Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye protein inntar du?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-07-11, 16:06   #26
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Ca 100g og er 60kg så det er mer enn jeg trenger, men jeg klarer ikke begrense det..

Har veldig dårlig variasjon i fettkilder jeg kan spise

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 17:58   #27
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Jeg har motsatt problem, spiser alt for lite proteiner så jeg må skjerpe meg. Når jeg spiser nok så får jeg ikke plass til alt det andre gode jeg har lyst på.

sant? gjett om jeg skal inn på journalen din og stjele oppskrifter!!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 18:03   #28
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Lunsj i dag:
1 stekt kyllinglår (jeg kunne gjerne spist 3, men prøver som sagt å redusere proteinnivået)
100 g kinakål
1 ss smeltet smør over maten
2 ss fløte over maten

Jeg ble langt fra mett, men 1 kyllinglår inneholder 44 proteiner, over halve det dagsinntaket jeg sikter etter så jeg følte jeg ikke kunne spise mer.
Hadde jeg spist mer fett, ville kcal nivået gått i taket, og hadde jeg spist mer grønnsaker ja- så blir karbnivået for høyt.

Dette er ikke lett. Føler meg som den syteberta, men jeg blir så sliten av å gå sulten.

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 18:34   #29
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Kyllingfilet er hovedårsaken til at jeg får for mye protein, ser jeg. 110 gram er 30 g protein. Og jeg får i meg mye gjennom soyamelk også. Men å bytte den ut med cocosa klarer jeg ikke. Jeg har samme problem,trønderjenta, og jeg lagde denne tråden fordi jeg tippet flere var i min(vår) båt.


Sist redigert av Yrla : 22-07-11 kl 18:54.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 18:36   #30
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Kyllingfilet er hovedårsaken til at jeg får for mye protein, ser jeg. 110 gram er 30 g protein. Jeg har samme problem,trønderjenta, og jeg lagde denne tråden fordi jeg tippet flere var i min(vår) båt.

Spiser du mye kyllingfilet?

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 18:39   #31
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Ca 100g og er 60kg så det er mer enn jeg trenger, men jeg klarer ikke begrense det..

Har veldig dårlig variasjon i fettkilder jeg kan spise

"Godt" at vi er flere Vi får ta Photobscuras råd og puste rolig

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 18:58   #32
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29, her.

Spiser du mye kyllingfilet?

Jeg har begrenset det til det gramtallet jeg oppgav per måltid. Jeg har nå prøvd meg frem på diett.no og funnet ut at om jeg spiser kun kyllingfilet e'n gang om dagen, to egg i salat til et annet måltid, og ost i en salat til det tredje er jeg ihvertfall ikke så langt over 100 g protein om dagen. Jeg drikker soyamelk i te og kaffe som gir opptil 30 g protein dgl!Men elsker det, obviously

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 20:56   #33
Tutta87
Medlem
 
Tutta87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 75
Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Hvor mye skal man spise da? Husker ikke formelen akkurat nå jeg....
Wild shoot, men er det kropsvekt x 1.5g? Eks. 100kg x 1.5g = 150g protein pr dag? Er det dårlig å spise for mye? Blir helt ør jeg....

__________________





Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 21:02   #34
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg har begrenset det til det gramtallet jeg oppgav per måltid. Jeg har nå prøvd meg frem på diett.no og funnet ut at om jeg spiser kun kyllingfilet e'n gang om dagen, to egg i salat til et annet måltid, og ost i en salat til det tredje er jeg ihvertfall ikke så langt over 100 g protein om dagen. Jeg drikker soyamelk i te og kaffe som gir opptil 30 g protein dgl!Men elsker det, obviously

høres da overkommelig ut det! tror jeg har funnet en "formel" som passer for meg jeg også, mindre porsjoner av kjøtt og mer olje/smør og salat

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 21:03   #35
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Opprinnelig lagt inn av Tutta87, her.

Blir helt ør jeg....

Signerer den!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 21:20   #36
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29, her.

høres da overkommelig ut det! tror jeg har funnet en "formel" som passer for meg jeg også, mindre porsjoner av kjøtt og mer olje/smør og salat

Mer salat tror jeg bare er bra.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 21:31   #37
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Her kan du lese mye nyttig info ang. proteininntak og mengde.

http://lavkarbo.blogg.no/1200061309_...oteiner_t.html

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 21:48   #38
Tutta87
Medlem
 
Tutta87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 75
Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Men hva skjer om enn spiser for mye proteiner da?
Trodde det var ok jeg, for de klarer kroppen å bryte med og bare "går gjennom kroppen". Ser jeg spiser litt for mye kjøtt og proteiner

__________________





Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 22:38   #39
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Jeg spiser 2 måltider om dagen og de har samme proteininnhold:
Hverdager og søndag (denne uka): tilsammen 45g (100g fett)
siste Lørdag, denen fredagen: tilsammen 90-100g (130g fett)

Er 172cm,76kg trener aldri, sitter på kontor på jobb.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 23:14   #40
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Opprinnelig lagt inn av Tutta87, her.

