Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Togtråden!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-11, 17:17   #226
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Tror vekta kødder med meg i dag ....ned ytterligere 0,4 kg. fra i går.....
Trodde jeg var ferdig med vannverket fra mensen, men det var visst ikke helt slutt likevel.
Nå er jeg 0,3 under det jeg har vært på det laveste siden jeg startet på ketodietten i fjor sommer/høst......JIPPI !!! Men ikke nok til at jeg vil justere tickeren min....den har ikke gramskala som er nøyaktig nok...... Eller muligens jeg brukte komma istedetfor punktum....... Men vil likevel vente til et helt kilo ned kan noteres........

I dag skal jeg spise mye mer slik at mandagsvekta blir høyere...så har jeg noe å gå på fram mot helga....

GOD 1 mai...folkens.....!!!!

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 01-05-11 kl 17:53.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 17:45   #227
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Togtråden!

Tar plass i kino vogna noen timer. På kino med jentan Vi skal se
"Vann til elefantene"
Ellers har dagen gått greit, mye drikke, vitaminer og godt ketolysemat

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 19:59   #228
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Jeg driver og blir dratt mot " fyser-på-godteri"- vogna
Håper den er låst veldig godt!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:01   #229
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg driver og blir dratt mot " fyser-på-godteri"- vogna
Håper den er låst veldig godt!!!

Jeg har nøkkel og lurer på om jeg skal åpne

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:05   #230
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Jeg har nøkkel og lurer på om jeg skal åpne

Nei, kast nøkkelen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:09   #231
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Nei, kast nøkkelen

Nei den nøkkelen var visst til "la fornuften seire" vogna

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:10   #232
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av karissima, her.

nei den nøkkelen var visst til "la fornuften seire" vogna

Puhhhhhh

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:13   #233
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Puhhhhhh

He he, er ikke godtesjuk i det hele tatt i dag jeg (for en gangs skyld)

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:25   #234
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Heisann vært i sove etter nattevakt vogna, sitte på verandaen i sola OG vinden vognen og tatt endel klesvaskvogna, nå skal jeg i ta imot jentene etter pappahelg vognen. Dessuten, gått ned mere-mangler 200 gram på førpåskevekt nå!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:33   #235
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: Togtråden!

Jeg må visst hive meg med på dette toget, for jeg sliter med både motivasjon og vektnedgang for tida

Så at det var en skummel vogn med fri flyt av Atkinsbarer her, men nå har jeg sørget for restriksjoner slik at det ikke går an å få tak i mer enn én bar pr. dag.

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:40   #236
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Nydelig dag på lavkarbotoget idag. Vi har vært i grillvogna idag. Eller bålvogna kanskje vi skal kalle det? Fantastisk vær og alle har kost seg max. Har vært litt lite i vannvogna idag, men tar igjen det nå.....

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:53   #237
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Togtråden!

Etter flere timer i vaske-klær-vogna, ble det noen timer i treffe-familien-til-middag-vogna.
Var i utgangspunktet helt ok matmessig sett; rømmegrøt, spekemat, eggerøre og grillmat - men.....
Spurte selvsagt om rømmegrøten var hjemmelagd, og det var den - men så fikk jeg etterpå høre at det var benyttet Toro rømmegrøt som base
Hadde heldigvis kun spist 3-4 ss siden jeg først spiste grillmat, så jeg satser på at det går bra.
Ikke enkelt alltid dette med hva andre betegner som "hjemmelaget"

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:54   #238
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

jeg har vært formiddagaen i vaske og ryddevogna, før vi tok en lunsj med pannekaker. Reduserte karboinnholdet i mine, men brukte noe hvetemel likevel, mislykket totalt. Ikke hang de sammen og jeg endte 3 timer i sovevogna... Vanskelig dette å finne balansegangen på karbohydrater... Må snart konvertere til ketolyse...
Ellers ble det en tur i scrappevogna, lenge siden så det var koselig. (Se i journalen min om du ikke vet hva dette er eller har lyst på en titt.) Nå blir det TV-vogna en stund før jeg får se hvordan natten arter seg...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:08   #239
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Togtråden!

Rusler en tur inn i tv vogna jeg også og tar med meg litt ostechips

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:26   #240
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

I dag har jeg vært i grillvogna å grillet i heeeele dag, i somme-solsteiken Misunner guttungen for hvor fort han blir brun! Jeg har plutselig en liten mulattunge Blir bare rød jeg
Senere dro jeg til min mor og stefar for å diskutere bil! jeg vurderer å kjøpe meg min aller første bil, og det ser ut for at pengene kan være gode nok til å få det til, men vi må regne litt fram i tid først så får vi se da. Det hadde vært så kjekt med min egen, er så lei av å måtte låne og gå kjempelangt bare for å få kjøre hehe.

Grillvogna gjorde at plutselig var jeg på akkurat 15g karb i dag, og flaks var det for jeg regnet ikke mens jeg spiste! Nå er det 0 karbo (ostechips og pepsi max) fram til det er fastetid, da blir det en tur i vannvogna og jeg tror jeg sover der til jeg skal opp igjen i morgen, har mye å ta igjen....

