Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sjokolade m/kokos

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-12-09, 01:28   #1
Jademor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 8
Jademor er på en erverdig vei

Sjokolade m/kokos

Hei.

I kveld ble jeg veldig fysen på noe godt, og forsøkte meg på å lage sjokolade. Den ble så god at jeg bare må dele den med dere

Sjokolade m/kokos

100 gr Delfiafett
100 gr Tine meierismør

3 dl fløte
10 gr Splenda

120 gr Bakekakao
200 gr Kokos


Smelt delfiafett i en kjele, på svak varme. Hell i fløten, og kok forsiktig opp. Rør inn smøret, og ferdigblandet kakao og splenda, og rør inn kokosen til du får en ganske tykk sjokolademasse.
Bre så massen ut på et smurt bakepapir, gjerne på et stekebrett, og sett det kjølig.

Det ble 600 gr masse i 97 små biter, og 0.12 gr karbohydrater pr stykk.

Kan bruke mindre kokos også da, for å få ned karbohydratene ytterlige, eller bruke litt hakkede valnøtter i stedet Bare å bruke fantasien. Til jul tror jeg at jeg skal prøve å kombinere med bringebærgele. Lage en slags Troika-type

Noen her inne som har forslag til hjemmelaget gele med Splenda, eller Fribol, kanskje?

Må bare si at jeg storkoser meg her inne Har fått mange gode tips... Selv begynte jeg på lavkarbo (Skalderman), i Mai, og har til nå gått ned ca 23 kilo Bare fir-fem kilo igjen, så skal jeg roe ned og prøve å finne ballansen.



Snart god jul, fra Jademor


Sist redigert av Jademor : 08-12-09 kl 13:18.
Jademor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins eller noe sånt:P Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 08:12   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade m/kokkos

Kan ta det med her også, valnøtter ligger IKKE på 0 karbs, har vel sett tall fra drøyt 3 og opp over 9 gr karb pr 100 gr. Litt dumt om noen tror det er 0 og langer innpå

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 08:36   #3
forvirret
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 50
Innlegg: 3
forvirret er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade m/kokkos

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Kan ta det med her også, valnøtter ligger IKKE på 0 karbs, har vel sett tall fra drøyt 3 og opp over 9 gr karb pr 100 gr. Litt dumt om noen tror det er 0 og langer innpå

Hvorfor er det slik? Jeg har spist macadamia nøtter som har 2% karb, og andre macadamia som har 8% !!
Kan man stole på varedeklarasjonen? er det de forskjellige produsentene som klarer å lage så stor forskjell på karboinnholdet eller er det bare bullshit?
Blir forvirret jeg....

__________________


forvirret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Håper jeg! Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 08:42   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade m/kokkos

Søren om jeg veit hvorfor det er slik, det gjør absolutt ikke ting enklere for oss brukere i allefall.... er altfor mange varer det er slik på :/

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 13:15   #5
Jademor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 8
Jademor er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade m/kokkos

Sorry da har jeg blitt feilinformert. Men, men, det er jo ikke så mye valnøtter som skal til da, og hvis man bruker Fribol, som HAR 0 karbo, i stedet for Splenda, så blir det bedre

Jademor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins eller noe sånt:P Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 13:50   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade m/kokos

Hei, så du hadde posta dobbelt, så jeg sletta den ene tråden din

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 16:54   #7
Jademor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 8
Jademor er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade m/kokos

Takk

Skulle bare redigere noe, så ble det plutselig dobbelt ...

Jademor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins eller noe sånt:P Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 10:41   #8
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade m/kokos

Er det ikke mye karber i kokos?????

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 12:52   #9
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Sjokolade m/kokos

Opprinnelig lagt inn av LiMe, her.

Er det ikke mye karber i kokos?????

Iflg min pakke er det 8 karber pr 100 gram, iflg næringsinnhold.no 6,4 gram. (Det varierer kanskje noe med veskeinnhold). Er jo ikke så mye det.

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 22:42   #10
Jademor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 8
Jademor er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade m/kokos

Hei... Kjøpte Coop sin kokos i dag. Den ligger bare på 6,5 karber
Kokosmakroner med Fribol, blir min kos i jula. Litt tørre kanskje, men kjempegode på smak Så laga jeg en ny runde med sjokolade. Uten kokos denne gangen. Hadde heller i bittelitt tørrkaffe, og så bytta jeg ut Splenda med Fribol, som har 0 karber. Herregud så mye godt man kan spise egentlig. Bare man har litt fantasi, og lyst til å lage

Jademor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins eller noe sånt:P Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 21:26   #11
Johanna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordland
Alder: 52
Innlegg: 22
Johanna er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade m/kokos

Da har jeg lagd sjokolade m kokos. Nydelige og lett og lage. Skal prøve uten kokos neste gang.
Tusen takk til Jademor som deler gode oppskrifter!

Johanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 09:25   #12
beristra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 20
beristra er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade m/kokos

Må fortelle om den ultimate sjokoladeopplevelsen min:
1 plate Chavalier mørk sjokolade smeltes med Cocosa. Eggedosis av 2 egg med litt Stevia blandes sammen med mixer. Has i konfektformer med en liten valnøttbil i. Lagde også noen med finhakket rød Chili, nydelig. Julegodteriet er i boks.

beristra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 09:26   #13
beristra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 20
beristra er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade m/kokos

Tjihi, allefall valnøttbit, ikke bil....

beristra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 19:58   #14
hvalross
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Utlande
Alder: 41
Innlegg: 2
hvalross er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade m/kokos

Heia.
Siden jeg bor i utlandet og ikke har så mye peiling på de forskjellige søtningstoffene, kan jeg bruke canderel istede for splenda?

__________________
Hvalross
hvalross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 20:25   #15
moochie
Medlem
 
moochie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Haugesund
Alder: 41
Innlegg: 54
moochie er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade m/kokos

Opprinnelig lagt inn av hvalross, her.

Heia.
Siden jeg bor i utlandet og ikke har så mye peiling på de forskjellige søtningstoffene, kan jeg bruke canderel istede for splenda?

Jeg gjorde det før, da jeg bodde i utlandet, og det fungerte fint da, kan ikke tenke meg det har endret seg...

Har forresten nettopp kosa meg med mitt lørdagsgodis nå.. et lite glass Pepsi Max og to små biter sjokolader a'la denne oppskriften, kjempe godt

moochie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:47   #16
hildabakk
Medlem
 
hildabakk sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 79
hildabakk er ny på veien

Sv: Sjokolade m/kokos

Synes 10 g splenda virker veldig mye... litt for søtt for min del tror jeg.

__________________
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokos? indi Lavkarbo generelt 4 02-01-08 21:52
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
Kokos? pusi South Beach 2 24-04-05 22:21
Kokos RAGNA Lavkarbo generelt 3 22-02-05 18:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no