Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-12, 20:33   #276
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Synder med lavkarbo tortillalefser og tilbehør fra lavkarbohuset etter en heftig treningsrunde..... er vel lov det? Måtte ha pause idag fra ferdig rettene...

Men hadde lite fyll på de to lefsene jeg lagde Var små lefser og

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 21:48   #277
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God kveld! Koselig å komme inn og se at så mange har vært innom. Setter pris på dere alle sammen! Det er så sant så sant Fedona; gir vi opp nå er vi på samme sted neste år, og neste år, og... Nei - det vil vi ikke! Når jeg ser kvinner i min alder og litt eldre, så slår det meg at så mange har lagt på seg. Ofte har disse vært slanke fram til nå, og så har tillegget kommet. Og da tenker jeg at det er nå sikkert ikke så greit nei, kanskje litt greit å ha "vennet seg til det"? Og så går vi ikke opp i vekt damer; om vi ikke går ned så er vi stabile - ikke sant?

Så spennende at du går til healer Fedona; håper det hjelper deg! Og ja, det er positivt at vekta ikke går opp og særlig ikke i "den uka".

Gode råd for å ikke spise for mye i helgene. For meg er det samme om det er i helg eller på ettermiddag. Ofte handler om det om følelser , jeg er sliten, slapper av, osv. osv. Så jeg prøver å gjøre likedan i helgene som i hverdagene, nemlig å være bevisst på hva jeg spiser og hvorfor. Diett.no har jeg sett de siste dagene er i så måte et viktig hjelpemiddel som gir meg en del tankevekkere. Og så unngår jeg å ha noe i skapene.... Unntaket er sjokolade laget av 86% sjokolade og cocosa. Som jeg har glemt å lage denne helga...

Baronesse flesk... en god beskrivelse av meg det

Middagen i dag ble denne; det var utrolig godt og vil blir gjentatt. Og ja...jeg var på trening; en hel time. Slitsomt, men jeg tar fri i morgen. Det ser ut som det kan bli oppholds og sol, så jeg håper det kan bli en gåtur. Så bra du kom deg avgårde på trening Albatross; spis maten med god samvittighet. Jeg bruker også lefsene fra lavkarbohuset når det passer sånn. De er også ypperlige som bunn til lefsepizza, og anbefales.

Nå er det snart sengetid; er sliten etter dagen. Ønsker alle en god fredagskveld.

Denne fant jeg etter posting, så jeg måtte inn og legge den inn også. Jeg likte den og den stemmer for meg!

Jeg er sterk for jeg kjenner mine svakheter...

Jeg er i live for jeg er en figther...

Jeg er klok fordi jeg har vært tåpelig...

Jeg ler fordi jeg har kjent tristhet...

Man må gå bratte bakker for å nå toppen...

...Jeg har enda et stykke igjen å gå,

men toppen skal jeg nå

Ukjent

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!


Sist redigert av Tarato : 24-02-12 kl 21:59.
Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 11:31   #278
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Vakre ord der, Tarato Jeg har en kalender på kjøkkenet med et ordtak for hver dag. I dag står det: "Hvis man skal flytte fjell, så må man starte med de små steinene." Og det er jo sant, selv om jeg måtte le når jeg tenkte at fjellet er kroppen, haha!

Solen titter fram her i Rogaland nå, tenkte jeg skulle dra med søstera mi ut på stranda en tur. Det er så herlig å gå langs jærstrendene. Og så er det bare flatt så jeg slipper unna bakker, som er en utfordring for meg med disse melkesyre-smertene mine. Må lære meg å leve livet på en annen måte enn før, men det er ikke lett når hodet vil noe annet enn kroppen og kroppen ikke vil lystre. Jeg nyter de gode dagene når de er her og prøver å glemme de vonde I dag er det en god dag Herlig!!! Ønsker dere alle en flott lørdag!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 11:32   #279
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hei alle utholdende damer (og menner???)!!

Idag viste vekten 76.2 altså en nedgang på 0.9 kg siden forrige søndag!!! Ser ut som trening og streng diett er løsninga for meg!!!

