Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-11, 11:53   #26
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Jeg savner chips på lørdagskvelden, ris og hjemmebakte boller og sjokoladekaker.

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 13:38   #27
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt
Talking

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Jeg savner å tygge på noe hardt! Brødskalker, knekkebrød og gulrot, f.eks.

Noen ganger spiser jeg selleristang, som gir litt av tyggemotstanden jeg savner. Og så har jeg pleid å ta litt nøtter eller mandler etter måltidet for å få tygge på noe litt hardt, men det kutter jeg ut fra og med denne uken fordi det ser ut til å være en "partystopper" for meg.

Jeg har samme erfaring som flere andre har nevnt her: Det som før smakte godt, smaker både for søtt og for syntetisk nå. Så det er ikke noe stort offer å droppe f.eks. vanlig sjokolade eller kaker.

Brød kan jeg kanskje aldri spise igjen, fordi jeg får "tenning" på det - som en alkoholiker. Men det finnes verre skjebner enn det; jeg er bare glad for å ha funnet lavkarbokostholdet som har gitt meg mindre smerter og bedre helse! Og på sikt, håper jeg, varig lavere vekt.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 14:23   #28
Tula
Medlem
 
Tula sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Telemark
Innlegg: 62
Tula er på en erverdig vei

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Jeg savner poteter. Jeg elsker poteter! Når jeg var på søndagsmiddag hos mamma spiste jeg omtrent bare saus og poteter. Tok kun litt kjøtt for syns skyld. Sausen til mamma blir ikke det samme uten hvetemel heller. Har ikke funnet en god nok erstatning for det...

Også savner jeg grønne epler. Jeg spiste gjerne 4-5 av de for dagen.

Litt rart å tenke på egentlig, at legestanden anbefaler oss å spise frukt og poteter o.l, for å holde oss normalvektige og friske. Jeg ble overvektig og syk. Jeg spiste sjelden godterier og fett. Frukt til kos, grovbrød hver dag, havregrøt til frokost, og poteter til middag. Fulgte igrunn ganske bra det Statens Ernæringsråd anbefaler, men like fullt har jeg blitt overvektig!

Men når jeg får litt orden på kropp og helse, så skal jeg unne meg "hvetemelsausen" til mamma, og spise et grønt eple når jeg skal kose meg. Men inntil videre, så klarer jeg meg greit uten og.

Men, er enig med flere her; Det jeg savner mest, er å kunne raske med meg noe mat i farten. Eller muligheten for å spise noe raskt, uten å måtte lage hver dag! Å være på feks en spontan biltur med noen kan være en prøvelse, for om jeg er sulten, så nytter det ikke å bare "svinge innom Statoil". Ikke alle veikroer fungerer heller, siden det nærmeste lavkarbo er langt unna sånn egentlig. ( Karbonader fulle av mel, med kokte gulrøtter og erter )
Men det positive er jo at jeg klarer meg lengre uten mat enn mine høykarbovenner. Så det går som oftes greit. Men jeg er sikker på at det er i en sånn situasjon jeg en gang kommer til å sprekke.

__________________


Tula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - under 30 pr dag. Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 14:23   #29
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Melk! Egg og bacon uten melk er som.....eh, ja noe som absolutt ikke er komplett

__________________


petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 15:21   #30
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Savner ikke noe spesielt jeg. Det er jo som oftest en grunn for at vi begynner å spise lavkarbo mat. Ønske om å gå ned i vekt, bedre helse etc.... da er det jo ofte de tingene vi "savner" som faktisk gjorde oss overvektige eller syke. "koste" meg med god gammeldags sprø pizza før helgen skal bli lenge til neste gang kan du si var jo dårlig hele helga p.g.a. av det. Da sa mannen i huset at du er mye mer oppegående og smilende når du spiser din mat. Så hvetemel og gjær er gift for min kropp iallefall. Greit å ta en liten test innimellom, bare for å få det bekreftet at slik som jeg lever nå er slik jeg skal leve 4ever. Selv om endel smaker og konsitenser ikke er de samme så er det en vanesak og en må bare venne seg til og teste ut hva som gir best resultat for en selv. Krever litt prøving og feiling og nye tenkemåter når det gjelder å lage all mat fra bunnen.

