Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Easy Life høst 09

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-11-09, 22:11   #176
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Enig med deg Trille! Du skriver fornuftig og riktig, ut fra det jeg har skjønt om easylife.
Tok litt av den diskusjonen, så den legger vi herved død
Virker som du har et utrolig bra kursopplegg, den biten er ikke jeg så fornøyd med her jeg bor.. Men jeg leser mye og følger med på hva dere skriver, det holder motivasjonen min oppe!
Keep up the good work

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 22:22   #177
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Easy Life høst 09

I kursboka står det ingen ting om at det skal være naturris etc., bare at 25% av tallerkenen skal bestå av stivelsesholdige matvarer som pasta, poteter, ris. I den rekkefølgen. Bra du har en oppegående kursleder!

"Jevnt blodsukker får man og ved å bl.a. spise frukt, yoghurt eller brødskiver som erstatning for "tillagede" måltidene, evt mellommåltider, samt spise ofte og lite.. " Fedon tillater noe pasta etc., men om ikke opplegget der er endret i den senere tid (siste tre årene), så er det snakk om mengder under 25% av f.eks fullkornspasta, og ikke til "alle måltider"/middager. (Det skal vel være mindre mengder?!?!) Og uansett ingen poteter.. Synes det er mye raske karbohydrater i den modellen, og kan se hvorfor man kan merke/må unngå svingninger i blodsukkeret. Unngår det, ved å innta forsvinnende lite karbohydrater..

Menyforslagene ramser opp råvarer som jeg anser for å være en blanding av det Statens ernæringsråd kommer med, med en god "touch" av Fedon Lindberg. Problemet er, for meg, er å se hva de egentlig er "ute etter". Det blir en diett som har litt for mye karbo, noen forslag ville gitt meg skjelvinger (f.eks fruktsalat med 200g frukt blandet i en yoghurt naturell), lite kalorier (spesielt middagene, f.eks kokt torsk, en potet og dampet brokkoli. Eller hva med kyllingfilet, basmatiris og sjampinjong??) Det blir en saus av lav karbo, "normal karbo", lav kalori og vet ikke hva. Hele poenget mitt er, og var; Jeg kan ikke leve på sånn mat. Jeg kan overleve på det, ja en stund, men da blir blodsukkeret mitt å danse hoppsa! Det klarer ikke min insulinproduksjon å tilpasse seg, så jeg vil, faktisk, gå opp i vekt på denne dietten.. Så joda, mener enda Fedon er et bedre alternativ, med restriksjoner på frukt, mer vekt på GI, forståelig tenkning og litt enklet sagt; en bedre meny. Ikke spesielt godt forklart, dette, men jeg kan ikke se at disse menyforslagene er "veldig Fedon". Er vel som med det meste annet, man ser det man vil se, kanskje jeg skulle få pusset glassene i brillene mine, og lese Fedon enda en gang.... Tror jeg må ta meg en neve rosiner og noen mandler.. Er for sent på dagen for meg, dette! Følelser, Doink.gif

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 10:39   #178
-Lilletrille-
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 46
Innlegg: 40
-Lilletrille- er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Heisann dere
Hvordan har dere det idag? Jeg er så glad, for det er bare en dag igjen til ny veiing og kurs. Gleder meg!! Jeg føler jeg har gått ned iallefall...hehe...håper jeg ikke blir skuffa... Skal vente til i morgen tidlig med å ta mål, da vil det vise seg hvordan uka har gått. Sitter å lurer på om jeg skal være flink å gå meg en laaang tur....med barnevogna. Det hadde jammen vært godt!! Når er det dere andre har kursdag og veiing? Stor klem og håper dere har en fin dag

__________________


-Lilletrille- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 14:34   #179
Thilda
Juniormedlem
 
Thilda sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Larvik
Innlegg: 32
Thilda er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Jeg veide meg i går. Nedgang 3,5 kg
Veldig fornøyd med det. Har kurs og veiedag på mandager.

