Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-13, 14:17   #18776
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Dett har jeg sikkert lest om 100 ganger, men nå lurer jeg igjen.

Jeg holder på med kostholdsprogram sammen med ca 400 andre jenter og flere klager på at de har mistet mensen etter at de la om kosten. Jeg derimot. Jeg tar pillene mine som jeg skal og får mensen, selv om jeg ikke skal ha. Why? Jeg har aldri hatt noen problemer med hormonene, sånn sett. Regelmessig mensen osv.

Jeg har det som deg. Bruker pillen, men har nå blødninger i hytt og pine. Gjerne litt hver dag.
Sånn hadde jeg det sist jeg holdt på med lavkarbo også, så det må være noe med kostholdet som tuller til syklusen?!

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-02-13, 14:30   #18777
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bonitta, her.

Jeg har det som deg. Bruker pillen, men har nå blødninger i hytt og pine. Gjerne litt hver dag.
Sånn hadde jeg det sist jeg holdt på med lavkarbo også, så det må være noe med kostholdet som tuller til syklusen?!

Lavkarbo (helst de som spiser veldig lite karber kanskje?) normaliserer gjerne hormonstatusen og om man da bruker p-piller kan man risikere litt uvanlige blødninger såvidt jeg har forstått, p-piller påvirker jo hormonene våre. Og kvinner som har hatt uregelmessig eller manglende mens får den gjerne tilbake i en finfin skylus.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 15-02-13, 15:02   #18778
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Lavkarbo (helst de som spiser veldig lite karber kanskje?) normaliserer gjerne hormonstatusen og om man da bruker p-piller kan man risikere litt uvanlige blødninger såvidt jeg har forstått, p-piller påvirker jo hormonene våre. Og kvinner som har hatt uregelmessig eller manglende mens får den gjerne tilbake i en finfin skylus.

Finfin skylus er kjekt!!

Jeg gikk på p-sprøyte, var uten mens leeeenge, men fikk mensen tilbake da jeg begynte med lavkarbo. Legen klødde seg i huet og skjønte lite, men lavkarbo fikser jo som kjent hormoner i uorden.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-02-13, 15:42   #18779
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg fikk også tøys med syklus etter lavkarbostarten. Det virker som om hele hormonsystemet restartes - ikke bare hormonene som styrer apetitt og fettlagring Min syklus ble kort og tøysete, og det tok laaaang tid før det stabiliserte seg på 28 dager igjen. Nå har jeg aldri brukt hormonprevensjon, så jeg har ingen erfaring med dét og lavkarbokost. Men jeg har en teori om at man får litt fortgang i eggløsning og slikt når man spiser næringstett og næringsrik mat Jeg vil tro at det har vært et evolusjonært fortrinn å bremse forplantningen ved dårlig mattilgang eller tilgang på dårlig mat. Når kroppen får det den trenger er det jo fritt fram, på en måte

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)
Gammel 15-02-13, 22:15   #18780
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Har du iPhone? Da skal det være mulig å gå inn på varsler på instillinger til selve telefonen (altså ikke i Facebook, men innstillinger på skrivebordet ditt). Har ikke min foran meg nå, men her kan man huke vekk varsler og push-innstillinger

Nei ikke Iphone

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Så du har gjort dette på mobilen altså? Og ikke på PCen? Jeg regnet med at du bare hadde gjort det på PCen. Det er nok å gjøre det jeg skrev på mobilen min som er en android.

Og dette er absolutt ikke expert sitt problem. Produktet de solgte funker akkurat som det skal. At du har installert et program og forandret på noen settinger og sånt er ikke deres problem... Det blir som å kontakte bilselgeren fordi du trenger nye kjørebriller. Dette er ikke et mobilproblem men facebookproblem. Du kan jo kontakte facebooks hjelpesenter?

Jeg mener ikke at det er Expert sitt problem, men at de har flinke folk som kan hjelpe en stakkars gammel dame. De har hjulpet med mye rart før og kan sine ting. I hvert fall de som jobber her borte.
Og ja jeg har gjort dette på mobilen.

Takk for hjelpen, blir nok en ordning på det.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 15-02-13, 22:35   #18781
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Finfin skylus er kjekt!!