Jeg leste denne å tenkte "dette stemmer ikke på meg overhodet"... Du skriver at det er det som gjorde oss fete, vi savner, men er du sikker på at dette egentlig stemmer alltid? Ikke vondt ment på noen måte altså Jeg savner frukt, grovt brød, grov pasta og småmat (hallingkost). Dette alene blir man jo ikke tykk av, men det jeg blir tykk av, er alt det søte jeg spiste.. Brunost, syltetøy, hapå, boller, skolebrød.. osv... Alle de "skjulte" søtsakene man spiser igjennom uka... Jeg måtte bare bli pang streng med meg selv i starten, å spiste ketolyse i 3 måneder, før jeg innførte litt mere bær, litt mere grønnsaker, smoothies, fiberrik knekkebrød, pluss noen andre småting... Er så utrolig mange grunner for at man blir tykk, dessverre!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 15:24   #31
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Jeg savner å tygge på noe hardt! Brødskalker, knekkebrød og gulrot, f.eks.

Noen ganger spiser jeg selleristang, som gir litt av tyggemotstanden jeg savner. Og så har jeg pleid å ta litt nøtter eller mandler etter måltidet for å få tygge på noe litt hardt, men det kutter jeg ut fra og med denne uken fordi det ser ut til å være en "partystopper" for meg.

Jeg har samme erfaring som flere andre har nevnt her: Det som før smakte godt, smaker både for søtt og for syntetisk nå. Så det er ikke noe stort offer å droppe f.eks. vanlig sjokolade eller kaker.

Brød kan jeg kanskje aldri spise igjen, fordi jeg får "tenning" på det - som en alkoholiker. Men det finnes verre skjebner enn det; jeg er bare glad for å ha funnet lavkarbokostholdet som har gitt meg mindre smerter og bedre helse! Og på sikt, håper jeg, varig lavere vekt.

Hva med lavkarbo knekkebrød? Finnes mange fine oppskriftet

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 16:33   #32
Fluke83
Medlem
 
Fluke83 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Røyken
Alder: 40
Innlegg: 81
Fluke83 er på en erverdig vei

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Opprinnelig lagt inn av petite fleur, her.

Melk! Egg og bacon uten melk er som.....eh, ja noe som absolutt ikke er komplett

Ja, hvordan kunne jeg glemme MELK!!

Jeg har alltid vært en melkoholiker, hadde alltid en enliter med Q-melk ekstra lett (smakte friskest i forhold til lettmelk og Tine melk syns jeg) og to i reserve i et annet kjøleskap, det gikk fort et par sånne om dagen..!

Bare gikk og glugga rett fra kjøleskapet.... Iskald melk.. *sukk*

Kan ikke fatte og begripe hvordan jeg kunne glemme det i forrige innlegget mitt...

__________________


Fluke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;) Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 16:59   #33
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Opprinnelig lagt inn av Fluke83, her.

Ja, hvordan kunne jeg glemme MELK!!

Jeg har alltid vært en melkoholiker, hadde alltid en enliter med Q-melk ekstra lett (smakte friskest i forhold til lettmelk og Tine melk syns jeg) og to i reserve i et annet kjøleskap, det gikk fort et par sånne om dagen..!

Bare gikk og glugga rett fra kjøleskapet.... Iskald melk.. *sukk*

Kan ikke fatte og begripe hvordan jeg kunne glemme det i forrige innlegget mitt...

Iskald melk er herlig!! Jeg pleier å ta et halvt glass av og til og nyter det som den mest eksklusive sjampanjen..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 17:04   #34
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

For dem som savner fløtegratinerte poteter kan jeg virkelig anbefale fløtegratinert sellerirot. Det BLIR ikke typisk sellerirotsmak av det, det smaker bare himmelsk!

Jeg kutter sellerirota i tynne skiver/staver, har på salt, pepper, hvitløk og estragon. Fyller nesten helt opp med fløte. Steker på 200 grader ca 20 min. Har på ost. Steker videre ca 20 min. Det er bare nydelig. Jeg klarer ikke blomkålmos i det hele tatt, men dette er snadder! Anbefaler å prøve!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 17:21   #35
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Jeg går på lavkarbo for å ha kontroll over blodsukkeret mitt siden jeg har diabetes 1. Jeg har etterhvert funnet ut at kroppen min tåler 10 -15 karber pr måltid om jeg også legger inn mosjon etterpå (laaang tur med bikkja).
Jeg spiser lavkarbo, men jukser litt. Jeg passer bare på at totalkarbene i et måltid holder seg innenfor max 15.
Jeg kan dermed smake på det meste, bare i mye mindre målestokk enn jeg gjorde før i verden. De siste dagene har jeg f.eks. hatt skikkelig lyst på kiwi og plommer. 1/2 kiwi eller ei plomme som dessert etter et måltid med masse fett i går helt supert.
Tror ikke jeg savner noe........dvs. en sommer uten maaaange softiser blir tøft

