Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Høy talgproduksjon på LCHF?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-10, 00:51   #1
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Høy talgproduksjon på LCHF?

Hei!

Jeg har skrevet her inne tidligere om mine hudproblemer. Jeg er slank men spiser lavkarbo bare på grunn av huden (pluss mageproblemene blir borte og jeg får mer energi..osv.. ). Jeg fikk merkelige store kviser dypt i kinnene som brukte lang tid på å gå vekk. Noen av dere mente at det kunne være Rosacea. Jeg har nå spist lavkarbo igjen siden begynnelsen av februar og de merkelige kvisene er borte. Men det jeg har problemer med nå er mye talg i porene. Noen plasser blir det så mye talg at det kommer små klumper i huden. Tror dere at dette vil ta slutt en gang eller bør jeg forandre på noe i kosten? Eller er den beste løsningen å kjøpe gode renseprodukter fra f.eks MD Formulations?

Kostholdet mitt består av egg og bacon til frokost med litt grønnsaker. Tar også 2ss olivenolje til. Kokte grønnsaker med f.eks tunfisk til lunsj, pluss 2ss med Vita Hjertegod. Til middag har jeg kylling eller kjøtt med grønnsaker og noen ss olivenolje til. Grønnsakene jeg spiser er hovedsakelig brokkoli, hodekål, blomkål, løk, paprika og squash. Av og til har jeg salat til istedet for grønnsaker. Jeg holder meg langt borte fra melkeprodukter. Jeg prøver å drikke mye vann men jeg tror jeg maks drikker 1 liter hver dag. Jeg har lest at dere anbefaler mer vann enn dette. Kan det være årsaken til talgproduksjonen? Jeg har iallefall funnet ut at de ekstra spiseskjeene med fett til maten er noe jeg MÅ ha for at ikke kvisene skal komme tilbake.

Jeg føler at jeg snart har funnet oppskriften til pen hud for meg og jeg er takknemlig for råd og tips!

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 01:05   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Jeg har ikke så mye fornuftig å komme med, men jeg lurer på hvorfor du spiser vita hjertegod? Dette er jo margarin... Hvordan ødelagt fett tilsatt farge og smak skal være sunt skjønner ikke jeg. Gå heller for meierismør.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 01:08   #3
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Det er oljen jeg mente. Det er blanding av rapsolje, solsikkelje og olivenolje.

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 01:11   #4
Rebecca_Malin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 36
Innlegg: 38
Rebecca_Malin er på en erverdig vei

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Vet ikke om dette er til hjelp, men prøver likevel

Når jeg merker at porene mine er fryktelig tette så pleier jeg å ta kjerringrådet å dampe de ut. Da svetter jeg i ansiktet og vasker meg godt med ansiktsrensemiddel etterpå. Det funker veldig godt for meg og porene er mye bedre etterpå. Ellers bruker jeg jevnlig ansiktskrubb, men det er kanskje ikke så god ide om du er sår pga kviser.

lykke til!

__________________


Startdato: 30.mars 2010
Rebecca_Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo livsstil Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 01:18   #5
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Opprinnelig lagt inn av monicah82, her.

Det er oljen jeg mente. Det er blanding av rapsolje, solsikkelje og olivenolje.

Les denne tråden.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 01:24   #6
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Les denne tråden.

Takk for det, men nå spiser jeg jo stort sett bare kaldpresset olivenolje rett i munnen. Av og til kokosnøttolje også. Den oljeblandingen med raps-, solsikke-, og olivenolje kjøpte jeg nå nylig fordi den var billig, hehe. Til steking av mat bruker jeg bare smør.

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 01:26   #7
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Rebecca_Malin, her.

Vet ikke om dette er til hjelp, men prøver likevel

Når jeg merker at porene mine er fryktelig tette så pleier jeg å ta kjerringrådet å dampe de ut. Da svetter jeg i ansiktet og vasker meg godt med ansiktsrensemiddel etterpå. Det funker veldig godt for meg og porene er mye bedre etterpå. Ellers bruker jeg jevnlig ansiktskrubb, men det er kanskje ikke så god ide om du er sår pga kviser.

lykke til!

