Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vann-tråden!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-10, 21:40   #26
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Vann-tråden!

Dere som drikker så mye vann ( jeg gjør det jeg også ). Må dere opp om natten for å tisse??? Det må jeg og det opp til flere ganger. Ganske slitsomt å aldri få sove natten gjennom.

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 21:44   #27
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vann-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Dere som drikker så mye vann ( jeg gjør det jeg også ). Må dere opp om natten for å tisse??? Det må jeg og det opp til flere ganger. Ganske slitsomt å aldri få sove natten gjennom.

Litt avhengig av hva jeg har spist iløpet av dagen (mengde salt, sikkert). Må ofte opp et par ganger iløpet av natta, og når jeg til sist står opp er det også nesten uten unntak for å tømme blæra. Og jeg er så tørst hele tida når jeg er våken, så jeg klarer ikke å la være å drikke vann etter klokka da-og-da, men kanskje det funker for andre?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 21:51   #28
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Vann-tråden!

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Litt avhengig av hva jeg har spist iløpet av dagen (mengde salt, sikkert). Må ofte opp et par ganger iløpet av natta, og når jeg til sist står opp er det også nesten uten unntak for å tømme blæra. Og jeg er så tørst hele tida når jeg er våken, så jeg klarer ikke å la være å drikke vann etter klokka da-og-da, men kanskje det funker for andre?

Det er vel kanskje det som er mitt problem også, at jeg drikker for mye om kvelden men det er jo da jeg føler mest for å drikke

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 09:07   #29
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Vann-tråden!

jeg slutter å pøse vann i 7 tida om kvelden. Da slipper jeg å løpe hele natta på do

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 09:24   #30
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Vann-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Hannehk, her.

jeg slutter å pøse vann i 7 tida om kvelden. Da slipper jeg å løpe hele natta på do

Tror jeg må prøve på det samme. Alt vannet om kvelden har nok stor innvirkning på vekta om morgenen også da jeg ofte ser at jeg veier mindre litt utpå dagen enn jeg gjør når jeg står opp

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 09:26   #31
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Vann-tråden!

Jeg drikker nok mest på dagtid/ ettermiddag så jeg er meget sjeldent opp å tisser om natta....

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 09:30   #32
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Vann-tråden!

Åh du er heldig Jeg er så tørst om kvelden. På dagtid glemmer jeg ofte å drikke og da må jeg ta det igjen utover ettermiddagen og kvelden.

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 09:37   #33
Coockie
Medlem
 
Coockie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 146
Coockie har en fantastisk aura rundt segCoockie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vann-tråden!

Opprinnelig lagt inn av andreasoe, her.

Hvor mye skal vannprosenten normalt være? Ligger på rundt 55% i kroppen.

Det sunne gjennomsnittet ligger på 57% ifølge wikipedia, men overvektige mennesker har naturlig lavere vannprosent fordi kroppsfett inneholder mindre vann enn muskelmasse.
En overvektig person kan ha så lite som 45% vann i kroppen.

Hvordan måler man forresten kroppens vannprosent?

__________________
Livet er en dans på roser, men hvem sa at dansing på roser var lett?
Leter du etter noe? Det er ikke noe her. Hvorfor titter du her egentlig?.
Startvekt: 103,6 kg – Mål: -32 kg – Fremgang: -16 kg
Coockie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det meste med måte Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 10:30   #34
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Vann-tråden!

Jeg må tisse på natta uansett jeg.

Mine tips:
- drikke litt vann hver gang jeg er på kjøkkenet eller badet!
- drikke et glass mens jeg lager mat, og rett før maten. (+ til maten da)
- drikke ett glass når jeg kommer hjem.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 10:47   #35
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vann-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Coockie, her.

Det sunne gjennomsnittet ligger på 57% ifølge wikipedia, men overvektige mennesker har naturlig lavere vannprosent fordi kroppsfett inneholder mindre vann enn muskelmasse.
En overvektig person kan ha så lite som 45% vann i kroppen.

Hvordan måler man forresten kroppens vannprosent?

Da har jeg vært overvektig hele livet, selv da jeg var tynn, omtrent mager. Har alltid ligget rett under 40% i vannmengde.. Og kommer jeg over 40% får jeg trøbbel med ødemer etc. Men samtidig, hvis jeg kommer ned mot 35% får jeg også ødemer.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 10:55   #36
Coockie
Medlem
 
Coockie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 146
Coockie har en fantastisk aura rundt segCoockie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vann-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da har jeg vært overvektig hele livet, selv da jeg var tynn, omtrent mager. Har alltid ligget rett under 40% i vannmengde.. Og kommer jeg over 40% får jeg trøbbel med ødemer etc. Men samtidig, hvis jeg kommer ned mot 35% får jeg også ødemer.

Som forklart i tråden over så er dette det sunne gjennomsnittet. Det finnes sikkert mange mennesker som ikke havner i denne kategorien,
men det er en fin list å legge seg ved hvis man prøver å oppnå et sunt gjennomsnitt.

__________________
Livet er en dans på roser, men hvem sa at dansing på roser var lett?
Leter du etter noe? Det er ikke noe her. Hvorfor titter du her egentlig?.
Startvekt: 103,6 kg – Mål: -32 kg – Fremgang: -16 kg
Coockie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det meste med måte Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 11:04   #37
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vann-tråden!

Jeg må også opp flere ganger om natten. Halvparten av gangene er det for å tisse OG drikke mer. Er helt uttørket om natten, selv om jeg drikker 4 liter vann i løpet av dagen + farris/bonaqua, te og vann som er i maten selvfølgelig.

Det er ganske slitsomt egentlig! Men men...