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 20:08   #36
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

For dem som savner fløtegratinerte poteter kan jeg virkelig anbefale fløtegratinert sellerirot. Det BLIR ikke typisk sellerirotsmak av det, det smaker bare himmelsk!

Jeg kutter sellerirota i tynne skiver/staver, har på salt, pepper, hvitløk og estragon. Fyller nesten helt opp med fløte. Steker på 200 grader ca 20 min. Har på ost. Steker videre ca 20 min. Det er bare nydelig. Jeg klarer ikke blomkålmos i det hele tatt, men dette er snadder! Anbefaler å prøve!

Dette skal prøves! Jeg fikk nemlig huka tak i den siste selleriroten på REMA i dag! Gleder meg - jeg ELSKER nemlig fl gr poteter!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 20:18   #37
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Det er spesielt to ting jeg savner, og det er for det første: Frukt og det andre er hjembakt grovbrød.
Godt med lavkarbobrød også,men ikke så godt som hjembakt grovbrød med sprøskorpe

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 20:48   #38
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Savner mest iskrem og pinneis, samt potetgull.

Iskrem lager jeg selv i blenderen av en eggeplomme, bringebær og fløte, men savner et par favoritter som Ben & Jerry's-is og pistasjis. Potetgull erstatter jeg sjelden, er veldig lei av bacongull. Men det får bare være, det er ikke bra for meg

Også savner jeg som andre her enkelheten. Håper og tror at det kommer til enkle lavkarboalternativer etter hvert som det får feste i samfunnet. Når jeg ikke lenger har vektnedgang å tenke på kommer jeg uansett til å ty til enklere alternativer om det skulle være krise (flyreiser etc.), da det ikke er en situasjon jeg er i jevnlig og dermed ikke gjør at jeg sklir tilbake til gamle vaner.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 20:55   #39
Perleblomsten
Medlem
 
Perleblomsten sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 74
Perleblomsten er på en erverdig vei

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Savner Grandiosa, men går fint uten, savner også Delivio potetgull

Perleblomsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 20:56   #40
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Dette skal prøves! Jeg fikk nemlig huka tak i den siste selleriroten på REMA i dag! Gleder meg - jeg ELSKER nemlig fl gr poteter!

Jeg har aldri vært særlig glad i fløtegratinerte poteter. Men sellerirot er bare himmelen!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 20:58   #41
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Jeg savner å kunne gå i kjøleskapet å bare ta meg noe... Ikke noe jeg må lage og ordne til, men noe som jeg kan kjøpe inn som vi kan spise og like allesammen.
Og softis. Spiser 1 is i året, men nå er jeg nesten på hugget til å hoppe på hver reklame eller skilt jeg ser.

Men ellers går det bra.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 21:00   #42
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Skal vi se...
Enkeltheten er et godt poeng.

Av mat savner jeg pizza, skikkelig pizzabunn! Skulle gitt mye for en New Orleans-pizza fra peppes... Pitabrød, sukk. Både til pita og til pizza. Gjærbakst savner jeg tidvis, og i dag fikk jeg ufattelig lyst på en punchrulle...

Lomper til pølser erstatter jeg med mozzarella-lomper. Pasta i nesten alle former er også et savn, heldigvis har jeg en variant med squash om jeg vil ha lasagne.

Pommes frites er innimellom et savn, da lager jeg fries av sellerirot. Og det lukter herlig av det her i leiligheten nå!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 21:29   #43
Ellekaramelle
Medlem
 
Ellekaramelle sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 52
Ellekaramelle er på en erverdig vei

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Savner ris...og bønner..og nybakt grovbrød med brunost.
Savner frukt og rotgrønnsaker.

Har aldri vært noe særlig søtsulten av meg, så sjokolade og smågodt er helt greit å holde seg unna. Kaker og boller også.. Bortsett fra kanske en skikkelig smultbolle i ny og ne....

