Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ekstra sliten etter trening ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-08, 12:00   #1
Fredrikke
Medlem
 
Fredrikke sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 47
Innlegg: 110
Fredrikke er på en erverdig vei

Ekstra sliten etter trening ...

har satt i støtet før sommeren , og har trent endel ved siden av kuren, men kjenner at jeg blir særdeles sliten i etterkant av treningen.
Det er helt ok mens jeg holder på ,og jeg klarer rimelig bra intensitet , men det virker som jeg trenger laaang tid på å hente meg inn igjen.
Noen som har samme erfaringen?
vil dette gå over ?
vil helst trene hver dag , men det sliter på motivasjonen når jeg kjenner meg så dorsk og støl i kroppen.
Dette går over , eller hva?
kanskje jeg trenger litt magnesium , det er de pillene jeg ikke tar pr dags dato....
takknemlig for svar

__________________
Fra liten og tett til liten og nett....

Fredrikkes journal

Fredrikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat nå:ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 13:05   #2
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: ekstra sliten etter trening...

Vil anbefale deg å skaffe deg boka fluksens, da dette står godt forklart der.

Trening blir tyngre fordi kroppen ikke har noe karbohydratlager å ta energi fra.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 14:34   #3
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: ekstra sliten etter trening...

Hei
Ja uten karbo lagret i kroppen blir alt arbeid over en intensitet tyngre. Om du driver utholdenhet vil du presse fettforbrenningen uten å kunne hente energi fra anaerobe prosesser (som danner melkesyre). Normalt er det en balanse mellom fettforbrenning og blodsukkerforbrenning med luft og blodsukkerforbrenning uten luft. Dvs kroppen klarer å transportere bort melkesyre slik at man ikke stivner. Når man da kombinerer forbrenning med og uten oksygen klarer man å holde høyere intensitet enn ved kun fettforbrenning, som bare skjer med oksygen.

Det du skal passe på er å få i deg protein etter trening. Ikke mye, men litt sammen med vann. Dette vil hjelpe på restitusjonen og unngå at du taper muskelmasse pga trening. Protein øker insulinet, men etter trening er kroppen metabolisme i en spesiell fase. Du kan godt kombinere protein og korte fettstoffer (som cocosa) slik at du får "normal" føde, altså fett og protein når kroppen skriker etter næring etter trening. Kroppen lagrer som kjent ikke protein, så dette må tilføres jevnlig.

Så, at du blir mer sliten ifm trening er naturlig uten blodsukker, men restitusjonen skal ikke lide av det. Protein og fett umiddelbart etter trening (i garderoben feks) skal være tilstrekkelig for god restitusjon.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening etter brist makabaka Ketolysekuren 4 14-01-08 17:02
Hard trening og lavkarbo? lillestine Trening 29 08-01-08 22:31
Trening og karbo Tussi jenta Ketolysekuren 1 22-09-07 11:18
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no