__________________
Thilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:59   #180
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Veiedag i dag
Minus 1 kg og 1,1 i fettprosent siste uka. Mest fornøyd med fettprosentdegangen, for den har vært veldig liten siden jeg startet for 8 uker siden. Har i alt mistet 5,2 % fett. Noen andre som har erfaringer på dette? Vet man ikke skal sammenlikne seg med andre, men jeg gjør det jo littegrann likevel... hihi.
Ha en deilig dag alle sammen

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 15:22   #181
Trille71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 52
Innlegg: 24
Trille71 er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Hadde individuell samtale i dag:-) Nå skal kroppen venne seg til flere måltider og jeg skal øke fra et måltid til 3 om dagen, samt en easylife shaker om dagen. To av måltidene skal inneholde litt karbohydrater (de gode - lav GI). Denne første uken blir en test og muligens litt utenom skjema, men samtidig er det på tide for min kropp å venne seg til litt mat igjen. Jeg skal skrive "dagbok" og notere ned alt jeg spiser og trener i løpet av denne uken, samt hvordan dagene ser ut (når jeg står opp og når jeg legger meg).

Jeg har gått ned 1,2 kg denne uken (sannsynligvis litt mer siden jeg veide meg med Jeans i dag... :-) )

Det blir en spennende uke, der det gjelder å holde fokus. Terskelen fra ingen mat til et måltid er stor. Terskelen fra et måltid til mange og videre til evt. utskeielser er enda større.

__________________




Trille71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 16:01   #182
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Opprinnelig lagt inn av Trille71, her.

Hadde individuell samtale i dag:-) Nå skal kroppen venne seg til flere måltider og jeg skal øke fra et måltid til 3 om dagen, samt en easylife shaker om dagen. To av måltidene skal inneholde litt karbohydrater (de gode - lav GI). Denne første uken blir en test og muligens litt utenom skjema, men samtidig er det på tide for min kropp å venne seg til litt mat igjen. Jeg skal skrive "dagbok" og notere ned alt jeg spiser og trener i løpet av denne uken, samt hvordan dagene ser ut (når jeg står opp og når jeg legger meg).

Jeg har gått ned 1,2 kg denne uken (sannsynligvis litt mer siden jeg veide meg med Jeans i dag... :-) )

Det blir en spennende uke, der det gjelder å holde fokus. Terskelen fra ingen mat til et måltid er stor. Terskelen fra et måltid til mange og videre til evt. utskeielser er enda større.

Dette blir spennende, Trille Og jeg er ikke rent lite misunnelig, hehe. Hvor lenge har du gått på easylife kosterstatter nå? Og har du spist et vanlig måltid hele den tiden?
Kjenner jeg begynner å bli veldig klar for å spise litt mat igjen snart. Men jeg har fortsatt 9 kg igjen til målet, så jeg har sett for meg å fortsette på shaken til jeg har mistet 4-5 av de... På mitt kurs anbefaler de da 4 uker med ett måltid+alle kosterstatterne. Etter det blir det nye 4 uker med 2 måltider+2 kosterstattere. Hvordan er dette i forhold til det du har lært på ditt kurs?
Lykke til med ny uke og nye utfordringer

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 22:25   #183
Trille71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 52
Innlegg: 24
Trille71 er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Hei igjen,

Hos oss har det vært slik at når man har mistet 50% av ønsket vekttap så kan man begynne med et måltid om dagen. Og deretter samme opplegg som du beskriver. Men i uke 7 så er det altså individuelle samtaler og noen får tydeligvis begynne å spise litt mer. . Jeg skal ned 14 kg og det har gått "seint" i forhold til mange av de andre deltagerne. Dvs at første uken mistet jeg 2.2 kg og etter det har det lagt på ca 1 kg. Jeg tror dette er langt i underkant av hva mange av de andre deltagerne erfarer. Derimot har jeg mistet mye fettmasse og hadde tydelig ikke så mye vann i kroppen. Dette er jeg selvsagt fornøyd med og dette er også sannynligvis grunnen til at han kjører meg litt "ut av skjema" ved å innføre 3 måltider nå og ikke to slik opplegget tilsider.