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 14:05   #280
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Ja,fornuft og tanker om hvorfor man spiser er viktig.med barn,mann og besøk med lørdagsgodt er det derimot vanskelig, så løsningen har vært lovlig lavkarbo godt.

NÅ er i hvert fall vekta tilbake på normalen...
Så er utfordringen i kveld.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 22:44   #281
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God kveld! Håper dere alle fikser dagen/kvelden/helgens utfordringer! Jeg trodde jeg gjorde det....helt til jeg sjekket innholdet i løkringer som jeg er så glad i. Vips! Så har jeg spist 47 g kh i dag Jeg trodde faktisk ikke det var så ikke ille som de faktisk var. Og jeg oppdaga det etter at jeg hadde tatt noen biter Damhert sjokolade, så dagens inntak ble for høyt. Altfor høyt.
Det ble en gåtur i dag også, det jeg tenkte skulle være 3-4 km ble til 9 km.

Total kcalmengde er ikke mer enn 1419, fordelt på 99 g fett, 83 g protein og 47 g kh og med en tur som i følge teknikken "smeltet vekk" 700 kcal går det vel bra lell.

Nå er det kveld her i gården; trøttisa går og legger seg

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 09:38   #282
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

God kveld! Håper dere alle fikser dagen/kvelden/helgens utfordringer! Jeg trodde jeg gjorde det....helt til jeg sjekket innholdet i løkringer som jeg er så glad i. Vips! Så har jeg spist 47 g kh i dag Jeg trodde faktisk ikke det var så ikke ille som de faktisk var. Og jeg oppdaga det etter at jeg hadde tatt noen biter Damhert sjokolade, så dagens inntak ble for høyt. Altfor høyt.
Det ble en gåtur i dag også, det jeg tenkte skulle være 3-4 km ble til 9 km.

Total kcalmengde er ikke mer enn 1419, fordelt på 99 g fett, 83 g protein og 47 g kh og med en tur som i følge teknikken "smeltet vekk" 700 kcal går det vel bra lell.

Nå er det kveld her i gården; trøttisa går og legger seg

Spist er spist og i dag er det en ny dag Men ikke artig å oppdage at en har fått i seg mye mer karber enn hva en trodde... Min utfordring i helgene er vinen... Det blir gjerne en flaske både fredag og lørdag. Har ikke lyst til å gi slipp på den kosen. Jeg er "heldig" som egentlig aldri har hatt noe spesielt søtsug. Har aldri vært kakemons, sjokoladefrik eller potetgullspiser. Så det er store måltider som har vært min store utfordring. Men etter å ha spist SDS mat så har jeg fått skikk på porsjonene mine. Så hvorfor går jeg ikke mer ned tro?... I tillegg til ME så har jeg også lavt stoffskifte og det må være hypotyreosen som gjør at det går så treigt, for det er jo kun vinen som er min utskeielse... Hm, bare kaster ut noen tanker her jeg Leter konstant etter årsaken til min stillstans/sakte vektnedgang.

Ellers så er det et helt nydelig vær her i dag og det blir nok en gåtur i dag også Ha en strålende søndag alle sammen

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 10:44   #283
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God morgen Fedona! Vin er også min lille kos, men aldri en flaske i gangen nei. Det blir for mye, og jeg ville snuble i senga lenge før jeg kom 3/4 ned i flaska Jeg bruker som oftest en flaske pr helg, altså en skvett fredag, lørdag og søndag. Og så hender det at jeg ikke tar noe, sånn at det blir en skvett mandag i stedet. Eller tirsdag osv.
Du er jo flink å holde deg til SDS, som fungerer, du er i aktivitetet tilpasset kroppen din og på tross av utfordringene. Kan det være at det er for mye vin som stopper deg? Jeg kjenner den evige jakten-på-årsaken du er inne i, og tror nok jeg ville vurdert å redusere vininntaket en periode.

