Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-13, 12:48   #21276
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

lokalbedøvelse med hestesprøyte ja. ti ganger værre enn tannlegebedøvelse etter min mening, men så satt kulen min helt innat ryggraden da. fort gjort, totalt ikke mer enn en time eller så om jeg husker riktig. begynner å bli noen få år siden.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 05-10-13, 12:53   #21277
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg fikk også lokalbedøvelse, men kan ikke huske at det var noe plagsomt. Kulen var mer plagsom. Min satt akkurat der nervene møtes litt under korsryggen, så den var liksom borti alt fra stolrygger til bukser. Fjernet forøvrig min på lovisenberg sykehus.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-10-13, 12:56   #21278
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg fjernet en fra korsryggen for noen år siden. Den lå rett på en nerve, så jeg ble skikkelig kvalm hver gang jeg kom borti den, så den fjernet de. Det tok ca tre minutter (hadde tatt ett om den ikke krøp lenger inn da legen begynte å pirke på den )
Arret syns ikke i det hele tatt, og jeg merket ingen smerter i såret etterpå.

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

lokalbedøvelse med hestesprøyte ja. ti ganger værre enn tannlegebedøvelse etter min mening, men så satt kulen min helt innat ryggraden da. fort gjort, totalt ikke mer enn en time eller så om jeg husker riktig. begynner å bli noen få år siden.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg fikk også lokalbedøvelse, men kan ikke huske at det var noe plagsomt. Kulen var mer plagsom. Min satt akkurat der nervene møtes litt under korsryggen, så den var liksom borti alt fra stolrygger til bukser. Fjernet forøvrig min på lovisenberg sykehus.

Takk for svar begge to! Ser ut som om det avhenger litt av hvor den sitter, i forhold til dette med type bedøvelse og sånn. Skal høre med legen neste gang jeg er der. Virker jo i alle fall relativt uproblematisk! Jeg har fått litt kirurgisk inngrep-noia etter i fjor.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-10-13, 12:56   #21279
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

min satt litt høyere opp, sånn rett under der ribbeina slutter bare rett ved ryggraden. men den var såpass stor at den var synlig. kunn kosmetisk hos meg altså.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 05-10-13, 12:58   #21280
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

På meg sitter den midt oppe på skuldra, og synes godt når jeg står rett opp og ned, som en slags weird fettvalk, eller noe. Men det er kun i det siste at bh-stroppen har begynt å irritere den. Om jeg får det dekket og inngrepet er såpass fort gjort, er det jo egentlig en no-brainer.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-10-13, 12:59   #21281
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Takk for svar begge to! Ser ut som om det avhenger litt av hvor den sitter, i forhold til dette med type bedøvelse og sånn. Skal høre med legen neste gang jeg er der. Virker jo i alle fall relativt uproblematisk! Jeg har fått litt kirurgisk inngrep-noia etter i fjor.

Jeg har fjerna et par småkuler som bare var plagsomt/ubeleilig plassert (en som gnisset mot bh-stropp, feks, mer enn god nok grunn til å få den vekk) - og både bedøvelsen og skjæringa har vært aldeles smertefritt. Den ene fikk jeg et ganske utstående lite tostings-arr etter, men det var bare fordi jeg aldri hadde hatt sting å fjerne før, og tok for gitt at legens "fjern om syv dager" var en slags udiskutabel lov - mens det viser seg at jeg har veldig raskt grokjøtt, så det ble litt massakre bare å få vekk tråden.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 05-10-13, 13:07   #21282
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg har fjerna et par småkuler som bare var plagsomt/ubeleilig plassert (en som gnisset mot bh-stropp, feks, mer enn god nok grunn til å få den vekk) - og både bedøvelsen og skjæringa har vært aldeles smertefritt. Den ene fikk jeg et ganske utstående lite tostings-arr etter, men det var bare fordi jeg aldri hadde hatt sting å fjerne før, og tok for gitt at legens "fjern om syv dager" var en slags udiskutabel lov - mens det viser seg at jeg har veldig raskt grokjøtt, så det ble litt massakre bare å få vekk tråden.

