Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vegetarlavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-13, 19:56   #1
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Vegetarlavkarbo

Jeg har lenge tenkt på å legge om til et vegetarkosthold, men har rett og slett opparbeidet meg motforestillinger på bruk av bønner og linser. Mange lurer nok på hvorfor jeg vil legge om, og kan da si med en gang at det for meg har med at jeg ikke ønsker å spise dyr. Jeg vil dog fortsette å spise melkeprodukter, fisk og egg, for å ikke gjøre det altfor vanskelig (min mor har frittgående tunhøns som lever det gode liv og er flinke verpere).

Så, hvorfor har jeg sperrer? Jo, jeg vet at bønner og linser inneholder mye karbs, selv om de er av de langsomme.. Jeg er allerede forholdsvis moderat iom. at jeg spiser ganske så mye grønnsaker, bær og av og til litt frukt i forbindelse med trening (ikke de fruktene med mest karbs). Jeg er livredd for å legge på meg, jeg har arbeidet hardt for å gå ned desse 40 kiloene, og vil nødig gå de opp igjen, og vekten vil gå foran her. De fleste vil nok si at jeg må bare prøve ut, men jeg vil høre om noen har erfaringer å komme med her? Og tips? Jeg sier vegetarlavkarbo, for jeg vil fremdeles ikke spise brød, pasta, ris og potet...

Alle tilbakemeldinger mottas med takk

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 20:09   #2
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Vegetarlavkarbo

Høres ut som om du begir deg utpå noe som minner om det jeg gjorde i høst, og dels har forsatt med. Kort oppsummert: det gikk fint. Jeg gikk ikke en gang opp de berømte vannkiloene, så vidt jeg la merke til hvertfall. De går jeg visst bare opp hvis jeg spiser gjærbakst eller godteri.

Jeg kunne godt få i meg 100-150 gram karbo hver dag, som kom fra grønnsaker, bønner, kikerter, linser, flaskegresskar, quinoa og frukt. Vekta har gått nøyaktig like sakte ned før som etter, så det var gla'nytt at jeg kunne spise mer liberalt enn hva jeg trodde. Det var riktignok fortsatt strikt lav-GI/GB.

Når det er sagt, så holdt jeg godt øye med alt matinntaket på diett.no. Jeg spiste ikke vegetarisk hver dag, men enkelte ganger kunne jeg spise vegansk flere dager på rad uten at jeg tenkte noe spesielt over det. Det er jo fortsatt rom for fett og proteiner.

Jeg vet ikke om det svarer på spørsmålet ditt, så jeg prøver å fatte meg i korthet. Så får du heller si fra om det er mer du lurer på.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 20:14   #3
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Vegetarlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Høres ut som om du begir deg utpå noe som minner om det jeg gjorde i høst, og dels har forsatt med. Kort oppsummert: det gikk fint. Jeg gikk ikke en gang opp de berømte vannkiloene, så vidt jeg la merke til hvertfall. De går jeg visst bare opp hvis jeg spiser gjærbakst eller godteri.

Jeg kunne godt få i meg 100-150 gram karbo hver dag, som kom fra grønnsaker, bønner, kikerter, linser, flaskegresskar, quinoa og frukt. Vekta har gått nøyaktig like sakte ned før som etter, så det var gla'nytt at jeg kunne spise mer liberalt enn hva jeg trodde. Det var riktignok fortsatt strikt lav-GI/GB.

Når det er sagt, så holdt jeg godt øye med alt matinntaket på diett.no. Jeg spiste ikke vegetarisk hver dag, men enkelte ganger kunne jeg spise vegansk flere dager på rad uten at jeg tenkte noe spesielt over det. Det er jo fortsatt rom for fett og proteiner.

Jeg vet ikke om det svarer på spørsmålet ditt, så jeg prøver å fatte meg i korthet. Så får du heller si fra om det er mer du lurer på.

Syns det er flott at du deler din erfaring Setter pris på det! Har du gått ned etter at du begynte å spise mer vegetarisk? Eller er det status quo?

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 20:59   #4
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Vegetarlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Syns det er flott at du deler din erfaring Setter pris på det! Har du gått ned etter at du begynte å spise mer vegetarisk? Eller er det status quo?

