ta, men tenk så mange som får glede av en mer frisinna, åpen lege.. Lykke til ihvertfall!

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 09:30   #6
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse i samarbeid med legen?

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Hei! Tenker som så at hvis legen din er en av skeptikerne, så kan du være et levende eksempel på at dette virker Det er selvfølgelig en jobb å ta, men tenk så mange som får glede av en mer frisinna, åpen lege.. Lykke til ihvertfall!

He he, ja det hadde vært noe Nå har jeg jo ikke vært hos legen ennå, har time om 1 uke, kanskje han overrasker meg og synes ketolyse er helt supert? He he, krysser fingrene

petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 09:33   #7
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Ketolyse i samarbeid med legen?

Jeg fikk oppfølging av min lege sist jeg gjorde det. Varinnom der hver mnd og veide og målte meg, veldig motiverende syns jeg.. Denne gangen har jeg klart meg på "egen hånd" uten legen.. Går veldig bra det også!

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 09:44   #8
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse i samarbeid med legen?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jeg fikk oppfølging av min lege sist jeg gjorde det. Varinnom der hver mnd og veide og målte meg, veldig motiverende syns jeg.. Denne gangen har jeg klart meg på "egen hånd" uten legen.. Går veldig bra det også!

Se der ja! Da er det ikke så uvanlig som jeg trodde Det er nettopp det jeg er ute etter, motivasjonen..... Tusen takk for svar!

petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
ketolysekuren, lege lavkarbo


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det var legen sin det! Malice Livets lyse side 4 12-02-11 10:07
Dere som gikk til legen før start på ketolyse Vimpane Ketolysekuren 20 18-02-10 21:24
Besøk hos legen Sostråle Lavkarbo generelt 3 09-06-09 13:33
Burde jeg dra til legen? Ella-A Ketolysekuren 33 03-02-09 20:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no