Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-08, 14:06   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Jeg har vært veldig i tenkeboksen den siste tiden. Jeg har levd etter Atkins prinsipper lenge nå, jeg har gått ned minst to tredjedeler av overvekta mi, og det hele startet med legens mistanke om insulinresistens.
Nå har jeg stått mer eller mindre bom stille i snart et år, jeg har tatt det overraskende bra, men det sliter også litt på tålmodigheten min, og jeg kjenner fortsatt på store blodsukkerfall, selv om allmenntilstanden min er meget bra!
Det er dog begrensa hva legen min kan gjøre, han har begrenset kunnskap, og jeg har jo tilgang på den beste kunnskapen i landet hos Lindbergklinikken, så jeg har mer eller mindre bestemt meg for å få en time der.

Men nå er det sånn at jeg ikke har veldig god råd, og dette koster mye penger. Jeg vil få så mye ut av det som mulig, men jeg synes det er mye penger, og i og med at det er privat, så får jeg ikke dekket noe.
Jeg har snakket med flere som har vært hos legene der, og den første timen, som koster 1500 kr har vanligvis vært fylt med introduksjon til kostholdet.
Jeg har levd på lavkarbo så lenge, og lest så mye litteratur at jeg føler at kunnskapene mine er solide nok til at jeg ikke trenger en sånn intro. Det jeg ønsker er å få en prat, og det aller viktigste; ta alle prøver som kan taes, sånn at jeg kan vurderes for metformin, og ellers få fullstendig oversikt over hvordan det står til i kroppen min, veiing med Tanitavekt etc. Samt oppfølging fra de som kan dette best.

Jeg har blitt foreslått å snakke med dem i forkant, men hvem vil jeg komme i kontakt med, sånn at jeg får forklart meg? Kanskje det er bedre å sende en forklarende mail?
Jeg har også fått et tips om at det er billigere å ta prøvene hos Fürst, de tar visst bare 40 kr for blodprøver, men jeg vet jo ikke om det er DE som analyserer dem, eller om jeg kan ta dem med til Lindbergklinikken og la dem gjøre det, og om det i så fall vil bli billigere for meg...?

Har alt sendt en mail, hvor jeg helt enkelt spør hva den første timen som koster 1500 kr vil inneholde, men sendte den på fredag, så har ikke fått svar enda.

Legen jeg i tilfelle vil møte der heter Sofie Heksenberg. Har hørt mye bra om henne.

Det føles bra å ha tatt avgjørelsen om å oppsøke Lindbergklinikken, men hadde vært kjekt å få mest ut av det, og komme forberedt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 15:11   #2
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Jeg har vært hos Sofie Hexeberg på Lindbergklinikken. Jeg tok også prøvene på Fürst, som så analyserte dem og sendte resultatet til henne før den neste timen. Jeg merket at hun ikke var så godt forberedt til å ta i mot en som alt var kjent med lavkarbo. Hun hadde hele tiden lyst til å forklare meg ting, komme med tips, (som Fedons lekre kaker! ), men da altså i samsvar med Lindberg-kostholdet. Jeg hadde en del ting å spørre om som ikke handlet om vekt, men det visste hun lite om. Noe spurte hun Lindberg om, men han visste heller ikke, bare at han hadde sett at også noen andre reagerte sånn på omega-3. Så alt i alt, ble jeg ikke mye klokere av de tre timene, men jeg fikk i det minste gått og analysert en mengde ting i blodet, uten fastlegens fordommer. I tillegg fikk jeg justert levaxin-dosen min, som også bidro til at formen ble atskillig bedre.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 15:29   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Du har vært i en tilnærmet situasjon, og det er betryggende å høre at også dette går fint. og at man kan ta prøvene gjennom Fürst! Takk for inspillet!

Men hva gjorde du når du skulle bestille time? Måtte du fortsatt betale full pris? Hvordan reagerer du på Omega 3? Og hva er levaxin? Nå spør jeg mye

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 16:57   #4
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Heisann Photobscura,
Jeg har erfaring med selve Lindbergklinikken personlig, men har MYE erfaring fra andre lignende klinikker og spesialister av privat art. Dessverre må jeg innrømme at min entydige konklusjon er at det har vært penger rett ut av vinduet for min del.

Nå har ikke jeg lest meg gjennom journalen din ennå - så jeg aner ikke hva du har prøvd og ikke prøvd men vet at mange kan ha god hjelp av å kutte HELT UT meieriprodukter i minst et par måneder. Kanskje i kombinasjon med et blodsukkerregulerende preparat som f.eks Metformin.