Takk for tipset. Har prøvd damping før men de kommer jo alltid like sterkt tilbake. Men jeg skal fortsette med det for det hjelper jo en stund iallefall!

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 01:28   #8
Rebecca_Malin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 36
Innlegg: 38
Rebecca_Malin er på en erverdig vei

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Opprinnelig lagt inn av monicah82, her.

Takk for tipset. Har prøvd damping før men de kommer jo alltid like sterkt tilbake. Men jeg skal fortsette med det for det hjelper jo en stund iallefall!

Ja, dette tømmer jo bare lagrene, men de blir jo fyllt opp igjen, og det må man ta knekken på innenifra. Utover det skal man visst ha bedre hud av sterk mat og mye hvitløk? men det har jeg ikke noe bevis på, dette er bare noe jeg har hørt.. Selvs spiser jeg mye hvitløk hvertfall

__________________


Startdato: 30.mars 2010
Rebecca_Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo livsstil Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 01:32   #9
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Rebecca_Malin, her.

Ja, dette tømmer jo bare lagrene, men de blir jo fyllt opp igjen, og det må man ta knekken på innenifra. Utover det skal man visst ha bedre hud av sterk mat og mye hvitløk? men det har jeg ikke noe bevis på, dette er bare noe jeg har hørt.. Selvs spiser jeg mye hvitløk hvertfall

Da skal jeg kjøpe hvitløk neste gang jeg handler. Har hvitløkstabletter samme effekt forresten?

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 01:37   #10
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Hvitløk hjalp meg med uren hud. I alle fall da jeg spiste høykarbo, men vet ikke om den funker like bra på lavkarbo. Jeg slukte en hvitløkspille til dagen i flere år. Hvitløk presser ut avfallstoffer. Den første uka blir det mye kviser, for da kommer all dritten ut. Men så var det fryd og gammen.

Lavkarbo er jo også rensende, så jeg tror ikke at hvitløk har like mye rensende effekt på lavkarbo.

BTW: ved økt talgproduksjon så bør du vel smøre huden med fete kremer? Huden produserer talg fordi den ikke får nok fett. Så selv om huden er fet, så er svaret å gi den mer fett. Det var i alle fall det svaret ei venninne fikk av en hudpleier, og hun har hatt kjempefin hud etter det. Hun smører ansiktet inn med en superfeit krem en gang i uka, og så vasker hun huden med vann og fille hver dag. That's it.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:

Sist redigert av Supera : 03-04-10 kl 02:02. Årsak: Skriveleif
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 01:57   #11
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Hvitløk hjal meg med uren hud. I alle fall da jeg spiste høykarbo, men vet ikke om den funker like bra på lavkarbo. Jeg slukte en hvitløkspille til dagen i flere år. Hvitløk presser ut avfallstoffer. Den første uka blir det mye kviser, for da kommer all dritten ut. Men så var det fryd og gammen.

Lavkarbo er jo også rensende, så jeg tror ikke at hvitløk har like mye rensende effekt på lavkarbo.

BTW: ved økt talgproduksjon så bør du vel smøre huden med fete kremer? Huden produserer talg fordi den ikke får nok fett. Så selv om huden er fet, så er svaret å gi den mer fett. Det var i alle fall det svaret ei venninne fikk av en hudpleier, og hun har hatt kjempefin hud etter det. Hun smører ansiktet inn med en superfeit krem en gang i uka, og så vasker hun huden med vann og fille hver dag. That's it.

Vet du navnet på kremen hun bruker? Har kjøpt Vitamin-A kremen på apoteket men har ikke brukt den enda. Tror du den er fet nok? Har tenkt tanken selv at huden produserer mer talg fordi den ikke får nok fuktighet, men den har jo blitt så fin ellers! Folk sier den gløder! Men jeg håper en god feit krem hjelper da!

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 02:06   #12
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Opprinnelig lagt inn av monicah82, her.

Vet du navnet på kremen hun bruker? Har kjøpt Vitamin-A kremen på apoteket men har ikke brukt den enda. Tror du den er fet nok? Har tenkt tanken selv at huden produserer mer talg fordi den ikke får nok fuktighet, men den har jo blitt så fin ellers! Folk sier den gløder! Men jeg håper en god feit krem hjelper da!

