Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Livet er hardt på induksjon...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-05, 18:43   #26
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

FOR ANDRE kan det hjelpe til når man har kuttet ut mange vante matvarer. Jeg er glad jeg har taben min. Den hjelper meg til å holde meg unna annet søtt. Jeg er glad jeg har bær. Det gir meg ikke søtsug. Og om bringebær og grønnsaker har samme karbohydratmengde... Hva er problemet? Bortsett fra at Atkins har skrevet at det er stor forskjell? Bringebær har masse antioksidanter og er veldig sunt.

Jupps MHM, det er ikke det at bær er usunt Poenget er at en skal i en fjortendagers periode omstille kroppen sin Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå jeg...

Problemet med kunstig søtstoff er at folk er glad de har det... Kansje altfor glad?

Jeg utfordrer herved alle - induksjon eller ei - til å leve 14 dager uten kunstig søtstoff!

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 18:47   #27
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Stakkars TInaF når hun leser denne tråden.. den har kanskje sklidd litt ut?

Her er trådens tema gitt i første innlegg

Opprinnelig lagt inn av TinaF

Noen tips til hvordan jeg kan fjerne fruktsuget og komme meg igjennom induksjonsfasen på en rimelig måte?

Ellers gode tips du kommer med - men jeg tror ikke det er der problemstillingen ligger.

Gjentar - hvordan gjennomføre induksjon med kontrollert søtsug: http://diskusjon270.html/

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 19:00   #28
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

FOR ANDRE kan det hjelpe til når man har kuttet ut mange vante matvarer. Jeg er glad jeg har taben min. Den hjelper meg til å holde meg unna annet søtt. Jeg er glad jeg har bær. Det gir meg ikke søtsug. Og om bringebær og grønnsaker har samme karbohydratmengde... Hva er problemet? Bortsett fra at Atkins har skrevet at det er stor forskjell? Bringebær har masse antioksidanter og er veldig sunt.

Sånn har jeg det også. Drikker mer lettbrus enn jeg burde, men det er det som holder meg "på plass", og jeg får verken sult eller søtsug av det. Har alltid et par dråper flytende Natreen i kremen til bærene etc, syns det smaker så tamt uten.
Men jeg vet jo at vi reagerer svært annerledes og at alle må finne sin løsning.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 19:00   #29
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Poenget er at en skal i en fjortendagers periode omstille kroppen sin Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå jeg...

Omstille fra hva da? Til hva da? Nei, jeg har litt tungt for det...

Opprinnelig lagt inn av HP

Problemet med kunstig søtstoff er at folk er glad de har det... Kansje altfor glad?

Hva skjer da? Det kan vel ikke være noe problem at man er glad man har det? Er glad jeg har egg, kjøtt, fisk og grønnsaker også jeg.

Opprinnelig lagt inn av HP

Jeg utfordrer herved alle - induksjon eller ei - til å leve 14 dager uten kunstig søtstoff!

Også Splenda? Hva med Stevia som smaker søtt?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 19:14   #30
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Femte forsøk på å svare og holde meg til saken.

Det som hjalp meg var å spise meg veldig mett på tillatte ting. Selv om jeg kjente at jeg hadde lyst på noe var jeg i alle fall ikke sulten.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 19:29   #31
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Talking

Oi!!

Oi, for en respons! Nå ble jeg overrasket.. Mange gode forslag her. Bare det å få svar har motivert meg til å gi disse 14 dagene et tappert forsøk på å komme meg igjennom uten søtningsstoffer eller bær! (Jeg har ikke levd BARE på frukt. Har spist det til frokost og lunsj siden i vår, men middagen har vært normal med kjøtt og grønnsaker. Kuttet poteten, pastaen og risen for lenge siden. Har ikke gått ned pga for mye sjokolade og snop om kveldene..) Dette skal nok gå bra! Tusen takk skal dere ha! Jeg har ingen problemer med å leve på masse proteiner, er bare litt vanskelig med lunsj. Men jeg får heller ta meg litt tid om morgenen til å lage meg en god salat med mye lekkert i! -Tina-

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 13:37   #32
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Også Splenda? Hva med Stevia som smaker søtt?

Helt klart Om du leser hva Atkins skriver om søtstoff så står det: OM du VELGER å bruke søtstoff er disse ok ....

Søtstoff skal være noe en tyr til når en er i ferd med å sprekke - en utvei. Ikke en del av det daglige kostholdet. Om søtstoff er en del av det daglige, så har en ingen alternativer når søtsuget blir ukontrollerbart.

Opprinnelig lagt inn av MHM

Hva skjer da? Det kan vel ikke være noe problem at man er glad man har det?

Søtt skaper avhengighet. Og hvis det er slik at en bare må ha noe, trenger det for å komme igjennom dagen, er avhengig av det - og det i tillegg er problematisk å klare seg uten det i noen dager - uker. Så skal det ringe noen bjeller for enhver som er opptatt av sin egen helse og sitt eget velvære. Med mindre en er døv på det øret da

Opprinnelig lagt inn av MHM

Omstille fra hva da? Til hva da? Nei, jeg har litt tungt for det...