Jeg gikk 4 uker på kosterstattere, og har nå spist kombinasjonen med kosterstattere og et måltid i 3 uker.

Jeg er virkelig spent på denne uken og forbereder meg mentalt på å gå litt opp igjen i vekt. Kjipt, men tydeligvis helt vanlig før kroppen innstiller seg på nok et nytt liv og begynner å miste vekt på nytt. Håper jeg får tid til å trene nok denne uken. Tror akkurat treningen blir et viktig moment for å få kroppen til å forbrenne så mye mat.

Jeg reiser nå på 4 dagers hyttetur så vi snakkes igjen til uken. Ha en riktig god helg!

__________________




Trille71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 23:45   #184
-Lilletrille-
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 46
Innlegg: 40
-Lilletrille- er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Hei hei og god kveld Da har jeg hatt enda et kursmøte inkl veiing. Har gått ned 0,6 kg i fettmasse. Jepp, får vel være fornøyd med det. Så lenge det går riktig vei. Har tenkt å innføre ett måltid fra og med i morgen, så blir spennende å se hvordan dette går... gleder meg iallefall til litt mat igjen, det er sikkert Klem

__________________


-Lilletrille- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 08:27   #185
Amalie1967
Juniormedlem
 
Amalie1967 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 21
Amalie1967 er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Easy Life høst 09

Opprinnelig lagt inn av -Lilletrille-, her.

Hei på deg Velkommet hit, bare 2 dager igjen til kursstart på deg, blir spennende! Masse lykke til på fredag

Tusen takk lille trille :-) nå er jeg på min 6 dag med pulver... men har ikke kommet i Ketose enda! på fargeskalaen lyser den på nivå 4 hvor det står modetrat. Jeg er veldig nøye på å gjøre alt riktig. Drikker tre liter liter vann, tar mine 3 suppeposer, drikker lite kaffe og heller grønn te. har ikke rørt en eneste Lacerol selv om hun sa vi kunne spise en eske om dagen...
har gått ned fra 66,4 til 64,5... men det er vel bare vann foreløpig. veiedag i morgen igjen... er vel på tide å komme i gang med bevegelse. Har bare vært på en spinningtime, holdt på å krepere snakk om dårlig kondis
synes det er kjempegøy og supermotiverende å lese om hvordan det går med dere.
ps. akkurat bestillt dvd om slutte å røyke med hypnose Kosta bare 199,- så virker den ikke er det ikke så farlig, men om den virker så er den jo værtd mye, mye mer:-) Liker denne tråden, da den fokuserer på det positive og ikke krangling om hvilken metode som er riktig

Amalie1967 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dukan dietten Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 08:37   #186
-Lilletrille-
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 46
Innlegg: 40
-Lilletrille- er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Hei Amalie Slik jeg har forstått det, så er man i ketose selv om den fargeskalaen ikke er på det mørkeste. Jeg lå stortsett på den laveste eller den i midten (av 3 fargenyanser). Det er kun når den viser negativ farge, altså gul, at du ikke er i ketose. Har liten erfaring med dette, men det var det jeg fikk forklart her inne. Så kanskje du er i ketose likevel? Trening er alltid verst i starten, bare vent, det blir gøy etterhvert Jeg trena styrke igår, kjenner det godt i alle musklene idag...auau.. Men godt også Masse lykke til med røykeslutten Og du må komme inn hit i morgen å fortelle hvordan det gikk på kurs/veiing da

__________________


-Lilletrille- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 08:37   #187
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Easy Life høst 09

Opprinnelig lagt inn av Amalie1967, her.

ikke kommet i Ketose enda! på fargeskalaen lyser den på nivå 4 hvor det står modetrat.