ÅH! Jeg holder på å glemme det viktigste! Jeg gikk ned 800g i natt Det vil si at alt jeg var så sur for å gå opp er borte, det var visst en vannansamlig slik jeg trodde Nå er jeg slik tickeren min påstår, 2kg ned akkurat.

__________________

Regrets nye dagbok!

Sist redigert av Regret : 01-05-11 kl 21:42.
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:29   #241
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

Har ikke lest meg opp i tråden, men rapporterer likevel. Vært på hyttetur i helgen - og det ble noen flere karber enn vanlig. Det ble litt vin og mørk sjokolade. Hadde håpet å holde meg unna, men det ble rett og slett for fristende. Starter med ny frisk i morgen

Nå er det Criminal Minds på tv

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 22:18   #242
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Og jeg har tilbrakt helgen på et ANNET tog ! Et svensketog ! Men det var neeesten like fint som dette toget,- bortsett fra at det var veldig mange vogner med alkoholservering! jeg hadde veldig tenkt at jeg bare skulle stikke innom et par av dem,-men så ble jeg jaggu sittende litt for lenge. I flere av bar-vognene.

Men det var verdt det !

Så ble det en bitteliten skål med pisket krem til dessert en av dagene.Og så var det vannmelombiter i salaten. men ellers, - en fin lavkarbotogtur!

Hu hei hvor det går ! Og i morgen går det vel enda fortere dette toget, tenker jeg. Men vi holder oss fast, jah !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 22:20   #243
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

oioi er det meldt å gå raskere altså? Håper jeg merker noe av det! *holder seg fast, klar til fartsøkingen*

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 23:45   #244
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Togtråden!

Kost meg i tv vogna i kveld og der ble det servert deilig lavkarbo pizza. Klarte ikke å motstå , tok 2 små stk og det smakte aldeles fortreffelig
Nå er det å tasse inn i sovevogna og håpe på at ole lukkøye titter innom om litt.
Natta

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 23:52   #245
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Togtråden!

Nattinatt, da skal jeg tasse over til sovevogna jeg også.
Har havnet i ketose igjen, har ikke blitt mange måltidene i dag...
Frokost: 2 egg og 2 skiver bacon
Mellom: en neve røstede og saltede nøtter (royal mix fra den lille nøttefabrikken.. nammis!)
Middag: 1 kyllingfilet stekt i ovn med smør, hvitløk og krydder, + blomkål-og brokkolimos.
Annet: 3 kopper kaffe med fløte...
Tror jeg skal veie meg i morge, er så nysgjerring... selv om det ikke "teller" før på fredag.. hehe

Ønsker alle en flotters ny uke på toget!

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 00:12   #246
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Ok, da er vognene med sjokolade og annet ulovlig koplet av togsettet!
Her er kun gode og fine vogner igjen, og de som finner fristelser fra nå av, må stå over èn omgang

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 00:14   #247
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Ok, da er vognene med sjokolade og annet ulovlig koplet av togsettet!
Her er kun gode og fine vogner igjen, og de som finner fristelser fra nå av, må stå over èn omgang

åå så det er derfor det er meldt fartsøking i morgen da fatter jeg litt mer ja. Gleder meg!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 07:52   #248
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Togtråden!

Må si jeg liker disse sovekupeene altså - sov som en stein men vi duvet gjennom natta
Men nå er jeg alt over i jobbevogna, etter et kort opphold i frokostvogna hvor jeg hadde forhåndsbestilt stekt egg.
Var også innom veie-vogna, og kan melde om en nedgang på 2.7kg siden jeg gikk på toget
Er jo helt fantastisk!!!!
Har mer enn halvert vektoppgangen fra påsken på 6 dager
Nå går jeg for å bli kvitt de resterende 1.9kg denne uken, før jeg går løs på alle de andre

Ønsker alle med-passasjerer en herlig mai-dag

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 08:05   #249
Sunfrid
Medlem
 
Sunfrid sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 124
Sunfrid er ny på veien

Sv: Togtråden!

Flott at sjokoladevogna er koblet fra....

Gårsdagens bursdagsfeiring gikk ganske greit men røyk på 4-5 sjokoladebiter og 2 ts is.... BLÆHHHHH

I dag skal jeg en tur i kursvogna og har forberdet meg godt ved å ta med matpakke og vannflaske, men nå må jeg stikke for jeg vet ikke helt om kursvogna er forover eller bakover......

Ha en fin mandag!

__________________


Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 08:08   #250
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Togtråden!

Mårnings.
Etter 1 uke på toget (selv om det kanskje ikke startet opp før tirsdag.. jeg hadde reservert plass) har jeg gått ned 2,5 kg! Sååå fornøyd.
Enda 4,5 kg til jeg er nede på minstenotering, og drømmen er å få det til til 1 juni... så får vi se da.
(tickeren min viser minstenoteringa på vekta.. vekta nå er 81,6...)

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no