Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Vekta rikker seg ikke ...

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-04, 18:17   #1
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Angry

Vekta rikker seg ikke ...

Hvorfor rikker ikke vekta seg det grann når det er min 4 dag i ketose? Skulle jo tro at det ville vise seg på vekta?
Kan jeg spise for mye fett? TRor liksom ikke det heller...
Jeg nevner hva jeg spiste igår, så kan en eller annen gi meg et hint om de skjønner hva jeg gjør feil...
Frokost; 1 fiskekake(er lagd uten hvetemel /potetmel etc.)
Lunsj; chili con carne (bare "lovlige" saker oppi...)
Mellommåltid; 5 valnøtter,5 casnewnøtter og 5 baconsvor
Middag; 1 kyllingfile surret i fløte med sopp og løk +litt salat
Kvelds; 10 baconsvor

Det kan jo ikke være at jeg får for mye karboh. iogmed at stixen er på det nest mørkeste?
Man blir litt "motløs" når ikke vekta rikker seg ...og jeg som var sååå sikker på at jeg hadde gått ned igår!!!

cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 20-02-04, 19:54   #2
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

1 fiskekake til frokost er vel ikke den beste start på dagen,det er derfor Atkins anbefaler egg til frokost,gjerne egg og bacon,eller omelett og da med litt fløte i. Synes du mangler litt fett der.Og orker du ikke egg,kan du skjære opp ost og rulle inn i kjøttpålegg.

jeg vet om mange som reagerer på nøtter, det er grunnen til at du skal holde deg unna nøtter på induksjonen.Spis heller ei hel pakke baconsvor hvis du føler for det enn å bruke nøtter på intro. Og ikke bønner i chili con karne håper jeg.Bønner er fy mat.

Ellers må du passe på å drikke mye vann.
Og hvis du holder deg strikt til reglene burde det løsne ganske fort,det kan være at kroppen har litt problemer med å omstille seg i starten,og egentlig burde du ikke veie deg før det er gått minst en uke.

Men det er vanskelig å si,enkelte uker går det tregt,men det er ofte en overgang. Og husk,du skal spise deg mett,men ikke stappmett,og heller ikke for lite:-). Den ble kanskje litt kryptisk

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 23-02-04, 18:23   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Lurte bare på hvor grønnsakene dine er henne ?? Er du fremdeles på Induksjon ? Da vil jeg råde deg til å kutte ut nøttene .... Har lest om flere som står stille på grunn av nøttespising ! Og enig med Skorpia - MASSE VANN !!

Vekten kan variere opp til 3 kg opp og ned fra en dag til en annen. Hvis du er selvplager må du gjerne veie deg hver dag, - men Atkins anbefaler å vente til du er ferdig med Induksjonen - dvs. 14 dager. Ihvertfall ikke tidligere enn en uke !

Jeg veier meg en gang pr uke.....det har vært en hard prosess, jeg ble vektavhengig og MÅTTE veie meg hver dag ..... en pine.... Klarte å venne meg av med det, - så jeg forstår hvordan du har det !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 19:47   #4
manesh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 38
Innlegg: 47
manesh er på en erverdig vei

Sv: Vekta rikker seg ikke...

det å GÅ masse er heller ikke å forakte gjerne før frokost.

__________________



manesh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/atkins-ish Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 20:43   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vekta rikker seg ikke ...

Psssst ! Denne tråden er 3 år gammel....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 21:08   #6
manesh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 38
Innlegg: 47
manesh er på en erverdig vei

Sv: Vekta rikker seg ikke ...

hahaha, hvordan i huleste havna den på lista for de nye innleggene da da? skjønner ittno:P

__________________



manesh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/atkins-ish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd) vintage Ketolysekuren 79 02-08-07 18:42
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no