Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-12, 18:26   #12651
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hadde kaffe i alle tilfelle vært vanndrivende, hadde jeg ikke til en hver tid hatt 3-5 kilo vannsamling i kroppen, for å si det sånn.

He he, jeg har lurt på det der jeg også, siden jeg drikker mye te. Jeg merker at te driver vannet ut fort, men jeg fyller jo opp igjen rimelig raskt så hva gjør det da? Jeg drikker både vann og te, kun te er ikke nok for å tilfredstille tørsten. Jeg føler meg tørr i kroppen når jeg går lenge uten å drikke og jeg har drukket masse te men lite vann tidligere på dagen.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 04-02-12, 18:39   #12652
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Okay Da får jeg bare prøve meg fram, da. Jeg synes det hadde vært godt med te innimellom!

Ja, men det er klart du kan drikke te! Som du sier, prøv deg frem

For meg er heller ikke te (vanlig) noen tørstedrikk, jeg må ha vann ved siden av. Jeg blir tørst av garvesyra. Men å drikke varme/tempererte drikker er bedre for kroppen, særlig nå som det er så kaldt - kroppen får jo kuldesjokk av det kalde vannet.

(Egentlig vil jeg tro at varm væske tas bedre opp i kroppen jeg da - men det er nå meg ... )

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 04-02-12, 18:42   #12653
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, nå sier jeg ikke at dette er en absolutt regel, og at det sikkert er noen som er godt vant med koffein som fortsatt opplever en grad av vanndrivende effekt. Jeg bare gjengir det jeg fant på pubmed og forskning.no i hin tid da det ble diskutert sist, og det er ikke funnet noen sammenheng mellom koffein og økt vannlating, annet enn marginalt hos de som ikke drikker te/kaffe hver dag. Dette blir jo da som en hovedregel, og ikke et faktum for hvert eneste menneske.

Og det at varm væske går fortere gjennom kroppen enn kald, stemmer nok. Det må jo ikke varmes opp til kroppstemperatur først før det taes opp.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-02-12, 18:43   #12654
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Men et viktig poeng, ja, er jo at å ha vann i kroppen er ikke det samme som at man er hydrert. Når jeg har mye ødemer er jeg som regel veldig dehydrert ... Kaffe gjør ikke noe fra eller til, tyvärr.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-02-12, 18:44   #12655
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Høh - hadde te vært entydig vanndrivende så hadde jeg vært en rosin. Jeg drikker vanligvis kun te. All annen væske kommer fra mat.

Edit - og jeg klarer også å samle væske ...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 04-02-12, 18:46   #12656
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det finnes så mye ymse forskning på det, at jeg tillater meg å ikke tro på akkurat det - og marginalt er det nok ikke! Men at man som stordrikker av kaffe har vent seg til det er jo en annen sak. Alle stoffer man venner seg til har en annen virkning enn de ellers ville hatt.

Og jo da, kroppen bruker nok litt tid på å varme opp vannet, men det betyr ikke at det tas opp . Om det renner ut etter fem eller ti minutter spiller jo ikke så stor rolle ...


Sist redigert av Huldr : 04-02-12 kl 18:56.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 04-02-12, 18:55   #12657
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Ja, men det er klart du kan drikke te! Som du sier, prøv deg frem

For meg er heller ikke te (vanlig) noen tørstedrikk, jeg må ha vann ved siden av. Jeg blir tørst av garvesyra. Men å drikke varme/tempererte drikker er bedre for kroppen, særlig nå som det er så kaldt - kroppen får jo kuldesjokk av det kalde vannet.

(Egentlig vil jeg tro at varm væske tas bedre opp i kroppen jeg da - men det er nå meg ... )

Jo, jeg drikker jo te. Og jeg elsker te! Men drikker ikke så mye, siden jeg har vært redd for å bli dehydrert. Men ser man her, så skal det visst ikke være noen fare for det.
Og det er en god nyhet

Så jeg prøver meg på litt mer og ser om kroppen reagerer på det.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 04-02-12, 18:58   #12658
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jo, jeg drikker jo te. Og jeg elsker te! Men drikker ikke så mye, siden jeg har vært redd for å bli dehydrert. Men ser man her, så skal det visst ikke være noen fare for det.
Og det er en god nyhet

Så jeg prøver meg på litt mer og ser om kroppen reagerer på det.