Er forresten også blitt hekta på sellerirotens mange egeskaper. Er spesielt glad i en mos laget på sellerirot, blomkål og en liten bit purreløk. ( sammen med litt fløte og smør, salt og pepper...nam).

Ellekaramelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 21:51   #44
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Etter fire dager på reise er det største savnet: Å ikke måtte planlegge og tenke ut løsninger hele tiden. Det har vært kronglete dager, med for mye proteiner, for lite fett og grønnsaker. Det å hele tiden måtte tenke på hva man putter i munnen (og da ser jeg bort fra de mest åpenbare sukkerkildene). Utover dette er savnet: god hjemmebakt foccacia, hjemmelaget brun saus, MELK, sylteagurker...

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 22:14   #45
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Opprinnelig lagt inn av scubadoo, her.

Nei, det MÅ være Big Ben eller lakrisbåter, men som sagt er det ikke så ofte jeg bare må ha de, så jeg tror det lar seg lar seg kombinere med generelt lavkarbokosthold, når jeg er ferdig med slankingen forhåpentlig om 3-4 måneder, for alt jeg vet liker jeg de ikke lengre når jeg endelig kan spise de

Har du prøvd lakrisrot-te eller lakris-ekstrakt? Evt fenikkel/anis-te?

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 22:46   #46
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Legger til amme-te i listen til TigerTove (fåes kjøpt på apotek og helsekost)

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 10:48   #47
scubadoo
Juniormedlem
 
scubadoo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 54
Innlegg: 37
scubadoo er på en erverdig vei

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Takker for tipps, så svarene litt for sent, så jeg får ikke testet lakristeen før lørdag

__________________
En gentleman er en som kan spille trekkspill, men ikke gjør det.
scubadoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 11:10   #48
amnesia
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 30
Innlegg: 84
amnesia er på en erverdig vei

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Det jeg savner, er å ikke engang tenke på å måtte lage maten før skolen. At jeg bare kan løpe på butikken og kjøpe en rislunsj eller hva det måtte være... Noe av det jeg savner mest er sjokolade tror jeg, freia melkesjokolade, smash, melkedrøm! Og så brownies... MEN jeg prøver å ikke tenke på dette, heller fokusere på hva jeg KAN spise, og hvorfor jeg gjør dette. Det er jo bare å stå foran speilet i undertøy, så er jeg motivert igjen liksom

amnesia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 20:48   #49
Stabukken
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 69
Stabukken er på en erverdig vei

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Jeg har bare holdt dietten i 6 uker. Savner ingenting så langt. Har aldri hatt noe søtsug,men min store svakhet har vært potetgull. Etter at jeg begynte med mer fett i kostholdet har jeg ikke savnet potetgull noe særlig. Tvert i mot "glemmer" jeg å spise. Føler meg mett hele tiden selv om jeg stort sett spiser bare ett måltid om dagen. Har gått ned ca en kilo i uken.Spiser når jeg føler for det, ingen faste tider. Gjør jeg noe feil?

Stabukken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 12:01   #50
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Som så mange flere ovenfor her nevner, så er lettheten det aller største savnet! Visst man skulle ut på shopping med veninner, så var det bare å gå innom en mc.donalds, eller en butikk og bare kjøpe med seg noe.
Slikt går liksom ikke på lavkarbo. Der må alt være planlagt og man må være forberedt på at om man skulle bli sulten, så er det vanskelig å finne lavkarbo mat. løser dette med å alltid ha med meg noe mat i veska, men blir ikke helt det samme :/

Ellers så savner jeg det å ikke tenke så mye på mat. Føler alt dreier seg om mat på lavkarbokosthold. Jeg prater om kostholdet mitt til folk som er nysgjerrige, planlegger hva jeg skal ha til mat, diskuterer på forumet. Ja, egentlig bare masse styr med mat.

Men, samtidig så har jeg gått ned noen kg (eller mange :P) på dette kostholdet, og kommer aldri til å bytte til høykarb igjen! Elsker metthetsfølelsen man får på LCHF <3

Og brunost, DET er et skikkelig savn!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva savner dere mest å spise? Tiril77 Atkins kosthold 65 15-03-11 20:19
Hvordan fant dere ut hvilken filosofi dere skulle følge? Titti Lavkarbo generelt 18 24-11-06 11:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no