*fnis* Man skal ikke kimse av skyluser. Gammelt jungelord.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 16-02-13, 00:56   #18782
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Lurer på om noen har prøvd å bake/lage noe med det fettreduserte sesammelet fra Funksjonellmat ?

Nå har jeg prøvd det i brød også. Det var positivt, synes jeg. Brukte det sammen med kokosmel og mandelmel. Brukte mer sesammel enn hver av de andre, og minst kokosmel. Jeg synes det ble bedre enn å bruke bare mandelmel og kokosmel i hvert fall - en litt grovere følelse og smak, ikke så mye men litt.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 16-02-13, 00:58   #18783
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor er det så vanskelig å gå å legge seg?!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 16-02-13, 01:00   #18784
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Nå har jeg prøvd det i brød også. Det var positivt, synes jeg. Brukte det sammen med kokosmel og mandelmel. Brukte mer sesammel enn hver av de andre, og minst kokosmel. Jeg synes det ble bedre enn å bruke bare mandelmel og kokosmel i hvert fall - en litt grovere følelse og smak, ikke så mye men litt.

Så flott - jeg aner muligheter for rundstykker til mannen i morgen
Tusen takk

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 16-02-13, 10:42   #18785
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Lavkarbo (helst de som spiser veldig lite karber kanskje?) normaliserer gjerne hormonstatusen og om man da bruker p-piller kan man risikere litt uvanlige blødninger såvidt jeg har forstått, p-piller påvirker jo hormonene våre. Og kvinner som har hatt uregelmessig eller manglende mens får den gjerne tilbake i en finfin skylus.

Og dere andre..

Jeg spiser ca. 100 gram karbohydrater hver dag, så er ikke noe veldig lavkarbo det er snakk om. Har alltid hatt en fin og regelmessig syklus uten piller, og ikke problemer med blødninger når jeg har tatt pillene mine heller.

Det har skjedd da jeg har skjerpet inn kostholdet før også da.. Da med mindre karbohydrater.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 16-02-13, 15:41   #18786
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Og dere andre..

Jeg spiser ca. 100 gram karbohydrater hver dag, så er ikke noe veldig lavkarbo det er snakk om. Har alltid hatt en fin og regelmessig syklus uten piller, og ikke problemer med blødninger når jeg har tatt pillene mine heller.

Det har skjedd da jeg har skjerpet inn kostholdet før også da.. Da med mindre karbohydrater.

100 gram karbs med rene matvarer er for meg like lavkarbo som 50 gram karb med rene matvarer....

Spiser man rene matvarer og mye grønnsaker, ok da kanskje noe mer ris som et unntak og havner på 150-200gram karbs pr dag. Kan man da ikke si at man lever lavkarbo???

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 16-02-13, 15:45   #18787
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

100 gram karbs med rene matvarer er for meg like lavkarbo som 50 gram karb med rene matvarer....

Spiser man rene matvarer og mye grønnsaker, ok da kanskje noe mer ris som et unntak og havner på 150-200gram karbs pr dag. Kan man da ikke si at man lever lavkarbo???

Altså. Jeg har spist lavkarbo i lange stunder og da lagt rundt 50-70 karbohydrater. Trilltrall svarte at dette spesielt skjer når folk legger om til de litt mer strenge versjonene av lavkarbo, derfor sa jeg hvor mye jeg ligger på nå. Dette var ikke et innspill i hva er lavkarbo og hva er ikke lavkarbo-debatten, det var et spørsmål om hvorfor det skjer rare ting med syklusen, når man endrer kosten.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 16-02-13, 15:48   #18788
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Altså. Jeg har spist lavkarbo i lange stunder og da lagt rundt 50-70 karbohydrater. Trilltrall svarte at dette spesielt skjer når folk legger om til de litt mer strenge versjonene av lavkarbo, derfor sa jeg hvor mye jeg ligger på nå. Dette var ikke et innspill i hva er lavkarbo og hva er ikke lavkarbo-debatten, det var et spørsmål om hvorfor det skjer rare ting med syklusen, når man endrer kosten.

Endring av kosthold, uansett hvordan det endres, er jo en form for stress på kroppen. Og stress kan jo tukle til så mangt. Kanskje forklaringen ligger der?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 16-02-13, 15:50   #18789
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Endring av kosthold, uansett hvordan det endres, er jo en form for stress på kroppen. Og stress kan jo tukle til så mangt. Kanskje forklaringen ligger der?