Da er vel all tvil fjernet. Takk for svar! Jeg har også ganske godt grokjøtt, men arrene mine pleier å bli ganske pene selv om jeg har venta tida ut.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-10-13, 20:12   #21283
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sist jeg gikk ned i vekt ble puppene mye mindre, lenge før resten av kroppen. Nå når jeg går ned blir beina og armene mindre i omfang mens puppene forblir store. Hvorfor det da?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 06-10-13, 20:25   #21284
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen her som har fjernet lipomer? (Bevegelig fettkul, godartet svulst dannet av fettvev under huden. Altså ikke det samme som talgcyster e.l.) Jeg har en på skuldra som jeg har hatt i noen år, men det siste året har den vokst fra tre til fem cm, og er veldig tydelig nå, og bh-stroppen har begynt å gnage på den så den blir øm. Legen min sier at jeg kan få den fjernet dersom jeg finner den plagsom, men jeg ser etter litt søk på nettet at de, ettersom de jo ikke er farlige, som regel kun fjernes av kosmetiske hensyn, typ om de er i fjeset og sånn, eller om de trykker mot nerver. (Jeg vet det kan finnes ondartede også, men går ut fra at det ikke er tilfellet med denne, ettersom den som legen sa sitter "løst"). Men nå begynner jeg å tenke at jeg vil ha den vekk, men aner jo ikke om jeg får det dekket, ettersom plagene og det kosmetiske aspektet kanskje ikke er av det største ... Det er jo bare det at det er skjemmende når jeg går i klær hvor den synes, eller at jeg hele tiden må dra unna bh-stroppen som irriterer på den, liksom.
Men, om noen har erfaringer: var det fort gjort? Hvordan ble arret? Kommer den ofte tilbake?

Jeg har sett mange slike blitt fjernet. Lokalbedøvelse er en selvfølge. Deretter klippes/skjæres/brennes fettkulen bort. Om det å trenges å sy i etterkant varierer, men et sting eller to er vanlig. Det er lov å be om valium.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 06-10-13, 20:43   #21285
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Virker jo i alle fall relativt uproblematisk!

Forresten kjørte jeg bil hjem selv 15 min etter operasjonen, så ja, relativt uproblematisk

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-10-13, 15:05   #21286
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Sist jeg gikk ned i vekt ble puppene mye mindre, lenge før resten av kroppen. Nå når jeg går ned blir beina og armene mindre i omfang mens puppene forblir store. Hvorfor det da?

Heldiggris Kanutten jeg har nesten ikke pupper lenger

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 07-10-13, 15:38   #21287
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Sist jeg gikk ned i vekt ble puppene mye mindre, lenge før resten av kroppen. Nå når jeg går ned blir beina og armene mindre i omfang mens puppene forblir store. Hvorfor det da?

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Heldiggris Kanutten jeg har nesten ikke pupper lenger

Hos meg er det omvendt! Denne gangen, for første gang, har puppene gått med i dragsuget!
Bøyde meg fremover for å smøre guttungen med solkrem da vi var på Kreta. Hadde bare på meg bikinibukse og 3- åringen titter opp og sier betuttet: Mamma, puppup ødelagt?!?!?
Gubben bare satt og nikket!

Godt det finnes mye fint i silikon!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 07-10-13, 16:50   #21288
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hos meg er det omvendt! Denne gangen, for første gang, har puppene gått med i dragsuget!
Bøyde meg fremover for å smøre guttungen med solkrem da vi var på Kreta. Hadde bare på meg bikinibukse og 3- åringen titter opp og sier betuttet: Mamma, puppup ødelagt?!?!?
Gubben bare satt og nikket!

Godt det finnes mye fint i silikon!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 07-10-13, 17:20   #21289
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei. Jeg har et dataspørsmål. Min mann tok sikkerhetskopi på min iphone på sin pc nå, gjennom Itunes. Kan han da gå inn på mine ting som fb, mail og lavkarboforum?

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 08-10-13, 09:11   #21290
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har sett noe lignende dette her i landet?

http://www.amazon.co.uk/Cut-To-Fit-D...aught+excluder

Har funnet mange plasser i utlandet, men enten sender de ikke til Norge eller så blir det alt for dyrt (produkt og frakt).

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 09-10-13 kl 07:53.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 08-10-13, 09:39   #21291
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kom plutselig på at jeg fikk en ismaskin i sommer som jeg enda ikke har prøvd Tenkte å prøve den i helga, så ser jeg i oppskriftene her inne at folk driver og pisker sammen krem og hviter og eggeplommer og greier før man har den i ismaskinen. Men man egentlig det, holder det ikke å bare røre alt sammen og ha i maskinen? Hilsen lat cyan, som ikke ser helt poenget med ismaskin hvis man likevel må piske og vende ting sammen i forkant

