Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lurer veldig ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-07, 20:40   #1
MonicaA
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Innlegg: 64
MonicaA er ny på veien

Lurer veldig ...

Sorry at jeg bruker STYGGEORDET, men hvor mange kalorier spiser dere andre på Atkins induksjon/ketolyse hver dag ca? Teller ikke selv, men lurer veldig på dette ..

MonicaA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen variant av Atkins/Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:00   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lurer veldig...

Å gud, jeg aner ikke. Tipper jeg ligger på et par tusen. Husker på induksjonen da jeg brukte mat på data hver dag, og det var ca det pluss minus,
Litt overraskende, da søstra mi har masa om kalorier etter at hun gikk p GR, og det viste seg at vi ikke hadde ulikt kaloriinntak, haha. Men som de fleste har skjønt, så er ikke en kalori en kalori, med mindre man teller dem en for en da

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:06   #3
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Lurer veldig...

klarer ikke å telle kalorier jeg...

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:19   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lurer veldig...

Når jeg regna ut karbeinnholdet på maten på induksjon (brukte et dataprogram som heter mat på data) så kom ikke bare karbetallet opp, men også mengde proteiner, fett, energi, så jeg fikk svaret ufrivillig Ikke at det spiller så stor rolle. Men Atkins sier at de fleste overrasker seg selv med at de ikke spiser noe særlig mer kalorier enn før (kanskje til og med færre) dette fordi lavkarbomat er mer mettende, og man spiser naturlig nok mindre når man blir fortere mett! Eller, som regel i alle fall
Men man holder seg også mett lenger.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 23:55   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lurer veldig...

Og sukker o.l er jo ikke akkurat fritt for kalorier! På radio i dag sa de at nudler inneholder like mye kalorier som et stykke bløtkake....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 07:59   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lurer veldig...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og sukker o.l er jo ikke akkurat fritt for kalorier! På radio i dag sa de at nudler inneholder like mye kalorier som et stykke bløtkake....

Åh, ikke snakk om det! Jeg fikk en jumbopakke (500!!) med nudler da jeg flytta på hybel på videregående av min mor. Klarte ikke å spise halvparten, nå spyr jeg bare jeg tenker på nudler.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 19:28   #7
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lurer veldig...

En fare kan være at man spiser for lite over tid, slik at dersom man over tid tar inn mindre enn Basal Metabolic Rate, risikerer man at man legger på seg alt man tar inn over dette nivået - etter en tid. Men har ikke all dokken her nå.

Slik sett er kanskje faktisk den ekstreme metoden best av de to - å faste vekk det som skal vekk - gitt at det ikke er for mye da. Det er jo grenser for hvor lenge man kan faste.

Husk at på lavkarbo så synker egentlig stoffskiftet. Helsemessig er det ideelt, om enn ikke i en verden full av fristende mat.

  Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 20:51   #8
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Lurer veldig...

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.


... Slik sett er kanskje faktisk den ekstreme metoden best av de to - å faste vekk det som skal vekk - gitt at det ikke er for mye da. Det er jo grenser for hvor lenge man kan faste...

Råder du seriøst folk her inne å FASTE vekk det som skal vekk???

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 21:12   #9
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Lurer veldig...

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Åh, ikke snakk om det! Jeg fikk en jumbopakke (500!!) med nudler da jeg flytta på hybel på videregående av min mor. Klarte ikke å spise halvparten, nå spyr jeg bare jeg tenker på nudler.

her også!!! spyr bare tanken på det!!! levde jo på nudler en periode æsj

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 22:21   #10
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lurer veldig...

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Råder du seriøst folk her inne å FASTE vekk det som skal vekk???

.

Leser man hele innlegget og ser hva som står - er det neppe vanskelig å forstå at man ikke råder noen med store vektproblemer til det. I så fall måtte det bare være veldig veldig få kilo.

Alle forstår nok at dette er en hyperbol vs ekstrem lavkalori langt langt under BMR.


Jeg har i alle fall tilit til det at man forstår det - men for å være på den sikre siden - er svaret det

NEI - det gjør jeg ikke. Altså ingen anbefaling om faste.
Ingen problemer med å klargjøre det. Sikkert på sin plass slik at misforståelser ikke skjer.
Fint med en påminnelse her.

ps: hyberbol - en sammenlikning som er en ekstrem overdrivelse - satt på spissen til nærmest det ytterste


***


Sist redigert av slaskalainen : 13-04-07 kl 22:57. Årsak: forklart litt om uttrykket: hyperbol
  Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 15:03   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lurer veldig ...

Hei slaskalainen, jeg oppfattet det dessverre på samme måte som Ziggy, og syntes det var en ganske underlig ting å si.
I blant kan det være greit å forkare seg i klartekst, ikke alltid alle får med seg de eventuellt underliggende meningene eller hva som kanske kan befinne seg mellom linjene.

Bare et forslag.

Jeg fasta i en gang i fem dager, to dager etter det igjen veide jeg tre kilo mer, go figure!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 17:53   #12
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Lurer veldig...

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Åh, ikke snakk om det! Jeg fikk en jumbopakke (500!!) med nudler da jeg flytta på hybel på videregående av min mor. Klarte ikke å spise halvparten, nå spyr jeg bare jeg tenker på nudler.

Er det ein uskreven regel at studenter skal leve på nudler og grandis

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 17:55   #13
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Lurer veldig...

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v, her.

Er det ein uskreven regel at studenter skal leve på nudler og grandis

Jepp, og øl!

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:51   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lurer veldig ...

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v, her.

Er det ein uskreven regel at studenter skal leve på nudler og grandis

Når man har 1000 kr å leve på i måneden er det vel det, hehe. Men urg, nudler, nå begynte jeg å tenke på det igjen....

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Jepp, og øl!

Og hjemmelaga vin fra Scala vinklubb

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
lurer litt... Neemo South Beach 3 12-06-05 22:24
...lurer meg innpå her.... Vippa Atkins kosthold 4 07-04-04 20:14
Basis proteinbrød (veldig godt) Iset Bakst 5 11-02-04 16:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no