Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-08, 10:05   #1
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

jeg tenkte å bynne på ketolyse diett nå over påsken(må få lønn først)

men med en 2 mnd gammel baby i hus er det knappt med tid til å lage mat, spes nå når sambo skal bynne påå jobb igjenn...lager dere mat iforveien og har i kjøleskap eller?

har dere noen tips/råd til meg som har dårlig tid

Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 10:36   #2
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: tjuv triks for rask mat

Dårlig tid?? Det er vel nå du har god tid til å lage mat

Lag istand lunsj og frokost kvelden før, jeg lager alltid maten kvelden før når jeg skal på jobb

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 10:39   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: tjuv triks for rask mat

Sover ikke babyen mye når han er så liten da? Hehe. Husker barseltiden fra sist, har aldri hatt så god tid i hele mitt liv. Men uansett; lag store middager når du først har tid, og frys dem med. Beste tipset i verden. Ellers er kaldt pålegg og kald kylling ypperlig. Vi spiser mye kald påskeskinke for tiden, den er knallgod.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 10:46   #4
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: tjuv triks for rask mat

god med tid når man har baby

er nåkk fulltidsjobb og ha baby og hus å ta vare på sitter så vidt på rumpa et sekund...

sove, næh det har vi ikke hært om vår lille krabat sluttet å sove når han var 1 mnd han, nå har ha en liten dupp på dagen kun, og da er det jo tusen ting som skal vaskes , som flasker , klær osv. så er han våken helt til det er natta, og da er mor også klar for senga gitt etter en lang dag

skjønner ikke de som påstår de har god tid med baby i hus jeg nei

Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 10:50   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: tjuv triks for rask mat

Kanskje du glemte et tall i første innlegget. Det står at babyen er 2 mndr. Du er vel ikke i full jobb med en 2.mndr gammel baby?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 11:18   #6
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

ho mente det er fulltidsjobb å ha en baby og hus... ikke at ho har fulltidsjobb

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 11:23   #7
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

ho mente det er fulltidsjobb å ha en baby og hus... ikke at ho har fulltidsjobb


riktig

mente fulltidsjobb å ha baby i hus ja

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 11:48   #8
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

satser vel på at du ikke ammer lenger...

men hadde jeg vært deg så hadde jeg laget mat mens ungen sov.. f.eks stekt opp myye kjøtt eller omelett... da er det så lett å ta fram når du skal spise igjen....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 11:52   #9
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

Jeg skjønner godt hva du mener.. ingen av mine sov stort når de var baby'er heller.. og ligge og pludre for seg selv skulle de ihvertfall ikke...

Jeg foreslår at du sender far og baby ut på en lang tur, og så bruker du tiden til å steke opp masse kjøttkaker og karbonader du kan fryse ned. Du kan også lage omeletter i muffinsformer som fint kan fryses ned. Kjøp små frysebegere og frys ned gryteretter. Jeg har også laget nepelasagne i aluminiumsformer som jeg har i fryseren. Stek bacon i stekeovnen, så får du stekt flere i slengen. De blir som nye etter en liten tur i mikroen..

Lykke til!!

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 12:28   #10
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.457
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

Jeg har kyllinglår i fryseren. 3 min i mikroen så er maten ferdig. Med litt grønt med rømme på som tilbehør.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 12:45   #11
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

takk for tips

Han er ikke så gla i og ligge alene han her heller..skal underholdes hele tiden..

får få litt hjelp av far på kveldstid, så lager jeg mat for en hel dag som vi kan ha i kjøleskapet...

smart

Å nei jeg ammer ikke lengre forresten.. da hadd jeg ikke bynt på lavkarbo vethu

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 12:48   #12
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

Sitat:

Å nei jeg ammer ikke lengre forresten.. da hadd jeg ikke bynt på lavkarbo vethu

flott- måtte bare være sikker

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 16:04   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

Hehe alle har nok bare forskjellig barseltid. Jeg hadde en helt flott barseltid sist, men det kan jo være helt annerledes denne gangen. :skremt:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 17:03   #14
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

Ja, det er jo faktisk et 24 timers serviceyrke å få barn. Men det er vel forskjellig hvor mye de krever. Storebror hos oss ville ikke ligge alene overhodet før han kunne gå omtrent. Men lillebror har kost seg mye alene, men likevel er det mye med klesskifte, bleieskifte, matlaging, mating, amming, mat til oss selv, stelle oss selv osv. Det går i ett og det er ofte liten tid til å lage og få i oss selv mat.

Det er lurt å lage opp porsjoner om kveldene om du orker. Bruk endel frosne grønnsaker og karbonader, ferdigstekte koteletter som bare skal varmes ol.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 17:22   #15
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

De fleste oppskriftene på ketolysemat går jo ganske så fort å lage.
Jeg anbfaler deg å bake et av de gode brødene og skjære opp, putte i fryseren. Vips så tar du opp 1 skive og har på en god eggesalat eller annet godt pålegg. Da har du et måltid. Stek en ommelett i en liten ildfastform i ovene, det tar deg 3 min å vispe sammen dette og "dytte" i det du vil ha, så er det bare til åkose med småtassen i 10 min som det tar å steke ommelett i ovnene. Bacon steker du også i ovnen og speilegg på panna. Alt dette tar da utrolig liten tid. Lag opp en bolle med salat når far er hjemme og ha i kjøleskap suppler med fetaost og skinke, tunfisk el. etter smak. Det er kun å bruke fantasi og ikke se begrensinger, men løsninger. Men når du har et så lite barn, ammer du? Da trodde jeg at en ikke skulle gå på ketolyse

