Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger litt starthjelp ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-13, 09:25   #1
SineK
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 42
SineK er på en erverdig vei
Wink

Trenger litt starthjelp ...

Kan først begynne med å presentere meg som VINGLEPER..

Ja, det mener jeg.. En av grunnene til at jeg veier 30 kg for mye er at jeg har liksom prøvd ALT av ulike kostholds tips.. Prøvd Roede, prøvd ketolyse, prøvd shaker... Shaker og ketolyse syns jeg ble altfor vanskelig å leve på i forhold til at jeg har en familie å ta hensyn til også.. Så jeg prøver å finne meg en LIVSSTIL og ikke en diett, om dere skjønner? Roede fungerte på en måte, men jeg var mye sulten og blodsukkeret svinget veldig..
Jeg leste en blogg her om dagen og ble egentlig veldig inspirert... En jente som så ut til å ha et ganske VANLIG sunt kosthold, men selv kalte ho det for moderat lavkarbo Kanskje det er det som passer meg Ho spiste fortsatt noen frukt om dagen og mye bær. Jeg klarer liksom ikke tanken på å kutte ut ALT med sukker i og i tillegg frukten.. For man kan da spise frukt om man skal ha en moderat lavkarbo livsstil?

Noen her som spiser sånn? Tips til hva jeg må ha i kjøleskapet? Trenger litt starthjelp..
Jeg er glad i alt av grønnsaker og veldig glad i fisk og kylling

SineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 11:02   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger litt starthjelp..

Jeg har spist to frukt om dagen siden jeg begynte på lavkarbo i august 2011, og har likevel gått ned 28kg. Har lagt meg på 50-60 gram karbo pr dag, da spiser jeg litt frukt, mye grønnsaker, kjøtt og fisk av alle slag m.m. Når man først er avvent fra poteter, pasta og brød så savner man det egentlig ganske lite. Minuset er at matlagingen tar litt ekstra tid, plusset er at kroppen har det så mye bedre på alle måter...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 11:58   #3
SineK
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 42
SineK er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt starthjelp..

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jeg har spist to frukt om dagen siden jeg begynte på lavkarbo i august 2011, og har likevel gått ned 28kg. Har lagt meg på 50-60 gram karbo pr dag, da spiser jeg litt frukt, mye grønnsaker, kjøtt og fisk av alle slag m.m. Når man først er avvent fra poteter, pasta og brød så savner man det egentlig ganske lite. Minuset er at matlagingen tar litt ekstra tid, plusset er at kroppen har det så mye bedre på alle måter...

Hva kan en typisk frokost eller lunch da være for deg?

SineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 14:23   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger litt starthjelp..

Frokosten min er ofte en banan, har aldri vært noe særlig til frokostmenneske. Til lunch på jobb blir det oftest en nakkekotelett, et stykke stekt laks eller en kyllingfilet, og et kokt egg, med salat til av isbergsalat, rød paprika og agurk. Er jeg hjemme blir det gjerne et par stekte egg med følse eller bacon til (pølse med lite karbo), en omelett eller noe av kjøtt med stekte grønnsaker til. Trenger jeg noe kjapt tar jeg en halv boks yoghurt naturell, hiver oppi en håndfull blåbær og søter den til med Natreen pulver. Ellers finnes det utrolig mye god mat som kan spises på lavkarbo...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei ... Trenger litt starthjelp ... SineK Spørsmål og svar 13 10-05-12 22:18
Trenger litt starthjelp Anos Spørsmål og svar 3 09-03-11 08:26
Trenger litt starthjelp :) NIK Ketolysekuren 4 28-08-10 23:17
Trenger litt ny starthjelp her Chiquita Ketolysekuren 2 29-12-09 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no