Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Spise potet eller ikke?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-07, 22:07   #26
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: Spise potet eller ikke?

ooops..sitatet over blei litt sammensatt..er et svar i midten der..

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 22:16   #27
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Fikset det jeg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 22:21   #28
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Fikset det jeg.

Ja det gjorde du jaggu..hehe..er enda masse jeg ikke får til enda..

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 22:23   #29
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av mertan80, her.

Jepp..vi er da å spiser hos andre..hovedtråden her var jo poteter..den har sklidd helt ut..

jeg går utifra en diett som heter ckd-dietten.der har man en kosedag i uka..men har gått litt mere over på lavkarbo,da denne dietten er ganske ensformig.altså mere kjøtt og fisk.

Alle er jo forskjellige..men ser at det er mange som forer ungene sine med poteter..og da er det ikke bare meg.konsentrerer meg heller om brus og godterier..er verre det enn en potet..den kosedagen jeg har i uka er tilegnet en potet hvis j vil ha det.

Det jeg mente er at poteter får de jo da hos andre. Min sønn er på besøk både hos besteforeldre og andre, og da får han det kostholdet som føres i de husholdningene. Jeg gidder ikke lage poteter her hjemme, for det er ingen nødvendighet, og jeg spiser det jo ikke selv.

Jeg er ikke fanatisk, sønnen min får spise hva som helst, men her hjemme til hverdags er det sunn mat som lages fra bunnen av, med grove og rene produkter.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 23:42   #30
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.


Det er nok det viktigste ja. Jeg tror ikke unger har vondt av å spise poteter. Jeg bare poengterte at jeg synes det er viktig å passe på at de spiser proteinene sine også, - de er jo tross alt i vekst og trenger byggesteiner. Og ikke minst, så er de mye hyggeligere å ha med å gjøre i stabil blodsukkertilstand.

Helt enig. Selvsagt kan barn få poteter om de vil, det er bare det at "unger MÅ få poteter fordi det er så sunt" jeg ikke helt skjønner. Her konsentrerer vi oss først og fremst om proteiner og fett og lar heller karbohydratene være en liten del av måltidet, og da helst i form av fullkornspasta, grov ris eller grønnsaker. Ikke er det dyrere heller, man blir fortere mett og om man er flink til å holde øynene åpne for alle tilbudene, så sparer man mange penger.

Jeg blir sjeleglad om mine barn vokser opp til å ikke bry seg om poteter, ris og pasta, og heller vil ha ekstra koteletter eller kyllingfilet. Deres helse kommer foran alt annet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 23:43   #31
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Har ikke spist poteter på mange år. Tåler det ikke. Og ikke har jeg noen særlig problemer med det, heller. Verre med tomat, for det dytter de oppi alt som er.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 00:01   #32
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av mertan80, her.


..men tenker på den dagen da sønnen min er 16 og skal ha middag..det er en ganske dyr kost dette.er greit at hvis de liker(noe han er vandt til å få)poteter så er jo det en fin måte å få nok så man blir mett.ikke bare 3koteletter og grønnsaker..kan fort bli dyrt da...

Njaa... 1 kilo med fryste koteletter koster kr 29,90,- syns du det er dyrt???

Tror ikke det er særlig dyrere enn en kilo med poteter da, men nå har jeg ikke kjøpt potet siden 90' tallet, så jeg aner ikke hva det koster for 1 kilo med poteter da...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 00:14   #33
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Njaa... 1 kilo med fryste koteletter koster kr 29,90,- syns du det er dyrt???

Tror ikke det er særlig dyrere enn en kilo med poteter da, men nå har jeg ikke kjøpt potet siden 90' tallet, så jeg aner ikke hva det koster for 1 kilo med poteter da...

.


hehe..neida det er ikke så dyrt..men pleier ikke å kjøpe frysent..og vi er jo 3personer til..

var kanskje ikke det beste eksempelet..men dog..du skjønner greia??