Jeg drev og vinglet over 70 kilo før jeg begynte med dette, og nå vingler jeg mer under 70 kilo, så ja, en kan jo si det... Det gikk sakte før, og det går sakte fortsatt.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 21:16   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vegetarlavkarbo

Så lenge du spiser egg, ost og fisk er du jo ikke nødt til å spise linser og bønner. Noe tofugreier kanskje? Men fisk kan man gjøre mye rart ut av. Og sammen med egg og ost, tenk deg de deilige gratengene du kan lage.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 00:24   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarlavkarbo

Jeg spiste sånn du beskriver, såkalt pesce/lacto/ovo-vegetarisk de to første årene etter jeg la om til lavkarbo, og gikk ned 17 kilo. Jeg spiste dog lite linser og bønner, og må si jeg var mektig lei etter de to årene, så hadde jeg vært deg nå ville jeg sakte innført belgefrukt og litt sånn! Det er tross alt gode vegetariske kilder til proteiner. Tofu og ufermentert soya ville jeg holdt meg unna på grunn av planteøstrogenet. Igrunn ikke godt for noe.
- Det skal forsåvidt tillegges at jeg knapt kunne lage mat på den tiden, og det ble kanskje litt ensartet, men lærte jo å variere mer etterhvert. For mitt vedkommende var det befriende å begynne å spise kjøtt igjen etter åtte år totalt som vegetarianer, så jeg har jo gått helt motsatt vei.
Prøver fortsatt å være matidealist der da lar seg gjøre, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 07:24   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarlavkarbo

Bare vær godt oppmerksom på de sporstoffene/vitaminene og fettsyrene det er vanskelig å få i seg nok av på vegetarisk kosthold så går det nok bra.

Om du ønsker og kroppen vil kan du jo sikre deg at kildene til det du spiser er godt behandlet når/om du ønsker kjøtt en sjelden gang.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 19:16   #8
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Vegetarlavkarbo

Tusen takk for alle tips og hjelp
Har prøvd meg som lavkarboveggis før, uten å inkludere bønner og linser, og i det lange løp ble det litt mye fisk, og litt for komplisert til å ha som kosthold. Derfor, vet jeg at om jeg nå legger om igjen, så må det inkludere belgfrukter, for at det skal kunne vare i lengden.

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 19:20   #9
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Vegetarlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg spiste sånn du beskriver, såkalt pesce/lacto/ovo-vegetarisk de to første årene etter jeg la om til lavkarbo, og gikk ned 17 kilo. Jeg spiste dog lite linser og bønner, og må si jeg var mektig lei etter de to årene, så hadde jeg vært deg nå ville jeg sakte innført belgefrukt og litt sånn! Det er tross alt gode vegetariske kilder til proteiner. Tofu og ufermentert soya ville jeg holdt meg unna på grunn av planteøstrogenet. Igrunn ikke godt for noe.
- Det skal forsåvidt tillegges at jeg knapt kunne lage mat på den tiden, og det ble kanskje litt ensartet, men lærte jo å variere mer etterhvert. For mitt vedkommende var det befriende å begynne å spise kjøtt igjen etter åtte år totalt som vegetarianer, så jeg har jo gått helt motsatt vei.
Prøver fortsatt å være matidealist der da lar seg gjøre, da.

Hva spiste du de to årene? Jeg er ikke så hypp på å spise tofu og slikt nei, så det blir det nok lite av. En fordel å kunne lage mat på et slikt kosthold, jeg har en venninne som var vegetarianer i flere år og levde stortsett på pasta, og det er vel ikke bra i noen som helst sine øyne.. Jeg anser meg selv som en ok kokk, og tror ikke at jeg skal bli mer matlei enn jeg i perioder er nå også. Det er bare den store frykten for å legge på meg igjen som stopper meg.

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 22:15   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Hva spiste du de to årene? Jeg er ikke så hypp på å spise tofu og slikt nei, så det blir det nok lite av. En fordel å kunne lage mat på et slikt kosthold, jeg har en venninne som var vegetarianer i flere år og levde stortsett på pasta, og det er vel ikke bra i noen som helst sine øyne.. Jeg anser meg selv som en ok kokk, og tror ikke at jeg skal bli mer matlei enn jeg i perioder er nå også. Det er bare den store frykten for å legge på meg igjen som stopper meg.