Men hva skjer om enn spiser for mye proteiner da?
Trodde det var ok jeg, for de klarer kroppen å bryte med og bare "går gjennom kroppen". Ser jeg spiser litt for mye kjøtt og proteiner

fra lavkarbo.blogg.no:

For et friskt menneske vil den normale gjenbruket/turnover av protein ligge på 1 til 2% av kroppens totale proteininnhold. Denne turnoveren reslterer fortrinnsvis fra nedbrytingen av proteiner i musklene til aminosyrer.

Men kroppen trenger ikke tilført så mye protein som enkelte kostholdseksperter har hevdet, da det normale "gjenbruket" av frigjorte aminosyrer fra eksisterende proteiner i kroppen er på 75 til 80% i danelsen av nye proteiner i kroppen (proteinsyntesen).

Det netto tapet av proteiner i kroppen er derfor ikke mere enn gjennomsnittlig 30 til 40 gram pr. dag, men dette er avhengig av alder, kjønn og aktivitetsnivå.


Om man så spiser mere proteiner enn det kroppen har bruk for som byggesteiner, så vil de nødvendigvis bli omdannet til glukose gjennom glukogenese bl.a. i levra, og nettop denne glukosen har samme effekt og funksjon på kroppen som glukosen fra karbohydrater har...

hvis dette stemmer bør vi nok begge to senke proteininntaket litt ja..

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 23:38   #41
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Det heter glukoneogense! Og det er en ganske kostbar prosess for kroppen å skulle nydanne glukose av proteiner, og det skal nok mer til enn 20-30 gram "for mye" protein i kosten per dag, enn hva som er normalt anbefalt.
Igjen, ta det med ro. Spis etter sulten, og få i dere nok fett.

Kroppen har også en annen funksjon som heter futile cykling, som kan være aktiv samtidig som nydanning av glukose. Det er, som det ligger i ordet, en fåfengt syklus, hvor kroppen, enkelt forklart, lemper energi fra en haug til en annen og tilbake. Det kan generere en del varme i kroppen, og er en måte å få brukt opp overskuddsenergi uten at kroppen øker fettlagring.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 00:00   #42
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Takk, Photobscura, for at du hjelper oss å puste litt roligere om ikke annet, for jeg er så glad TS skrev dette innlegget...

Absolutt mitt problem også...
Altfor mye proteiner... og det er jo vanskelig å høre at det også kan motarbeide vektnedgangen i så stor grad.

Må visst prøve ut Diett.no for å få noen flere tall på det, men vet det allerede nå at jeg ligger langt over grensen når jeg ser hvor lite proteiner andre får i seg og likevel må gå ned på inntaket sitt...

Da er det jo et problem med de tre kyllinglårene jeg har spist i dag, i tillegg til 5 egg og 2 store bokser makrell i tomat...og en rest tyrkisk yoghurt m/noen bringebær, og noen spinatblader og paprika...

Uff..er så vanskelig å se de mengdene skrevet ned, og da hjelper det ikke nok at jeg sprakk på disse tingene, hvis det også vil motarbeide meg så mye...

  Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 03:22   #43
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det heter glukoneogense!

Det heter vel glukoneogenese!

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 07:21   #44
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Det heter vel glukoneogenese!

Haha. Jaa. Ok.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 08:38   #45
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Opprinnelig lagt inn av slankepia, her.

Blir litt sånn forrvirret her. Her snakkes det om at en bygger muskler på å spise for mye proteiner!? Går vell ikke ann å bygge muskler uten at musklene blir stimulert? :-S

Naboen har fire lam som går og gresser dagen lang, de blir større og får mer muskler for hver dag. Men de trener ikke.

macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 09:15   #46
barfor
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 83
barfor er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

Naboen har fire lam som går og gresser dagen lang, de blir større og får mer muskler for hver dag. Men de trener ikke.

"Litt" forskjell på et lam som på langt nær er utvokst og en voksen person da...
Man får ikke store muskler uten å trene, og man blir ikke enormt svær på lavkarbo automatisk.

__________________


barfor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 13:42   #47
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Opprinnelig lagt inn av Tutta87, her.