Skulle ønske jeg hadde trylleformelen til deg

  Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 17:14   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Jeg har prøvd omtrent alt. Kuttet meieriprodukter, kaffe, perfeksjonert forholdet mellom fett og protein, økt fysisk aktivitet. Man rekker mye på ett år
Men jeg ønsker noen som kan følge meg opp fullstendig. Jeg har hørt mye bra om Lindbergklinikken også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 17:27   #6
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har prøvd omtrent alt. Kuttet meieriprodukter, kaffe, perfeksjonert forholdet mellom fett og protein, økt fysisk aktivitet. Man rekker mye på ett år
Men jeg ønsker noen som kan følge meg opp fullstendig. Jeg har hørt mye bra om Lindbergklinikken også.

I know the feeling ! Jeg håper inderlig du finner noen som kan hjelpe deg videre!! Jeg har også hørt masse positivt om Lindbergklinikken så vel som Lars Omdal på Balderklinikken.

Var ikke meningen å høres veldig negativ ut altså

  Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 17:30   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Neida Jeg har uansett bestemt meg for å gå dit, sånn situasjonen er, så tror jeg at jeg trenger litt ekstern hjelp. Om metformin kan hjelpe meg ned i normalvekt (som jo ikke er så langt unna, men det føles som å nesten være lagt inn til kai, men så strander båten, og du er bare en hårsbredd fra å nå land, skjønner?) så er det all god! Jeg har fortsat for mye fett rundt magen til at det er helt på det sunne.
Nå håper jeg bare at jeg kan få dette til så økonomisk og effektivt som mulig

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 18:06   #8
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Sendte deg en pm, jeg.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 18:11   #9
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Bare sånn apropos:

Sitat:

Jeg har fortsat for mye fett rundt magen til at det er helt på det sunne.

Bare sånn apropos: Jeg har jo også endel fett igjen rundt magen, og Lindberglegen sa at dette ikke er farlig, etter at insulinresistensen min er borte. Hadde jo vært ok om du fikk vite om det fettet du har igjen er helsefarlig eller ikke? Om det ikke er det, så har du jo "kun" det kosmetiske å tenke på, og da er det kanskje ikke så mye stress involvert i få det bort?

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 19:12   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Sendte deg en pm, jeg.

Takk!!

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Bare sånn apropos:

Bare sånn apropos: Jeg har jo også endel fett igjen rundt magen, og Lindberglegen sa at dette ikke er farlig, etter at insulinresistensen min er borte. Hadde jo vært ok om du fikk vite om det fettet du har igjen er helsefarlig eller ikke? Om det ikke er det, så har du jo "kun" det kosmetiske å tenke på, og da er det kanskje ikke så mye stress involvert i få det bort?

Det er egentlig ikke så mye stress, jeg tror det er det, jeg tenker at dette må jo stresse meg, men i lengden gjør det jo ikke det.
Jeg har fortsatt en del mer enn det du har nå, da. Men men.
Jeg har veldig lyst til å prøve dette uansett.

Men Enid, tok du bloprøver første timen, og ble du veid første timen? Betalte du 1500 for alt sammen da i så fall, eller måtte du betale det utenom?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 20:13   #11
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Det må vel finnes andre enn private klinikker som har peiling på dette vel?
Jeg kjenner ikke til lindbergklinikken i hovedstaden, bare her i rogaland, og erfaringene er at dette er dyrt! Først og fremst... Og jeg vil tro at du med din kunnskap og erfaring ikke vil få så ekstermt mye ut av et sånn legebesøk...
Men om du nå spanderer pengene, så er det kanskje lurt å skrive ned det du vil vite mer om og passe på å avbryte nå det blir for mye dill og tullprat

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 20:31   #12
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Sitat:

Men Enid, tok du bloprøver første timen, og ble du veid første timen? Betalte du 1500 for alt sammen da i så fall, eller måtte du betale det utenom?

Betalte 1500 tilsammen for alt, synes jeg å huske.

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 21:23   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Høres bra ut! Det var jo også dette jeg lurte på i mailen. Håper de svarer fort, sånn at jeg vet hva jeg kan gjøre videre

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 21:39   #14
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Jeg gikk til Hexeberg 3-4 ganger. Synes ikke hun hadde noe å tilføre. Var mere det å få diverse a4kopier med Ja og Nei mat i henhold til fedonkosthold. Når jeg sa jeg var sykemeldt pga svimmelhet, ekstremt stress i kroppen og et blodsukker som var gått berserk var det ingen forståelse eller gode råd. Hun hadde også "glemt" meg fra gang til gang og var alltid overrasket over at jeg var sykemeldt. Hun fokuserte bare på slanking når jeg var hos henne. For meg var det bortkastede penger.

Håper du finner ut av det!

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 21:44   #15
karbolia
Medlem
 
karbolia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 355
karbolia er ny på veien

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

1500,- er mange penger for å få vite ting man allerede vet fra før.

Selv hadde jeg lagt til noen hundrelapper og kjøpt en tredemølle f.eks... og heller jogget *vettet av meg* ... før jeg brukte penger på legetimen...


Har du sjekket andre muligheter?