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 17:36   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

Hun ammer ikke nei. Gode råd over her, det er egentlig ganske greit når man kommer inn i det. Jeg synes det å lage opp større porsjoner og ha i kjøleskap og fryser er en skikkelig livredder. Steker jeg feks. kyllingfilet, steker jeg gjerne opp 3-4 ekstra og har godt innpakket i kjøleskapet eller fryser ned. Sparer masse tid til senere, og kald kylling er jo knallgodt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 11:27   #17
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

Tusen takk for gode råd

er vel som alt annet, en rutine man kommer inn i ettervært...


smart å lage mat kvelden i forveine ja

Omelett i ovene hørtes kjempe lurt ut.. kansje det fester seg bedre og da,hehe

Alltid når jeg lager omelett i panna så ender det opp med at det blir eggerøre med div oppi, hehe

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 14:25   #18
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

Jeg klarer heller ikke å lage omelett i stekepannen, det blir eggerøre ja.
Jeg laget en tykk og god middagsomelett i ildfast form i ovnen i går, den ble knallgod. Lot den stå ganske lenge, 35-40 minutter tror jeg. Ble perfekt!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 14:48   #19
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

Det er veldig enkelt å få en fast og fin omelett i stekepanna; rør egg + vann/fløte, salt/div veldig godt. Plata skal stå på svak varme. Ha deretter oppi dette, la det steke på svak varme hele tiden. Når den er nesten gjennomstekt, ha på tilbehør; ost, skinke, sopp, osv osv.

Ikke gjør som jeg lærte på heimkunnskapen i sin tid, med å gafle all røra inn på midten på sterk varme, det blir bare eggerøre det

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 15:01   #20
totitten
Medlem
 
totitten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Nordland
Alder: 43
Innlegg: 128
totitten er ny på veien

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

Og bruk lokk på stekepanna, så fordeler varmen seg bedre og omeletten blir fortere "stekt" oppå også.

Jeg lager alltid lunsj til neste dag samtidig som jeg lager kvelds. Så har jeg den ferdig til å ta med på jobben neste morgen, og slipper å stresse da. Og så lager jeg grove lapper å har i fryseren. De er utrolig gode å ha ost og paprika på

Kjenner igjen det med barseltid, og at man ikke får tid til noen ting. Jeg hadde det sånn. Fikk nesten ikke tid til å spise engang, for lille skulle ha mat hele tiden, eller skiftes på eller bæres eller ett eller annet. Men det var nå en koselig tid fordet Synd det går så himla fort, nå er snuppen 1.5 år

__________________
Ketolyse/LKHF start 18. Februar 2016

totitten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 23:22   #21
Mayella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 41
Innlegg: 84
Mayella er på en erverdig vei

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

Kjøp deg bæresjal, så kan babyen være med deg mens du tar klesvask, lager mat, osv... ;-)

__________________


Mayella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 07:31   #22
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

Opprinnelig lagt inn av Mayella, her.

Kjøp deg bæresjal, så kan babyen være med deg mens du tar klesvask, lager mat, osv... ;-)

vi har moby wrap, øver litt vær dag, men 80% av gangene liker han seg ikke oppi der håper det går seg til

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 13:39   #23
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

Opprinnelig lagt inn av Mayella, her.

Kjøp deg bæresjal, så kan babyen være med deg mens du tar klesvask, lager mat, osv... ;-)

Som jeg skulle ha sagt det selv! Og når du først får dreisen på det, skjønner du ikke at folk kan klare seg uten i det hele tatt.

Ellers er mitt tips å lage store porsjoner og fryse ned. Jeg har fryseren full av ratatouille (passer til ALT) og blomkål; -suppe, -"ris" og -mos. (Blomkål er superbillig på Lidl, og jeg kjøpte til jeg skjemtes, og lagde ferdig til fryseren min)

Lykke til med ny baby og ny livsstil!

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 14:24   #24
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

Opprinnelig lagt inn av martefie, her.

blomkål; -suppe, -"ris" og -mos. (Blomkål er superbillig på Lidl, og jeg kjøpte til jeg skjemtes, og lagde ferdig til fryseren min)

Hei

Jeg kjøper også store lass med blomkål og andre grønnsaker på Lidl, og kommer vel til å savne det mest når de legger ned.

Forveller du blomkålen før du fryser den? Jeg har frosset ned store mengder med raspet blomkål til "blomkålris" men den lukter ikke særlig godt etter noen uker i fryseren. Pytt, det gjør ikke noe, bare lurte på hvordan du behandlet blomkålen.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 23:44   #25
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Jeg søker "tjuvtriks" for rask mat

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Forveller du blomkålen før du fryser den? Jeg har frosset ned store mengder med raspet blomkål til "blomkålris" men den lukter ikke særlig godt etter noen uker i fryseren. Pytt, det gjør ikke noe, bare lurte på hvordan du behandlet blomkålen.

Jeg har kokt blomkålen og brukt stavmikseren på -mosen. Frøs den ned nesten naturell, da er det lettere å smaksette etter hva vi har til middag.

-risen bare "nuka" jeg i mikroen og kjølte ned før jeg frøs i poser, men det luktet litt promp i fryseren i et par dager. Da er det bare å tine & varme.

Er det bare meg, eller smaker Lidlblomkål hakket mer svovel enn annen blomkål?

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no