Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-04-10, 16:31   #751
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Hei dere:-) Må bare poppe innom og si at dere har utrolig gode vektnedgangsresultater!:-D Hva er hemmeligheten deres? Kanskje skravla?:-P Lykke til videre!:-)

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 23:03   #752
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Tjooohei! Jeg er bare litt passiv her inne for tida jeg... Driver og jobber meg nedover etter min heftige sprekk i påska... Bare 800 gram igjen til jeg er der jeg var før påska nå! Håpehåpehåper jeg går ned litt til etter det sånn at jeg kan komme meg ned på 60-tallet... DET hadde gjort meg happy!! Ellers så maler jeg dag og natt og rydder innimellom slagene med ungene... Huset skal legges ut for salg om et par dager og huset må shines og RENSKES før visningene... Blæ!

__________________


Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 07:13   #753
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg står heeeelt stille på vekta - og mister litt av motivasjonen ser jeg. Leser tråd på tråd om at dette er heeelt vanlig, men jeg vil hvertfall sååå gjerne komme ned til før påskevekten.
Ser også at kroppen har vanskelig for å komme inn i ketose igjen etter endel inn/ut sprekker.

I need a kick in the butt

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 09:12   #754
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Står stille jeg også, StegForSteg, har gjort det en stund. Vi klarer dette, det er jeg helt sikker på

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 09:18   #755
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Ja, jeg kan jo ikke gi opp nå

Jeg bobler forresten over av energi her på morran. Har sortert klesskapet til storegutt - noe som endte i en sekk med klær til fretex, leker er sortert - og en søppelsekk skal på dynga, sengene er skifta på, rommet generellt rydda og støvsugd Og det der har ligget som en mare på meg leeeenge

Jeg har økt cocosadosen min i morgenkaffen - og lurer på om det kan være grunnen

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 09:36   #756
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Virker som det e litt vanlig å stå stille nå.. :/ jeg står også stille.. Må si at motivasjonen får en knekk, men jeg har blitt kvitt så mange småplager og fått mye mere energi så jeg kommer til å fortsette på lavkarbo åkke som.. så satser vi på at vekta kommer etter, pent å pyntelig...

I dag er det så nydelig vær så her blir det vedhugging og raking av gammelt løv i frukthagen.. (fint med enorm tomt, helt til man skal stelle den.. )

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 10:48   #757
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

I dag er det så nydelig vær så her blir det vedhugging og raking av gammelt løv i frukthagen.. (fint med enorm tomt, helt til man skal stelle den.. )

Ikke sant - men tenk på det som ekstra trim

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 12:54   #758
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Ja man får ta det positive ved det.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 16:55   #759
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Steg for steg og Superteddy: Synes dere "sprekken" var verdt det? Eller, det jeg egentlig lurer på er om dere er villige til å gjøre det igjen, om dere tør? Tror dere det er grunnen til at dere står stille på vekta nå?

Nå jeg har lyst til å sprekke så ser jeg som sagt på lista mi over hvor mye jeg har gått ned uke for uke og hvor mange cm jeg har mistet. Det motiverer meg til å fortsette som før.

Jippi! Jeg veide meg i morges, og da viste vekta 77,7 kg!! Jeg ble så glad. Jeg har nådd det første målet mitt. Nå er alle gravidkiloene borte (og jeg har bare et par hundre gram igjen før jeg har gått ned hele vekten til babyen min). Jeg har gått ned åtte kilo så langt. Det er nesten ikke til å tro. Det er så godt å endelig være 78 kg igjen, under 78 kg faktisk. Tenk det, ned åtte kilo på to måneder og to dager. Det er veldig bra altså. Og nå begynner det endelig. Nå begynner veien fra tykk til normalvektig. Nå skal alle mammakiloene vekk! (jeg har 7,2 kg til av dem) Nå er det vår og lett å få gått tur og jeg er toppmotivert.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 18:09   #760
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Namba: Vektmessig var nok ikke "sprekken" verd det nei. MEN jeg får bare tenke på det slik at hodet også skal følge med og at dette er en livsstil og om det tar litt lengre tid så gjør det vel det da Har hatt det slik en gang tidligere å. Sto bom stille - helt til det tidligere plutselig gikk fort ned igjen.

