Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spiser dere noe brødmat?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-10, 09:20   #1
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Spiser dere noe brødmat?

*Dere på ketolysekuren: spiser dere noe brødmat? ...hjemmebakt brød, knekkebrød....el...

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 09:21   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Spiser dere noe brødmat...

Nei.

Jeg går ikke ned i vekt viss jeg spiser brødertatninger, nøtter og frø.

Men lager osteknekkis til å ha under pålegg eller salatblader som brød er også godt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 09:21   #3
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser dere noe brødmat...

Nei. Men se i oppskriftsforumet under bakst for å se ketolysevennlige/lavkarbovennlige brød/boller/rundtstykker-erstatninger/etterlikninger.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 09:27   #4
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser dere noe brødmat...

Nei, ingenting

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 09:37   #5
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere noe brødmat...

Ok takk for svar......Selv har jeg spist litt Fedon-brød, løvtynne skiver, har gjort det en stund...men vekta har gått ned alikevel altså.....men tror jeg prøver en uke uten brød igjen nå, har hatt en litt vanskelig uke forrige uke
... er det noe jeg savner så er det brød.....får vel øke på litt etter hvert tenker jeg

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 09:54   #6
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser dere noe brødmat...

Mamma hadde også i starten store problemer med å forholde seg til mat uten brød. Endog, nå er hun flinkere enn meg Lag kjeks av Kavlis ost, det er et greit "knekkebrød"

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 10:08   #7
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere noe brødmat...

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Mamma hadde også i starten store problemer med å forholde seg til mat uten brød. Endog, nå er hun flinkere enn meg Lag kjeks av Kavlis ost, det er et greit "knekkebrød"

Takk, skal prøve det ....har brukt kavliosten som pizzabunn, det gikk greit

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 10:47   #8
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere noe brødmat...

Jeg savner ikke brød så mye i seg selv, men derimot noe å legge pålegget på. I dag løste jeg det ved å skjære et kokt egg i tykke skiver for derette å ha en klatt majones på toppen, etterfulgt av en skive pepperoni på toppen av det igjen. NAM! :-)

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 11:27   #9
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser dere noe brødmat...

Nei, jeg spiser ikke brød. De få gangene jeg gjør det, spiser jeg tekakene til Lene Beatrice.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 11:43   #10
Mammaannmari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 25
Mammaannmari er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere noe brødmat...

Hadde faktisk tenkt å skrive en tråd om dette i dag. Jeg har lagt meg til vane å alltid ha brøderstatning tilgjengelig. Finnes jo så mye godt på oppskriftsforumet. Jeg har ikke noe savn på ris, potet og pasta men jeg savner noe å ha pålegget på. Tendensen blir vel at brødet tar over litt for agurken, tomat og salat. Jeg spiser alltid grønt til middagen.Vekta står ganske stille, jeg har god tid og uroer meg ikke, men funderer på om jeg skal bli stregere med meg selv. Det føles vel nesten som om jeg nærmer meg ett generelt lavkarbo kosthold, enn ketolyse kur. Jeg koser meg nok litt for mye.

Spm er da om jeg skal skjerpe meg eller bare kose meg å gå litt saktere ned i vekt. Jeg har jo ganske mange kg igjen. Jeg holder alltid under 20 g karbo om dagen og er i ketose. Hva syns dere?

__________________
Mammaannmari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 11:51   #11
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Spiser dere noe brødmat...

Jeg spiser stort sett fiberrik solsikke til frokost dersom jeg ikke rekker annet. De smaker ikke veldig godt, men de metter.

Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 16:14   #12
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere noe brødmat?

Ikke noe annet enn lapper som består av 3 egg, 1 boks cc og 2 teskjeer fiberhusk blandes med mikser, og stekes i ovnen på 200grader i 20-30min. Blir ca 9 lapper er best kalde, synes jeg

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 17:02   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Spiser dere noe brødmat?

Jeg er ikke på ketolyse, men svarer allikevel. Jeg digger rugsprø med makrell i tomat og spiser gjerne 2-3 stykker (med en hel boks makrell) til frokost. Fiberrik har jeg også i huset, men det går det ikke så mye av.

Ellers har jeg både oppsies og lavkarbo-solsikkebrød i fryseren og der ligger de godt ser det ut til... Om jeg har Ziggys tomatsuppe har jeg et par biter solsikkebrød med smør til da, det er godt. Og det er kjekt å ha med på hytta, men ellers går det lite brødmat ja. Kokt egg med smør og kaviar, stekt egg med falukorv (eller annen pølse), kylling / svin / laks i rømmesaus, den siste dilla er kylling eller torsk med karrisaus!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 17:31   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Spiser dere noe brødmat?

