Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-10, 18:59   #26
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett?

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Cocosa blir flytende ved 24 grader, så da er det nok for kjølig på kjøkkenet.

Jeg hadde dødd om jeg hadde hatt 24 grader i noe som helst rom, særlig når jeg er i ketose... 17C is more like it....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 20:17   #27
kveita
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
Innlegg: 99
kveita er på en erverdig vei

Sv: Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett?

steker i masse smør, blander inn mye smør i broccoli<7blomkål gratengen, i jukserisen og smelter og har over middasgen. spiser mye avocado, metter utrolig med litt ribberull ved siden av Har MYE rømme på salaten- dilla !! spes salat med kylling og avocado. <klarer ikke majones...
når jeg steker fisk har jeg masse rømme el creme freice i panna, med litt fiske krydder er det nydelig. Stek grønnsaker og champ og ha fløte over. lager ofte saus over kjøttet, da blir det både smør og fløte..
men jeg går ikke så mye ned, trenger vel ikke mere fett!!?? ikke så enkelt allikavell dette...

kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 20:28   #28
kveita
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
Innlegg: 99
kveita er på en erverdig vei

Sv: Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett?

og for ikke å glemme ostechips!! nammi.. lager de til frokopst om jeg ikke har lyst på så mye. spiser med rømme, og mulig litt grønnsaker - kjempegodt, og metter lenger..

kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 20:31   #29
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett?

Jeg spiser moderat med fett. Er litt skeptisk til at et hemningsløst fettinntak er positivt for vektnedgangen. Føler at dette har sklidd litt ut på forumet i det siste. Jeg er helt enig i at kalorier i selv ikke er det viktigste ved et sunt koshold, men siden mange overvektige søker råd her inne, bør vi kanskje tenke oss litt om før vi ber folk om å maksimere energiopptaket? Siden dette er en generell tråd om lavkarbo, kan det kanskje også være på sin plass å minne om at lavkarbo ikke dreier seg om å maksimere fettinntaket, men om å redusere karbohydratinntaket?

  Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 21:21   #30
Knoll og Tott
Juniormedlem
 
Knoll og Tott sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bø i Vesterålen
Alder: 37
Innlegg: 48
Knoll og Tott er på en erverdig vei

Sv: Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg bruker mye meierismør og fett fra kjøtt f.eks. ribbe og nakkekoteletter. Bruker alltid alt av stekefett til saus, eller bare heller over maten. Ellers går det en del rømme og fete oster. Cocosa-konfekt en gang i blant. Fløte i kaffen MÅ jeg ha - har blitt helt avhengig.

Rød fisk (laks og ørret) klarer jeg ikke lenger. Det vokser i munnen. Men saltvannsfisk i en god tomat/fløtesaus med ost over er en slager her i huset.

Ok - da må jeg bare spørre.. Cocosa og cocosakonfekt - hva er eventuelt forskjellen? Hvor kjøper jeg dette cocosa og er det forskjell på karbinnhold ift ulike merker?

Knoll og Tott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 21:51   #31
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett?

Cocosa er kokosfett. Finnes i Extra Virgin (med smak) og Pure (uten smak). Kan bestilles hos Soma Nordic, eller kjøpe det i helsekostforretning.

Cocosa-konfekt er Extra Virgin Cocosa smeltet forsiktig i en kjele og tilsatt kokesjokolade (mørk) og én dråpe Stevia. Litt hakkede nøtter er også godt i. Blandingen helles over i små muffinsformer eller konfekt-former. Den blir litt myk, så den er best å oppbevare i fryser'n. Tas fram 30 sekunder før den nytes!

PS: Det går også fint å ha det på bakepapir i langpanne. Da kan man bare knekke det opp og fryse ned.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 21:52   #32
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett?

Opprinnelig lagt inn av Knoll og Tott, her.

Ok - da må jeg bare spørre.. Cocosa og cocosakonfekt - hva er eventuelt forskjellen? Hvor kjøper jeg dette cocosa og er det forskjell på karbinnhold ift ulike merker?

