Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan noen kommentere mitt matinntak i dag?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-09, 22:29   #1
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Kan noen kommentere mitt matinntak i dag?

Gikk på lavkarbo for ett år siden og gikk ned noen kg. Pga sykdom datt jeg helt ut, noe som medførte ca 7kg+

I dag har jeg spist

Frokost: Stekt kjøttdeig i smør og en kvart gulrot
Middag: 100gr røkt laks, eggerøre av 3 egg stekt i smør og litt salat og paprika ved siden av + 1ss sennepssaus
Kvelds: 2 skinkepålegg rullet inn i 3 gulostskiver og litt paprika.

Drikke: vann, kaffe og 3 glass rødvin (hadde venninne på besøk)

Trim: 45min gåtur

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 22:51   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Kan noen kommentere mitt matinntak i dag?

1: gulerot er desverre litt fy men du spiste ikke så mye da?
2: jeg syntes ikke at det var så mye mat, teller du kalorier?
3: du har jo dine gode proteinkilder

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:05   #3
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Sv: Kan noen kommentere mitt matinntak i dag?

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

1: gulerot er desverre litt fy men du spiste ikke så mye da?
2: jeg syntes ikke at det var så mye mat, teller du kalorier?
3: du har jo dine gode proteinkilder

1. Vet gulrot er fy, men det var minimalt og stekt sammen med kjøttdeigen. Ingen andre gr.saker, så håpet det var greit med litt gulrot, da det er noe av det beste jeg vet.

2. Teller overhode ikke kalorier, men eggerøre av 3 egg + salat og paprika (rød, gul og grønn) + en hel pakke med røklaks (dog kun 100gr, men det ble ganske mye + sennepsaus= Middagstallerkenen min var helt full og jeg ble mett.

Ser det ellers greit ut?

Opplevde i fjor at jeg ble kjempesyk med diare og nesten blackout når jeg gikk i ketose, så er litt redd for det. Er ikke veldig stor i utgangspunktet. Fedon eller generell lavkarbo tror jeg er tingen for meg.

Ps til meg selv, må kjøpe mangnesium, da det nok ble ett underskudd på det i fjor, siden jeg ble så syk

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:18   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Kan noen kommentere mitt matinntak i dag?

går du ned i vekt, da ? for da funker det sikkert helt perfekt

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:21   #5
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Sv: Kan noen kommentere mitt matinntak i dag?

Er ny selv, men jeg syns det ser litt lite og litt for magert ut. MERE FETT, putt litt stekt kylling i tillegg?

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:27   #6
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Kan noen kommentere mitt matinntak i dag?

mere fett? da er vel kylling dumt, for det er jo magert.. isåfall hold deg til vinger, eller noe, mest mulig skinn

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:30   #7
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 50
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: Kan noen kommentere mitt matinntak i dag?

Opprinnelig lagt inn av Sophie, her.

Gikk på lavkarbo for ett år siden og gikk ned noen kg. Pga sykdom datt jeg helt ut, noe som medførte ca 7kg+

I dag har jeg spist

Frokost: Stekt kjøttdeig i smør og en kvart gulrot
Middag: 100gr røkt laks, eggerøre av 3 egg stekt i smør og litt salat og paprika ved siden av + 1ss sennepssaus
Kvelds: 2 skinkepålegg rullet inn i 3 gulostskiver og litt paprika.

Drikke: vann, kaffe og 3 glass rødvin (hadde venninne på besøk)

Trim: 45min gåtur

Vet ikke helt hva du ønsker skal kommenteres. Men jeg syns dette var litt lite mat jeg

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:53   #8
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Sv: Kan noen kommentere mitt matinntak i dag?

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

mere fett? da er vel kylling dumt, for det er jo magert.. isåfall hold deg til vinger, eller noe, mest mulig skinn

Mente egentig det, de kyllinglåra jeg kjøpte på spar i dag var skikkelig feite, jeg mente ikke magert kyllingbryst Dumt sagt av meg

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 00:06   #9
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Kan noen kommentere mitt matinntak i dag?

neida jeg er vel egentlig kansje litt pirkete

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 01:12   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen kommentere mitt matinntak i dag?