Husker ikke hva den het, men det var en svindyr en fra hudpleiesalong. A-kremen er vel sinnsykt fet hvis jeg husker rett, så høres ut som det er verdt ett forsøk. Jeg kan egentlig veldig lite om slikt... Jeg er altfor dårlig til å ta vare på huden min annet enn å holde meg unna soling og bruke høy faktor i sola.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 03:04   #13
LCHF4life
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Det billigste alternativet du har for bra hud er vann! Seriøst.. så mye du får i deg. Og stump røyken, om du gjør det. Den beste hudpleien kommer faktisk innenifra, men siden vi lever i eksos, støv og skitt (og ikke minst kosmetikk) så kan det være greit å supplere med litt produkter. Du nevner MD formulations her og det er magi på krukker og flasker. Det koster, men har man en facial clenser og en god krem, så trenger man ikke mer. Produktene er dessuten drøye. De har en krem som heter Critical Care, men om det eneste problemet du har er talg, så bør du greie deg med en ordinær fuktighetskrem. Kan anbefale MD moisture defense. Den gir masse fukt uten å virke fet. Krem skal forøvrig alltid påføres ren hud.

Som nevnt her øker talgproduksjonen for å kompensere for tørr hud. Som faktisk kan være et resultat av at du drikker for lite. Personlig tror jeg ikke det har noe med kosten din å gjøre. De fleste opplever å få bedre hud med lchf. Hvis du overdriver rensingen kan du også få tørr hud. Det viktigste er å rense huden om kvelden før du legger deg, og påføre et tynt lag med fuktighetskrem. Det er når vi sover at huden fornyer seg og gjenoppbygges. Om morgenen holder det da gjerne å vaske seg lett i ansiktet med en ren klut før man påfører litt fuktighetskrem og evt sminke.

  Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 03:11   #14
LCHF4life
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg er altfor dårlig til å ta vare på huden min annet enn å holde meg unna soling og bruke høy faktor i sola.

Veldig fornuftig!!

Ser ut som det gjør deg godt også, for sånn umiddelbart ser det ut som du har fantastisk flott hud! Mange syns det er så fräsht med brunfarge, men hvor fräsht er det egentlig når man til slutt ser ut som en sviske i ansiktet...

  Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 03:42   #15
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Opprinnelig lagt inn av LCHF4life, her.

Veldig fornuftig!!

Ser ut som det gjør deg godt også, for sånn umiddelbart ser det ut som du har fantastisk flott hud! Mange syns det er så fräsht med brunfarge, men hvor fräsht er det egentlig når man til slutt ser ut som en sviske i ansiktet...

Amen til det! Altså at soling er overvurdert. Joda, jeg soler meg når jeg er i syden sånn annenhvert år, men jeg ligger ikke i sola i timesvis hele sommerferien hjemme og alle andre anledninger når det er sol og jeg har fri. Dette irriterer faktisk faren min som er det stikk motsatte. Det å være ute i sola og få farge er utrolig viktig. Er det sol, så SKAL man være ute. Jeg prøver å si til ham at han kommer til å se ut som en sviske om noen år, men det vil han ikke høre på.

Jeg har hud som får sent farge, men fargen holder utrolig lenge så jeg er ikke likbleik faktisk. Og takk skal du ha! Jeg har ikke så veldig fin hud, men grei nok synes jeg. Huden min kunne nok ha sett bedre ut om jeg hadde tatt bedre vare på den... Heldigvis har jeg en utrolig lettstelt hud. Jeg pleier å glemme å ta av sminken om kvelden, og så er jeg usikker på om jeg i det hele tatt eier en ansiktskrem... Hm. Jeg må ta en titt på badet. Prøve å huske på å ta av sminken om kvelden og smøre med en ansiktskrem... Og hvis jeg nå finner ut at jeg ikke har ansiktskrem, så må jeg søren meg få kjøpt meg en...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 13:32   #16
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Opprinnelig lagt inn av LCHF4life, her.

