Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

L Carnitin og lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-12, 19:29   #1
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

L Carnitin og lavkarbo?

Jeg har fått to bokser med såkalt Slimming Coffee V26 fra Thailand fra en av mine søte kursdeltakere(som har skjønt at jeg prøver å gå ned i vekt)

Har noen her erfaring med dette ? Bør jeg prøve dette ? Er det greit i forbindelse med ketolysekuren ?

Så vidt jeg har forstått er L Carotin en aminosyre som skal være bra for vektnedgang og for å forhindre 'musklelsvinn' i forbindelse med vektnedgang OG det skal angivelig også gi mer energi. Det kunne man jo trenge i denne mørketida . . . .

Syns dere jeg skal prøve ? Jeg har fått 52 små poser og skal ta en per dag. FØR frokost . . .

Kan det skade, tror dere ?

Jeg håper det er noen biokjemikere her. . .

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 19:38   #2
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: L Carotin og lavkarbo ?

Fant dette ved å google litt. Skeptisk.....

Spesifikasjon
10g * 12bags
Bruk og dosering
1 pose om dagen
Smak
Bitter
Ingredient
Instant kaffe; sult-glemsel gress; Griffonia simplicifolia; Umodne Bitter Orange PE ekstrakter
Effect
Miste vekt med 35 pounds en måned
Lagring
Oppbevares i airproof, kjølig og tørt
Holdbarhet
24 måneder
Executive Standard
Q / YB 001-07
Forsiktighetsregler
Gjelder for folk over 18
Forholdsregel
Ikke aktuelt for kvinner i svangerskapet og pasienter med angiocardiopathy og apolexy

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:19   #3
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: L Carotin og lavkarbo ?

Takk, Bik.

Ja, jeg er jo skeptisk jeg også. . . .

Men fristet også !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:29   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: L Carotin og lavkarbo ?

Hvorfor skeptisk?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:50   #5
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: L Carotin og lavkarbo ?

For atte kanskje atte det ikke er bra kombinert med ketolyse ? Hva tror du, nellie ? Jeg ser jo at dette stoffet selges på både helskostsider OG styrketreningssider på nettet. . .

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:54   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: L Carotin og lavkarbo ?

Jeg aner ikke. Carotin ser ut til å være det samme som karoten/carotene.. Men sult-glemselgress? Hva er det?

Jeg er veldig ukritisk til sånne ting, så jeg hadde nok tatt en kopp, men ikke akkurat regnet med å gå ned masse i vekt pga det.

Er det karbohydratene du tenker på?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 21:01   #7
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: L Carotin og lavkarbo ?

Ja, Karbohydratene. Men kanskje mest noe skeptisk til om det føkker med fettforbrenning og sånn. . .?

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 21:07   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: L Carotin og lavkarbo ?

Det er sikkert safest å ligge unna. Men spennende å prøve også da

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 22:18   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: L Carotin og lavkarbo ?

Hvorfor putte i seg noe du er usikker på hva er, for å evt. gå ned noen kg eller gram. Du har jo hatt så flott nedgang uten denne kaffien og er jo så nær målet ditt. Tror du ikke at du klarer dette uten den slanke kaffien Jeg hadde nok laget meg en kopp bare for å smake iallefall, men det er meg personlig å ikke noe jeg går ut å anbefaler. Men hadde nok vært så pass nysgjerrig at jeg ville smake, men om jeg hadde drukket opp alle posene, nja det vet jeg ikke

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 22:23   #10
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: L Carotin og lavkarbo ?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvorfor skeptisk?

Fordi det inneholder en del "rare" ting, og diverse advarsler. På lavkarbo skal vi spise så rent som mulig....

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 22:29   #11
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: L Carotin og lavkarbo ?

Takk, !

Jeg lar de vente litt, jeg. Jeg HAR smakt og det var ikke spesielt godt heller.

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 22:38   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: L Carotin og lavkarbo ?

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Fordi det inneholder en del "rare" ting, og diverse advarsler. På lavkarbo skal vi spise så rent som mulig....

Hovedregelen for lavkarbo er vel at man spiser mindre karbohydrater? Også spiser man så rent man vil. Det er snakk om te liksom, ikke en pose potetgull. Ganske mange som spiser lavkarbo og drikker teer med langt flere ingredienser enn dette. Til og med teer som man helst ikke bør drikke så mye av om man er gravid, har slag eller hjerteinfarkt. (som denne)

Ta for eksempel lakrisrot. Populært teingrediens. Bør unngåes om du er disponert for: hjerteproblemer, høyt blodtrykk, nyrebetennelse og overvekt.