Jeg tåler en og annen Fiberrrik, men hjemmelagede knekkebrød får magen min til å ese opp noe voldsomt.. Så nei, jeg spiser ikke noe særlig i brødveien..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 19:48   #15
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Spiser dere noe brødmat?

Jeg spiser ganske ofte Nannahs knekkebrød.
Er nesten blitt avhengig av dem

LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:13   #16
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Spiser dere noe brødmat?

spiser av å til hjemmelagde knekkebrød når jeg ikke orker å lage noe annet

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:52   #17
Peaches
Juniormedlem
 
Peaches sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
Peaches er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere noe brødmat?

Spiser fiberrik med solsikke av og tilSynes ikke de smaker så gale eg

Peaches er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:46   #18
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere noe brødmat?

Får man kjøpt fiberrik i vanlig butikk? .....og hva er godt på dette....tenker det må bli brunost jeg, men det skal jeg vel ikke spise

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:54   #19
e84
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 112
e84 er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere noe brødmat?

jeg lager knekkerbrød av egg og revet ost. disse spiser jeg ganske mye av ( til frokost ) og de tåler jeg bra. ellers blir det en og annen pizza i helgene som jeg lager av tekakeoppskriften til lena beatrice. eeeeeeelsker det!

e84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og trening Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:58   #20
Nyfrelst
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 78
Nyfrelst har en fantastisk aura rundt segNyfrelst har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser dere noe brødmat?

Har begynt å lage meg et brød jeg fant på lilalife.no. Lurer på om ikke Line hadde funnet den oppskriften her inne i forumet et sted. Det består av egg, cottage cheese, solsikkekjerner, linfrø og kruskakli. Jeg bytter halvparten av solsikkekjernene ut med gresskarkjerner for smakens del. Jeg synes det smaker kjempegodt, men jeg begrenser meg til to skiver per dag, og spiser det heller ikke hver dag (holder seg lenge i kjøleskapet). Og joda, jeg har gått ned i vekt etter at jeg begynte å spise det. Det er jo enormt mettende, da...

Nyfrelst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:01   #21
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere noe brødmat?

Spiser det en sjelden gang. Idag har jeg faktisk spist 2 skiver kokosbrød, etter oppskrift fra lilalife. Spiste dem med ei tykk skive smør, egg, chorizo og 2 skiver sylte.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:11   #22
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser dere noe brødmat?

Sist uke spiste jeg ikkeno, for da hadde jeg tid til å lage frokost skikkelig. Spiser derimot solsikkebrød iblant og kanskje en fiberrik med solsikkefrø.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:20   #23
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Spiser dere noe brødmat?

Opprinnelig lagt inn av mamz, her.

Får man kjøpt fiberrik i vanlig butikk? .....og hva er godt på dette....tenker det må bli brunost jeg, men det skal jeg vel ikke spise

Fiberrik står sammen med knekkebrødene. Finnes i flere utgaver, en med solsikkefrø og en med linfrø i alle fall.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 23:36   #24
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Spiser dere noe brødmat?

Har ikke spist brød siden jeg startet i april, og det har i grunnen gått ganske greit selv om jeg savner noe å legge pålegget på.

Forsøkte meg på Nannahs supergode knekkebrød en periode. De var helt fantastisk gode, men vekta stoppet helt opp så derfor kutta jeg dem igjen. Prøver nok på igjen senere - for de ER virkelig gode

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 08:27   #25
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere noe brødmat?

Har Karins brød i fryseren som jeg tar opp en og en skive av en skjelden gang for avvekslingens del. Og så elsker jeg Nannahs knekkebrød, men det bakes skjeldent, for for meg er nok også frø en stopper.

Men anbefaler deg å prøve Nannhas knekkebrød, hvis du vurderer Rugsprø, så finner du jo selv ut om det er en stopper for deg.

Ellers går det stort sett i ostechips, og i de siste har jeg begynt å lage litt supernekle lapper av og til som det refereres til over her. Der er det jo ikke noe nøtter eller frø.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett? MiniMe74 Lavkarbo generelt 39 04-06-11 21:00
Hvordan spiser dere dagene etter dere har drukket alkohol? Cilie. Ketolysekuren 3 28-08-10 12:26
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Generell diskusjon 2 11-11-09 10:18
Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør? Polarlys Spørsmål og svar 10 07-08-08 13:54
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no