Men uansett om jeg har stått stille i en uke - mamma syntes virkelig at jeg hadde gått ned masse siste 2 ukene - så det er mulig jeg går ned i cm og ikke i vekt. Får dra fram målebåndet mitt i morra tenker jeg Måtte faktisk låne en bukse av henne i dag - for hun ville ikke gå på byen sammen med meg i en bukse som var så veldig stor som min er Litt gøy å da :P

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 19:50   #761
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

*sparker StegforSteg i rumpa!*

Om sprekken var verdt det? Hmm... Det var deilig å ikke tenke på hva jeg putta i meg i noen dager da, og jeg spiste masse deilig fy-mat... Mamma sine sveler var verdt det! Skulle nesten ønske jeg hadde følt meg verre, for jeg kjenner det ikke var så avskrekkende som det skulle vært! Men klart jeg angrer når jeg tenker på hva vekta kunne vært nå da...

Gjort er gjort og spist er spist, så nå må jeg bare jobbe litt ekstra!

__________________


Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 20:39   #762
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Måtte faktisk låne en bukse av henne i dag - for hun ville ikke gå på byen sammen med meg i en bukse som var så veldig stor som min er Litt gøy å da :P

Kjekt da!

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 21:05   #763
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Ganske deilig denne livsstilen.... Nyter et glass rødvin nå - og noen ruter med mørk sjokolade

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 21:59   #764
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Ganske deilig denne livsstilen.... Nyter et glass rødvin nå - og noen ruter med mørk sjokolade

Høres bra ut ja. Jeg har ikke begynt på livsstilen enda jeg. diett først, livsstil etterpå. Jeg har forresten bestilt meg boka om vektstabilisering etter slankekuren nå. jeg gjorde det i samme slengen da jeg bestilte meg flere vitaminer. Jeg kan jo ingenting om generell lav karbo, kun ketolyse, så det blir spennende. Jeg håper tanken på å slutte på ketolyse ikke føles like skremmende etter å ha lest den.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 22:01   #765
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

jeg følger jo ikke ketolysekuren - men LCHF (lavkarbo) og er i ketose. Det passer meg mye bedre enn en kur har jeg funnet ut

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 23:18   #766
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

jeg følger jo ikke ketolysekuren - men LCHF (lavkarbo) og er i ketose. Det passer meg mye bedre enn en kur har jeg funnet ut

Ok. Man må gjøre det som passer for seg. Da blir kanskje ikke overgangen fra å slanke deg til å vedlikeholde vekttapet så stort for deg heller? jeg er veldig spent på overgangen, særlig å skulle ut av ketose. Jeg er så redd for at appetitten skal komme tilbake for fullt igjen.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 07:06   #767
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg er i ketose, selv om jeg ikke lever like strikt som dere

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 08:27   #768
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Hva spiser du da steg? Er vel litt mer begrenset hva du kan spise eller?

__________________


Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 09:53   #769
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Tja - jeg spiser vel alt dere kan spise og litt til Jeg nyter et glass vin og litt mørk sjokolade i blandt, ellers så spiser jeg rene produker og minimalt med halvfabrikata. Hvis jeg kjøper noe på butikken er det maks 5 karber pr 100gram. Derimot spiser jeg litt skyr med fløte hvis det er fryktelig travelt til meg, og ikke lett tilgjengelig til et kjøkken.

Jeg kjører litt strengere enn Fedon som min søster går på, for jeg spiser bla annet ikke frukt

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 10:29   #770
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Sånt er jo kjempeflott, skikkelig boost for selvtilitten.
Mannen så jeg har gått ned og inn masse, så nå håper jeg snart vekten er med på det også. Men at andre ser det hjelper masse

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 11:19   #771
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Ana, her.