Kamille.. Populær ingrediens i te.. Bør unngåes om man har astma.

Og sånn kan man fortsette i evig tid.

Hvis teen inneholder to ingredienser.. Sultglemsel-gress (som jeg da regner med er karoten) og dette andre stoffet som en kan lese om her, så anser ikke jeg det som "endel rare ting". Skinke inneholder mer rare ting enn det der.

Men det er såklart en vurderingssak hver enkelt må ta stilling til.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 22:39   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: L Carotin og lavkarbo ?

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Takk, !

Jeg lar de vente litt, jeg. Jeg HAR smakt og det var ikke spesielt godt heller.

Det løser jo saken. Sååå bra er det sikkert ikke at du bør tvinge i deg noe du ikke synes er særlig godt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:52   #14
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: L Carotin og lavkarbo ?

Er det Carnitin den inneholder? (carotin er ikke en amino syre)

I så fall så er carnitin ganske trygt, bruker selv opptil 2 gram om dagen

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:09   #15
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: L Carotin og lavkarbo ?

L-Carnitine er et stoff som hjelper til å transportere fettet rundt til cellene. Hvis du har for lite carnitine i kroppen, kan den ikke nyttiggjøre seg av alt fettet man inntar på ketogent kosthold.
Har sønn på ketogendiett grunnet intraktabel epilepsi, og han får tilskudd på 330 mg carntine hver dag. Dette kommer i kapsler, får på blå resept, og det krever registreringsfritak
For lavt carnitin-lager i kropper er faktisk dødelig

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 16:08   #16
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: L Carotin og lavkarbo?

Sitat:

This product is fragrant taste, and lose weight, is the choice of black coffee arabica Brazilian forests, together with pure natural plant "Garcinia Cambogia" (HCA) has been scientifically refining processes, it is a natural, healthy, safe, lose weight without any side effects of products, not just another coffee, drugs by the U.S. Institute of Victoria Kang repeated for many years to spend heavily developed thin results.

http://www.eceek.com/product_2347614...coffee-v26.htm


Ser ut som kaffe, garcinia gambogia (som også selges på norske helsekostbutikker) og aminosyrer....og pearl (?)

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 19:06   #17
pappaegøyen
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 184
pappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snill

Sv: L Carotin og lavkarbo?

fikk en harry potter følelse når jeg leste sjøgress ,hi hi hi ,kansje du kan svømme under vann i en time

pappaegøyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 23:05   #18
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: L Carotin og lavkarbo?

TAKK for fine innpill. Og spesielt til Borealis og Dietta. Kanskje jeg skal prøve likevel. . .?

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 23:12   #19
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: L Carotin og lavkarbo?

Minner meg om at jeg har coofie slender i skapet! Mona Gruth, holder seg vistnok slank med den, så da så

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 06:53   #20
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: L Carotin og lavkarbo?

Jeg vingler litt frem og tilbake, men har lest litt og har nå inntatt min Slimming Coffee V26 MED fløte. Og DA ble den god ! Litt søt, kanskje, men. . .

Jeg kommer tilbake til dere om en måned eller to.

En god, tynn dag til dere alle !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 08:13   #21
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: L Carotin og lavkarbo ?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Er det Carnitin den inneholder? (carotin er ikke en amino syre)

I så fall så er carnitin ganske trygt, bruker selv opptil 2 gram om dagen

Hvor får du tak i ren Carnitine Kamp ? Junior her tar jo ren Carnitine, men den må jeg ha resept på, riktig nok med registreringsfritak. De første årene fikk vi dekket det via blåresepten, men for noen år siden kom en endring i reglene, og nå er det definert som et kosttilskudd av NAV. Betaler derfor en formue på apoteket. Carnitine-lageret hans ble ødelagt av en uregistrert epilepsimedisin da han bare var 10 måneder
Hvis det er mulig å få kjøpt "over disk", høres det interessant ut.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 09:21   #22
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: L Carotin og lavkarbo ?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Hvor får du tak i ren Carnitine Kamp ? Junior her tar jo ren Carnitine, men den må jeg ha resept på, riktig nok med registreringsfritak. De første årene fikk vi dekket det via blåresepten, men for noen år siden kom en endring i reglene, og nå er det definert som et kosttilskudd av NAV. Betaler derfor en formue på apoteket. Carnitine-lageret hans ble ødelagt av en uregistrert epilepsimedisin da han bare var 10 måneder
Hvis det er mulig å få kjøpt "over disk", høres det interessant ut.


Sender deg en pm

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no