Det billigste alternativet du har for bra hud er vann! Seriøst.. så mye du får i deg. Og stump røyken, om du gjør det. Den beste hudpleien kommer faktisk innenifra, men siden vi lever i eksos, støv og skitt (og ikke minst kosmetikk) så kan det være greit å supplere med litt produkter. Du nevner MD formulations her og det er magi på krukker og flasker. Det koster, men har man en facial clenser og en god krem, så trenger man ikke mer. Produktene er dessuten drøye. De har en krem som heter Critical Care, men om det eneste problemet du har er talg, så bør du greie deg med en ordinær fuktighetskrem. Kan anbefale MD moisture defense. Den gir masse fukt uten å virke fet. Krem skal forøvrig alltid påføres ren hud.

Som nevnt her øker talgproduksjonen for å kompensere for tørr hud. Som faktisk kan være et resultat av at du drikker for lite. Personlig tror jeg ikke det har noe med kosten din å gjøre. De fleste opplever å få bedre hud med lchf. Hvis du overdriver rensingen kan du også få tørr hud. Det viktigste er å rense huden om kvelden før du legger deg, og påføre et tynt lag med fuktighetskrem. Det er når vi sover at huden fornyer seg og gjenoppbygges. Om morgenen holder det da gjerne å vaske seg lett i ansiktet med en ren klut før man påfører litt fuktighetskrem og evt sminke.

Hei! Takk for mange gode tips! Jeg skal begynne å drikke mer vann og prøve en god fuktighetskrem. Jeg har aldri røykt og pleier aldri å sole meg heller for jeg har veldig lys og sensitiv hud. Så heldigvis er jeg flink der, hehe!

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 13:57   #17
Atir
Medlem
 
Atir sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 298
Atir er på en erverdig vei

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Jeg har fått mye finere mykere og renere hud etter at jeg begynte med omega oljen oil4life. Det sies at den regulerer forholdet mellom omega6 og omega3. Jeg tar to ss hver morgen. Det skal ta ca 16 uker for å rette opp dette forholdet. Lykke til!

__________________


Atir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 14:34   #18
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Det er mange som har fått bedre hud av LCHF, men det tar gjerne litt tid. For noen tar det gjerne opp til 6 måneder. Bare gi det litt tid - så kan det hende det forsvinner.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 15:09   #19
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Ja, jeg vet jeg bør være litt tålmodig også, men jeg er så redd for at de tette porene skal bli betente slik at jeg får mer kviser. Jeg er 28 år og ganske lei av problemhuden jeg har. Men jeg er glad for at jeg har greid å få bedre hud ved å endre kostholdet. Før jeg leste om LCHF så var huden rød, kvisete og hadde en merkelig struktur. To dager etter at jeg hadde begynt på lavkarbo så merket jeg en endring i huden med en gang. Jeg ble mindre rød og hunden ble friskere. Jeg har aldri opplevd så tydelig forbedring på så kort tid.

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 19:00   #20
Adelaide1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 5
Adelaide1 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Heisann alle med hudproblemer som kviser og den slags!

Jeg har selv 14 års erfaring med en hud fra Helvete! Det er mange småting som kan hjelpe litt sies det, men det meste er fullstendig bortkastet. Hvis du vil bli kvitt kviser, betente kviser, byller, fet hud, sorte prikker etc. er Roaccutan et kurerende middel som fås per i dag av enten lege eller hudlege eller hudprofessor.

Jeg fikk time hos Ole Fyrands, Norges eneste hudprofessor i 2008 iallefall. Fortell om din historie med hudproblemer (skriv en liten stikkordsliste, det gjorde jeg), nevn kort og godt hva du har prøvd og si at du er lei). Roaccutan er meget sterke kapsler som vil tørke ut din hud den tid du bruker de (ca. 4 mnd). Du får sprukne lepper og huden er konstant tørr og tynn, du skal ikke være i sol med den. Det koster deg kanskje 2 000 kr, jeg husker ikke helt og konsultasjon hos Fyrand er litt dyrt, 600 kr elns. Jeg fikk time raskt. Dette er en vidunderkur og intet kosthold eller hudprodukt kan gjøre hva Roaccutan gjør. Det er mye skremselspropaganda rundt dette produktet, mye fordi folk ikke følger retningslinjene, noe du må være voksen nok til å gjøre. Du skal ikke bli gravid, ikke drikke noe særlig alkohol, må ta blodprøver en gang i mnd hos legen din for å sjekke at blodverdiene er bra og at du ikke er gravid. Søk opp navnet hans på google og du vil få dette produktet. Garantert! Lykke til! Mvh