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 08-10-13, 09:43   #21292
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg kom plutselig på at jeg fikk en ismaskin i sommer som jeg enda ikke har prøvd Tenkte å prøve den i helga, så ser jeg i oppskriftene her inne at folk driver og pisker sammen krem og hviter og eggeplommer og greier før man har den i ismaskinen. Men man egentlig det, holder det ikke å bare røre alt sammen og ha i maskinen? Hilsen lat cyan, som ikke ser helt poenget med ismaskin hvis man likevel må piske og vende ting sammen i forkant

Poenget er vel det at krystallene blir betydelig mindre i en ismaskin og nærmere den "fløyelsmyke" konsistensen som du får kjøpt i butikken, enn om du f.eks. har forsøkt å bare lage iskrem-røra og fryse ned, så vil du jo kjenne krystallene på tunga i en eller annen grad. Om du ikke pisker egg og fløte først, tror jeg det blir litt lite luft i røren, og du risikerer kanskje å få en veldig hard is.
Dette siste er nok kanskje mer en ukvalifisert gjetning, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-10-13, 10:52   #21293
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Poenget er vel det at krystallene blir betydelig mindre i en ismaskin og nærmere den "fløyelsmyke" konsistensen som du får kjøpt i butikken, enn om du f.eks. har forsøkt å bare lage iskrem-røra og fryse ned, så vil du jo kjenne krystallene på tunga i en eller annen grad. Om du ikke pisker egg og fløte først, tror jeg det blir litt lite luft i røren, og du risikerer kanskje å få en veldig hard is.
Dette siste er nok kanskje mer en ukvalifisert gjetning, da.

Hehe, jeg vet det, Photo. Var mest ment som en liten spøk Å piske alt sammen litt først er greit nok, men jeg lurte vel på om det var nødvendig å piske krem, så eggeplommer og så eggehviter for deretter å vende disse inn i røra når man har ismaskin. Men det med luft høres jo ut som en adekvat forklaring

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 08-10-13, 10:55   #21294
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hehe, jeg vet det, Photo. Var mest ment som en liten spøk Å piske alt sammen litt først er greit nok, men jeg lurte vel på om det var nødvendig å piske krem, så eggeplommer og så eggehviter for deretter å vende disse inn i røra når man har ismaskin. Men det med luft høres jo ut som en adekvat forklaring

*Forstår ikke spøk i dag*.
Jo, det høres jo plausibelt ut, men du kan jo google litt rundt og se om du finner andre oppskrifter. Å lavkarbofisere iskrem er jo en nobrainer, stort sett bare sukker som må byttes ut.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-10-13, 11:21   #21295
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har kun prøvd med å blande alt sammen før det går i bollen jeg! Og isen blir god den, ikke noe å si på det. Prøver kanskje med separat pisking en gang, men det blir jo straks mer tidkrevende da...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
Gammel 08-10-13, 12:10   #21296
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Har kun prøvd med å blande alt sammen før det går i bollen jeg! Og isen blir god den, ikke noe å si på det. Prøver kanskje med separat pisking en gang, men det blir jo straks mer tidkrevende da...

Men da gjør jeg også bare det Kokos, sjokoladebiter og vaniljesteviosa blir sikkert bra smakskombinasjon tenker jeg.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 08-10-13, 16:00   #21297
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Mamma sa det er farlig å bruke komfyr med stekeplater fortært av rust. Stemmer det? Komfyren er 7 år men har vært utsatt for fukt tydeligvis. Noen som vet hvor jeg eventuelt kan få tak i en treplate å legge over?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 08-10-13, 16:39   #21298
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hei. Jeg har et dataspørsmål. Min mann tok sikkerhetskopi på min iphone på sin pc nå, gjennom Itunes. Kan han da gå inn på mine ting som fb, mail og lavkarboforum?

Anyone?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 08-10-13, 16:47   #21299
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Anyone?

Les her!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-10-13, 19:19   #21300
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Et problem..skrev det som et "svar" på mitt eget blogginnlegg istad, men skriver det igjen som et eget innlegg...

Septiktanken er full (jeg gav huseier beskjed for noen dager siden, om at noe var galt...doen fylte seg opp da jeg dro ned)....

Han sendte ikke rørlegger, men la mer eller mindre skylda på meg, og sa de aldri hadde hatt lignende problem før...

I dag ringte jeg han, da samme problem oppstod...
Han hadde sjekka, og tanken var altså full...

Nå kan jeg ikke bruke vann i det hele tatt..Ingen dobesøk, ingen vaskbruk, vaskemaskin eller dusj...

Det jeg lurer på da...

Har jeg krav på noe?..Et annet sted å oppholde meg til det er fiksa?..
Redusert husleie??

Sitter her, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no