Nå begynner det å bli en stund siden, så jeg husker ikke helt. Men jeg spiste mye laks (faktisk til det punkt at jeg ble så lei at jeg ikke spiste det igjen på flere år. ), jeg lagde også mye grønnsaksgratenger med fløte og egg og ostelokk (slengte stort sett bare alt mulig rart oppi, alt fra brokkoli og blomkål og løk til aubergine og avokado, fetaost, spinat og fandens oldemor). Dette ble vel en av klassikerne, fordi det var så lett å variere. Ellers gikk det i egg i alle former, tomat- og andre grønnsakssupper, smoothier etc. Tåler du meieriprodukter kommer du langt. Det gjør ikke jeg lenger.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 22:18   #11
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Vegetarlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå begynner det å bli en stund siden, så jeg husker ikke helt. Men jeg spiste mye laks (faktisk til det punkt at jeg ble så lei at jeg ikke spiste det igjen på flere år. ), jeg lagde også mye grønnsaksgratenger med fløte og egg og ostelokk (slengte stort sett bare alt mulig rart oppi, alt fra brokkoli og blomkål og løk til aubergine og avokado, fetaost, spinat og fandens oldemor). Dette ble vel en av klassikerne, fordi det var så lett å variere. Ellers gikk det i egg i alle former, tomat- og andre grønnsakssupper, smoothier etc. Tåler du meieriprodukter kommer du langt. Det gjør ikke jeg lenger.

Gratenger er godt, og uten kjøtt kan man jo øke kaloriene litt også. Jeg er spent på å prøve ut, men er nok enda litt i planleggingsfasen. Kanskje jeg bare burde hoppe uti det.

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 22:19   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Gratenger er godt, og uten kjøtt kan man jo øke kaloriene litt også. Jeg er spent på å prøve ut, men er nok enda litt i planleggingsfasen. Kanskje jeg bare burde hoppe uti det.

Ja, hvorfor ikke! Kan jo begynne med en vegetarisk rett om dagen og skli inn i det også? Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde det nok vært lettere å leve vegetarisk på lavkarbo, men da meieirpoduktene måtte gå var det i grunn kroken på døra for den livsstilen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 22:45   #13
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Vegetarlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, hvorfor ikke! Kan jo begynne med en vegetarisk rett om dagen og skli inn i det også? Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde det nok vært lettere å leve vegetarisk på lavkarbo, men da meieirpoduktene måtte gå var det i grunn kroken på døra for den livsstilen.

Jeg må bare "kvinne" meg opp litt, og overvinne frykten for å legge på meg. Jeg har som nevnt levd vegetarisk før, men da uten belgfrukter, noe som ikke fungerte helt.. Har opptil 2 vegetariske retter for dagen allerede. Om man regner fisk som vegetar har jeg hel-vegetar-dager. Jeg skal bli kvitt det jeg har av kjøtt i kjøleskapet, så går jeg i gang. Kjøper inn litt allerede i morgen tenker jeg Før jeg begynte på lavkarbo spiste jeg en del bønner, og hadde da ikke behov for kjøtt når jeg spiste bønner med tilbehør, så satser på at ca 200 gram bønner istedet for ca 200 gram kjøtt vil gi meg samme metthetsfølelsen som tidligere.

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 20:25   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vegetarlavkarbo

Jeg tror viltkjøtt er lettere å fordøye enn annet rødt kjøtt ,sånn i en overgangsfase, altså. Har du smakt fiskeburgerne fra jacobs? Lite karbo, lettvint. Ferdigstekte. Håper du finner chana dal (er en type splitta kikerter). De har lav GI.Lavest av belgfruktene. Sopp, kokosmelk og skalldyr kan du kanskje tilsette dietten? Jeg skulle helst ha spist slik selv men er ike så veldig begeistra for fisk og egg, så jeg spiser kylling,men sjelden okse,vilt og aldri svin og lam.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 20:37   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg tror viltkjøtt er lettere å fordøye enn annet rødt kjøtt ,sånn i en overgangsfase, altså.

Hvor har du dette fra? Hvordan er det lettere å fordøye?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 20:46   #16
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vegetarlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvor har du dette fra? Hvordan er det lettere å fordøye?

Hvordan må du nesten lete etter , men jeg har hørt erfaringer av mennesker og hunde-eiere at det skaper mindre forstoppelse enn ved inntak av annet kjøtt. Det må bety at det går raskere gjennom.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 20:56   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hvordan må du nesten lete etter , men jeg har hørt erfaringer av mennesker og hunde-eiere at det skaper mindre forstoppelse enn ved inntak av annet kjøtt. Det må bety at det går raskere gjennom.

Googlet "vilkjøtt fordøyelse" uten å få et eneste relevant treff. Har spist masse vilkjøtt opp igjennom (ettersom faren min er jeger, og vi har hatt rensdriftende samer i nærmeste slekt), og har aldri opplevd noen forskjell på fordøyelsen. Men bra smaker det jo!
Nå sa vel uansett Anarko at hun skulle spise opp det kjøttet hun har nå i overgangen til vegetarkosthold.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 23:03   #18
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Vegetarlavkarbo

Skal merke meg chana dal og se om jeg finner det Hvor har du funnet det? Sopp og kokosmelk spiser jeg allerede. Er ikke så begeistret for scampi, men liker reker av og til. Når det gjelder fiskekaker så har vi i Bergen hjertefiskekaker fra Madam Bergen som er kjempelave på karbsa. Vet ikke helt hva Jacobs sine koster, men av hjertefiskekakene får du 800 gram for 65 kroner, noe som holder til ca 4 lunsjer/middager for meg.