Og ja, spist er spist, og godt var det også. Er bare glad jeg ikke spiste flere enn de 5 ringene jeg faktisk tok jeg. Jeg tilstår med en gang, at jeg brøt min egen "regel" i morges, og snikveide meg. Jammen var jeg 300 gram lettere enn fredag morgen. Det betyr at jeg uoffisielt har brutt "sperregrensa". Jeg kjenner det gir motivasjon for dagene fram til fredag, selv om det blir utfordrende med jobbreise, hotellfrokost og lunsjer, og to tre-retters middag. Dessert og potet kutter jeg elegant ut, men har lite kontroll over sauser og grønnsaker. Og så er det lett å ta for store porsjoner siden det er så lenge til neste måltid. Sånn sett er det ganske deilig å ligge på 20-25 g kh pr dag; det gir mye mer spillerom enn 5 g . Det irriterer meg at hotellene går mer og mer bort fra minibar/kjøleskap på rommene - det vanskeliggjør min hverdag i allefall . Da blir det å "låne" et par kokte egg fra frokosten, og hvis jeg er heldig en pakke sømr eller majones - hvis de ikke serverer det fra store skåler

Ja ja; ikke det største problemene i hverdagen, men utfordrende nok innimellom. I dag skal jeg ikke gå tur, med mindre noen inviterer meg ut. Dagen skal brukes til innearbeid, og det skal bli godt. Ønsker alle en strålende søndag!

...og dere.... nå er det slutt. Slutt på å ha pepsi max tilgjengelig til en hver tid. Fra og med nå skal det kjøpes kun 2 flasker til hver helg, og så er det opp til meg hvor lenge jeg har dem. Det kan fortsatt virke mye, men i dag går det med minst det dobbelte i uka.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!


Sist redigert av Tarato : 26-02-12 kl 12:01.
Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 13:57   #284
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Du har nok helt rett i at vinen sikkert er en brems for meg, sukk Vet ikke om det blir fullt en flaske, da vi som regel kjøper en boks... Litt vanskelig å vite hvor mye det blir da... Men blir jo ikke overstadig beruset og har aldri hangover så det kan ikke være SÅ mye... Men jeg vet jeg ville ha gått ned mer om jeg ikke hadde drukket vin... tror jeg da Men jeg drikker aldri Pepsi-Max Bare vann

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 16:30   #285
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Huff, ja... Vinen er nok min største last også. Det går i pappvin her også, og gjerne 2-3 glass om kvelden i helgen. Vet jeg burde holde igjen litt, men jeg syns jeg jobber så mye i uka, og den derre fredagskvelden med gullrekka og rødvin...

Ellers er jeg en boblevanndrikker - gjerne med sitronsmak. Er aldri blitt hekta på Pepsi max eller liknende, med skjønner på det jeg leser her inne at det virkelig kan være både avhengighetsskapende og fungere som en stopper. Uten at jeg helt skjønner det. Vinen inneholder godt med kalorier, Pepsimax gjør ikke det..

Fedona, du har jo et sykdomsbilde som sikkert kan bety mye for om du går ned eller ikke. Det må jo ikke være vinen, men er enig i at det kan være lurt å prøve.. Syns du det går greit med SDS? Blir du ikke sulten av så små porsjoner? Men du er ikke så veldig overvektig, er du? Det kan jo også være en årsak til at man ikke går så mye ned.

Men Tarato, nå ser det jo virkelig ut til å løsne for deg! Så bra! Det sier noe om standhaftighet og det å holde seg til kloke regler.

De løkringene og litt ekstra kh betød tydeligvis ikke noe - sikkert fordi du beveger deg så mye også. Innimellom må vi jo spise noe som ikke er helt innenfor, må vi ikke? Det var jo ikke en sprekk, akkurat.

Nå har jeg en uke igjen av denne fantastiske vinterferien min. Hvordan det går med vekta aner jeg ikke. Spiser mye god mat... I dag føler jeg meg stor og oppblåst. Men den fysiske formen MÅ bli bedre, og det er det viktigste.
I går var jeg halvveis og hadde gått 105 km, så jeg er i rute til 200, så vidt det er. I tillegg har jeg gått 20 km i dag. Nå føler jeg at 20 km er en bra tur, verken for lang eller for kort. Tidligere har det vært 12-15 km som har vært den grensa, det er ganske deilig...