Hvis den er farget er du i ketose! Det er ikke noe mål å få den mørkeste fargen, da betyr det at du drikker for lite. Utslag er utslag.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 08:55   #188
Amalie1967
Juniormedlem
 
Amalie1967 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 21
Amalie1967 er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

ÅÅÅ tusen takk!! dette var en beskjed jeg trengte:-)) ja den har blitt mørkere for hver dag, men nå stoppet på mørkerosa:-) Kunne ikke skjønne hva jeg gjorde feil:-) men da gjør jeg det riktig da:-)) Nå må jeg komme meg på forelsening:-) ha en fin dag folkens:-)
Lover å komme innom oftere:-) tror denne siden er veldig motiverende for oss som går på Easylife:-) hopper bare over de som er så enspora at de bare ser sin egen kur som det eneste svaret:-) jeg skal gå 4 uker på pulver tror jeg og så følge talerkenmodellen med karbohydrater med lav GI:-) Jeg er strålende fornøyd med kursleder, sykepleier med master i helsefremmende arbeid:-)
Jeg har foresten meldt meg på og betalt for et helt år, tror det trengs for å oppnå varig livstilsendring som man kan leve godt med:-) målet er å komme seg opp av sofaen og bli med i turistforeningen og bli med på turer der:-) hvor lenge har dere signert for?
klem fra Amalie

glemte å si at etter 4 uker med pulver har jeg tenkt å gå over til ett måltid + 2-3 supper, husker ikke helt om jeg skulle ta tre eller to... men har jo godt tid til å repetere lesing ;-)


Sist redigert av Amalie1967 : 05-11-09 kl 11:22.
Amalie1967 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dukan dietten Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 15:33   #189
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Opprinnelig lagt inn av Amalie1967, her.

ÅÅÅ tusen takk!! dette var en beskjed jeg trengte:-)) ja den har blitt mørkere for hver dag, men nå stoppet på mørkerosa:-) Kunne ikke skjønne hva jeg gjorde feil:-) men da gjør jeg det riktig da:-)) Nå må jeg komme meg på forelsening:-) ha en fin dag folkens:-)
Lover å komme innom oftere:-) tror denne siden er veldig motiverende for oss som går på Easylife:-) hopper bare over de som er så enspora at de bare ser sin egen kur som det eneste svaret:-) jeg skal gå 4 uker på pulver tror jeg og så følge talerkenmodellen med karbohydrater med lav GI:-) Jeg er strålende fornøyd med kursleder, sykepleier med master i helsefremmende arbeid:-)
Jeg har foresten meldt meg på og betalt for et helt år, tror det trengs for å oppnå varig livstilsendring som man kan leve godt med:-) målet er å komme seg opp av sofaen og bli med i turistforeningen og bli med på turer der:-) hvor lenge har dere signert for?
klem fra Amalie

glemte å si at etter 4 uker med pulver har jeg tenkt å gå over til ett måltid + 2-3 supper, husker ikke helt om jeg skulle ta tre eller to... men har jo godt tid til å repetere lesing ;-)

Bra at vi stadig blir flere easylifŽere her inne, alltid fint med flere i samme situasjon. Fant ut at vi har faktisk noe på dette forumet å gjøre vi og, da det ikke bare er et forum for lavkarbo-folk. Det er fint Godt med gode motivatører her!
Jeg har også betalt for et helt år, virket som man måtte det. Men du går kanskje Easylife Lettere, da må man muligens ikke melde seg på for et helt år...? Har uansett veldig troen på å bli fulgt opp en god stund i etterkant, da er det nok lettere å holde vekta.
Nå har jeg tatt helg, og målet for helga er å finne meg kjole til julebord. Forhåpentligvis vil de forsvunne kiloene gjøre det litt morsommere å gå på shopping, det gjenstår å se
Ellers har vekta stått stille denne uka, men satser på at den snart beveger seg nedover igjen.
God helg til alle

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 18:33   #190
Amalie1967
Juniormedlem
 
Amalie1967 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 21
Amalie1967 er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Hei Agurken:-)
ja koselig med flere til å motivere hverandre:-) Lykke til med kjolekjøp:-) Du har jo vært kjempeflink så langt:-)
Kem fra Amalie

__________________

[/url]
Amalie1967 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dukan dietten Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 15:28   #191
Amalie1967
Juniormedlem
 
