Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Tips til grønnsaksgarnityr

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-05-11, 21:37   #1
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Tips til grønnsaksgarnityr

Vi begynner å bli litt lei av å lage "gryter" hver dag. Altså hele middagen i èn og samme gryte - kjøtt og grønnsaker - med fløte eller rømme i. Så hva lager dere ved siden av rent kjøtt, men som gir nok fett? Vi har også gratinert grønnsaker (og det er jo kjempegodt!), men det må da være andre måter å få i seg det grønne og fettet? Noen tips?

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:03   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Tips til grønnsaksgarnityr

Spinatstuing, coleslaw (kålsalat i fet dressing), sellerirot fries, smørdampet brokkoli, smørstekt asparges, blomkålmos, auberginekrem, etc, etc. Det er mange store, fine tråder her på forumet om grønnsaker/grønnsakstilbehør.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:20   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips til grønnsaksgarnityr

Hei,
Anbefaler at du tar en tur innom denne tråden for inspirasjon: Grønnsaksretter og –tilbehør til middag (samletråd)

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:57   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips til grønnsaksgarnityr

Hadde en god grønnsak- rett ved siden av svinefileeten til middag i dag!
De andre elsker (jeg også egentlig) båtpoteter. Da lager jeg en bolle med rapsolje, kvernet salt og pepper og ganske mye hvitløkpulver( og litt chili om jeg husker), putter potetbåtene oppe i og rører god så alle potetene får olje og krydder på seg før jeg heller dem i formen.
Men det blir jo så mye olje/krydderblanding igjen. Så i dag delte jeg 4 sjalottløk i 2, en skalk paprika i store biter, noen skiver squash i biter, noen busker blomkål og broccoli og 2-3 fed hvitløk i store biter og hadde sammen med olje/krydderblandingen i en form. Stod vel ca 35-40 min på 230 grader! Ble så godt at jeg forspiste meg skikkelig på middagen. Ble ikke så mye kjøtt og kryddersmør, åt grønnsaker til jeg ikke orket en bit mer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 01:03   #5
Perleblomsten
Medlem
 
Perleblomsten sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 74
Perleblomsten er på en erverdig vei

Sv: Tips til grønnsaksgarnityr

Har dilla på stekt sopp og tomater, på slutten av stekingen tilsetter jeg litt rømme, naaaam

Perleblomsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 03:37   #6
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til grønnsaksgarnityr

Opprinnelig lagt inn av dakota, her.

Vi begynner å bli litt lei av å lage "gryter" hver dag. Altså hele middagen i èn og samme gryte - kjøtt og grønnsaker - med fløte eller rømme i. Så hva lager dere ved siden av rent kjøtt, men som gir nok fett? Vi har også gratinert grønnsaker (og det er jo kjempegodt!), men det må da være andre måter å få i seg det grønne og fettet? Noen tips?

.

Hva med å koke litt blomkål i fløte, mos den med smør og smak til med salt og pepper, nydelig blomnkålmos i en fart. Samme kan du gjøre med brokkoli eller blande disse. Eller du kan lage sellerirotmos, french fries, gratinere dem, ja sellerirot er veldig anvennelig. Hva med å lage fyllte squash. Det er mange muligheter til å få inn fett og grønnsaker. Noe så vanlig som wok, men da blir det jo alt i en form igjen. OM du ikke får nok fett via maten, lag deg en god Iskaffe/kaffelatte av eggemelk med smør som dessert Slenger bare ut litt tips her jeg.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 07:56   #7
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Tips til grønnsaksgarnityr

Tusen takk formange supergode svar og tips, mye som skal prøves her ja

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips! Optimist Kake/dessert og snacks 11 15-06-09 23:30
Kan jeg få et tips? Lara Oppskrifter 5 09-02-07 19:04
Tips manhunter Lavkarbo generelt 5 29-01-07 08:11
Tips å gi? magdalena Lavkarbo generelt 7 31-07-06 23:27
TV-tips mofe Generell diskusjon 2 19-12-05 23:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no