Jeg skjønner at jeg framstår litt som et treningsfantom i denne tråden - det er virkelig ikke sant ! Jeg vil gjerne bli en sånn som trener mye, men klarer det bare i veldig korte perioder. Ski er unntaket, som jeg har sagt før, fordi jeg faktisk liker det. Det jeg håper på er å få kroppen min til å bli helt avhengig av de endorfinene gjennom disse to ukene... I håp om at det skal bli lettere å fortsette med trening når snøen går..

Fortsatt god søndag - og lykke til med ny uke! Jeg kan nesten ikke fatte at jeg faktisk skal ha fri denne også.....

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 18:03   #286
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Det høres helt fantastisk ut med 2 uker vinterferie og skigåing Heldig du jojomesteren! Kos deg denne uka også

Jeg er 173 cm høy og vekta ser du i tickeren, så har noen kg å gå ned ennå... Jeg spiser ikke bare SDS mat nå for tida. Det blir litt blanding for jeg ble litt lei av den maten. Men etter jeg startet med SDS så har magesekken krympet slik at porsjonene er blitt mindre når jeg spiser vanlig mat også. Det er nesten så det er halvparten av hva jeg spiste før, ikke langt unna iallfall

Når det gjelder vinen så har jeg jo drukket litt hver helg helt siden starten og jeg har jo gått ned 8 kg siden november. Håper på at dette er bare et lite platå før det går ned igjen. Vinen blir nok det siste jeg gir slipp på Men redusere litt, ja det går helt fint an

Det er iallefall godt å høre at vektpila viser ned for noen av oss her i denne tråden Gledes på deres vegne

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 18:09   #287
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Vil ikke si jeg klarte meg så godt i går,mengder kunne ha blitt være og.
Vente litt med vekt... Skaper kun frustrasjon. Streng kontroll i dag da, så tar igjen litt nå. Magen er uansett ikke helt fornøyd. Mer dårlig samvittighet for manglende trening og aktivitet disse to dagene.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 19:09   #288
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Dropper vekta noen dager 2 dager egenkomponert mat og svigermat idag, hun laga lavkarbo til en viss grad... men er drøy på saltinga og sår hun hadde sweet chili saus på grønnsakene....

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 20:34   #289
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Misunner dere som ikke drikker brus, men vet at det er bare en overgangsfase noen dager nå som er verst. Er nemlig tom for pepsi….hadde bare en flaske igjen før helga og den drakk jeg opp i dag. Nå er det ikke mer før til fredag igjen. Kjenner det gjør noe med meg, og jeg minner meg selv stadig vekk på at det er bare psykisk og at det går over. Når jeg savner «boblene» drikker jeg farris/bris, og må det være smak så har jeg i litt funlight i vannet. Altså det er ikke synd på meg. Lurer på om det er verre for dere som drikker mer vin i helgene jeg da Drikker du aldri brus av noe slag Fedona? Da imponerer du meg altså! Du er forresten litt høyere enn meg, og veier litt mindre. Altså er jeg mer komprimert BMI'en er 28 så vi er ganske like du og jeg og Jojomesteren. Eller har like lang vei å gå? I følge kalkulatoren er jeg bare "lett overvektig" da, det er jo å en måte å si det på

Jeg har hatt en sjelden rolig dag, med mye lesing, litt rydding, mye klesvask, baking av knekkebrød, brød og sesamkjeks. De kjeksene var gode de! Jeg gleder meg til en kveld i nær framtid med ost og kjeks, eller bare en kveld da jeg trenger noe i magen før jeg legger meg. Sesamkjeks med smør og ost…

Spiste meg så veldig mett til lunsjen i dag, at jeg ikke har greid å spist særlig etterpå. Men ved hjelp av litt ost på middagen og restene av Damherten greide jeg å få til dette: 1408 kcal, fett: 114.1, karbohydrat: 17.09 og protein: 64.73. Bra fordeling synes jeg. Noterer meg at det er blitt for lite vann; det må tas igjen i morgen.