Amalie1967 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 21
Amalie1967 er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Da skal jeg på kurskveld to og gleder meg:-) ikke så dumt å ha det fredager egentlig. Da får man motivasjon før helgen og en ny uke:-) I følge min egen badevekt har jeg gått ned tre kilo første uken:-) (Men det er om morgenen etter at man har "pimmelimma" og uten klær:-) Nå skal jeg jo veies med klær og etter to liter vann + 1 liter shake ( bruker 5 dl vann til hver pose).... det må da være litt vekt i det? UÆÆÆ:-)))

Har forresten funnet masse gode forslag til frokostomeletter/lunsjer osv som jeg kan spise i de neste fasene:-) synes det er masse tips jeg kan bruke fra dette forumet selv om vi ikke følger så strenge Lavkarbo dietter som dem:-)
se om dere finner frokostpannekaker/ omeletter... jeg erstatter nok fløten med vann, men det de har ved siden av er jo mye vi kan bruke:-)
ha en flott kveld videre så kommer jeg nok inn og avlegger rapport etter møtet:-)

__________________

[/url]

Sist redigert av Amalie1967 : 06-11-09 kl 15:34.
Amalie1967 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dukan dietten Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 20:09   #192
Amalie1967
Juniormedlem
 
Amalie1967 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 21
Amalie1967 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Easy Life høst 09

Opprinnelig lagt inn av Amalie1967, her.

Da skal jeg på kurskveld to og gleder meg:-) ikke så dumt å ha det fredager egentlig. Da får man motivasjon før helgen og en ny uke:-) I følge min egen badevekt har jeg gått ned tre kilo første uken:-) (Men det er om morgenen etter at man har "pimmelimma" og uten klær:-) Nå skal jeg jo veies med klær og etter to liter vann + 1 liter shake ( bruker 5 dl vann til hver pose).... det må da være litt vekt i det? UÆÆÆ:-)))

Har forresten funnet masse gode forslag til frokostomeletter/lunsjer osv som jeg kan spise i de neste fasene:-) synes det er masse tips jeg kan bruke fra dette forumet selv om vi ikke følger så strenge Lavkarbo dietter som dem:-)
se om dere finner frokostpannekaker/ omeletter... jeg erstatter nok fløten med vann, men det de har ved siden av er jo mye vi kan bruke:-)
ha en flott kveld videre så kommer jeg nok inn og avlegger rapport etter møtet:-)

Da er jeg kommet hjem fra Kurs Og dette var gøy vekta stemte selv med klær:-)
Men det beste var jo at jeg nå skulle begynne å spise en kyllingfilet og salat i tilleg til de tre suppeposene hver dag Hurra! og hun lovet at vi ville fortsette å være i ketose

Hvordan går det med dere?
hva spiser dere for å få minst mulig Karbo når dere er i Ketosefasen?

Klem fra Amalie

__________________

[/url]
Amalie1967 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dukan dietten Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 20:30   #193
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Så flott, gratulerer, Amalie!!
Så deilig det skal bli med litt mat da! Fikk du noen beskjed om at du kan spise litt fett også? F.eks en fet saus eller noe til kyllingen? Jeg lurer litt på det skjønner du, for det sa min kursleder til meg. Har tenkt på om jeg skal spise litt egg og bacon til frokost på søndag. Syns jeg har fortjent det, men vet ikke om det blir for mye og kanskje for salt...

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 22:40   #194
Amalie1967
Juniormedlem
 
Amalie1967 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 21
Amalie1967 er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Nei, men grubla på det på butikken... kanskje man kunne gjøre som de her inne og koke ut pannen med fløte?
jeg fant en grønn pesto fra Ica som bare innehold 3 karb pr 100 gr og lurte på om jeg kunne ta en spisesje til middagen?
fant også en Mager Creme freche med pesto som hadde 4,9 karbo på hundre gram... og lurer om det går an å ta 1 spiseskje av den for å fa litt variasjon. Livredd for å gjøre feil, nå når jeg er i Kestose. Hva fikk du beskjed om at dere kunne spise i denne fasen?
vi fikk streng beskjed om å holde oss unna gulerøtter, kålrot osv (alt som vokser under bakken).
jeg kjøpte isbergsalat, vårløk, grønn og rød paprika, agurk og cherrytomater( som vi ikke skulle spise for mye av... var faktisk en som spurte om hun kunne ta et egg til frokost og fikk ja til det:-)

