Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Må bli sosial

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-11-06, 10:27   #1
znop
Medlem
 
znop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: karmøy
Alder: 50
Innlegg: 203
znop er ny på veien
Exclamation

Må bli sosial

den mentale helsen min er visst på bånn...
tror eg hadde harr godt av å snakka med noen...men føler ikkje for å snakke med vennene mine ...dessuten bor dem 15 mil borte...( mine skikkelige vennen altså)
tror eg hadde hatt godt av å finne meg en nett venn
men så er jo eg ikkje den letteste å prate med heller...sier liksom ikkja hva som plager meg..iallefall ikkje til folk som eg kjenner godt


må bør bli meir sosial!!

__________________








29.09 - 69,3
13.10 -64,7
20.10 -63,3
24.11 - 60 kilo
08.12 - 59,3
znop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egendefinert lav karbp /atkins Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 14:38   #2
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: må bli sosial

Må bli mer sosial jeg og!
Det er jo litt sosialt her på forumet, da..

Er ikke så lett å skaffe seg nye venner når man er voksen, av en eller annen grunn.

Jeg er også litt vanskelig å komme innpå, og kan bli veldig sjenert..

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 16:13   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: må bli sosial

Jeg er heller ikke sosial. Jeg er egentlig veldig sjenert og hater å prate om ingenting. Da trives jeg mye bedre i situasjoner hvor jeg har et mål med samtalen. Noen ganger så er det fantastisk artig å høre på andres historier , men jeg kommer sjelden frem med mine egne, i hvertfall i edru tilstand. Nå er jeg fotball supporter og er blitt kjent med mange på den måten ,men det blir mest overfladiske bekjentskaper. Virkelig gode venner er særdeles vanskelig å finne så man må ta vare på dem man har.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 16:42   #4
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: må bli sosial

Må nesten henge meg på her, gitt.
Prater så godt som aldri med noen.
Har ingen venner, så har jo ingen jeg kan prate med egentlig.
Og det er neimen ikke lett å få venner når man er litt "oppi åra".

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 16:43   #5
znop
Medlem
 
znop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: karmøy
Alder: 50
Innlegg: 203
znop er ny på veien

Sv: må bli sosial

Opprinnelig lagt inn av chili, her.

Må bli mer sosial jeg og!
Det er jo litt sosialt her på forumet, da..

Er ikke så lett å skaffe seg nye venner når man er voksen, av en eller annen grunn.

Jeg er også litt vanskelig å komme innpå, og kan bli veldig sjenert..


synes det er litt letter å treffe dem på nettet føsrt ..å kanskje gå over til msn og telefon etterhvert
men er jo ikkje lett å vite om du liker enn person egentlig før du snakker med dem på telefon


innviklet

__________________








29.09 - 69,3
13.10 -64,7
20.10 -63,3
24.11 - 60 kilo
08.12 - 59,3
znop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egendefinert lav karbp /atkins Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 16:44   #6
znop
Medlem
 
znop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: karmøy
Alder: 50
Innlegg: 203
znop er ny på veien

Sv: må bli sosial

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Må nesten henge meg på her, gitt.
Prater så godt som aldri med noen.
Har ingen venner, så har jo ingen jeg kan prate med egentlig.
Og det er neimen ikke lett å få venner når man er litt "oppi åra".


nei det er utrolig vanskelig dette her

__________________








29.09 - 69,3
13.10 -64,7
20.10 -63,3
24.11 - 60 kilo
08.12 - 59,3
znop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egendefinert lav karbp /atkins Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 15:16   #7
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: må bli sosial

Det er ikke lett å være sosial om en er sjenert. Har selv slitt mye med det.
Men begynte å chatte og fikk mye god sosial trening der. Møtte noen og har god kontakt med flere som jeg har truffet der.
Selv om en i utgangspunktet savner noen spesielt gode venner, så kan det være lurt også å prate med folk en ikke har så mye til felles med, for å lære seg å argumentere, finne ut hvor sterkt en står, osv. Dette egner chattekanaler seg ganske godt til.
Har meldt meg inn på Nettby for ikke lenge siden, og anbefaler dette stedet. De har flere temagrupper en kan melde seg inn i, så det ville være fint om flere folk herfra kan melde seg inn der og snakke litt varmt om lavkarbo i egnete grupper der. I det minste komme med små drypp... (Eller på et tilsvarende nettsted.)

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 15:31   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: må bli sosial

Jeg føler meg egentlig litt utenfor her jeg, for jeg elsker å snakke om alt og ingenting, både på nett og IRL. Men jeg er ikke veldig typen til å ta kontakt med andre jeg heller... men hvis jeg kommer i prat med folk så har jeg ikke problemer med å holde det gående. Har vel egentlig alltid vært sånn, i tillegg til at jeg har hatt endel forskjellige jobber som har tvungetmeg til å forholde meg til veldig mye forskjellige typer folk.
Men det er et godt poeng det med å snakke med folk man tror man ikke har noe til felles med. For det første kan det hende de er glad i å snakke og derfor holder satalen igang uten at man trenger å bidra med noe selv, også kan man plukke opp masse ting man selv kan dra nytte av i smalltalk seinere.

Men, dere som sier dere ikke har noe å snakke med folk om... hvorfor skal dere ha mindre interressante ting å si enn andre? Og husk at de fleste elsker å snakke om seg og sitt, så man kan være like stor bidragsyter ved å lytte som ved å snakke.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?) paprika Lavkarbo generelt 18 19-06-06 13:29
Den skal tidlig krøkes som god kvinne skal bli Albertine Livets lyse side 0 31-10-05 08:49
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30
Vårt kosthold ser ut til å bli mer anerkjent Skorpia Lavkarbo generelt 3 23-02-04 21:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no