Omstille seg fra et ubalansert kosthold til et balanserende kosthold. Omstille seg fra et forurenset system til et rent og rensende system. Omstille livet sitt. Omstille måltidsstrukturen. Omstille dagene. Omstille kroppen. Omstille forbrenningen. Omstille smaksbildet. Dette blir like mye en mental prosess som en fysiologisk / hormonell prosess.

En får ikke varig forandring om en gjør ting slik en har gjort før. En blir ikke kvitt søtsug om en bare erstatter det søte med noe som ikke er "like" farlig.

Opprinnelig lagt inn av Muskat

Det som hjalp meg var å spise meg veldig mett på tillatte ting. Selv om jeg kjente at jeg hadde lyst på noe var jeg i alle fall ikke sulten.

Muskat

Kjempebra! Du har forstått det!

Når en spiser godt av rene og "lovlige" matvarer så føler en seg mett, og en blir ikke "nødt" til å hoppe på lystene sine.

Kunstige søtstoff skal være fallskjermen - ikke daglig døyving av et søtbehov som ideellt sett ikke skal være der

Opprinnelig lagt inn av TinaF

Bare det å få svar har motivert meg til å gi disse 14 dagene et tappert forsøk på å komme meg igjennom uten søtningsstoffer eller bær!

Kjempeglad for å lese det!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 15:54   #33
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Ok, jeg hører hva du sier HP, og er ikke enig, men vi kan ta det i en annen tråd enn i en tråd som ligger under Atkins.

Jeg er enig i det du skriver her:

Opprinnelig lagt inn av HP

Kunstige søtstoff skal være fallskjermen - ikke daglig døyving av et søtbehov som ideellt sett ikke skal være der

For eksempel blir det helt feil om man bare MÅ ha baconsvor og kunstig søtet sjokolade hver dag, fordi det er "lov". Man har da kanskje ikke endret innstilling til disse matvarene.

Men for en som går på Atkins induksjon (som jo denne tråden handler om), ikke får til å lage lunsj en dag, og ser at det blir fryktelig mange timer mellom måltidene. Er det da så feil å kjøpe en Atkinsbar? Ikke er det kunstige søtstoffer i den, og det står på at det er for alle fire faser. Skjønner at man kan bli forvirret, om man da får høre at man er "slave av egen søthunger". Hvor går grensen for når man er "avhengig" kontra å betrakte en bar eller shake som et lettvint måltid?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 16:51   #34
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Men for en som går på Atkins induksjon (som jo denne tråden handler om), ikke får til å lage lunsj en dag, og ser at det blir fryktelig mange timer mellom måltidene. Er det da så feil å kjøpe en Atkinsbar? Ikke er det kunstige søtstoffer i den, og det står på at det er for alle fire faser.

Jeg syns ikke det er feil på kjøpe en Atkins-bar INNIMELLOM -

MEN men jeg syns det er dumt å jevnlig erstatte måltider med en Atkins bar. Og det har folk veldig lett for å gjøre .... dessverre. De inneholder splenda og maltitol - og disse søtstoffene har min toleransegrense sunket for. Jeg tåler bare 1/4 nå jeg - heldigvis....

Nå hadde det sikkert ikke stått fase 1 på de barene om Atkins hadde levd. Han var helt i mot slike ting på Induksjon..... men det er også en annen historie.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 17:04   #35
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Men for en som går på Atkins induksjon (som jo denne tråden handler om),

Denne tråden handler om en som har et sug etter søtt og frukt og som avslutter sitt innlegg slik:

Opprinnelig lagt inn av TinaF

Noen tips til hvordan jeg kan fjerne fruktsuget og komme meg igjennom induksjonsfasen på en rimelig måte?

Da blir et av tiltakene å holde seg unna søte saker for å bli kvitt suget. Det er det Atkins filosofi omhandler,- og det var vel Atkins induksjon det var snakk om?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 17:25   #36
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Regner med det var Atkins induksjon, i.o.m. tråden ble lagt under Atkins.
Egentlig smart å starte med 14 dagers avvenning. For det høres ikke så voldsomt ut. Er det noen sånn 14 dagers fase på ketolysekuren mon tro - husker ikke helt? (Har lånt bort boka mi). Jeg har selv planlagt 14 dager ketose nå. Fordi da er terskelen for å starte lavere enn om jeg hadde sagt to måneder. Selv om det sikkert er nyttig med noen måneder...

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 17:37   #37
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av TinaF

Noen tips til hvordan jeg kan fjerne fruktsuget og komme meg igjennom induksjonsfasen på en rimelig måte?

-Tina-

For det første må du klare de 14 dagene,da blir alt mye lettere.
Poeng nr.2 er når du først virkelig har lyst på et eple,druer eller appelsin,spiser du istedet bringebær eller jordbær med krem på for å bli mett.(eller blåbær ,rips bjørnebær)
men prøv å holde ut lengst mulig.
For min del har jeg funnet ut at jeg må holde meg helt unna sjokolade,for det ødela alt for meg,og vet at klarer jeg 14 dager,går det greit. Så kanskje er det på samme måte med frukt for deg. Det er vel verdt et forsøk????
PS:bærene finner du i frysedisken på REMA og diverse andre butikker

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
Lev livet! - Louise L. Hay Marianne Bøker om ernæring og helse 1 07-01-05 20:33
Er kokosmakroner greit på induksjon? mofe Induksjonen 7 20-09-04 21:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no