Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Herregud!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-08, 13:53   #1
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Herregud!

Har aldri lagt merke til hvor mye snop og chips og kaker og kjeks og is det faktisk er i butikken!!
Og i hver eneste j**** butikk MÅ du innom alt snopet for å komme til kassen!!

Var å handlet i dag etter å ha vert på kontroll med dattera mi og det begynte å nerme seg lunsj.
Eg var ikke sulten sånn sett kjendte bare i magen at eg nesten ikke hadde spist frokost, og at det var på tide med mat. Men eg følte at uansett hvor eg snudde hodet var det noe søtsaker, og i alle vognene var det søtsaker..!!
Har aldri tenkt noe over det før no. Har jo tenkt over at vi må gjennom snopet til kassen, men ikke mer enn det.
Fikk meg nesten en liten aha oplevelse
Men kom ut av butikken uten noe som ikke skulle være med!

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 13:56   #2
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Herregud!!

Huff, ja det er ganske skremmende ikke sant!!!
Burde vert lovpålagt no i disse fedme og andre livsstil sykdommer med plassering av slike ting!!!
Men det var bra du klarte å stå i mot da...supert
Klem

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 14:54   #3
nelly79
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 55
nelly79 er på en erverdig vei

Sv: Herregud!!

Ja, det er nok å velge mellom på veien til kassene det er sikkert og visst! Bra du kom deg ut av butikken uten noe snop... Føler jeg går litt i blinde forbi fristelsene når jeg er på butikken..
Har ikke noe snop behov lenger, det er borte, pluss at motivasjonen for å klare dette er på topp :-)

__________________


nelly79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 08:56   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Herregud!!

Hei
I det daglige er mange av våre valg ganske ubevisste, også når det gjelder innkjøp av mat. Dette vet bytikkene og varene plasseres deretter. Når man så følger ketolysekuren, blir man veldig bevisst på hva man spiser og kjøper, og hva andre spiser og kjøper, det kan gi mange aha-opplevelser som man må ta med seg videre.
Det siste jeg så var i en svær buffet med ALT hvad hjerte og mage kan ønske seg, sjøkreps, laks i alle former, salatbar, kjøtt i ymse former, alskens frukt , salatbar m.m.m
Og så sat det to fjortiser ved samme bord som jeg og hvilken mat valgte de tro?
Pommesfrittes med kjøttkaker og ketsjup. lasagne til andre rett. De var begge litt lubne, så jeg tenkte at her var det dessverre lagt et grunnlag for betydelige vektproblemer i fremtiden.
Det samme opplever jeg i kassakøen, ak og ve.

Kunsten er å opprettholde fokus når vi er ferdige med slankingen og det blir hverdag for oss.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 09:43   #5
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Herregud!!

ja, det var helt tydelig at butikkene vet å plasere varene, det vet eg godt fra før da min samboer er embalasje designer og har vert med på prosjekter der de har på seg briller som registrer hvor i hyllene blikket legger seg og så blir varer plasert deretter.

Men etter eg begynte på kuren har eg lagt så mye betre merke til hva folk eg kjenner putter i munnen og, hvor mye snop o.l. og det skal eg si ikke er lite! pga kuren har eg fått en helt ny måte å se ting på og har fått interessen. Før brydde eg meg ikke for eg visste ikke... og får være helt ærlig tror eg ikke eg ville vite heller. Men no når eg har lest boken er ting blitt anderledes. I helgen hadde eg lysst på noe snop siden de rundt meg satt å koste seg med det, men for første gang i mitt liv hadde eg viljestyrke nok til å ikke ta noe.
No har vi kjøpt sukkerfri gele og litt ting som vi kan kose oss med i helgene.

Dette kommer til å bli kanon!

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Åh herregud, hva har jeg gjort? Birken Nivanna Generell diskusjon 1 30-10-08 23:14
Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå... Chia Ketolysekuren 21 21-08-07 08:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no