Kylling er magert men absorberer mye fett.
Synes det er litt vanskelig å svare når du ikke har noen spesiell filosofi.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 09:52   #11
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Sv: Kan noen kommentere mitt matinntak i dag?

Jeg gikk på ketolyse for ett år siden og gikk ned, men kroppen føltes ikke bra. Jeg er innenfor normalvekt og har alltid vært en "slank" person, men har noen kg jeg vil ha av for eget velvære, da jeg nå har lagt på meg litt mer enn det som føles behagelig selv om jeg fortsatt er godt innenfor normalvekt.

Jeg ønsker mere karbohydrater enn ketolyse og lurer på om lchf er mer riktig retning for meg? jeg ønsker å gå ned, men det trenger ikke gå fort. Kroppen min liker ett kosthold med mere fett og mindre karbohydrater enn folkehelsa anbefaler, men ikke så lite karber og mye fett som ketolyse inneholder.

Jeg har nå gått ned 1 kg på en uke. Det kjennes helt ok ut og jeg kan godt gå ned saktere.

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 11:51   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen kommentere mitt matinntak i dag?

Opprinnelig lagt inn av Sophie, her.

Jeg gikk på ketolyse for ett år siden og gikk ned, men kroppen føltes ikke bra. Jeg er innenfor normalvekt og har alltid vært en "slank" person, men har noen kg jeg vil ha av for eget velvære, da jeg nå har lagt på meg litt mer enn det som føles behagelig selv om jeg fortsatt er godt innenfor normalvekt.

Jeg ønsker mere karbohydrater enn ketolyse og lurer på om lchf er mer riktig retning for meg? jeg ønsker å gå ned, men det trenger ikke gå fort. Kroppen min liker ett kosthold med mere fett og mindre karbohydrater enn folkehelsa anbefaler, men ikke så lite karber og mye fett som ketolyse inneholder.

Jeg har nå gått ned 1 kg på en uke. Det kjennes helt ok ut og jeg kan godt gå ned saktere.

På lchf bestemmer du reglene selv, men det er som du sier mindre karber og mere fett enn hva det etalerte anbefaler, men hvor mye mer og mindre bestemmer du selv .
Hva med å lese boka "bedre uten brød"? Eller Fedons metode? Du kan jo velge bort c-måltidene til fedon (fullkornspasta/brød/villris) for å kunne unne deg mer fett. Eller så er vedlikeholdskostholdet til Atkins kanskje egnet, eller Dr. Torkil Andersen (Ketolysekuren) sin bok "Etter slankekuren".
De fleste går ut av målbar ketose ved 30-50 gram kh om dagen. Opp til 70 gr så kan du fortsatt spise liberalt med fett. Det kan du forsåvidt også på 100-150 gr kh om dagen, men ikke i samme grad.

Men det er greit å få litt rede på hvilke mekanismer som gjør at man går ned eller opp i vekt, sånn at dersom du forfatter ditt eget opplegg ikke har så mange fallemmer!
Bedre uten brød er uansett en bok jeg vil anbefale alle å lese, den får du lånt på biblioteket.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En stresset dag, kan noen kommentere meny? Sophie Lavkarbo generelt 6 14-08-08 12:28
Kan noen kommentere dagens meny? Magga Dutti Ketolysekuren 17 08-08-08 18:07
Kan noen være så greie å kommentere min meny? Hedda:) Ketolysekuren 31 17-08-07 10:53
Kan noen av dere eksperter kommentere menyen min denne uka? Tette80 Ketolysekuren 7 03-05-07 15:11
Har laget ukeplan, noen som kan kommentere??? Icerus Ketolysekuren 14 28-09-06 20:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no