I går var jeg ekstremt flink, jeg hadde trent masse og bestemte meg for å kjøpe en liten cola etterpå som belønning. Så kom jeg på denne tråden her, hvor jeg sa jeg måtte bli flinkere til å drikke vann istedet for cola, så da droppet jeg å kjøpe den! Så resten av dagen ble det vann og te på meg

  Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 11:06   #38
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Vann-tråden!

Jeg har til nå drukket i dag: 2 kopper kaffe, 1 kopp grønn te, 3 x 0,7 liter med vann og et glass (0,4) med Bon Aqua.....

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 11:24   #39
ninaborrie
Juniormedlem
 
ninaborrie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Råde i Østfold
Alder: 58
Innlegg: 9
ninaborrie er på en erverdig vei

Sv: Vann-tråden!

Jeg er helt ny med kuren og forumet. Hvor mye vann er det anbefalt å drikke pr.dag?

ninaborrie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 11:40   #40
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Vann-tråden!

2-3 liter vann for dag

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 11:44   #41
ninaborrie
Juniormedlem
 
ninaborrie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Råde i Østfold
Alder: 58
Innlegg: 9
ninaborrie er på en erverdig vei

Sv: Vann-tråden!

Ok takk for rådet. Jeg må si jeg er kjempemotivert og spent Hvor finner jeg tickeren som de fleste har på siden sin ?

ninaborrie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 16:44   #42
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vann-tråden!

3,5 så langt i dag, og mer skal det bli! Nok en dag hvor jeg har klar å la være å kjøpe cola zero selv om jeg hadde tenkt å ha det som belønning! Så det var bra

  Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 07:09   #43
trollmo
Seniormedlem
 
trollmo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 61
Innlegg: 576
trollmo er ny på veien

Sv: Vann-tråden!

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=153885

Man skal heller ikke drikke for mye vann, da forstyrrer man saltbalansen i kroppen , og kan bli ordentlig dårlig . Fant dette stykke, men har også lest dette andre steder, og synes kanskje vi her inne overdriver, og presser mye på det og drikke vann....
så OBS OBS alle sammen......
Klem

__________________


trollmo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 10:31   #44
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vann-tråden!

Opprinnelig lagt inn av trollmo, her.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=153885

Man skal heller ikke drikke for mye vann, da forstyrrer man saltbalansen i kroppen , og kan bli ordentlig dårlig . Fant dette stykke, men har også lest dette andre steder, og synes kanskje vi her inne overdriver, og presser mye på det og drikke vann....
så OBS OBS alle sammen......
Klem

Næmmen, endelig noen som er enig med meg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 10:38   #45
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vann-tråden!

Er også enig i det, var jo også et sportsutøver som døde her i høst tror jeg, fordi han drakk masse vann men fikk ikke i seg nok salt.

MEN det er vel forskjell på å drikke mye vann gjennom hele dagen og å drikke 6 liter på 3 timer, som en av de i atikkelen hadde gjort.

  Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 10:44   #46
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vann-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Er også enig i det, var jo også et sportsutøver som døde her i høst tror jeg, fordi han drakk masse vann men fikk ikke i seg nok salt.

MEN det er vel forskjell på å drikke mye vann gjennom hele dagen og å drikke 6 liter på 3 timer, som en av de i atikkelen hadde gjort.

Stor forskjell! Problemet er at noen her inne plutselig oppdager at de har drukket for lite tidligere på dagen og så setter i gang med å tvangsdrikke fordi de "må" opp i 4 liter eller sånt.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 12:12   #47
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Vann-tråden!

Jeg må også bli flinkere til å drikke vann

Jeg har så treg mage og tanta mi sa at hvis man spiser mye fiber og ikke drikker nok vann blir man hard i magen og er det som har skjedd med meg.. SÅ nå er det bare å fylle vannkaraffelen med vann og isbiter

Mitt tips til pepsi max er også å drikke 2-3 vannglass rett før middag/i begynnelsen av middagen slik at man ikke lenger er tørst og heller kan kose seg med pepsi max, istedenfor å slukke tørsten

vi kjøper bare pepsi max i helgene.

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 14:43   #48
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Vann-tråden!

Jeg har laget "vannliste" i dag. Krysser av antall 1/2 liter flasker i en notatbokk. Snart ferdig med den 3., men i tilegg til dette er det 2 kopper grønn te og tre glass med vann tror jeg det var som ikke er med på lista.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 16:54   #49
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Vann-tråden!

Jeg er enig i det med overdrikking, men jeg tror også at hvis jeg drikker en god del, så vil jeg gå ned i vekt fortere. Chunky skrev at ved å drikke mye vann, så tisser vi ut en del ketoner, og kroppen må lage enda flere.

Men jeg er langt fra en overdrikker. Jeg drakk veldig lite i løpet av en normal dag - en liter ca. Men jeg prøver å endre på dette. Jeg har nå stor vannflaske hjemme og en på jobb. Væsken min MÅ være kald, så da er det kjipt med små flasker. Har 0,75 litersflasker med stort hull slik at jeg lett kan putte i isbiter.

Jeg følte at jeg nesten ikke gjorde annet enn å drikke i går, og jeg endte på 2,5 liter vann/fun light. Noe som er mindre enn mange her sier de drikker daglig...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 18:02   #50
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vann-tråden!

Jeg drikker mellom 3,5 og 5 liter hver dag, og ei veninne av meg drikker 6-8l pr dag. Ingen av oss som har dødd av det, og vi har gjort det i årevis.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tråden for oss som er 50 + Bathory Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 08-05-08 14:17
Te-Tråden Aline Lavkarbo generelt 76 12-08-07 10:10
Bok-tråden boble Andre bøker 15 17-04-05 13:43
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33
Snu på tråden Cinderella Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 29-09-04 13:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no