Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Forumtråd om lavkarbo - hva er deres mening?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-14, 14:42   #1
lillemy01
Medlem
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 67
lillemy01 er på en erverdig vei

Forumtråd om lavkarbo - hva er deres mening?

Her er linken hva mener dere? Blir selv veldig usikker har en samboer som har hatt veldig godt nytte av lavkarbo og har hatt det veldig bra med det godt ned i blodtrykk og generelt bra. Men han er arvelig belastet med høyt kolesterol og da blir jo jeg fryktelig usikker når jeg leser sånt. Hva mener dere?
http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=859457

lillemy01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-14, 20:19   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Forumtråd om lavkarbo - hva er deres mening?

Jeg kjenner meg helt trygg på at mitt kosthold er det optimale for meg.
Helt typisk så steg også mitt kolestreol i starten da jeg gikk på lavkarbo, før det pent og pyntelig sank ned igjen til et perfekt nivå.
At fett skal føre til høyt kolestreol som så skal føre til tette årer og hjerteinfarkt er en gammel hardnakket myte som i nyere forskning blir tilbakevist.
Er du bekymret, så ville jeg lest meg opp på emnet i stedet for å bli skremt av et innlegg der vi ikke engang vet hva vedkommende har spist i hvilke mengder, bare at det er lavkarbo.
Lavkarbo kan selvfølgelig være usunt om man for eksempel kutter ut alt av frukt, bær og grønnsaker og lever på egg og bacon. Det er minst like usunt som å bare spise brødskive med syltetøy.....
Skal man kritisere en retning der man begrenser karbohydrater og erstatter de med fett, så må man som et minimum vite hvor mye karbohydrater man spiser og hvor de kommer fra og hvor mye protein, fett og kcal man får i seg.
Jeg lever ketogent, men spiser likevel MYE grønnsaker + bær/frukt daglig. Jeg går jevnlig til ernæringsfysiolog pga undervekt som skyldes at jeg i lang tid har gått med multiallergier som har begrenset min tarms evne til å trekke næring ut av maten, og selv om statlige ernæringsfysiologer ikke er skikkelig oppdatert på nyere forskning, så får jeg tommelen opp. Slik jeg spiser er optimalt for min kropp og jeg passer på å få dekket inn alle mine næringsbehov via kosten.
Hvordan kan det være ususnt eller farlig?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er deres mening? (Carb Lovers Diet) Tittit Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 12-05-11 15:33
Min mening om erstatninger og sånn... BitTorres Lavkarbo generelt 21 29-10-10 22:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no