Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Redusering av karbo etter platå - hjalp det?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-10, 12:51   #1
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Redusering av karbo etter platå - hjalp det?

Er på ketolyse selv og ønsker å høre fra andre som har erfaringer med å begrense karbene etter platå/stillstand?
Har noen gode erfaringer med å spise mindre enn 15 - 20 karber pr dag (snakker da om ca 0-7 karber pr dag)???
Har noen dårlige erfaringer med å spise mindre enn 15 - 20 karber pr dag (snakker da om ca 0-7 karber pr dag)???

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 13:08   #2
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Redusering av karbo etter platå - hjalp det?

Jeg har gått på Ketolyse tidligere, og gikk ikke ned om jeg spiste mindre enn ca 13 karber om dagen.
Det eneste som hjalp for meg da jeg var på et platå, var rett og slett å spise mye karber for å gi kroppen et sjokk. Gikk selvfølgelig opp i vekt, men gikk ned det pluss litt til da jeg kutta ned til 15 karbe igjen.
Dette er likevel ikke noe jeg vil anbefale, da det ikke virker på denne måten på alle.
Men om alt annet er prøvd ut, så er det kanskje verdt et forsøk?

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 17:59   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Redusering av karbo etter platå - hjalp det?

Nå har jo ikke jeg holdt på så lenge i denne omgangen, men sist jeg sto stille så økte jeg på med karbene og da løsna det i et lite rykk. De aller fleste har vel for seg at man må minke, men det gjelder ikke for alle.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 18:01   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Redusering av karbo etter platå - hjalp det?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nå har jo ikke jeg holdt på så lenge i denne omgangen, men sist jeg sto stille så økte jeg på med karbene og da løsna det i et lite rykk. De aller fleste har vel for seg at man må minke, men det gjelder ikke for alle.

men det var forresten kanskje ikke oss du ville høre fra

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 18:06   #5
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Redusering av karbo etter platå - hjalp det?

jeg økte på med karber for å ligge rundt 15 istedet for 7-13 som jeg lå på de fleste dagene før jul, begynte med smør også, ikke bare olje. Gikk OPPalt igjen. Så nå er det tilbake til så mye karber som kroppen finner naturlig- minst 7, toppen 20- hver dag og bare olje igjen. 1,7 kg ned på 14 dager. Bra det! Bare irriterende jeg måtte legge på meg ALT jeg hadde tatt av før jeg oppdaget at MIN kropp ikke ville være med på dette mer fett, mer karbo opplegget. Så vi er temmelig forskjellige laget og det NYTTER ikke at alle gjør ting helt likt, vi reagerer på ulike måter.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 18:34   #6
LCHF4life
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Redusering av karbo etter platå - hjalp det?

Nå går ikke jeg på ketolyse, men jeg har gjort det. Det å sjokkere kroppen med karber funka dårlig for meg ihvertfall. Først og fremst for at jeg syns det var vanskelig å ikke fortsette.. Det som funket best på ketolyse var å kutte ut alle "erstatningene" som det er så mye fokus på. Det var muligens det som etterhvert fikk meg til å "konvertere" til en LCHF-diett hvor fokusen på naturlig mat er større. Man teller heller ikke karber i gram, men forholder seg til hvor stor prosentandel de utgjør av måltidet og selvsagt hvor karbene kommer fra. For min del ligger jeg aldri høyere enn 5%, og det som hjelper om jeg stagnerer er faktisk ikke å redusere karbene. Derimot skjer det ting om jeg reduserer inntaket av proteiner til fordel for mer fett. Kan kanskje være en idé?

  Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 22:05   #7
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Redusering av karbo etter platå - hjalp det?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

men det var forresten kanskje ikke oss du ville høre fra

Joda - vil gjerne høre fra alle jeg..........

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 17:40   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Redusering av karbo etter platå - hjalp det?

Opprinnelig lagt inn av LCHF4life, her.

Nå går ikke jeg på ketolyse, men jeg har gjort det. Det å sjokkere kroppen med karber funka dårlig for meg ihvertfall.

Man trenger ikke "sjokkere" kroppen med karber fordi om man øker Veldig mange som ligger laaaaangt under det som Ketolysekurssjefen anbefaler og tror at det alltid er mye bedre enn å spise de 15 karbene som han sier man skal ha i seg om dagen.

