Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hvordan trener dere?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-10, 15:27   #1
Dennegangen
Nytt Medlem
 
Dennegangen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 2
Dennegangen er på en erverdig vei

Hvordan trener dere?

Jeg er ny i Fedon-livsstilen, begynte for to uker siden og har gått ned 2-3 kilo hittil. Jeg har en stillesittende jobb, og den treningen jeg får må derfor komme før og etter jobb. Har ei datter på 8 mnd som er min store motivasjon, men av og til strekker ikke dagene helt til. Min treningsform er først og fremst stavgang, men det er ikke hver gang jeg kommer meg ut etter jobb hvis jeg ikke har barnevakt etter leggetid. Hvordan løser dere tidsklemma i forhold til trening, spesielt dersom dere ikke kan gå ut av huset om kveldene?

Jeg forsøker:
-å gå deler av vegen til jobb så jeg får ca 20 min rask gange om morgenen
-i dag bestilte jeg Zumba-video som jeg tenker er en ok treningsform de dagene jeg ikke kommer meg ut etter jobb.

Hvordan trener dere andre? Er det noen av dere som får gode resultater med Fedon selv om treningen ikke er veldig hard og lang hver dag?

__________________


Dennegangen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon-livsstil Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 17:52   #2
zafiren
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2
zafiren er på en erverdig vei

Sv: Hvordan trener dere?

Jeg har ikke lest meg så veldig inn på Fedon.

Men selv har jeg nettopp startet med å hoppe tau.
Følger dette programmet:
www.hoyenhall-basket.no/word/hoppetau.doc

Bruker muskler fra midjen og nedover, så er ypperlig trening en dag du ikke har tid til så veldig mye eller kan forlate huset. Med målsetninger mange uker fremover syns hvert fall jeg det enkelt å motivere meg å bare hoppe en økt (jeg øker vanskelighetsgrad annen hver uke siden jeg ikke har 100% helse grunnet sykdom).

zafiren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 17:54   #3
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Hvordan trener dere?

Jeg sykler inne på treningssykkel, trener Winsor Pilates annenhver dag og ellers bruker jeg Wii'en mye. På Wii Fit har jeg begynt å jogge. Jogger i stua, enn så dumt det høres ut. Jeg løper fram og tilbake, ikke på stedet hvil.
Ellers har jeg Wii Active. Er nå på 30 dagers Hard Challenge, og den merker jeg godt.
Jeg går også til og fra jobb, når det ikke er snø, sykler jeg.
Om jeg klarer å få med meg noen, går jeg på ski.

Jeg trener bare hjemme eller utendørs.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 19:17   #4
achillea
Medlem
 
achillea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 51
Innlegg: 155
achillea er ny på veien

Sv: Hvordan trener dere?

Jeg trener håndball 2 ganger i uken, turn 1 gang i uken + at jeg prøver å få meg 1 joggetur også.

__________________



Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 21:54   #5
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Hvordan trener dere?

Har meldt meg inn på treningssenter i dag, så nå blir det annet enn bare ellipsemaskin

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 13:12   #6
DrBabe
Medlem
 
DrBabe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 104
DrBabe er ny på veien

Sv: Hvordan trener dere?

Vi har kjøpt oss romaskin. Veldig digg. Og så har jeg tung rockering og stepdings hjemme, samt en chrunch-greie som gjør at man tar situpsene riktig.

1. februar meldte jeg meg inn Condis, så jeg er der 1-3 ganger i uka og trener hjemme resten.

__________________


DrBabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low/slowcarb med rene råvarer, stor variasjon, høyverdig protein, nok fiber og godt fett. Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 09:46   #7
Lilje487
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 3
Lilje487 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan trener dere?

Jeg har noen zumba-videoer som jeg bruker flittig, oftest zumba fitness express og Zumba cardio party (denne er super, og den varer i hele 45 slitsomme minutter). Ellers så går jeg til og fra skole hver dag (ca.20 min hver vei). Trener også pilates en gang iblant. Har forresten medlemsskap på treningsstudio, der har jeg vært 2 ganger på 10 mnd.. skal melde meg ut så snart det har gått 12 mnd. Og nylig gikk jeg til innkjøp av en sånn gymball, men har ikke fått tak i pumpe så den er fortsatt ubrukt

__________________


Lilje487 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, med starthjelp fra South Beach-dietten Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 09:50   #8
Tojne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 26
Tojne er på en erverdig vei

Sv: Hvordan trener dere?

Etter å ha vært stillesittende i nesten 2 år Har jeg begynt å trene 6 ganger i uka. Og stortrives med det. Trener på trenings senter hvor de har barnepass. Men trener også når barna er i barnehagen. Trener mye forskjellig i sal, spinning og styrke.

__________________
Tojne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 10:05   #9
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan trener dere?

Har snart et komplett trenings studio hjemme tredemølle , sykkel , stepper , rockering pluss div trenings dvder Både fordeler og bakdeler med hjemmetrening. Trengte et dytt nå så det er bra med treningstrådene her på forumet.

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan trener dere? Kanutta Trening 11 23-07-09 14:38
Hvordan trener dere? Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 17 03-11-08 18:58
Dere som trener mye Helene Trening 32 03-09-08 14:53
Dere på ketolyse, hvor mye trener dere? høna Ketolysekuren 5 13-07-08 14:14
Hva trener dere, og når på dagen trener dere? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 08-08-05 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no