Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kryddersmør

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-10, 12:36   #1
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Kryddersmør

Heisann.

Er kryddersmør kjøpt i butikken ok på LCHF diett?
Tenker det kan være godt å bruke kryddersmør i blomkålstappe osv for å sette en spiss på smaken? Tenker på paprika eller hvitløks kryddersmøret.

Event, er det noen som har link eller oppskrift på ett kjempegodt kryddersmør som man kan lage selv?
Må vel på en måte myke opp smøret litt før man blander i krydder for så å kjøle det ned igjen kanskje?

Håper på svar.

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 14:04   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kryddersmør

Du kan utmerket godt bruke de fra butikken!

Her finner du Gerds oppskrifter på kryddersmør!

Bare la smøret stå i romtemperatur en stund først!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 16:17   #3
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: Kryddersmør

Jeg bruker vanlig saltet smør, lar det stå i romtemperatur til det mykner og bruker stavmixer til å blande det med ønsket krydder og litt sitronsaft. Mine favoritter er hvitløkssmør og chilismør(blander inn sambal olek) Har ikke noen eksakt oppskrift, bruker ca 2-3 hvitløksfedd eller 1-1,5 ts sambal olek til 250gr smør(jeg er for øvrig veldig glad i både chili og hvitløk). Vær obs på at krydderene trenger litt tid før de "setter seg"(smaker mer etterhvert), og at en derfor ikke bør ha i alt for mye.
Hvitløkssmør i Jukseris/blomkålris er utrolig godt.

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no