Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
14-05-10, 18:07 | #1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2010
|
Svangerskapskvalme og lavkarbokostJeg er gravid, har PCOS og flere ufrivillige aborter bak meg. Jeg frykter selvfølgelig at det har med PCOSen/insulinresistensen å gjøre, og knasker Metformin samtidig som jeg prøver å spise så blodsukkervennlig som jeg kan. Så langt, så vel |
Min kostholdsfilosofi: Fedon |
14-05-10, 20:42 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
|
Sv: Svangerskapskvalme og lavkarbokostHar du prøvd Nannahs knekkebrød med noe salt på? Vil tro det kan gli ned! |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
14-05-10, 21:36 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
|
Sv: Svangerskapskvalme og lavkarbokostUgh jeg husker den tiden, jeg måtte faktisk drikke cola hver dag for å i det hele tatt fungere som menneske, det var det eneste som hjalp. Hvorfor er det sånn at man brekker seg av vann mens cola hjelper mot kvalmen? Det er jo helt sinnssykt egentlig, for det virker jo nesten som om det er fra naturens side, så mange som har det sånn. Da kvalmen gikk over kunne jeg slutte med all den colaen og det var ganske deilig, egentlig.
15-05-10, 12:31 | #5 |
Juniormedlem
|
Sv: Svangerskapskvalme og lavkarbokostTakk for mange gode råd! Jeg prøver dem alle, nå er Nannas knekkebrød i ovnen, ferdig pannekakerøre i kjøleskapet og ingefær er innkjøpt |
21-05-10, 12:38 | #6 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
|
Sv: Svangerskapskvalme og lavkarbokost
Bare husk at ingefær virker oppkvikkende så ingefærte om kvelden er ikke nødvendigvis så lurt. Jeg var kvalm på kvelden i mine svangerskap, men om jeg drakk ingefærte på kveldstid fikk jeg rett og slett ikke sove for jeg var alt for våken.
02-06-10, 18:55 | #7 |
Medlem
Alder: 41
|
Sv: Svangerskapskvalme og lavkarbokostMint-te er visstnok også bra mot kvalme!
03-06-10, 09:54 | #8 |
Juniormedlem
|
Sv: Svangerskapskvalme og lavkarbokostMen hva er mini-te? |
03-06-10, 10:41 | #9 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
|
Sv: Svangerskapskvalme og lavkarbokost
Mint som i peppermynte tror jeg det menes. |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse |
04-06-10, 08:44 | #10 |
Medlem
Alder: 41
|
Sv: Svangerskapskvalme og lavkarbokostMint-te, ja, som i peppermynte, hjemmelaget eller på pose.
07-06-10, 01:21 | #11 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
|
Sv: Svangerskapskvalme og lavkarbokostHva med nøtter? Tahini? Ost? |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert |
12-06-10, 13:30 | #12 |
Juniormedlem
|
Sv: Svangerskapskvalme og lavkarbokostJeg må bare takke for mange gode råd! Jeg har prøvd de fleste |
12-06-10, 17:10 | #13 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
|
Sv: Svangerskapskvalme og lavkarbokostHvis du vil lage ditt eget tørka kjøtt kan du steke finnbiff(reinsdyrkjøttflak) i minimalt med olje/smør og oppbevare det i kjøleskapet. Husk og krydre det. Det er rådigg. Jeg spiser det som kvelds med en teskje udos choice olje på, salt, pepper, urtegård og timian. Men jeg liker det da best varmt og nystekt. |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Steinalderkost/Lavkarbokost/Høyfettkost/optimal ernæring | cozymum | Kostholdsfilosofier | 1 | 17-11-07 17:14 |