Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketosen vil ikke mer ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-08, 18:58   #1
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Ketosen vil ikke mer ...

Av en eller annen grunn har jeg ramla ut av ketose. Kan ikke skjønne hvorfor, spiser akkurat som før, helt riktig ketogen kost, men får ikke utslag på stixen. Altså den er ikke helt hvit, men mellom hvit og den rosa på 5. Så det er jo ikke å anse som utslag er det vel?
Vil ikke kroppen være i ketose mer tro? Merkelige greier, vært sånn i nesten ei uke nå.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 19:01   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketosen vil ikke mer...

Så lenge du ser forskjell på fargen så vil jeg si at du er i ketose

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 19:20   #3
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketosen vil ikke mer...

Går du fortsatt ned i vekt da?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 19:31   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketosen vil ikke mer...

Har du utslag, så er du garantert i ketose !
En annen ting er at om du har vært i ketose en stund, vil kroppen være vant til tilstanden og du kan etterhvert få sakere og svakere utslag, - og til slutt ingen utslag, selv om du ER i ketose. Spiser du under 30 karber pr dag er i ketose uansett hva stix viser. Det er derfor jeg er så imot stix. Det er heller for de som ikke teller og ikke aner hvor mange karber de har spist syns jeg. Og da er også stixen i høyeste grad kun en indikator.

Ikke mål mes tix så ofte Spesielt ikke om du teller karber og vet hvor ange karber du spiser. Det blir bare stress ut av det !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:57   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketosen vil ikke mer ...

pms? Mens?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:06   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Ketosen vil ikke mer ...

Takk takk... Nille, du skriver det jeg tenker og tror Så da fikk jeg jo bare bekreftet det jeg tenker. Tisser ikke på stix hver dag. Hadde ikke sett en stix siden august da jeg startet på igjen etter nyttår. Nå blir det bare for å følge med og bruke opp boksen.
Om jeg går ned i vekt? Hm... Disse tre mye omtalte kiloene er spikret til kroppen min, men jeg gjør alt riktig og slik jeg har gjort med de første 24 kiloene, så det er jo bare kroppen min som har bestemt seg for å være vrang her... Ligger på 15-20 karbs i døgnet.

Ikke pms el mens nå, endelig ferdig på fredag etter 14 dager med mens.. Blæh!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 23:15   #7
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Ketosen vil ikke mer ...

Har du forresten sjekket holdbarheten på stixene? Mener å huske at de er holdbare kun 6 mnd etter åpning.

Ellers veldig enig med Nille, forstår ikke vitsen med å sjekke så lenge man spiser under 30 kh, for da er man i ketose uansett hva stixen viser.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 00:26   #8
VioLETTa
Medlem
 
VioLETTa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Molde
Alder: 56
Innlegg: 75
VioLETTa er på en erverdig vei

Sv: Ketosen vil ikke mer ...

Jeg fikk en resteboks av ei jeg kjenner i påvente av at mine egne skulle komme i posten, og stixene i den jeg "arvet" hadde heller ikke utslag. Dvs., de ble beige med en antydning av rosaskjær om man ventet et par minutter.
Det viste seg at det var nesten et år siden boksen ble åpnet første gang, og sixene var rett og slett gått ut på dato.
Takk for oppskrift Morstine, jeg fant den til slutt!
Har aldri oppdaget den siden der før, under kontrollpanel osv.
Har bare et problem nå - aner ikke hvor jeg får tak i Johannes-melet. De hadde ikke på Life og heller ikke apoteket, og ikke i de 4 dagligvarebutikkene jeg spurte i.

__________________





VioLETTa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 07:32   #9
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Ketosen vil ikke mer ...

Stixene mine er nye etter nyttår, kjøpte fordi jeg begynte på ny runde med ketolyse. Skal slutte å teste, blir bare surrete av det. Bare greit å ha en pekepinn i starten. Føler meg såpass erfaren i gamet nå at jeg kan la være, jeg vet jo at jeg spiser riktig Takk for svar!

Opprinnelig lagt inn av VioLETTa, her.

Takk for oppskrift Morstine, jeg fant den til slutt!
Har aldri oppdaget den siden der før, under kontrollpanel osv.
Har bare et problem nå - aner ikke hvor jeg får tak i Johannes-melet. De hadde ikke på Life og heller ikke apoteket, og ikke i de 4 dagligvarebutikkene jeg spurte i.

Så bra at du fant det ut
Vet at mange helsekostbutikker er utsolgt i perioder, og noen (som vårt lokale) tar ikke inn fordi de ikke sleger av det. Jeg har måttet bestille der, og måtte kjøpe 4 av 6 i pakken for at det var aktuelt. De skulle ringe når det kom. Kan du ikke spørre om de kan bestille til deg?

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 23:00   #10
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketosen vil ikke mer ...

http://kinsarvik.no/visNettbutikk.aspx?qry=johannes

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 00:19   #11
VioLETTa
Medlem
 
VioLETTa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Molde
Alder: 56
Innlegg: 75
VioLETTa er på en erverdig vei

Sv: Ketosen vil ikke mer ...

Takk dere!
Jeg fikk faktisk tak i JBM i dag på en annen helsekost enn den jeg prøvde i går. Og har laget smørgrøt med fantastisk konsistens og smak! Hurra!

__________________





VioLETTa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 07:54   #12
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Ketosen vil ikke mer ...

Opprinnelig lagt inn av VioLETTa, her.

Takk dere!
Jeg fikk faktisk tak i JBM i dag på en annen helsekost enn den jeg prøvde i går. Og har laget smørgrøt med fantastisk konsistens og smak! Hurra!

Så bra da! Jeg har kuttet litt ned. Tror all fløten hindrer min videre nedgang, så nå spiser jeg minimalt med fløte, bare litt i saus ol.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 21:33   #13
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Ketosen vil ikke mer ...

Hei Mor Stine
Har lest boka til Skaldemann. han skriver at når kroppen blir vandt til brenne ketoner så får du ikke utslag på stix (han bryr seg ikke om dem). Du brenner opp dem, slik jeg forstår det.

Bare tenk: Det går bedre og bedre
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Grønnsaker - nødvendig eller ikke? slaskalainen Generell ernæringsdebatt 161 15-04-07 21:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no