Jeg har bestemt meg for å hoppe ut i det Jeg har et par kyllingfileter liggende som blir spist i løpet av helgen. Nå gleder jeg meg til å gå i gang Blir nok litt prøvende i begynnelsen med belgfruktene, og innføre litt etter litt, men har troen på at det kommer til å gå bra

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 14:17   #19
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vegetarlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Skal merke meg chana dal og se om jeg finner det Hvor har du funnet det? Sopp og kokosmelk spiser jeg allerede. Er ikke så begeistret for scampi, men liker reker av og til. Når det gjelder fiskekaker så har vi i Bergen hjertefiskekaker fra Madam Bergen som er kjempelave på karbsa. Vet ikke helt hva Jacobs sine koster, men av hjertefiskekakene får du 800 gram for 65 kroner, noe som holder til ca 4 lunsjer/middager for meg.

Jeg har bestemt meg for å hoppe ut i det Jeg har et par kyllingfileter liggende som blir spist i løpet av helgen. Nå gleder jeg meg til å gå i gang Blir nok litt prøvende i begynnelsen med belgfruktene, og innføre litt etter litt, men har troen på at det kommer til å gå bra

Ja. hopp i det! Du har såpass mye å velge i at det skulle ikke være noen matgrunn til at du ikke skulle få til dette. Jacobs er langt dyrere så du er heldig med de fiskeburgerne. Chana dal er det mulig å finne i internasjonale grønnsaksforretninger. Muligens på iherb.com eller ebay.com. Har ikke sjekka. All lykke til! Skulle ønske jeg kunne klare meg uten kylling selv men jeg er veldig glad i det, spiser det to ganger daglig stakkars fugler

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 17:47   #20
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Vegetarlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ja. hopp i det! Du har såpass mye å velge i at det skulle ikke være noen matgrunn til at du ikke skulle få til dette. Jacobs er langt dyrere så du er heldig med de fiskeburgerne. Chana dal er det mulig å finne i internasjonale grønnsaksforretninger. Muligens på iherb.com eller ebay.com. Har ikke sjekka. All lykke til! Skulle ønske jeg kunne klare meg uten kylling selv men jeg er veldig glad i det, spiser det to ganger daglig stakkars fugler

Jeg sier vel ikke at jeg aaaldri skal spise kjøtt igjen, men i allefall en hverdag uten syns jeg er et godt utgangspunkt, så får vi se hvor veien går videre Kan hende jeg ikke savner kjøttet i hele tatt, og da er det jo ingenting å trakte etter heller. Skal se på sjappene rundtom i Bergen om kanskje en av de litt eksotiske kan finne på å ha det i sortementet

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 17:54   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarlavkarbo

Vær obs på at magen etterhvert skrur ned/av produksjonen av ensymene som bryter ned kjøttet, og at det kan medføre en del magevondter å spise kjøtt om du har vært uten lenge.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 18:07   #22
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Vegetarlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vær obs på at magen etterhvert skrur ned/av produksjonen av ensymene som bryter ned kjøttet, og at det kan medføre en del magevondter å spise kjøtt om du har vært uten lenge.

Så bør ikke hive i meg en halvkilos biff etter et halvt år uten altså :P Hehe. Neida, om jeg begynner igjen så får det bli en gradvis tilvenning..

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 18:08   #23
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Vegetarlavkarbo

Så vil jeg takke for alle råd, tips og hjelp Kjekt at dere ville dele erfaringer osv med meg

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 18:10   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarlavkarbo

Bare hyggelig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 10:01   #25
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vegetarlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg sier vel ikke at jeg aaaldri skal spise kjøtt igjen, men i allefall en hverdag uten syns jeg er et godt utgangspunkt, så får vi se hvor veien går videre Kan hende jeg ikke savner kjøttet i hele tatt, og da er det jo ingenting å trakte etter heller. Skal se på sjappene rundtom i Bergen om kanskje en av de litt eksotiske kan finne på å ha det i sortementet

På Sicilia hvor de lever lenge, bruker de kjøtt som tilbehør til grønnsakene, og ikke omvendt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no