Det kan tenkes! Dette skjer jo, som jeg kanskje har sagt, også når jeg prøver meg på de litt strengere lavkarbovariantene, men da skjer det gjerne etter ei ukes tid. Nå begynte det ikke før etter over en måned. Men det kan jo være at kroppen har vært opptatt med sykdom og skade tidligere i denne omgangen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 16-02-13, 15:56   #18790
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det ikke cerazette du bruker da, Nellie? Den kan jo være litt rar sånn. Jeg bruker også den, nettopp fordi den stopper mensen for meg. Men en gang for noen måneder siden fikk jeg mensen likevel uten noen forklaring.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 16-02-13, 16:03   #18791
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Er det ikke cerazette du bruker da, Nellie? Den kan jo være litt rar sånn. Jeg bruker også den, nettopp fordi den stopper mensen for meg. Men en gang for noen måneder siden fikk jeg mensen likevel uten noen forklaring.

Jo, jeg gjør det. Men når jeg ikke er "flink" med kostholdet så skjer det ikke. Ikke noe utover starten heller. Skjer kun når jeg nettopp har skjerpet meg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 16-02-13, 16:06   #18792
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nei jeg bare tenkte dennegangen, jeg. At det kunne være cerazette sin feil og ikke hadde noe med kostholdet å gjøre

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 16-02-13, 16:11   #18793
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det kan godt hende.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 17-02-13, 10:07   #18794
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

- hvorfor både Junior og jeg har veldig lett for å begynne å nyse og snørre når vi er ferdige i dusjen ?
Vi kan nyse sikkert 20 ganger etter hverandre, og blir fulle av dritt i nesa. Tenker at det må være noe med pittepittesmå vanndråper som irriterer, men synes det er så rart.
Var det noen som sa som mor - så sønn

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 17-02-13, 11:12   #18795
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

- hvorfor både Junior og jeg har veldig lett for å begynne å nyse og snørre når vi er ferdige i dusjen ?
Vi kan nyse sikkert 20 ganger etter hverandre, og blir fulle av dritt i nesa. Tenker at det må være noe med pittepittesmå vanndråper som irriterer, men synes det er så rart.
Var det noen som sa som mor - så sønn

Det kan kanskje være noe soppgreier(?) som irriterer. Prøv å vaske ned dusjen med klorin. Slet med det samme der vi bodde før, og fikk det rådet og det virket. Husker ikke helt om det var sopp som var forklaringa, men tror det var det

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 17-02-13, 11:42   #18796
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Det kan kanskje være noe soppgreier(?) som irriterer. Prøv å vaske ned dusjen med klorin. Slet med det samme der vi bodde før, og fikk det rådet og det virket. Husker ikke helt om det var sopp som var forklaringa, men tror det var det

Godt tips, men jeg tror ikke det. Vi dusjer ikke på samme bad, og jeg opplever dette uansett hvor jeg dusjer
Hm... merkelige saker

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 17-02-13, 12:15   #18797
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hm... på noen områder er vi bare sære.
Bestekameraten min får en plutselig kløe i øret når han spiser frokost, for å nevne et eksempel.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 17-02-13, 12:20   #18798
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Hm... på noen områder er vi bare sære.
Bestekameraten min får en plutselig kløe i øret når han spiser frokost, for å nevne et eksempel.

Og jeg hoster veldig når jeg bruker q-tips i øra

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 17-02-13, 12:30   #18799
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Hm... på noen områder er vi bare sære.
Bestekameraten min får en plutselig kløe i øret når han spiser frokost, for å nevne et eksempel.

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Og jeg hoster veldig når jeg bruker q-tips i øra

Ha, ha. Da merlder jeg med dette Junior og Dietta inn i klubben for de sære

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 17-02-13, 14:48   #18800
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

^


Dette må være et spørsmål som kommer opp mange ganger på et sted som dette, men jeg vet fortsatt ikke hvordan jeg skal forholde meg til det: Når folk sier at man har blitt tynn. Hva svarer man da? D:

- Joda, har gått ned masse, men tynn er jeg strengt tatt ikke.
- Jeg kan jo si takk... men det er ikke åpenlyst et kompliment?
- Noen gode vitser jeg kan slå?

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no