__________________
Hemmelige sjokoladedrømmer
uke 1: - 3,4 uke 4: -3,2
uke 2: - 3,6 uke 5: -3,8
uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 21:50   #16
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Jeg må ærlig innrømme at jeg syns legetimepengene føles litt som å kaste pengene i dass

snakker om ting jeg veit... og veier meg på tanita-vekta

også kan jeg bestille ED produktene da

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 21:53   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Jeg takker for innspill, men nå er jeg mer forvirret enn før, og jeg vet ikke helt hva jeg skal si til et råd om å kjøpe tredemølle i stedet for å konsultere en spesialist. Men det var kanskje ment som en spøk?
Kjenner ikke til noen alternativer, nei... Noen forslag?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 21:55   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Jeg må ærlig innrømme at jeg syns legetimepengene føles litt som å kaste pengene i dass

snakker om ting jeg veit... og veier meg på tanita-vekta

også kan jeg bestille ED produktene da

Det er ikke snakk om at jeg skal gå på ED da. Aldri, det er jo ikke noe poeng i det når jeg fint kan leve ketogent på egenhånd

Men det er nettopp derfor jeg ønsker å kontakte dem i forkant for å opplyse dem hvordan jeg ligger an i forhold til kunnskap, og HVA jeg vil ha hjelp for!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 21:59   #19
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Ja, du veit "alt" om kosten, men ikke om stoffskiftet og den biten, er sikkert mye å snakke om den veien også, om medisiner, virkning ... ha som kan passe for deg osv. Men LURT å opplyse dem litt på forhånd, så de kan opplyse deg litt om hva du kan forvente

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 22:07   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Nettopp! Det er jo det jeg vil vite noe om, om insulinresistensen min, stoffskiftet, verdier etc. ED har jo ikke noen funksjon for meg, selv om det er medisinsk diett, så er det ingen medisiner i den. (Bortsett fra litt vitaminer og sånn). Det er jo nettopp det som er nøkkelen her. Jeg vil få bekreftet og utelukket hva som KAN være galt med meg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 22:44   #21
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Sitat:

Det er egentlig ikke så mye stress, jeg tror det er det, jeg tenker at dette må jo stresse meg, men i lengden gjør det jo ikke det.

Jeg vet jo egentlig at du ikke er stresset da, synes du er usedvanlig zen og tålmodig! Klønete innlegg av meg, men jeg mente å si at presset kanskje faller bort om du får vite at du er frisk, og kan slanke deg for eget velvære uten å ha det hengende over deg at du kanskje er syk?

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 23:49   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Det er sant Enid, men jeg har også en idé om at jeg kanskje mister motet litt dersom det IKKE er noe som jeg ikke kan gjøre noe med som gjør dette.
Jeg husker veldig godt da jeg skulle bli utreda for Cushing/PCO, og det viste seg at jeg ikke hadde det. Jeg tenkte under hele prosessen at da, da er det kanskje ikke utelukkende min feil at jeg er tjukk! Og det ramle litt sammen for meg da jeg ikke hadde noen av delene... Skjønner? Høres kanskje litt dumt ut, men...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 00:22   #23
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Vet ikke om hovedmotivasjonen din er å få vekten til å løsne eller se hvordan det står til i kroppen med blodprøver. Du kan jo kanskje begynne med en samtale/veiing hos en av kurslederene til Fedon og ta det derfra, 150 kr for en konsultasjon på 15 min. De har en blodprøveliste som du kan ta med til fastlegen.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 12:56   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Vet ikke om hovedmotivasjonen din er å få vekten til å løsne eller se hvordan det står til i kroppen med blodprøver. Du kan jo kanskje begynne med en samtale/veiing hos en av kurslederene til Fedon og ta det derfra, 150 kr for en konsultasjon på 15 min. De har en blodprøveliste som du kan ta med til fastlegen.

Det går jo hånd i hånd, så jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på det... Hvorfor skal jeg ta med blodprøveliste til fastlegen? Hadde det ikke vært bedre å ta de med til Fürst?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:10   #25
karbolia
Medlem
 
karbolia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 355
karbolia er ny på veien

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg takker for innspill, men nå er jeg mer forvirret enn før, og jeg vet ikke helt hva jeg skal si til et råd om å kjøpe tredemølle i stedet for å konsultere en spesialist. Men det var kanskje ment som en spøk?
Kjenner ikke til noen alternativer, nei... Noen forslag?

Der leste du nok litt feil... jeg skrev at jeg heller hadde kjøpt tredemølle fremfor å bruke penger på en legetime. Det var altså ikke ment som et råd til deg...

Sånn jeg har oppfattet det så har du veldig peiling...og sånn sett ville jeg nok gjettet på at du kom til å føle at du kanskje ikke får utbytte av det.

__________________
Hemmelige sjokoladedrømmer
uke 1: - 3,4 uke 4: -3,2
uke 2: - 3,6 uke 5: -3,8
uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no