Jepp!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 04-02-12, 19:48   #12659
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg holder på med en Holter-registrering. Problemet er at jeg tydeligvis reagerer på limen i elektrode-teipen. Skinnet er ildrødt, og væsker litt etterhvert, det brenner og klør, og jeg skal visst holde på med dette enda en og en halv uke.
Noen som vet om jeg kan bruke noe salve eller noe for og beskytte huden litt?
Vurderer sterkt og ringe sykehuset om spør om jeg kan slippe hele greia etterhvert....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 04-02-12, 20:00   #12660
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ring og spør om de har andre elektroder evnt!
Jeg tåler heller ikke den tapen og holdt på å bli sprø etter bare noen timer da jeg lå på overvåkningen for noen uker siden!
Har opplevd å få heftige betennelser i operasjonssår pga feil tape!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-02-12, 20:06   #12661
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk!
Skal ringe dem.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 04-02-12, 20:38   #12662
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Høh - hadde te vært entydig vanndrivende så hadde jeg vært en rosin. Jeg drikker vanligvis kun te. All annen væske kommer fra mat.

Samme her, drikker minst 1 liter te hver dag... Men også 1-2-3 liter vann, litt etter aktivitetsnivå og sånt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 04-02-12, 21:59   #12663
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Var litt sånn Ola Dunk og ringe;
Sykehuset sa jeg skulle ringe legevakt, de satte meg over til sykehus, men de mente dette var noe legevakten skulle vite for de ante ingenting.......
Fikk iallafall beskjed om at hvis jeg syntes det ble for ille, så skulle jeg bare ta det av og så ringe på mandag, men såvidt jeg forstod da de koblet det på, så må måledingsen kobles til en data samme dag som jeg fjerner det for at de skal kunne lese det av.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 04-02-12, 22:06   #12664
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok, jeg vet at man kan få ødemer av for lite progesteron, men jeg lurer på om man ikke kan få det av for mye progesteron også? Har gjort noen funn på google som kan tyde på det, men ikke akkurat flust av info den veien.
Har alltid slitt litt med vann i kroppen, men det siste året har det vært helt ekstremt. Så slo det meg at dette veldig mulig startet for alvor da jeg i fjor begynte på hormonbehandling med bioidentisk progesteronkrem, og at jeg muligens ikke trengte dette?! Før jul og fram til siste menstruasjon brukte jeg det ikke, og det ble noe bedre -mindre ødemer og sånn, men jeg begynte med det nå i denne syklusen igjen, og alt er tilbake. Tre kilo vann opp både rett før og nå flere dager etter mensen. Gah. Er det noen logikk her? Jeg tror uansett jeg gir eff i den kremen framover ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-02-12, 22:59   #12665
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ok, jeg vet at man kan få ødemer av for lite progesteron, men jeg lurer på om man ikke kan få det av for mye progesteron også? Har gjort noen funn på google som kan tyde på det, men ikke akkurat flust av info den veien.
Har alltid slitt litt med vann i kroppen, men det siste året har det vært helt ekstremt. Så slo det meg at dette veldig mulig startet for alvor da jeg i fjor begynte på hormonbehandling med bioidentisk progesteronkrem, og at jeg muligens ikke trengte dette?! Før jul og fram til siste menstruasjon brukte jeg det ikke, og det ble noe bedre -mindre ødemer og sånn, men jeg begynte med det nå i denne syklusen igjen, og alt er tilbake. Tre kilo vann opp både rett før og nå flere dager etter mensen. Gah. Er det noen logikk her? Jeg tror uansett jeg gir eff i den kremen framover ...

Vet ingenting om progesteron kan gi de virkningen... men jeg vet at en del behandlere har innvendinger mot bruk av krem fordi det går forbi en del av kroppens egne sikkerhetssystemer... Og dermed lettere kan overdoseres enn om det går via munnen...? Jeg finner teorien rar for vi har jo organer som avleser blodverdiene og justerer egenproduksjon og produksjon av motsatte hormoner i forhold til dette.
Jeg vet altså fint lite om dette - tenker bare høyt her.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 04-02-12, 23:17   #12666
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sånne strykebrett i skuff på kjøkkenet eller vaskerommet. Har IKEA slike? Evt fås de kjøpt som løse innsatser noe sted?

Ingen?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-02-12, 00:03   #12667
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ingen?

Må kjøpe skapet. Vi har en slik fra Ikea, men den er bare noe dritt. Ikke brettet, men selve skroget. Ikea er blitt bedre, men jøssenavn, det der skroget er virkelig mannsjiit. Synd hele vaskeromsinnredningen er fra Ikea, så da får vi slite med det i noen år til...