Sånt er jo kjempeflott, skikkelig boost for selvtilitten.
Mannen så jeg har gått ned og inn masse, så nå håper jeg snart vekten er med på det også. Men at andre ser det hjelper masse

Ja, du har vært nødt til å være veldig tålmodig med tanke på vekta. Men så lenge rumpa og magen forsvinner likevel så er jo det det viktigste. Det er jo mindre motiverende å gå ned på vekta men å se like feit ut.*ler*

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 13:02   #772
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Har vært litt opptatt etter påsken så har ikke vært så mye inne å skrevet. Bare lest litt
Menne ville bare si at det er så utrolig kjekt å se at vektapet på de fleste no, er ganske høye og faktisk ikke så mye forskjell på hver enkelt heller

Jeg har egentlig også bare sett på dette som en diett, men føler mer og mer at dette er min nye livsstil. Har ikke lest boken som handler om etter vi er ferdig med ketolyse.
Tenkte jeg skulle lese den snart, sånn at hodet er klart og veit hvordan livet skal bli.

Eller så er jo det en fantastisk dag i dag. Solen stråler, ikke en sky på himmelen og gradestokken har ikke vært under 10, siden jeg stod opp i dag Har vaska hus og luftet godt Skal vaske bil innvendig og utvendig også =) Og kanskje polere den =)

Mona K:Jeg bor 5 min fra Solstrand Hotel og Bad Det er ikke i Bergen, men på OS Stoooor forskjell.. Hahah.. Men kos deg, det er kjempe fiiint.

Håper alle har like fint vær, og ønsker dere alle en flott dag videre

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 22:27   #773
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Tja - jeg spiser vel alt dere kan spise og litt til Jeg nyter et glass vin og litt mørk sjokolade i blandt, ellers så spiser jeg rene produker og minimalt med halvfabrikata. Hvis jeg kjøper noe på butikken er det maks 5 karber pr 100gram. Derimot spiser jeg litt skyr med fløte hvis det er fryktelig travelt til meg, og ikke lett tilgjengelig til et kjøkken.

Jeg kjører litt strengere enn Fedon som min søster går på, for jeg spiser bla annet ikke frukt

Da ser jeg ikke helt forskjellen egentlig... Jeg også tar meg et glass vin av og til, og kan ta en liten bit bocca. Kanskje jeg egentlig går på LCHF?? Teller du karber og sånn? Hva spiser du på en dag f.eks?

__________________


Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 23:17   #774
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Hmmmm.. Her inne var det stille gitt Får satse på det er det fine været som gjør at dere ikke er så aktive her i dag

Men tenkte jeg skulle spørre her inne før jeg evt. starter en tråd selv. Jeg har helt siden jeg begynte på ketolyse fått mange små (str med en fingerneil - fingertupp) blåmerker! Og innimellom finner jeg store blåmerker. Og jeg får veldig sjeldent blåmerker. Og disse kommer av seg selv, det er jeg heeelt sikker på! Det gjør vondt å trykke midt på dem, de kommer uten at jeg har vært borti noe eller slått meg! De små blåmerkene kommer stortsett på beina, men finner dem også på armene. De stor er på lår, legger, armer og rygg!!

Og det ser ut som at når de forsvinner så er det mange små blodårer som kommer til synet! Disse forsvinner da ikke! (dette er spesielt på beina)

Er det flere som opplever dette, eller er dette bare tilfeldig???

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg



Sist redigert av 65kgmamma=perfekt : 11-04-10 kl 23:18. Årsak: skriveleifer :(
65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 01:02   #775
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Hmmm, dette kan jeg dessverre ikke svare på 65kgmamma. Det hørtes rart ut. Håper du får svar på det og at det ikke er noe alvorlig/varig.

I morgen er det veiedag. Jeg har jo snikveid meg, så jeg vet jo hva jeg kan forvente, men jeg ser frem til offisiell veiing og å oppdatere tickeren og statestikken min.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no