Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Allergisk mot egg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-10, 10:56   #1
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Allergisk mot egg?

Ja, det er egentlig en stund siden jeg har oppdaget det.
Kanskje ett år siden jeg først begynte å klø bak i halsen (invendig) da jeg spiste bløtkokt egg.

Og samtidig begynte jeg å få vintereksem på hendene og noen veldig tørre og kløende flekker på leggen og bak på overarmene.
Er det sånn at kroppen forandrer seg når man passerer 35??
Er det noen andre som reagerer på egg her inne?

Tror egentlig ikke det er så veldig alvorlig da jeg helt fin kan spise omelett og eggerøre uten å klø. Har begynt å snu speilegget i panna sånn at plomma ikke blir rå!

Reagere på samme måte hvis jeg spiser enkelte epler også.. Ikke at det er noe problem nå om dagen da

Min eldste gutt var veldig allergisk mot egg fra han baby til 7-års alderen. Husker jeg sa til allergilegen at ingen i vår familie var allergisk mot egg Skjønner jo hvem av oss foreldre han hadde dette fra...

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 11:29   #2
Tiilda 24
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 25
Tiilda 24 er på en erverdig vei

Sv: Allergisk mot egg?

Heia! Jeg har selv et barn som er veldig allergisk mot egg. Han får utslett over helekroppen ved å komme i kontakt med egg Det kan være nok at en kniv har vært i kontakt med egg å at han tar på den så kommer utslettet og kløen Så eksemen du har oppdaget KAN ha sammenheng med eggallergi, men den trenger ikke å ha noen sammenheng Har du tatt noen allergiprøver ?

Vet ikke om dette hjelper deg noe særlig ???

Tiilda 24 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 11:36   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Allergisk mot egg?

Grønne epler, hasselnøtter og bjørk henger i hvert fall sammen, men har aldri opplevd/lært at egg er et kryssallergen til disse!
Betyr ikke at det ikke er det, da!

Man kan utvikle allergi når som helst og kroppen endrer seg jo etter som man blir eldre.
Kan være verdt å få ta en skikkelig allergi- test, tenker jeg, så du vet hva du har å forholde deg til og hvordan det lettest kan behandles.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 13:21   #4
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Allergisk mot egg?

Opprinnelig lagt inn av Tiilda 24, her.

Heia! Jeg har selv et barn som er veldig allergisk mot egg. Han får utslett over helekroppen ved å komme i kontakt med egg Det kan være nok at en kniv har vært i kontakt med egg å at han tar på den så kommer utslettet og kløen Så eksemen du har oppdaget KAN ha sammenheng med eggallergi, men den trenger ikke å ha noen sammenheng Har du tatt noen allergiprøver ?

Vet ikke om dette hjelper deg noe særlig ???

Dette kjenner jeg igjen ja...

Gutten min kunne ikke være på kjøkkenet hvis jeg skulle lage noe med egg i. Han fikk utslett/elveblest over hele kroppen. Jeg spiste heller ikke egg de siste mnd jeg ammet etter at han fikk påvist eggeallergi + en hel haug med andre mat-dyr-midd-allergier.

Har siden ungdommen har jeg kun vært beskjedent allergisk mot bjørk og katt, så kanskje på tide med en ny sjekk som Kitt sier Jeg reagerer ikke på noen nøtter, enn så lenge...

Skal til legen neste uke, så da kan jeg jo ta det opp da!

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Allergisk mot karbohydrater?! mcfrogner Lavkarbo generelt 7 25-04-07 10:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no