 
Gammel 05-02-12, 00:26   #12668
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ingen?

Google Elfa og strykebrett, så finner du flere typer, mener jeg!
Er ikke venner med Google for tiden, men du kan jo gjøre det helt selv...

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 05-02-12, 01:57   #12669
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ok, jeg vet at man kan få ødemer av for lite progesteron, men jeg lurer på om man ikke kan få det av for mye progesteron også? Har gjort noen funn på google som kan tyde på det, men ikke akkurat flust av info den veien.
Har alltid slitt litt med vann i kroppen, men det siste året har det vært helt ekstremt. Så slo det meg at dette veldig mulig startet for alvor da jeg i fjor begynte på hormonbehandling med bioidentisk progesteronkrem, og at jeg muligens ikke trengte dette?! Før jul og fram til siste menstruasjon brukte jeg det ikke, og det ble noe bedre -mindre ødemer og sånn, men jeg begynte med det nå i denne syklusen igjen, og alt er tilbake. Tre kilo vann opp både rett før og nå flere dager etter mensen. Gah. Er det noen logikk her? Jeg tror uansett jeg gir eff i den kremen framover ...

man kan få ødem ved å ta minipillen som ikke inneholder østrogen men bare progesteron. og selvsagt når man tar vanlige p piller som inneholder begge deler.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 05-02-12, 02:24   #12670
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ingen?

Bestemora mi har noe sånt fra Ikea, som kan brettes ned i en skuff. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.. Men det er smart iallefall. Det er på en måte sånn at man popper den opp. Men vet ikke om de har det nå (de fikk den når de bygde leiligheten for fire år siden..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-02-12, 08:44   #12671
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Må kjøpe skapet. Vi har en slik fra Ikea, men den er bare noe dritt. Ikke brettet, men selve skroget. Ikea er blitt bedre, men jøssenavn, det der skroget er virkelig mannsjiit. Synd hele vaskeromsinnredningen er fra Ikea, så da får vi slite med det i noen år til...

vi har IKEA kjøkken og er strålende fornøyd. Skrogene er vel stort sett det samme over alt nå.... Sikker på det er skroget og ikke den som har skrudd det opp som et problemet?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Google Elfa og strykebrett, så finner du flere typer, mener jeg!
Er ikke venner med Google for tiden, men du kan jo gjøre det helt selv...

Ah, takk, hadde hjernteppe på hva jeg skulle Google. Fikk ikke opp noe relevant, tenkte ikke på elfa!

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Bestemora mi har noe sånt fra Ikea, som kan brettes ned i en skuff. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.. Men det er smart iallefall. Det er på en måte sånn at man popper den opp. Men vet ikke om de har det nå (de fikk den når de bygde leiligheten for fire år siden..

ja, vi har hatt sånn hjemme hos foreldra mine siden tidlig 80-tall. Man drar de opp av skuffen og bretter ut
Får sjekke inne på IKEA, og ikke bare på nettsidene kanskje.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-02-12, 09:27   #12672
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg trenger litt bakehjelp her!
Broren min har bursdag neste uke, så jeg lovte å lage kake.
MEN kjæresten hans er allergisk mot nøtter, gluten og laktose.
Hvordan kan jeg lage kake da? O_O
Gluten var tydeligvis ikke så alt for farlig å få i seg, men resten kan hun bli utrolig dårlig av.
Noen tips til oppskrifter?

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 05-02-12, 09:46   #12673
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kladdkaka?



Trykk på bildet for å komme til oppskrifta

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 05-02-12, 10:31   #12674
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

J tydeligvis reagerer på limen i elektrode-teipen.

Jeg har hatt noen operasjoner opp i gjennom årene og det eneste jeg tåler av teip er en sånn papir-aktig fra 3M som de har på noen apotek.

Min pode får illrødt utslett av vanlig barneplaster, og merket sitter i ukesvis etterpå...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 05-02-12, 10:37   #12675
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ingen?

Mja, jeg har sett det, google integrert strykebrett og du ser at folk ikke elsker ikea-kvaliteten, men at asko tydeligvis har en løsning.

Tenk på hvor stikket til strykejernet må være, og hvor du vil stå og stryke, høyre- eller venstrehendt.

Har for noen år siden sett veldig grunne høyskap til å ha strykebrettet i?

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no