Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fort mett, fortere sulten ... Hvorfor? (Paleo)

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-07-13, 17:01   #1
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Fort mett, fortere sulten ... Hvorfor? (Paleo)

Det er bare dag 2 i paleokostholdet. Men jeg lurer på hvorfor jeg blir så veldig fort sulten igjen etter et måltid? Når jeg blir så veldig mett når jeg spiser. Tar kanskje 20min så er jeg sulten igjen...

For lite fett? For lite protein?

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 18:55   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fort mett, fortere sulten....hvorfor? (Paleo)

Helt vanlig ved tilvenning til nytt kosthold, spør du meg!
Spis deg passe mett hver gang du er sulten, så vil det nok regulere seg selv etter hvert!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 09:21   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Fort mett, fortere sulten....hvorfor? (Paleo)

Hvilket kosthold kommer du fra, og hvilken paleo spiser du? (Paleo som i den fettfattige, eller nærmere Primal Blueprint?)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 22:47   #4
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fort mett, fortere sulten....hvorfor? (Paleo)

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hvilket kosthold kommer du fra, og hvilken paleo spiser du? (Paleo som i den fettfattige, eller nærmere Primal Blueprint?)

Har prøvd lavkarbo for lenge siden, men kommer fra vanlig høykarbo og pizza osv osv..

Akkurat nå er det Paleochallenge. Og det er ikke fettfattig. Blir vel nærmere PB, jeg spiser mye fett vertfall.

__________________
Min journal:http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54743
Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 00:09   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Fort mett, fortere sulten ... Hvorfor? (Paleo)

Tror du ikke det er overgangen som Kitt snakker om da? Heller mot at det går seeg til jeg også.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 09:03   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fort mett, fortere sulten ... Hvorfor? (Paleo)

Høres ut som overgangen synes jeg også. Kan du ikke bare spise når du er sulten, slik sult gir seg som regel. Smør er vel OK på paleo, er det ikke? I såfall, legg på godt med smør på karboandene eller dampede grønnsaker. Evt kokosolje da.

Jeg må prøve å ta noen uker med paleo jeg og, dvs uten fløte/rømme/ost noen uker. Hadde noen uker i sommer på 16dagers tur og da gikk jeg ned 2kg, men mulig det er pga padling hver dag og vandreturer med 15kg+ sekk.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 23:14   #7
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fort mett, fortere sulten ... Hvorfor? (Paleo)

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Høres ut som overgangen synes jeg også. Kan du ikke bare spise når du er sulten, slik sult gir seg som regel. Smør er vel OK på paleo, er det ikke? I såfall, legg på godt med smør på karboandene eller dampede grønnsaker. Evt kokosolje da.

Jeg må prøve å ta noen uker med paleo jeg og, dvs uten fløte/rømme/ost noen uker. Hadde noen uker i sommer på 16dagers tur og da gikk jeg ned 2kg, men mulig det er pga padling hver dag og vandreturer med 15kg+ sekk.

Joda, merker det er bedre nå, er lenge mellom hver gang jeg er skikkelig sulten, så var nok bare overgangen. Men jeg spiser av og til selv om jeg ikke er sulten også, for å ikke miste for mye muskelmasse.

Dersom du har tenkt å teste paleo noen uker, noe jeg anbefaler, så er det litt forskjellig hvordan folk gjør det, og etter hvor aktiv man er. Jeg holder jo på med 30 days challenge nå, og da er det helt strikt med hva man spiser, og drikker. Kan lese mer her: http://paleomat.com/category/challenge/

Etter challengen kommer jeg til, sakte men sikkert implementere melk i proteinshake etter trening, og noe fløte i noen matretter. Og i ny og ne en pepsi max, som kanskje er det jeg savner mest.

Her er litt mer om hva Paleo er: http://www.unbroken.no/crossfit-norges-paleo-guide/

God lesning

__________________
Min journal:http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54743
Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir så fort mett... Sjokoladebananen Lavkarbo generelt 4 02-06-12 00:29
Sulten/mett LindaN Lavkarbo generelt 4 15-11-11 15:57
Spis når du er sulten, stopp når du er mett..... trude.lutt Spørsmål og svar 5 03-09-10 20:03
Prøve å finne ut av mett/sulten aslaug Lavkarbo generelt 7 17-07-09 11:02
Blir så fort mett Tittentei Ketolysekuren 7 24-08-07 12:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no