Adelaide1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 19:01   #21
Adelaide1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 5
Adelaide1 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Ole Fyrand skulle det stå

Adelaide1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 19:25   #22
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

A-krem er ikke fet men gir masse fuktighet. Den er helt super!Drøy er den også. Frukt og grønnsaker og visse urter er utrensende. Og hvordan du renser huden har en del å si. Jeg bruker klut daglig istedetfor skrubbekrem for å øke sirkulasjonen i huden.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 22:57   #23
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Mine hudproblemer skyldes rosacea og ved å unngå visse matvarer så er huden min fin! Har funnet ut at jeg får betennelse i huden ved å spise rødt kjøtt og melkeprodukter.

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:57   #24
maynard
Medlem
 
maynard sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 133
maynard har en fantastisk aura rundt segmaynard har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Dette her her vil jeg påstå jeg har ganske god peiling på!
Og for det første så må du ikke finne på å kjøpe en fet krem!!!
Fete kremmer er for de med tørr hud. Du trenger enten en krem for fet hud, eller en krem for fet fuktfattig hud. Det er vel den vansligste formen for hudtype i norge.
Forskjellen på de kremmene er at krem for tør hud inneholder en del oljer, mens for fet hud inneholder oljeregulerende. Fuktattig fet hud trenger mere fukt, men ikke mere olje.
Endel av de billige kremmene som er på markedet inneholder ofte mineraloljer som bidrar til å tette porer og skaper kviser og hudormer.
Jeg har selv hudtypen fet men fuktfattig, og samtidig noe sensetiv.
Har fått en mye bedre hud etter jeg skiftet til bra hudpleie som MD, dermalogica osv.
En fuktighetskrem jeg synes er veldig god er dermalogica active moist.
En skrub jeg anbefaller omtrent alle og enhever er MD face and body scrub, den etterlater huden silkemyk!!
Ellers så har iherb en del hudpleieprodukter med gode ingredienser, til en billig penge.

maynard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-jevnt blodsukker Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 11:52   #25
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Høy talgproduksjon på LCHF?

Opprinnelig lagt inn av maynard, her.

Dette her her vil jeg påstå jeg har ganske god peiling på!
Og for det første så må du ikke finne på å kjøpe en fet krem!!!
Fete kremmer er for de med tørr hud. Du trenger enten en krem for fet hud, eller en krem for fet fuktfattig hud. Det er vel den vansligste formen for hudtype i norge.
Forskjellen på de kremmene er at krem for tør hud inneholder en del oljer, mens for fet hud inneholder oljeregulerende. Fuktattig fet hud trenger mere fukt, men ikke mere olje.

Åh, men som jeg skrev over, det hjalp for venninna mi med fet hud. Og hun fikk rådgivningen av hudpleier på hudpleieklinikk som fant en veeeldig fet krem til henne. Og resultatet taler for seg selv. Hun var tidligere plaget av kviser og hadde alltid veldig glinsende hud, men nå er den kjempefin. Og hun har holdt på med det der i fem år eller noe slikt. Du er utdannet innen hudpleie eller?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
LCHF-oppskrifter! Se her! Bee Generell diskusjon 5 20-03-11 23:57
Ny på LCHF Virgo2 Generell diskusjon 6 26-01-10 21:32
Ketolyse VS LCHF Imali Spørsmål og svar 14 22-09-09 17:06
LCHF sjokeladekake Mirakel Kake/dessert og snacks 6 04-09-09 13:55
Lurer på noe ang LCHF! matitt Lavkarbo generelt 9 01-09-09 01:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no