Ps. ble ltt forvirra da jeg var å handla, ville kjøpe rucolasalat, men sto at den inneholdt 5 karbo pr 100 gr, samme med stangselleri....
dette trodde jeg var bra mat for lavkarbo folk... nei jeg får ut å kjøpe de bøkene til han derre Sandemann eller hva han nå heter så vi lærer mer:-)

__________________

[/url]

Sist redigert av Amalie1967 : 07-11-09 kl 09:48.
Amalie1967 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dukan dietten Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 23:43   #195
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Ja, var det jeg gjorde, kokte ut med fløte. Var deilig det
Vi har egentlig fått beskjed om å holde oss i ketosen så lenge vi skal mer ned, også i neste fase med mix. Men jeg er egentlig ikke kommet videre fra fase 1 enda, så jeg har ikke eksperimentert mer enn det ene måltidet. Men ja, alt av grønne grønnsaker er bra, rød paprika fikk jeg beskjed om å holde meg unna, da det visstnok er en del mer karber i det.
Men så deilig at du kan spise litt allerede nå, etter bare en uke på kurs! Jeg har spist pulver i 8 uker, og det begynner å røyne på med tålmodigheten min nå. Men jeg hadde en del kg å ta av, så det er jo derfor. Og jeg skal holde ut! Men det måltidet med egg og bacon frister så veldig, så jeg får spørre i morgen om det er greit
Spiser du nå middag i tillegg til alle 3 posene?

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 09:08   #196
Amalie1967
Juniormedlem
 
Amalie1967 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 21
Amalie1967 er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Opprinnelig lagt inn av agurken, her.

Ja, var det jeg gjorde, kokte ut med fløte. Var deilig det
Vi har egentlig fått beskjed om å holde oss i ketosen så lenge vi skal mer ned, også i neste fase med mix. Men jeg er egentlig ikke kommet videre fra fase 1 enda, så jeg har ikke eksperimentert mer enn det ene måltidet. Men ja, alt av grønne grønnsaker er bra, rød paprika fikk jeg beskjed om å holde meg unna, da det visstnok er en del mer karber i det.
Men så deilig at du kan spise litt allerede nå, etter bare en uke på kurs! Jeg har spist pulver i 8 uker, og det begynner å røyne på med tålmodigheten min nå. Men jeg hadde en del kg å ta av, så det er jo derfor. Og jeg skal holde ut! Men det måltidet med egg og bacon frister så veldig, så jeg får spørre i morgen om det er greit
Spiser du nå middag i tillegg til alle 3 posene?

God Morgen

Ja vi også har fått beskjed om at vi skal holde oss i ketose så lenge vi skal ned, og det var det som var poenget... at med en kyllinfilet og salat ( en håndflate med kyllingfilet og to håndflater med salat) så ville vi garantert ikke gå ut av ketosen... men livredd for å komme ut av ketosen

lurer på å kjøpe den Sandmann boka GI null + oppskrifter til å ha til denne fasen hvor vi skal spise mix av supper og samtidig holde oss i ketosefasen. Angrer nå på at jeg kjøpte rød paprika og tomater... men de kan jeg jo bare passe på å gi min datter i hennes salat:-) men tenkte jeg skulle ut å gå og samtidig kjøpe de bøkene
NB!
Ja vi har fått beskjed om å holde oss unna salt, kjøpe friske urter og bruke rene krydder, ingen mix krydder, da de inneholder salt og det binder vann og fett...



klem fra Amalie

__________________

[/url]

Sist redigert av Amalie1967 : 07-11-09 kl 09:19.
Amalie1967 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dukan dietten Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 10:11   #197
Amalie1967
Juniormedlem
 
