Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Hvilken mat begynner man med til babyer?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-08, 23:16   #51
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvilken mat begynner man med til babyer?

Jeg begynte med grøt til mine barn når de var 2 1/2 mnd gamle....de skrek seg jo gule etter mer mat! Etterpå sov de så godt atte! Og aldri noe problemer!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 23:49   #52
Bea
Medlem
 
Bea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 53
Innlegg: 131
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken mat begynner man med til babyer?

For en flott tråd! Veldig interessange råd og tips :-)

Jeg har ei jente som var veldig plaget med atopisk eksem i sine første leveår. Hun var skikkelig dårlig og måtte ha flere antibotikakurer pga av hudbetennelser. Når hun var baby måtte vi smøre henne med oljer, også om natten. Bade henne i spesielle bad daglig (med kaliumpermanganat), og kortison var hverdagen.
Vi fant aldri at hun reagerte på mat. Men for sikkerhets skyld fikk hun maisgrøt helt til hun begynte med brødskiver. ( Hun begynte med grøt 3 mnd gammel. Da var hun sulten på mer enn melk).
Vann var noe av det værste faktisk. Og hun reagerte veldig på aloe vera og karbamid! Ja helt sant!

Løsningen for oss fant vi når hun var i tre-års alder. I et radioprogram om kjerringråd snakket de om eksem. Der fikk vi rådet om å koke friske einerkvister, og ha dette vannet i badevannet hennes.
Jeg må si jeg var mer enn skeptisk, men en bestemor løp ut i skogen og ordna avkok av einer før vi fikk sukk for oss Så prøvde vi da, og så bedring etter første forsøk! Hun ble merkbart mindre rød og hissig i huden.
Etter et par uker med frydefull plasking i vann med einer hadde hun hud på hendene! Og til slutt var kremene lagt på hylla. Vi måtte bare passe på at hun ikke ble tørr i huden.

Nå over 10 år senere ser vi at den atopiske eksemen aldri har kommet tilbake så sterkt som den var den gang. Det eneste hun reagerer på av det hun kan putte i munnen er Pepsi Max av alle ting
Men hun har alltid reagert på stress. da får hun utbrudd. Spesielt i ansiktet. Så vi har ingen bursdagsbilder uten at hun har utbrudd rundt øynene f.eks. Og hun tåler fortsatt ikke aloe vera eller karbamid. Og heller ikke solkrem. Har hørt at det er det som lager faktoren i solkrem som man kan reagere på. Heldigvis har hun hud som tåler sol og hun har aldri vært solbrent.
Men hun kan aldri dra noe sted uten fuktighetskrem og en liten tube Mildison for sikkerhets skyld. Hun må passe seg for å bruke for mye parfymerte produkter, og huden liker ikke å bli varm og klam.
Vi bruker rød apobase. Den fete kremen. Den har vist seg å passe best til henne. Det handler nemlig også litt om at kremen skal stemme med huden, slik at kremen trekker skikkelig inn, og ikke bare blir klissete.

Hun er nå i puberteten, og vi er forberedt på at det kan bli verre en stund nå. Men enn så lenge går det greit.

Huff da! Dette ble langt Vet ikke om det var til å bli klokere av, men det er nå vår historie.
Kan jo helt på tampen nevne at vi forsøkte homeopat. Men ingen ville behandle henne fordi hun var så ille angrepet.

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 12:51   #53
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken mat begynner man med til babyer?

Opprinnelig lagt inn av Pluto i magen min:), her.

Jeg har begynt å gi jenta mi en blanding som jeg fant i jan kwasniewski sin bok. Den består av kumelk (!!!!), fløte og en eggeplomme. Vet jo at kumelk er farlig... Men hun er bare 5 mnd, har sovet dårlig på natten, og er veldig interresert i mat. Synes d er litt for tidlig med fast føde, har ikke lyst å gi henne grøt, og morsmelkerstatning er ikke noe å satse på tenker jeg (er jo basert på kumelk den og).... Veldig i tvil altså.... Bør jeg kutte den blandingen fra Jan....?

Sånt er jeg skeptisk til, når vi ikke vet hvordan det virker i tarmsystemet. Jeg kommer ikke til å gi kumelk før ved ett års alder og hadde MYE heller gitt morsmelkerstatning. Den er basert på kumelk ja, men produsert på en måte som etterligner morsmelk. Ren kumelk er noe helt annet og de skal ikke ha det før ved ett år.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 17:11   #54
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken mat begynner man med til babyer?

Her var det mange gode råd om atopisk eksem. Min datter på 11 er plaget med dette, og jeg skal jammen få tak i den salven som nevnes.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Begynner på'n ... Joika Ketolysekuren 19 15-05-08 19:28
Før jeg begynner Bayone Ketolysekuren 6 16-01-08 15:15
Nå begynner jeg å bli lei... *Tussi* Ketolysekuren 10 06-05-05 16:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no