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 00:25   #34
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av mertan80, her.

hehe..neida det er ikke så dyrt..men pleier ikke å kjøpe frysent..og vi er jo 3personer til..

var kanskje ikke det beste eksempelet..men dog..du skjønner greia??

Jupp... men poenget er vel slik jeg ser det at å bruke noe mere penger på maten er en investering i ungenes, og deres framtid, og helse kommer ikke på salg eller lavpris, det er sånn sett snakk om prioriteringer...

Men, jeg tror nok du vil venne deg mere til denne tankegangen etter hvert, dere er jo fremdeles relativt nye på dette kostholdet, for husk, det er ingen slankekur vi snakker om her, men en omlegging av kosthold og livsstil!!!

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 00:33   #35
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Jupp... men poenget er vel slik jeg ser det at å bruke noe mere penger på maten er en investering i ungenes, og deres framtid, og helse kommer ikke på salg eller lavpris, det er sånn sett snakk om prioriteringer...

Men, jeg tror nok du vil venne deg mere til denne tankegangen etter hvert, dere er jo fremdeles relativt nye på dette kostholdet, for husk, det er ingen slankekur vi snakker om her, men en omlegging av kosthold og livsstil!!!

.

Nettopp, godt sagt.

Det er mye jeg prioriterer bort her i livet, men helsen kan aldri bortprioriteres, og maten ser jeg på som grunnlag nummer 1 når det kommer til helse.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 00:56   #36
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Jupp... men poenget er vel slik jeg ser det at å bruke noe mere penger på maten er en investering i ungenes, og deres framtid, og helse kommer ikke på salg eller lavpris, det er sånn sett snakk om prioriteringer...

Men, jeg tror nok du vil venne deg mere til denne tankegangen etter hvert, dere er jo fremdeles relativt nye på dette kostholdet, for husk, det er ingen slankekur vi snakker om her, men en omlegging av kosthold og livsstil!!!

.


hehe..ja det er fult mulig..Om noen mnd så kommer jeg inn her som den antipoteta...hehe..

Har nok til tider vanskelig for å se for meg hvordan det blir ja.men foreløbig så gir jeg ungene potet..føler ikke at de har vondt av det.Er selv allergisk imot det..men har alltid spist det fordet..er nok ganske inngrodd med norske matvaner ja..altså tradisjon.. ..skal litt til for å gro ut av det..

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 01:26   #37
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Så klart de ikke har vondt av å spise potet, men de har heller ikke vondt av å IKKE gjøre det.

Men ja, det tar tid å omstille hjernen til lavkarbo når man er tradisjonell i utgangspunktet.

Visste dere forresten at jeg var en av de største lavkarbo-motstanderne for 5-6 år siden? Kan dere tro det?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 01:47   #38
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så klart de ikke har vondt av å spise potet, men de har heller ikke vondt av å IKKE gjøre det.

Men ja, det tar tid å omstille hjernen til lavkarbo når man er tradisjonell i utgangspunktet.

Visste dere forresten at jeg var en av de største lavkarbo-motstanderne for 5-6 år siden? Kan dere tro det?

Det er helt klart fult mulig å forandre mening..sånn etterhvert..

Jeg er veldig inponert over alle svar jeg har fått..en virkelig engasjerende gjeng..Så der blit nok flere tråder etterhvert..er jo masse man lurer på

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 14:07   #39
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av mertan80, her.

Kjempemange flotte svar.

Er vel heller det at han ser at vi ikke spiser det..Vi spiser jo bare kjøttet(Har ikke starta med så mye grønnsaker enda)

Har du ikke svaret der? Kom igang med å spise mer grønnsaker. Da blir det ikke så tydelig at dere voksne ikke spiser poteter. Og hvis du er heldig så velger også ungene mer grønnsaker og mindre potet etter hvert. Kan jo bare si at mamma og pappa liker grønnsaker bedre enn poteter.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 20:24   #40
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Spise potet eller ikke?

Poteter sammen med kjøtt gjør at kjøttet råtner i magen grunnet magesyren må håndtere stivelse og protein sammen (forenklet forklaring), så poteter i en middag sammen med diverse kjøtt er virkelig ikke bra for noen.

