Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hormontrøbbel med Ketolyse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-09, 14:13   #1
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Hormontrøbbel med Ketolyse?

Hei, Jeg lurer på om det er andre som har fått symptomer på hormontrøbbel ved ketogent kosthold?
Jeg har fått en syklus som ikke ligner grisen Blør hele mnd føler jeg, selv om det er lite så er det der 3 av 4 uker, og jeg har fått kviser igjen! Det har jeg ikke hatt siden jeg var tenåring!! - aner ikke hvor lenge jeg gidder å ha det slik så lenge jeg faktisk har en mann som er borte 4 uker av gangen.... hjelper ikke på ekteskapet at jeg skal småblø hele tiden han er hjemme liksom
Jeg har for ordens skyld kobberspiral for å unngå å tilføre kroppen kunstige hormoner og jeg tar ingen hormontilskudd. Hvorfor er det slik?

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:24   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hormontrøbbel med Ketolyse?

Jeg har ikke opplevd hormontrøbbel, tvert i mot, men jeg opplevde at syklusen brukte minst seks måneder på å stabilisere seg og det var mye uforutsette blødninger og rot en stund, men etter det så ble den fullstendig klokkeren, ikke større blødninger eller mere smerter enn før heller.
Når det gjelder kviser så opplevde jeg det, men ikke så lenge, jeg tror i alle fall mesteparten var borte etter mindre enn en måned. Jeg hadde aldri kviser før, men det er jo sånn at når man legger om kostholdet og begynner å spise ren mat så må kroppen kvitte seg med avfall på en eller annen måte, om det er gjennom svette, hårsekker, porer, avføring, så kommer det ut!
Men om dette er noe som vedvarer over lengre tid så ville jeg fått det sjekket ut. Det kan hende du kan ha godt av å øke litt på karbene. I følge tickeren din har du jo gått ned majoriteten av overvekten din alt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:17   #3
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Hormontrøbbel med Ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men om dette er noe som vedvarer over lengre tid så ville jeg fått det sjekket ut. Det kan hende du kan ha godt av å øke litt på karbene. I følge tickeren din har du jo gått ned majoriteten av overvekten din alt!

Ja jeg er nå engang sånn at legen går jeg helst ikke til men av og til er det nok nødvendig...
Når det gjelder å øke på kh så har jeg jo tenkt tanken og jeg har prøvd å øke litt. Det som da skjedde var at jeg gikk fullstendig utav kontroll og maten tok styringa over livet mitt - igjen. Mitt neste forsøk må nok være noe mer gjennomtenkt kanskje. Jeg har store problemer med å få til å telle kh og kalorier i løpet av dagen. Vil ikke at jeg skal gå rundt å tenke på hva jeg skal spise hele tiden. Det er det enkle med ketolyse jeg bare VET hva jeg kan spise og gjør det uten å tenke over det også har jeg sånn utrolig ro i kroppen.

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:27   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hormontrøbbel med Ketolyse?

Jeg fikk også noen kviser de første 4-5 ukene, røde og vonde beist - og jeg er også en sånn en som alltid har vært velsignet fritatt for sånne problemer. Men det gikk altså over! Nå er huden min finere enn den var i utgangspunktet.

Og syklus, ja, den oppfører seg schizofrent. Jeg har alltid vært regelmessig som ei klokke (evt bare ikke blødd, med bruk av hormonspiral), men nå kan jeg overhodet ikke forutsi det dag for dag, hehe. Det er temmelig frustrerende, men siden jeg har lest gjentatte ganger her at det er aldeles normalt, har jeg ikke bekymret meg stort. Gleder meg til det går tilbake til å være irriterende en avgrenset periode hver måned, altså.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no