Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mct-olje på tom mage = trøbbel?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-08, 19:25   #1
VioLETTa
Medlem
 
VioLETTa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Molde
Alder: 56
Innlegg: 75
VioLETTa er på en erverdig vei

Mct-olje på tom mage = trøbbel?

Jeg fikk en ekkel diaré i dag, og kunne ikke forstå hva det kom av.. Var ikke kvalm. Plutselig kom jeg til å huske at jeg en gang leste noe på forumet her før jul, om at noen hadde tatt MCT-olje på tom mage, og fått fart på magen?
Lette i trådene nå, men fant det ikke igjen.
Er det noen av dere erfarne ketolysikere som kan svare på om den spiseskjeen med mtc-olje jeg tok på tom mage i går tidlig, kan ha gikk magen min uønsket fart i ettermiddag?
Takknemlig for svar, tross "dritt-tema!"

__________________





VioLETTa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 20:06   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Mct-olje på tom mage = trøbbel?



MCT olje (eller andre oljer for den saks skyld) bør ikke tas på tom mage med mindre en er "herda". Ellers funker det som avføringsmiddel. Boblende mage og diarre er helt vanlig ja !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:58   #3
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Mct-olje på tom mage = trøbbel?

Litt utenom tema, men gjelder dette også tran? Er det en olje? Jeg har tatt tran på tom mage i alle år, og aldri hatt noen problemer med det. Kanskje det er fordi jeg er herda da? Har hatt en diskusjon før, angående når det er best å ta tran. Selv er jeg opplært til at det skal tas før frokost, fordi kroppen da tar opp stoffene bedre.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 11:11   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Mct-olje på tom mage = trøbbel?

Ja, tran er også en olje, og de fleste som har fått tran fra de var små har jo iallefall vennet seg til det. Man kan venne seg til alt ! Også MCT på tom mage.

Men jeg kjenner faktisk flere som ikke kan ta tran "alene" på grunn av mageproblemer.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MCT olje fra helsekosten. Robyn Lavkarbo generelt 0 16-12-07 20:14
Holdbarhet på MCT olje nita58 Ketolysekuren 7 11-10-07 07:11
Får jeg nok fett eller skal jeg bruke mct olje i tillegg ... Lindabtn Ketolysekuren 53 17-09-07 20:55
MCT olje, Hvor kjøpe, og til hvilken pris? 01jun07 Lavkarbo generelt 23 30-07-07 10:40
Kokosolje - mct olje lekenlett Spørsmål og svar 49 20-08-06 22:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no