Poteter alene (eller sammen med grønnsaker) er ikke galt, men det er bedre å ikke spise poteter. Poteter er jo ikke spesielt sunne.


Jeg var også lavkarbo-motstander for 4-5 år siden. Når jeg hørte på Carl I Hagen og (hunandre jeg ikke husker navnet på) spiste bare ost og pølse og egg i kantina på stortinget og sa de kunne spise mer enn før og likevel gå ned i vekt, trodde jeg ikke i hele tatt på dette. For noe tull tenkte jeg. Men nå vet jeg litt mere ja.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 21:58   #41
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Har du ikke svaret der? Kom igang med å spise mer grønnsaker. Da blir det ikke så tydelig at dere voksne ikke spiser poteter. Og hvis du er heldig så velger også ungene mer grønnsaker og mindre potet etter hvert. Kan jo bare si at mamma og pappa liker grønnsaker bedre enn poteter.

Skal spise grønnsaker..men ikke enda..må vente noen uker med det.nå så er det mest tomme kallorier..så da venter vi.

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 23:37   #42
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av mertan80, her.

Skal spise grønnsaker..men ikke enda..må vente noen uker med det.nå så er det mest tomme kallorier..så da venter vi.

Grønnsaker er så LANGT FRA tomme kalorier! Det er egentlig en ganske stor risiko å ta å gi seg inn på et slikt kosthold uten å vite hva man gjør. Skal man ikke spise grønnsaker, må man være enda mer nøye med å få i seg de rette næringsstoffene.

Sorry, men jeg blir litegrann provosert av holdningene dine. Synes det er rart at du ikke unner ungene dine like bra mat som du unner deg selv. Har du tenkt på at du kan forebygge at de får overvekts- og kanskje andre helseproblemer ved å la dem få skikkelig mat bestående av både kjøtt, fisk og grønnsaker?

Det er potet og brød og pasta som er tomme kalorier ... helt greit å spise litt av, men ikke noe å fore opp oppvoksende barn og unge på.

Uff, ikke meningen å være sint, men ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 23:55   #43
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Grønnsaker er så LANGT FRA tomme kalorier! Det er egentlig en ganske stor risiko å ta å gi seg inn på et slikt kosthold uten å vite hva man gjør. Skal man ikke spise grønnsaker, må man være enda mer nøye med å få i seg de rette næringsstoffene.

Sorry, men jeg blir litegrann provosert av holdningene dine. Synes det er rart at du ikke unner ungene dine like bra mat som du unner deg selv. Har du tenkt på at du kan forebygge at de får overvekts- og kanskje andre helseproblemer ved å la dem få skikkelig mat bestående av både kjøtt, fisk og grønnsaker?

Det er potet og brød og pasta som er tomme kalorier ... helt greit å spise litt av, men ikke noe å fore opp oppvoksende barn og unge på.

Uff, ikke meningen å være sint, men ...

For MIN diett nå så er det tomme kallorier...Jeg tar endel utenom for å få i meg det jeg trenger.
Mine barn er foreløbig ikke overvektige.
Ungene mine spiser da masse fisk,kjøtt og grønnsaker.
Hadde vært noe helt annet om jeg hadde dratt de med på mcDonalds flere ganger i uka.Vi spiser vanlig mat vi..de dør da ikke av å spise poteter.det spiser de heller ikke hver dag(hvis noen tror d).

Skjønner ikke helt at jeg må forsvare mine meninger på det..men men

Alle har da rett til å ha en mening..deg gjelder oss begge..så bli så provosert du bare vill..

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 00:17   #44
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av mertan80, her.

Alle har da rett til å ha en mening..deg gjelder oss begge..så bli så provosert du bare vill..