Cocosa kjøper du på helsekost og det er kokosfett.
Cocosakonfekt lager du selv av sjokolade og cocosa=iskonfekt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 11:09   #33
Knoll og Tott
Juniormedlem
 
Knoll og Tott sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bø i Vesterålen
Alder: 37
Innlegg: 48
Knoll og Tott er på en erverdig vei

Sv: Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett?

Wow! Genialt! Takk for supert svar!

Knoll og Tott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 17:47   #34
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

[url="http://www.soma.no/subdet6.htm"]Cocosa-konfekt er Extra Virgin Cocosa smeltet forsiktig i en kjele og tilsatt kokesjokolade (mørk) og én dråpe Stevia. Litt hakkede nøtter er også godt i. Blandingen helles over i små muffinsformer eller konfekt-former. Den blir litt myk, så den er best å oppbevare i fryser'n. Tas fram 30 sekunder før den nytes!

PS: Det går også fint å ha det på bakepapir i langpanne. Da kan man bare knekke det opp og fryse ned.

Dette høres spennende ut! Jeg er glad i kyllingvinger jeg. Lett å varme opp og kos å spise med ungene:-) Og kokt egg delt i to med majones og lakseskivebit på:-)

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 15:09   #35
MiniMe74
Medlem
 
MiniMe74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 59
MiniMe74 er på en erverdig vei

Sv: Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett?

Cocosa-konfekt høres jo super digg ut!!
Hvor mye sjokolade bruker dere og hvilket merke?

Hilsen snart - MiniMe

__________________

MiniMe74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 22:47   #36
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett?

Jeg har brukt den som heter Dark (?) 86%. Den blir best om man søter den litt med f.eks. sukrin, stevia eller splenda.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 19:17   #37
GreteB
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 1
GreteB er på en erverdig vei

Sv: Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett?

Jeg har funnet en fantastisk god og feit salami på Smak av Italia (www.smakavitalia.no) De importerer selv, både den og en enda feitere sak som heter Pancetta som er bacon, men ikke som norsk! Kommer i en "pølserull" som man skjærer skiver av. Kan spises rå eller stekt. Skikkelig digg og fantastisk feit!
Ser at den ikkeligger i nettbutikken- menvet at de leverer til butikker i stor-Oslo området.
Anbefales!

GreteB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf- nybegynner Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 19:28   #38
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett?

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Cocosa blir flytende ved 24 grader, så da er det nok for kjølig på kjøkkenet.

Jøss! Jeg har hatt Cocosa stående i kjøkkenskapet i mange måneder. Har aldri sett den flytende. Skraper ut av den med skje. Bruker denne:

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 10:22   #39
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett?

Første gang jeg så cocosa flytende (varm sommer), trodde jeg ikke mine egne øyne. Skjønte virkelig ikke hva som hadde skjedd med glasset og jeg hadde et grusomt blondine-øyeblikk. Jeg visste vel ikke at den ble flytende i varmen...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 21:00   #40
roo0sa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 36
roo0sa er på en erverdig vei

Sv: Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett?

Uff, jeg har samme problem! Får bare i meg fett fra bacon (som jeg ikke orker å spise hver dag), smør og majones Det er nok derfor vekta mi har stått stille noen måneder!

Med advocado? Er det mye fett i det? Da har jeg misforstått

Cocosa.. Kan det brukes til noe annet enn i kaffen? Jeg trenger sårt det fettet, men drikker ikke kaffe

__________________

roo0sa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke pølser fra Idsøe er gode, og hva spiser dere som tilbehør? miss_chica Spørsmål om matvarer og oppskrifter 23 22-02-10 17:56
Kan jeg få tips til hva dere spiser som inneholder fett? Vimpane Ketolysekuren 7 07-02-09 11:21
Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør? Polarlys Spørsmål og svar 10 07-08-08 13:54
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08
Hvor mye fett spiser dere til hvert måltid? nita58 Ketolysekuren 22 15-06-07 10:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no