Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sukk og stønn

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-08, 10:13   #1
VioLETTa
Medlem
 
VioLETTa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Molde
Alder: 56
Innlegg: 75
VioLETTa er på en erverdig vei

Sukk og stønn

Nå har jeg fulgt ketolysekuren til punkt og prikke i 6 uker. Første uka gikk jeg ned to kilo, neste uke enda en kilo. Siden da har jeg stått stille, og nå siste uka gått OPP en kilo igjen!

Jeg vet at jeg drikker nok vann, jeg trimmer 30-60 minutter daglig, spiser helt sikkert nok fett, og spiser nok grønnsaker.
Har de siste tre ukene gradvis fjernet lightsaft, fløte og nå sist - kaffe.
Likevel går jeg ikke ned mer!

VET at jeg er i ketose, sjekker med stix et par ganger daglig.

Er det rett og slett MEG det er noe feil med, at ketolysekuren ikke virker på meg, eller noe? Har ca 25 kilo som skal bort, og har aldri vært noen sjokoladespiser eller spesielt usunn i kosten.

Jeg har boka, og har lest den ut og inn og frem og tilbake. Har gjort alle tiltak som står der ang. vektstagnering. ALT!

Ikke at jeg mistrives med ketolysemat, det er faktisk utrolig mye godt man kan spise, men jeg syns det er veldig bortkastet å leve under denne kuren om det ikke resulterer i vektnedgang snart. Jeg er tross alt bare to kilo lettere enn for 6 uker siden.

En vanlig dag i heimen:
Frokost: to egg og litt bacon, ca 1 ss majones og noen agurkskiver.
Eventuelt (i steden) 1-2 skiver ketolysebrød med smør og skinke eller ost.

Lite knaskemåltid før eller etter lunsj kan være en neve hasselnøtter, eller 5-6 sukkererter, eller en liten bukett brokkoli eller blomkål.

Lunsj: Eggerøre og skinkeskiver og grønn salat, majones. Masse agurk. Evt en skive ketolysebrød med smør til.
Eventuelt en blandet salat med hjemmelaget rømmedressing av seterrømme.

Middag: varierer mellom kjøtt/fisk/kylling stekt i ovn eller på plate med smør. Og broccoli og blomkål stekt i smør og surret i fløte eller rømme.

Kvelds: Smørgrøt med en spiseskje rømme i. Eventuelt en blandet salat med fetaost og olje.


Jeg tar ALLE tabletter som jeg skal. Som sagt drikker jeg nok vann, tett innpå 3 liter (og jeg makter ikke mer!!)

HJELP!

__________________





VioLETTa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 10:19   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Sukk og stønn

Har du målt deg og sett om antall centimeter går ned?

Har du vurdert å registerer alt du spiser i et program så du har full kontroll på karbenen?

Kan det hende du bommer på antall karber?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 10:24   #3
VioLETTa
Medlem
 
VioLETTa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Molde
Alder: 56
Innlegg: 75
VioLETTa er på en erverdig vei
Cool

Sv: Sukk og stønn

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Har du målt deg og sett om antall centimeter går ned?

Har du vurdert å registerer alt du spiser i et program så du har full kontroll på karbenen?

Kan det hende du bommer på antall karber?

Takk for kjapt svar!
Jeg holder meg mellom 15 og 20 karber daglig, forsøker å telle så godt jeg kan, selv om det ikke alltid lar seg gjøre å måle og veie alt.

Har målt cm ukentlig, og det har ikke endret seg nevneverdig noen steder de siste ukene, bare snakk om mm opp eller ned fra uke til uke.

Vetta søren jeg...

__________________





VioLETTa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 10:33   #4
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Sukk og stønn

Hmm.. nå har jeg stagnert litt selv i det siste, men tror jeg hadde kuttet ut alt som ikke var ren mat, inkl. fløten, rømmen og majonesen...

Håper det løsner etterhvert! Klem.

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 10:37   #5
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Sukk og stønn

Jeg anbefaler deg å pløye gjennom den klistrede tråden ang. stagnasjon (ja hele!) og se om det er noe der du kanskje ikke har tenkt på.

Og en ting til: Har du gått ned mye fra før av eller gått på mange dietter tidligere? Dette kan såfall ha satt kroppen din i litt ekstra forsvarsmodus.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 10:39   #6
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Sukk og stønn

det er flere her inne som har oppdaget at meieriprodukter kan stagnere vekta...

men en ting jeg la merke til.. du sier at du trener 30-60 min hver dag... hva trener du? for jeg trener fem ganger i uken og har gått OPP i vekt.. men kvittet meg med fett.....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 10:48   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukk og stønn

Du kan jo forsøke Nilling en uke? Atkins Induction By the Book?
Dessuten bør vel karbene dine komme fra grønnsaker og ikke fra meieriproduktene...

Tar du forresten noen medisiner?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 11:28   #8
VioLETTa
Medlem
 
VioLETTa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Molde
Alder: 56
Innlegg: 75
VioLETTa er på en erverdig vei

Sv: Sukk og stønn

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Jeg anbefaler deg å pløye gjennom den klistrede tråden ang. stagnasjon (ja hele!) og se om det er noe der du kanskje ikke har tenkt på.