Hvordan går det nå Jabba?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 17:45   #9
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Redusering av karbo etter platå - hjalp det?

For meg har det ikke vært antall karber som har fått meg til å komme ned fra et platå, er å kutte visse ting, f.eks. erstatningsprodukter, meieriprodukter osv.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 18:03   #10
LCHF4life
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Redusering av karbo etter platå - hjalp det?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Man trenger ikke "sjokkere" kroppen med karber fordi om man øker

Hvis du leser monen sitt innlegg i denne tråden så skjønner du kanskje hvor jeg vil med ordvalget..

  Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 19:06   #11
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Redusering av karbo etter platå - hjalp det?

Opprinnelig lagt inn av LCHF4life, her.

Hvis du leser monen sitt innlegg i denne tråden så skjønner du kanskje hvor jeg vil med ordvalget..

Ja, jeg mente å spise et måltid med mye karber, ja, for å kutte ned igjen.
Men som sagt er det ikke noe jeg anbefaler

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 20:45   #12
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Redusering av karbo etter platå - hjalp det?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Man trenger ikke "sjokkere" kroppen med karber fordi om man øker Veldig mange som ligger laaaaangt under det som Ketolysekurssjefen anbefaler og tror at det alltid er mye bedre enn å spise de 15 karbene som han sier man skal ha i seg om dagen.

Hvordan går det nå Jabba?

Jeg prøver nå å øke på med karbene igjen etter en periode med lavt karboinntak (2-6 gr pr døgn).
Jeg synes jeg spiser mye mer nå når jeg må prøve å komme opp i ca 15 karber igjen.....ikke hver dag jeg klarer det heller.....
Vekta rikker seg ikke noe nevneverdig - har gått opp og ned 500 gr nå i 4-5 uker....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 21:08   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Redusering av karbo etter platå - hjalp det?

Det er ganske vanlig at kroppen tar seg "pauser" innimellom. Disse pausene kan vare fra 1 uke til flere mnd. Clouet er å være tålmodig og fortsette som man har gjort, iallefall de første 4 ukene. Står man stille lenger enn det bør man først se på om man spiser NOK, og så på HVA man spiser. Og om man drikker nok vann

Det er ingen fordel å spise under 15 karber. Dette fordi ketose er en hard forbrenningsmåte og kroppen trenger de vitaminer og enzymer bl.a grønnsaker, som inneholder de fleste av karbene vi spiser, gir. Det er ikke så skjelden folk får problem når de kutter karber til under 10. I de fleste tilfelle vil det hjelpe å ØKE karbene, nettopp fordi man spiser for lite. For lite kan resultere i at kroppen går på sparebluss. Og i noen tilfelle opplever man at vekten øker. Fordi kroppen registrere at den ikke får nok mat og derved samler på det den kan samle på, nemlig vann. Samtidig settes forbrenningen ned....

Man får ikke karbesjokk av å øke karbene med f.eks. 5 karber pr uke. Beste resultat er å legge til en matvaregruppe pr uke. Legger til f.eks. til mer salat og grønnsaker først (man får som nevnt ikke i seg nok grønnsaker om man ligger under 10 pr dag), friske oster (som cottage cheese etc) neste uke, så frø og nøtter uka etter, så bær. På den måten oppdager man også hva kroppen reagerer på. Samme metode man bruker på når man skal over på vedlikeholdskost.

Om man ligger over 20 karber kan det være en ide å kutte ned på karbene, men som sagt ikke under 15.

Selv tar jeg ikke av om jeg spiser mye under 20. Det er bom stopp. Men jeg tar ikke av om jeg spiser over 25 heller. Alle har forkjellig punkt, men erfaringer fra dette og andre fora er at de fleste på ketogene dietter tar av mellom 20 og 30 pr dag. Noen må ligge rundt 15, andre kan gå mye høyere, som f.eks. på Fedon nivå med rundt 50+ - men da kalles det ikke lenger en ketogen diett

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Platå allerede etter 1 uke? Littforbreianita Lavkarbo generelt 8 26-01-10 20:51
ADHD og redusering av karbohydrater? millaza Barns kosthold 30 13-06-09 22:37
Trening og karbo etter prat med olympiatoppen dydde Trening 20 25-04-09 23:10
På epicurious kan du søke etter lav karbo oppskrifter cococococat Oppskrifter 2 21-01-05 19:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no