Men hva skjer om enn spiser for mye proteiner da?
Trodde det var ok jeg, for de klarer kroppen å bryte med og bare "går gjennom kroppen". Ser jeg spiser litt for mye kjøtt og proteiner

For mye kan hindre vektnedgang. Protein øker blodsukkeret mer enn fett, tror jeg. Detaljene kjenner jeg ikke til så det er fint om noen kan forklare det. Protein danner syre i kroppen, som normalt skal utskilles ved overskudd som du skriver. Men det er jo faktorer som kan hindre at dette skjer. Urinsyregikt er en lidelse grunnet for meget protein, tror jeg. Korrigerer meg hvis jeg tar feil. For mye av hva som helst er ikke bra. For mye mat generelt belaster kroppens fordøyelsesystem. Kroppen rekker kanskje ikke kvitte seg med alt avfallsstoffet i takt med alt inntaket og lagrer det på ugunstige steder. Å drikke nok vann er derfor svært viktig for å få avfall ut av kroppen. Basisk mat: Grønnsaker, en del frukt, rått kjøtt, poteter, gulrøtter, kokte linser og bønner.

Forsurende mat:
Kjøtt, ferdigmat, innmat, ost, surmelksprodukter, hvitt mel, sukker, kaffe, brus, juice og alkohol.

Kalium som det finnes mye av i grønnsaker (og LO- salt/seltin ) regulerer balansen mellom syre og base. Magnesium, kalsium og selen er også basedannende.

Her er en artikkel om skadene ved for meget syre
http://www.iform.no/pub/art.php?id=535

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 14:02   #48
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Jeg har sjekket flere matvarer på diett.no og ser da at de proteinrike matvarene har ganske ulikt innhold av protein pr 100 g. Så her er kunnskap til endring, alstå:

Valnøtter 14,7
Mandler 21,1 (eldorado)
Norvegia 27% fett 27
Rå torsk 18,1
Tunfisk på boks med vann 19,2
Kyllingfilet,rå 24
Egg, rått 12,4
rå hval 23,5
rå lam, fårikålkjøtt 17,6
rå svin, indrefilet 20,7

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 14:08   #49
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

For mye kan hindre vektnedgang. Protein øker blodsukkeret mer enn fett, tror jeg. Detaljene kjenner jeg ikke til så det er fint om noen kan forklare det. Protein danner syre i kroppen, som normalt skal utskilles ved overskudd som du skriver. Men det er jo faktorer som kan hindre at dette skjer. Urinsyregikt er en lidelse grunnet for meget protein, tror jeg. Korrigerer meg hvis jeg tar feil. For mye av hva som helst er ikke bra. For mye mat generelt belaster kroppens fordøyelsesystem. Kroppen rekker kanskje ikke kvitte seg med alt avfallsstoffet i takt med alt inntaket og lagrer det på ugunstige steder. Å drikke nok vann er derfor svært viktig for å få avfall ut av kroppen. Basisk mat: Grønnsaker, en del frukt, rått kjøtt, poteter, gulrøtter, kokte linser og bønner.

Forsurende mat:
Kjøtt, ferdigmat, innmat, ost, surmelksprodukter, hvitt mel, sukker, kaffe, brus, juice og alkohol.

Kalium som det finnes mye av i grønnsaker (og LO- salt/seltin ) regulerer balansen mellom syre og base. Magnesium, kalsium og selen er også basedannende.

Her er en artikkel om skadene ved for meget syre
http://www.iform.no/pub/art.php?id=535


Nei urinsyregikt har med urin syre og puriner eller hva det heter.
Men jeg mener å ha lest at for mye proteiner blir lagret som fett jeg.

Jeg veier 84 kg og spiser som regel mellom 70 og 90 g protein. Men merker at går jeg over så beveger ikke vekta seg.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 14:55   #50
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Basisk mat: Grønnsaker, en del frukt, rått kjøtt, poteter, gulrøtter, kokte linser og bønner.

Forsurende mat:
[font=Arial]Kjøtt, ferdigmat, innmat, ost, surmelksprodukter, hvitt mel, sukker, kaffe, brus, juice og alkohol.

Kalium som det finnes mye av i grønnsaker (og LO- salt/seltin ) regulerer balansen mellom syre og base. Magnesium, kalsium og selen er også basedannende.

Takk Yrla! Det var nyttig info!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye protein trenger vi? caja Induksjonen 33 08-08-11 18:33
Hvor mye protein? Bridget Lavkarbo generelt 27 25-05-11 22:33
Hvor mye protein? akakula Ketolysekuren 16 11-09-10 10:03
Hvor mye fett og protein? Isa88 Induksjonen 0 18-07-10 15:09
Fedon, hvor mye fett og protein lillemorell Spørsmål og svar 11 17-03-10 20:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no