Og en ting til: Har du gått ned mye fra før av eller gått på mange dietter tidligere? Dette kan såfall ha satt kroppen din i litt ekstra forsvarsmodus.

Hei!
Jeg har ikke gått på noen annen diett enn at jeg forsøkte Grete Roede tidlig i høst. Da gikk jeg ned kun 1 kilo!

__________________





VioLETTa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 11:29   #9
VioLETTa
Medlem
 
VioLETTa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Molde
Alder: 56
Innlegg: 75
VioLETTa er på en erverdig vei

Sv: Sukk og stønn

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

det er flere her inne som har oppdaget at meieriprodukter kan stagnere vekta...

men en ting jeg la merke til.. du sier at du trener 30-60 min hver dag... hva trener du? for jeg trener fem ganger i uken og har gått OPP i vekt.. men kvittet meg med fett.....

Jeg bare går en rask tur på flat mark. Slik at jeg blir bittelitt andpusten og svett i trøya.

__________________





VioLETTa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 11:30   #10
VioLETTa
Medlem
 
VioLETTa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Molde
Alder: 56
Innlegg: 75
VioLETTa er på en erverdig vei

Sv: Sukk og stønn

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Du kan jo forsøke Nilling en uke? Atkins Induction By the Book?
Dessuten bør vel karbene dine komme fra grønnsaker og ikke fra meieriproduktene...

Tar du forresten noen medisiner?

Ingen andre medisiner enn Ketplysetablettene.
Jeg har jo kuttet fløte nå, og karbene mine kommer fra salaten og fra brokkoli/blomkål/nøtter.

__________________





VioLETTa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 11:36   #11
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukk og stønn

Enten så må du smøre deg med tolmodighet om du ellers har det bra på ketolysekuren, eller så må du gå inn i kapitlene om metabolsk motstand.
Tror Torkil skriver om det. Atkins gjør det også! Et helt stort kapittel!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 11:42   #12
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Sukk og stønn

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Enten så må du smøre deg med tolmodighet om du ellers har det bra på ketolysekuren, eller så må du gå inn i kapitlene om metabolsk motstand.
Tror Torkil skriver om det. Atkins gjør det også! Et helt stort kapittel!

Metabolsk motstand tror jeg ikke jeg har hørt om, kan du fortelle litt mer om det..eller har du noen linker som omhandler det??

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 11:43   #13
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Sukk og stønn

Opprinnelig lagt inn av VioLETTa, her.

Ingen andre medisiner enn Ketplysetablettene.
Jeg har jo kuttet fløte nå, og karbene mine kommer fra salaten og fra brokkoli/blomkål/nøtter.

Prøv å holde deg unna nøttene også. Kan hende at det er de som stopper din nedgang.
Fortsatt lykke til!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 11:48   #14
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukk og stønn

http://www.lowcarbfriends.com/bbs/at...resistant.html

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 13:30   #15
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Sukk og stønn

Prøv ett par uker uten majones og nøtter også, mange får stopp av dette også.

Jeg har stagnert, kan komme av at jeg er i mål og kroppen min tives her, men jeg skal gjøre en siste innsats mot de tre siste kgene. Så disse to ukene skal jeg holde meg helt unna fløte, søtning, bacon, majones og bruke mindre salat, mer brokkoli og blomkål.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 16:07   #16
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Sukk og stønn

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Jeg har stagnert, kan komme av at jeg er i mål og kroppen min tives her, men jeg skal gjøre en siste innsats mot de tre siste kgene. Så disse to ukene skal jeg holde meg helt unna fløte, søtning, bacon, majones og bruke mindre salat, mer brokkoli og blomkål.

Du har jo vært råflink, og har en super figur allerede..

Men hvis du kutter bort så mange ting, hvordan klarer du da å få i deg nok fett??

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 22:34   #17
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Sukk og stønn

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Du har jo vært råflink, og har en super figur allerede..

Men hvis du kutter bort så mange ting, hvordan klarer du da å få i deg nok fett??

Eneste fettet jeg kutter ut er jo bacon og fløten, majo bruker jeg ytterst sjelden allikevel. Spiser jo rømme, ost, smør og cc fortsatt
Bacon kutter jeg ut pga saltet, ikke fettet. Får i meg nok fett allikevel. Steker i godt med fett og bruker kjøttdeig og nakkekoteletter feks. I morgen skal jeg ha laks, det er jo en feit fisk

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukk, hva gjør jeg nå! annemerete Ketolysekuren 6 16-05-07 19:23
Sukk... Skaldeman hvor er du? Brimstone Spis deg ned i vekt med Skaldeman 15 16-04-07 11:52
Sukk! TinaF Atkins kosthold 9 12-06-05 23:39
I hjemmet idag... :SUKK: Iset Lavkarbo generelt 5 15-05-05 11:59
lavkarbo-godis...sukk boble Lavkarbo generelt 9 06-03-05 23:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no