Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

NÅ forstår jeg ingenting!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-11, 05:21   #1
lillemy01
Medlem
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 67
lillemy01 er på en erverdig vei

NÅ forstår jeg ingenting!

Jeg har godt på ketolyse siden april. Eneste lille sprekken jeg hadde var på 17 mai med en pølse i lompe og en bitte liten is. Jeg har ikke godt ned noen verdens ting jo hele 2.8 og så 2.3 og så 2.4 osv aldri bikket under minus tre kilo. Og jeg har holdt kuren. I går hadde min datter bursdag og jeg tenkte what the heck la meg spise. Vi spiste salat indrefile og fløtegratinerte poteter. Til slutt spiste jeg to ganske store kake biter. Gikk på vekta nå på morningen og HVA ser jeg minus 3.1 kilo!! Begynner egentlig å miste troen på dette lavkarbo greiene og ja jeg har MYE å ta av. Og jeg kjente ingen forskjell fra å være i ketose eller ikke og har egentlig ikke følte meg bedre på kjempe lenge enn i går ettermiddag ikke noe søtrang ikke noe hodepine eller magesjau osv.

lillemy01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 08:04   #2
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: NÅ forstår jeg ingenting!!

Ja lenge leve tilfeldighetene Jeg blir heller ikke dårlig av å spise karbohydrater, bare feit! Derfor prøver jeg å holde meg unna dem. Men kanskje det du trengte var en kick-start av forbrenningen?

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 08:48   #3
Edla
Medlem
 
Edla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Innlegg: 219
Edla er ny på veien

Sv: NÅ forstår jeg ingenting!!

Men har du gått ned 2,8+2,3+2,4+3,1? Det er jo en supernedgang! Også tror jeg kun det er tilfeldighet at vekten rikket seg mere etter høykarbo. Jeg spiste en halv boks ben%jerrys og dagen etter hadde jeg gått ned 1,7kg... Heheheh, det var nok ikke isens fortjeneste for å si det sån...

__________________
Delmål 3: Gå ned til 93kg og ha tatt av totalt 25kg -12/1-12
Delmål 4: 92 og BMI=Overvektig -16/1 -12
Delmål 5: 88kg og totalt vekttap på 30kg





Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 11:22   #4
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: NÅ forstår jeg ingenting!!

Hvis man har talt kalorier lenge kan det være seigt å få i gang forbrenningen - leste et annet sted her at å øke dramatisk på kaloriinntaket en dag kan være nok til å få kroppen til å "slippe". Kanskje det er dette som har skjedd?

Når det gjelder nedgangen din; er det slik at du har gått ned 3 kilo til sammen, eller 3 kilo hver uke? De fleste opplever en stagnasjon etter de første vannkiloene er av - ofte på flere uker. Tror det er viktig å ha litt is i magen (ikke bokstavelig ) før man endrer mye på opplegget sitt pga manglende nedgang. Kroppen er ikke en maskin - og gjerne ikke så utålmodig som hodet.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:34   #5
lillemy01
Medlem
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 67
lillemy01 er på en erverdig vei

Sv: NÅ forstår jeg ingenting!!

jeg har kun godt ned 2.8 kilo på der meste. I går etter høy karbo greide jeg ned til under tre . Da har jeg holdt på i nesten 4,måneder!

lillemy01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 15:24   #6
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: NÅ forstår jeg ingenting!

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Jeg har godt på ketolyse siden april. Eneste lille sprekken jeg hadde var på 17 mai med en pølse i lompe og en bitte liten is. Jeg har ikke godt ned noen verdens ting jo hele 2.8 og så 2.3 og så 2.4 osv aldri bikket under minus tre kilo. Og jeg har holdt kuren. I går hadde min datter bursdag og jeg tenkte what the heck la meg spise. Vi spiste salat indrefile og fløtegratinerte poteter. Til slutt spiste jeg to ganske store kake biter. Gikk på vekta nå på morningen og HVA ser jeg minus 3.1 kilo!! Begynner egentlig å miste troen på dette lavkarbo greiene og ja jeg har MYE å ta av. Og jeg kjente ingen forskjell fra å være i ketose eller ikke og har egentlig ikke følte meg bedre på kjempe lenge enn i går ettermiddag ikke noe søtrang ikke noe hodepine eller magesjau osv.

Når du sier du "har holdt kuren" regner jeg med at du er nøye med å få i deg NOK fett og vann ? Det nytter ikke å sulte seg. Nå føler jeg meg litt lærerinne-aktig (i verste forstand) når jeg også minner om de gode grønnsakene; brokkoli og blomkål. Bare noen tips. Kan ikke tro at kakebitene eller potetene er av det gode, selv om du umiddelbart føler det sånn. Lykke til i fortsettelsen !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forstår ingenting flisa77 Ketolysekuren 41 14-10-11 21:20
Ja, nå forstår jeg ... grotingeling Livets lyse side 9 23-06-10 13:35
Forstår ikke noe! Teaser Ketolysekuren 22 13-08-08 08:46
No forstår e ikkeno nettie Ketolysekuren 2 03-09-07 19:11
HÆH??? Nå forstår jeg INGENTING!!! Carbokiller Lavkarbo generelt 5 18-08-04 00:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no