He he he Jojomesteren; du fremstår som det treningstalentet ja. Regner med du er like glad i å gå på ski som jeg er i å gå på føttene? Med mine minimum 10 mil på turbeina i måneden er det mange som ikke forstår hvorfor jeg ikke er slank . Misunner deg enda ei friuke altså! Da skulle jeg labbet noen mil til; har som mål å etter hvert greie å gå to mil pr dag over 5-6 dager. Drømmer nemlig om fjelltur eller noe sånt. Pilgrimsvandring tror jeg også kan være noe for meg. Vakkert landskap, organisert tur. Fristende…Skal jeg greie å gjennomføre noe sånt tenker jeg at jeg først må vise meg selv at jeg greier å gå 20 km hver dag noen dager. Altså; jeg vet jeg greier det, men er mer usikker på om kroppen greier det all den tid at jeg tidligere fikk fort betennelser hvis jeg "overdrev". Og 20 km/dag kan sies å være litt overdrivelse. Men! Disse betennelsene er jeg blitt mye bedre av etter jeg begynte med lavkarbo, og enda bedre har jeg vært de siste ukene da jeg har kuttet ut mer som jeg ikke tåler (matallergi dessverre, som dumme meg har spist litt av likevel).

Vent med vekta hvis du vet den gir deg dårlig tilbakemelding VSB. Ingen grunn til å be om bråk sliksom. Det samme med deg Albatross. Selv om det er mest vann som kommer av søtt og salt.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 20:43   #290
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Skal prøve å skygge vekta, er så nedtur å se mer enn minstenoteringa når jeg er så nærme 75 tallet nå


Jeg drikker bittelitt brus i helgene 2-3 glass pepsimax, og det kommer jeg til å fortsette med og Har ikke som mål å slutte med ALT, virker ikke som kroppen min stopper opp pga søtstoffer faktisk....

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 20:48   #291
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Flink du! Målet mitt er også en 2-3 glass pr dag i helgene. Det er jo ikke første gangen jeg slutter/reduserer, så denne sutringen er bare tull det vet jeg. Samtidig som jeg nok er avhengig ja. Vet også at det er lett å begynne å drikke for mye. Og jeg må ha regler, regler som styrer meg Mulig noen kan sette en diagnose av ett eller annet slag pga disse reglene, men de er ikke tvangstanker altså. Mer sånn leveregler som gjør det lettere å håndtere valg i hverdagen ved at jeg har reflektert over det på forhånd og trukket en ca konklusjon.

Og du Albatross: la den vekta være hvis du har den minste mistanke om at du går en tur i etasjen under pilen peker feil vei. Drøy den ett par dager hvor du holder deg til SDS-maten og du vet du er på vei inn i hverdagen igjen.

Jeg goflet i meg 50 g Damhert her, og er superkvalm. Veldig bra grunnen; da frister den andre plata som ligger i skapet enda mindre. Blah...

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 20:53   #292
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

JEg liker også å ha strenge "regler" , på grensen til litt tvangstanker noen ganger kanskje, men er sånn jeg funker, jeg er sta som F og setter jeg meg ett mål skal det mye til for å vike NOen vil si at jeg overdriver, men det er ofte de samme folka som aldri fullfører det de begynner på


Ja , skygger vekten og pøser på med beinhard trening! kanskje utsette eviinga til søndag så vannet får forlatt eventuelle muskler etter treninga... , neida... veier meg på fredag!

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 21:04   #293
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeps; da møtes vi på vekta fredag. Da har jeg vært på jobbreise noen dager; litt skummelt for fredagens opplevelse når jeg tenker meg om

Jeg fant denne bloggen i dag; og jeg fant mye jeg tror på når det gjelder inflamasjoner som jeg skrev om lengre oppe http://paljabekk.blogspot.com/2012/0...drater-og.html

Videre har samme mann en artikkel skrevet etter den over, hvor han snakker om proteinlavkarbo: http://paljabekk.blogspot.com/2012/0....html?spref=fb Også her er jeg enig.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 22:19   #294
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg lover ....blurp....å ikke spise Damhert sjokolade. Vondt i magen og kvalm... Takke meg til Freia 86 % blandet med cocosa, mye bedre. Gurp...

