Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Går fra 0karbo til lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-12, 20:18   #1
06G
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 9
06G er på en erverdig vei
Thumbs up

Går fra 0karbo til lavkarbo

Har brukt et fint år med 0 karbo diett, og klart å gå ned 50 kilo. Tar steget over til lavkarbo nå, og lurer på om jeg med sikkerhet kan åpne posen med baconsnacks i skapet? Har pissa på stix (pardon my french) og ser jeg er i ketose. Lurer også på om redbull uten sukker er greit..

Jeg må trappe ned treninga litt pga en medfødt hjertefeil og at det snart blir for kaldt til å jogge ut, så derfor er jeg litt bekymra for at jeg ikke får brent nok fett.. Er ikke så sikker på forskjellen mellom lavkarbo og 0karbo, men er det sånn at jeg brenner uansett om jeg sitter i ro?

Starter hver dag med 3x20 pushups, 50 situps og forskjellige øvelser med manualer.. Etterfulgt av et par liter vann og 2 skiver lavkarbo brød med kokt skinke.. Lurer på om dette holder forbrenninga i gang utover dagen? Tar også pushups før og etter jeg har spist ved senere anledninger.

Går ca 1 mil hver kveld før jeg legger meg, og et par pushups. Bruker også snus og lurer på om det går utover forbrenninga på noen måte?

Sorry for langt innlegg, men jeg har gått rundt med spørsmålene ganske lenge så de flyter bare ut på tastaturet

Takk!

06G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 22:32   #2
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Går fra 0karbo til lavkarbo

Gratulerer med et helt fantastisk nedgang!! Hvordan i alle dager klarer man å holde på 0 karbo

Jeg er helt sikker på at du kan trygt gå over på mer vanlig lavkarbo uten noen problem. Så lenge kroppen ikke får tilgang til alt for mange karbo så forbrenner den fet uansett. Omså du sitter i ro, ja Og vanligvis så er man jo i ketose selv med 15-20 karbo, noen oppimot 25-30 gram karbo per dag. Men i utgangspunktet så trenger man jo ikke en gang å være i ketose for å forbrenne fet
Jeg er ikke noe ekspert, men kan jo si det jeg har lært og forstått utifra de bøkene jeg har lest og en aldri så liten dypdykk i organisk kjemi og humanbiologi
For det første så jo mer du trener jo mer energi du trenger så du er jo nødt til å spise litt ekstra også. Lavkarbobrød med skinke på høres helt greit ut. Regner med at du har et godt tykt lag med smør underskinken
Vann er viktig! Man må drikke godt med vann. Men 2 liter er ekstrem overdrivelse på en gang! Det belaster nyrene dine for mye. Man må drikke til at man er ikke tørst mer og kanskje litt til, men ikke noe mer. For selv om vi trenger litt ekstra vann for både det ene eller det andre, for mye vann setter i gang mange systemer i kroppen for å få den ut igjen for kroppen skal jo hele tia være i ballansen.
En sukkerfri drikk en gang i blant skader ikke. Men det er store variasjoner på hvordan noen reagerer. Noen får visst utslag på blodsukker, selv om det er sukkerfritt, andre som meg samler vann i kroppen, mens andre ikke reagerer på det i det hele tatt. Så bare prøv deg frem. Litt kan man altids unne seg
Snus og hvordan den påvirker forbrenning veit ikke jeg så mye om.

Sånn, da fikk du et enda lengre svar enn sprøsmålene Lykke til videre på lavkarbo!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 00:10   #3
06G
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 9
06G er på en erverdig vei

Sv: Går fra 0karbo til lavkarbo

Må kutte ned på vannet og spise mer smør da, forstår jeg! Takk for svar

06G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 08:29   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Går fra 0karbo til lavkarbo

Synes opplegget ditt høres greit ut, jeg. Litt mye vann er jeg enig i - følg tørsten + litt til er nok, ja. Du må alltid regne med litt finjusterning når du endrer vaner, men det går seg til.

Styrketrening er veldig bra for insulinsentitiviteten (holder forbrenningen aktiv), så det er bra. Kroppen forbrenner enten du er i bevegelse eller i ro, men når alt fungerer som det skal avpasses forbrenning etter aktivitet. Den dagen du ikke forbrenner*noe* puster du ikke heller.

Snus/tobakk kan påvirke forbrenningen litt(eller metthetsfølelsen???), mener jeg. Er ikke sikker på om effekten er like stor som ved røyking.

Sukkerfri drikke har du fått godt svar på.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 12:38   #5
06G
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 9
06G er på en erverdig vei

Sv: Går fra 0karbo til lavkarbo

Passer på og spise ca hver tredje time. Kan hende seg jeg bruker tyggis eller snus for å holde kjeften opptatt hvis jeg blir sulten før det er akseptabelt :P

Takk takk for svar!

06G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no