Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Tarmskylling

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-07, 22:48   #26
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Jeg har prøvd en sånn "hjemmerensekur" fra helsekosten, og med mine tarmer, som aldri fungerer så ble de faktisk bedre etter en slik kur, så jeg planlegger en til nå neste helg. Problemet med "spisedag" er at den ikke får skyldt ut det belegget som det er snakk om her... Men da skal det sies at jeg ikke har spesielt pene tarmtotter også da...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 20:22   #27
solungen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rælingen
Alder: 56
Innlegg: 17
solungen er på en erverdig vei
Smile

Sv: Tarmskylling

yepp fedonisten-det er no skikkelig gørr som kommer da ) og jeg sammenligner tarmen mer med det UNDER badekaret-nemlig rørene P

solungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spisdegslank.no Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 14:41   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.

Nille: en rensekur som du inntar kan ikke sammenlignes med å få vasket tarmene, og ved gastroskopi eller koloskopi vil man ikke klare å se alt som ligger innimellom foldene i tarmen. Det gir et oversiktsbilde som kan gi en indikasjon selvfølgelig.

Disse avleiringene på innsiden av tarmen (som Carisma så morsomt sammenligner med kalk osv. på badekaret) kommer ikke ut ved første gangs skylling. Hvis det kommer ut noe i det hele tatt, så er det bare avføring som ville kommet ut uansett. De første 3-4 gangene er målet primært å få bløtt opp det gamle som ligger på innsiden av tarmen, for det er nødvendig å få bløtt det opp godt for at det i det hele tatt skal komme ut. Mest vanlig er det (visst) at det begynner å skje noe særlig fra den 5. gangen, og da er det som kommer ut SVART og ikke brun/gult som vanlig 'fersk' avføring. Beklager detaljene - men jeg bare prøver å svare så godt jeg kan jeg

Det er helt nødvendig å ta melkesyrekapsler eller andre tilskudd med gode tarmbakterier underveis

Hei! Kom tilfeldigvis over denne.
Jeg har hørt at man blir avhengig av armskylling, dersom man først begynner. Om det stemmer, hvordan kan det ha seg? Har nemlig tenkt på det selv...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 14:46   #29
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Hei! Kom tilfeldigvis over denne.
Jeg har hørt at man blir avhengig av armskylling, dersom man først begynner. Om det stemmer, hvordan kan det ha seg? Har nemlig tenkt på det selv...

Jeg kan ikke skjønne at det går an å bli avhengig - men har hørt det samme selv.

Merker ingen abstinenser jeg altså

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 14:50   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Jeg mente tarmskylling altså, ikke armskylling som jeg skrev over, hehe. Jeg er helt avhengig av å skylle armen, klarer ikke å slutte. Føler meg fortsatt skitten om armen er tørr når jeg kommer fra dusjen. Hahahahahahahaha. Jeg er jammen morsom...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 14:54   #31
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tarmskylling

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Hei! Kom tilfeldigvis over denne.
Jeg har hørt at man blir avhengig av armskylling, dersom man først begynner. Om det stemmer, hvordan kan det ha seg? Har nemlig tenkt på det selv...

Torkil eller en medisinstudent vet nok dette bedre enn meg men tarmen vår er ikke laget med tanke på å bli skyllt innvendig og tarmskyllinger kan i likhet med overdreven bruk av avføringsmidler føre til at tarmen slutter å jobbe selv. Det er mildt sagt uheldig hvis det skjer.

Det nærmeste jeg kommer av info med litt søking er: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=369646

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 16:34   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Å han Barexstein! Jeg blir så full av beundring når jeg leser svarene hans...!

Jeg skjønner nok hva du mener, og jeg tviler på om jeg kommer til å bruke mine sure penger på det. Men nå og da tenker jeg på drit som kan ligge der av dårlig mat jeg har spist gjennom årene. Men så har ikke jeg vært den verste til det heller da. Jeg lar det nok være. Tarmen min er så glad, atte

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 01:43   #33
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Tarmskylling

Tarmskylling er for de som spiser vanlig mat, ikke for oss som spiser lavkarbo. Bortkastede penger!

Og hvis vi på lavkarbo noen ganger spiser litt av det ulovlige og så går over til lavkarbo igjen så blir jo tarmen "skylt" ren igjen.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 07:56   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Jeg tror forresten (og nå kan det hende jeg tar vann over hodet hva angår min biologikunnskap) at det svarte som skylles sist ut av kroppen er blodceller. Tenkte bare på det fordi grunnen til at avføring har brunfarge, er fordi den er farget av døde blodceller. (Andre faktorer igjen spiller jo en rolle for fargen, men dette er i alle fall hovedsaken). Eller er jeg helt på viddene nå....?!?!?! (Leker forsker....)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no