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 22:21   #295
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Du burde kaste ut sjokoladene Så slipper du magevondt!

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 22:45   #296
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Jeg lover ....blurp....å ikke spise Damhert sjokolade. Vondt i magen og kvalm... Takke meg til Freia 86 % blandet med cocosa, mye bedre. Gurp...

Send dem hit! Jeg syns de er kjempegode! (Men det holder med 1/3, da, ellers blir det ganske burpete...)
Og så ble det et glass vin i dag også, gitt. Men bare ett, da....

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 22:49   #297
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

Du burde kaste ut sjokoladene Så slipper du magevondt!

Jaaaaa.... Har aldri hatt sånn reaksjon av tagetesse. Ikke for det, dette er tredje gangen jeg spiser den da. Så meg selv i speilet nettopp, og jeg tror jeg glatt ville fått innpass på føden nå, så ille er det. Håper å få sove... og du skal få den jeg har igjen Jojomesteren. Dette vil jeg ikke hz flere ganger!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 23:16   #298
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Drikker du aldri brus av noe slag Fedona? Da imponerer du meg altså! Du er forresten litt høyere enn meg, og veier litt mindre. Altså er jeg mer komprimert BMI'en er 28 så vi er ganske like du og jeg og Jojomesteren. Eller har like lang vei å gå? I følge kalkulatoren er jeg bare "lett overvektig" da, det er jo å en måte å si det på

Jeg var helt hekta på pepsimax og cola light jeg, i mange år. Men så bestemte jeg meg for å kutte ut og gikk over til fun light for et par år siden. Siden november i fjor har jeg kuttet ut det også og nå synes jeg vann er aller best og griner på nesa når jeg smaker på noe annet (unntatt vin da ) Det er "bare" en vanesak. Lettbrus er avhengighetsskapende, det fikk jeg merke.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 19:10   #299
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God ettermiddag! Har hverdagen tatt oss mon tro? Det var stille i tråden i dag. Jeg er den første til å si at jeg har vært på jobb, og dermed ikke hatt anledning til å verken lese eller skrive. Opp i otta i morges, og den første tanken som slo meg var at jeg ikke kunne vente med trening til i morgen som jeg hadde planlagt. Da er jeg vel der du kommer til å være etter vinterferien Jojomesteren? Så jeg pakket bagen og var på trening etter jobb. En time og de siste minuttene var jeg så sulten at jeg kunne spist av leggen til sidemannen - hadde han bare ikke vært så svett

Nå har jeg spist meg mett på lasagne; kjempekjekt å ha i fryseren. Tiner i microen mens jeg er i dusjen.

Synes du var flink Fedona som både sluttet og har holdt deg. Jeg har også sluttet - mange mange ganger. Og ender opp med å bare skal ta ett glass, bare i dag osv. Og vips - så er jeg der igjen. Nå gjelder det å trappe ned og kose seg i helgene!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 21:49   #300
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg har sittet og rotet på iPhone et par dager. NY og morsom, men litt mer tungvint å skrive svar...

Vekta var tilbake på før-helg i dag, så da var det kanskje ikke så ille i helgen...

Svømte i dag, ganske langt, men veldig rolig. Sliten i kroppen og sløv i hodet... Deilig likevel da. Om ikke vekta har gått så mye ned det siste halvåret, så har jeg nok brennt mye fett og erstattet med muskler. Har trent meg opp fra nærmest 0. Kan sikkert ikke konkurere med andre som trener tilsvarende mye fortsatt, men sammenlignet med meg selv tidligere (selv før sykdom) så er jeg i knakende god form. Så er det bare å holde det gående og motivasjonen oppe, selv om det blir flere forpliktelser framover.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no