Amalie1967 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 21
Amalie1967 er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Hmmm... Har lest meg litt tilbake i tråden igjen og ser at dere andre har gått lenger på bare pose enn jeg, lurer på om jeg skal være litt ulydig og gå en uke til på bare pulver jeg, da følger jeg jo opplegget til Easylife, om ikke kursleder.
Jeg synes jo at det går helt greit å gå på pulver nå, savner ikke mat nå når jeg er i ketosen.

synd med de fire kyllingfiletene og all salaten jeg kjøpte i går...min datter er borte i helgen og det spørs om hun vil ha kyllingfilet fire dager på rad.

Synes den beskjeden en av dere hadde fått med å gå ned 50 % før man begynte med ett måltid hørtes fornuftig ut jeg. Og i permen står det jo at jeg som skal ned nærmere 15 kilo skal gå på suppe i fire uker før jeg begynner med ett måltid.... som så skal vare i fire uker til før neste fase....

ikke lett det her når bok og kursleder ikke stemmer

__________________

[/url]
Amalie1967 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dukan dietten Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 17:13   #198
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Det eneste som kan skje ved å ikke følge kurslederens råd, er vel bare at du går ned fortere i vekt Og kyllingen kan du jo fryse ned til neste uke.
Jeg spurte om egg og bacon i dag da jeg var og trente. Og det går heeeelt fint å spise det! 2 stekte egg og litt bacon, tenk som jeg skal kose meg til frokost i morgen! Jippi!!
Var i butikken i dag, sjelden opplevelse å være innom der, haha. Der satt de og stekte vafler til inntekt for en eller annen skoletur, gjett om det lukta godt! Men det er jo faktisk deilig å klare å bare gå rett forbi med vissheten om at jeg er skikkelig flink om dagen. Klapp på skulderen til meg selv
God helg til alle!!

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 08:14   #199
musikkdama25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: vestfold
Innlegg: 24
musikkdama25 er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

hei alle sammen, jeg kommer meg inn her jeg også om det går bra, jeg gå på xtravaganza da, men det er jo samme som easylife.
startet forrige uke på 77,7 og veiedag i morgen men jeg vet jeg har gått opp i vekt.

Jeg har en venninne som ikke støtter meg i dette, men jeg gjør alt for å støtte henne, hun går gjennom et samlivsbrudd så hun spiser nesten ikke så jeg har laget middag til henne nesten hver dag denne uken osv, og da har jeg måttet spise sammen med henne, for ellers hadde hun nektet å spise.

jeg e slik at jeg tenker på andre enn meg selv liksom, men sendte mail til veilederen i går og fortalte situasjonen, og at jeg nå må tenke på meg selv,jeg skal ned 10 kg til 18 des og det skal jeg klare

Dere er alle så flinke

musikkdama25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:02   #200
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Hei og velkommen hit til oss!
Vanskelig det der, den balansen mellom å være en god venninne og det å tenke på seg selv. Men faktisk syns jeg hun ikke viser deg særlig mye støtte hvis hun ikke skjønner at vektreduksjonen er viktig for deg, og at du faktisk følger dette opplegget akkurat nå.
Er Xtravaganza også en pulverdiett sånn i starten? Kan egentlig ikke så mye om det.
Syns du må si fra til henne at du gjerne støtter henne i den vanskelige tiden, men at du må tenke på deg selv når det gjelder maten. Hver og en har jo ansvar for sin egen kropp mener jeg, og vil hun ikke spise så vil hun ikke spise.
Start den nye uka med dine egne planer og mål, og støtt henne ellers så mye du kan
Det behøver jo ikke være en motsetning i det? Lykke til!

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Easy Life pulverkur Strutsen Spørsmål og svar 17 27-07-12 20:23
Easy Life Propellen74 Spørsmål og svar 3 24-09-09 17:59
Easy life kurs celma Spørsmål og svar 4 15-06-09 22:03
Easy life? cathrine Andre dietter 3 25-03-08 15:41
Easy-Life Carisma Lavkarbo generelt 1 11-09-06 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no