Okay ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 00:44   #45
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Okay ...


hele tråden her har jo kommet helt ut av kurs for å si det sånn..jeg har nok vært litt for rask til å stille et spørsmål uten å forklare meg ordentlig.
jeg har prøvd så godt jeg kan å forsvare min mening..med mer eller mindre hell..

er åpen for det meste..og kan skjønne at folk blir provosert.det blir jeg også når jeg ikke er enig i en mening andre har eventuelt.
er foreløbig ganske fersk her..noe som sikkert merkes.

kunne vel ha forklart endel om meg her..hvorfor jeg spiser som jeg gjør osv..men det får bli en annen gang.
har fått svar på det hovedspørsmålet var..og alle har sin mening..og det er vel det man har et forum for også?å få andres meninger,syn på ting og hjelp osv..

Tror jeg må prøve meg på en mindre irriterende tråd neste gang

GOD PÅSKE!!!

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 01:00   #46
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Beklager om jeg tråkket over dine grenser. Vi har tradisjon for å være litt "vaktbikkjer" her ... Vi som har vært her lenge føler oss litt ansvarlige for å informere og si fra. Jeg vet at ikke alle setter like stor pris på det (de fleste gjør det), og det er selvsagt helt greit at du sier fra!

Når det er sagt synes jeg ikke tråden her har sklidd ut, og det er ikke noe irriterende med spørsmålsstillinga di! Som noen andre sier her, så er det en del vante tanker som blir ganske omsnudd etter en tid med lavkarbo.

God påske

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 01:08   #47
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Beklager om jeg tråkket over dine grenser. Vi har tradisjon for å være litt "vaktbikkjer" her ... Vi som har vært her lenge føler oss litt ansvarlige for å informere og si fra. Jeg vet at ikke alle setter like stor pris på det (de fleste gjør det), og det er selvsagt helt greit at du sier fra!

Når det er sagt synes jeg ikke tråden her har sklidd ut, og det er ikke noe irriterende med spørsmålsstillinga di! Som noen andre sier her, så er det en del vante tanker som blir ganske omsnudd etter en tid med lavkarbo.

God påske

det var det jeg ville frem til..du tråkket ikke over..jeg tenker ikke på det sånn..men man blir jo i forsvarsposisjon med en gang..hehe..sier det igjen..er glad for alle svar og meninger..skjønner dere vaktbikkjer.. ..dere må jo passe på litt her..hehe

ja er som sagt ganske fersk ja...og jeg tror at jeg sikkert kommer til å forandre mening om visse ting etterhvert..tar vel bare litt tid..ting blir jo så "inngrodd"..hvis du skjønner hva jeg mener..men er vel foreløbig ikke overbevist ang poteter til mine barn..

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 01:15   #48
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Neida, det er jo uansett helt greit med poteter så lenge de får grønnsaker også Skjønner veldig godt dilemmaet med å spise noe annet enn barna. Kanskje dere kan forklare dem at de trenger mer "løpemat" (=karbohydrater, Lises søte uttrykk overfor poden hennes ) enn det dere gjør fordi de er mer i bevegelse, og at dere må la være å spise sånn mat akkurat nå.

Lykke til videre! (Og håper dere begynner med litt grønnsaker snart )

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 13:11   #49
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Spise potet eller ikke?

Jeg ser ikke helt problemet her jeg, for å være ærlig.

Kan du ikke bare i noen dager fremover lage middag uten poteter, da? Det er jo ikke noe å lage så stort nummer av. Og grønnsaker er jo bare sunt. Lag f.eks. blomkålmos en dag, istedenfor potetmos. Varier litt fra dag til dag.

Det er jo verken et problem at ungene spiser poteter, eller at de ikke gjør det.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 19:31   #50
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Spise potet eller ikke?

Jeg mener det er viktig at barna er vant til karbohydrater for hvis de har ett lavkarbokosthold i hele oppveksten vil de bli syke hvis de går over til ett høykarbokosthold senere i livet.
Samtidig er det viktig å gi dem gode matvaner. Måtehold er vel stikkordet her.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Grønnsaker - nødvendig eller ikke? slaskalainen Generell ernæringsdebatt 161 15-04-07 21:25
Et lite hjertesukk fra meg Albertine Lavkarbo generelt 37 13-09-06 18:38
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no